Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: Rauno - 27.11.2016 kello on 12:15
-
Onko muuvereista kokemuksia? Erityisesti kiinnostaa edulliset 6-700€ laitteet.
Vaunu johon suunnittelen on 560 polar vm-2005
Esim. Tämmöinen. http://ra.fi/IAWz
-
Sen verran on korjauskokemusta, että osta mieluummin toi mekaanisesti siirrettävä.
-
Tuo ebayn on mekaanisesti siirrettävä, onko korjaus kokemuksia tuosta Endurosta.
-
Kokemukseni on siirtomoottorilla varustetuista, niissä pettää vaihteisto. Jos ostaisin itselle niin se olisi mekaanisesti siirrettävä.
-
Tilasin tuon Enduron, saas nähä onko lelu, oli nyt sopivan hintainen 684,45€ kotio toimitettuna.
Laitan testituloksia kun saan asennettua ja testailtua.
Ei ilmeisesti ole kauhean yleinen tuo muuveri Suomivaunuissa.
-
On noita Truma movereita jonkun verran käytössä.
-
No tuo mover on monasti lähes turhake, sillä aika harvoin kuitenkaan vastaan tulee paikkaa jonne ei ilman sitäkin pääsisi. Tietty jos on esim. kovin tiukka talvisäilytyspaikka tms. pienet pihat jne. niin tokihan se paikkaansa puolustaa. Vaan leirintäalueilla nuo paikat lienee suunniteltu yleisimmin sen verran helppokulkuisiksi, ettei moista kallista lisäpainoa ole vaunuun haluttu vaan mukaan ottaa. Ja meikäläiselläkin kun ei ole edes tuota Autarkia, niin sekin pitäisi ensin nykertää jotta sinne mitään movereita kiinni edes saisi :-\
-
Monasti olen katsellut noita kellä Moveri on niin kyllä häätyy sanoa että on näppärä laite Thumb
-
Monasti olen katsellut noita kellä Moveri on niin kyllä häätyy sanoa että on näppärä laite Thumb
Ilmankin pärjää, kuitenkin todella näppärä kun sellainen on. Ainakin vierestä katsottuna. kesällä oli yhdessä tilaisuudessa aika tiuhaan parkeerattu ja autosta takaviistoon oli vaunu jossa mooveri. Näppärästi vaunu siirrettiin ja sen jälkeen kytkettiin auto kiinni. Käsin sitä ei olisi siirtänyt ja minun ei tarvinnut omaa siirtää edestä. Yli 4m väli oli mutta auton peruuttaminen siihen väliin olisi vaatinut parin muun siirtämistä
-
Hyvin on kyllä pärjännyt ilman mutta varsinkin ulkomailla olen seurannut tuon käyttöä enemmän niin on kyllä hieno laite ahtaissa paikoissa.
-
Ilmeisesti Suomessa on l-alueilla sen verran tilaa, että täällä tulee toimeen ilmankin . Mutta mitä etelämmäksi Euroopassa mennään, sitä ahtaampia on paikat. Ja sen myötä mooverit helpottavat vaunun laittamista parcelliin, niin kuin espanjalaiset ruutuja kutsuvat.
-
Hollantilaiset ei osaa peruuttaa edes tyhjällä fudiskentällä vaunua 3 metriä taaksepäin :D
Heillä on paljon ihan pikkuvaunuissakin.
Mutta kyllähän se helpottaa monessa paikkaa pysäköinnin tontille (mutua) Thumb
-
Itselläni on enkä pois antaisi.
Vaateriin saaminen kumman helppoa kun vaan ajelee kiilalle ja katselee vatupassia.
Ahtaat kolot, puut jne. ei ongelma.
Yksin koukkuun saaminen helpottuu kummasti jne.
Ei sitä aina tietenkään tarvitse mutta kun sellainen on, tulee käytettyä kyllä jos vähänkin epäilyttää. Omalla pihallakin joka viettää kadulle, saa ajettua aisa edellä taloon päin jolloin ovi näppärästi pihalla. Ilman moveria ovi olisi puskassa.
-
Mutta kyllähän se helpottaa monessa paikkaa pysäköinnin tontille (mutua) Thumb
Monet etelässä useita viikkoja, jopa kuukausia, viettävät haluavat vaunun tontin takalaitaan ovi tiellepäin. Haluaisin nähdä sen, joka peruuttaa vaunun autolla sinne, kun tilaa on puoli metriä enemmän kuin on vaunun pituus.
-
Monet etelässä useita viikkoja, jopa kuukausia, viettävät haluavat vaunun tontin takalaitaan ovi tiellepäin. Haluaisin nähdä sen, joka peruuttaa vaunun autolla sinne, kun tilaa on puoli metriä enemmän kuin on vaunun pituus.
Jep, siellä missä itse kulkenut ei mun vaunu välttämättä mahdu poikittain, tuohan on tontista kiinni.
Mutta siihen tuo olisi hyvä että työntää keula edellä vaikka merenrantatontille. Thumb
-
Truman moveri käytössä, enkä pois antaisi.
Osaan kyllä peruuttaa vaunua :P, mutta moveri antaa hieman enemmän vapauksia paikan valintaan.
Euroopassa kulkeneet kyllä tietää, että helpottaa kummasti loossiin pääsyä :D.
-
No tuo mover on monasti lähes turhake...
Kausipaikalla yhtä tarpeeton kuin lattialämmitys Aldella suvella.
Vaan jotkut liikkuu vaunun kanssa, kuten mainittu jo on. Vinkeä peli minunkin mielestä, kauppoja jo hieroin "entisen kaupan" kanssa, vaan matkailuauto tuli väliin.
-
Ois kyllä näppärä kapistus, varsinkin isompiin telivaunuihin mitä ei paljon käsin työnnellä.
On vaan sen verran kalliita kapistuksia jälkiasentaa vanhaan solikkaan, että perettelemällä pitää pärjätä Thumb
Koukun saa kohdilleen halvemmallakin.
Itse ostin Denverin 'actionkameran', jo olemasssa olevan pädin yhteyteen. (toimis kyllä kännykänkin kanssa)
Sen kameran napsasen imukupilla takaluukkun lasiin ja pädiltä katson sen koukun just', eikä melkeensä kohdilleen ;D
-
On vaan sen verran kalliita kapistuksia jälkiasentaa vanhaan solikkaan, että perettelemällä pitää pärjätä Thumb
No tuollaisen asentelee tottumatonkin muutamassa tunnissa. Ei ole suuri homma.
-
Vaan jotkut liikkuu vaunun kanssa, kuten mainittu jo on. Vinkeä peli minunkin mielestä, kauppoja jo hieroin "entisen kaupan" kanssa, vaan matkailuauto tuli väliin.
No juuri tätä yritin tuossa kommentissanikin sanoa, monille turhake mutta myös puolustaa paikkaansa toisilla, heidän käytössään. Itsellekin tuota Detskuun harkitsin, mutta on vielä niin pitkässä puussa tuo investointi että toistaiseksi ainakin on jäänyt väliin. Ja tosiaan tuo kausipaikoitus nyt viimeistään syö sen vimosenkin perusteen tästä investoinnista kun se on jo vähän Autarkinkin kanssa niin ja näin jos kerran vaunun käyttö tapahtuu about aina maasähköön kytkettynä = moinen 12V systeemi on tällöin tässä käytössä ihan samanlainen turhake 8)
Sen kameran napsasen imukupilla takaluukkun lasiin ja pädiltä katson sen koukun just', eikä melkeensä kohdilleen ;D
Nykyisessä autossa oleva per.kamera hoitaa homman myös todella tyylikkäästi Thumb
(https://i.ytimg.com/vi/YC6USJesfJI/maxresdefault.jpg)
Mutta ex. Citroenissa kun ei tuota ollut, niin siihen asensin tälläisen alle 30e per.kameran. Erityistä tuossa on sen kytkennän helppous kun sähkösyöttö otetaan kameran päästä, per.valosta ja keulalle ei tule kuin yksi ohkanen johto, jossa kulkee niin sähköt kuin kameran videotkin keulalle Thumb
https://www.e-ville.com/fi/17-peruutuskamerat/18079-peruutuskamera-43-lcd-naytto-diel-zp.html
-
No tuollaisen asentelee tottumatonkin muutamassa tunnissa. Ei ole suuri homma.
No se asennus onnistuu, hankinnasta tässä nyt enempikin kyse ;D
-
Nykyisessä autossa oleva per.kamera hoitaa homman myös todella tyylikkäästi Thumb
On mullakin semmonen ;), jo toisessa autossa. Sitä tulee koukuttaessa käytettyä, saa tarkasti oikeaan kohtaan, eikä tarvii kunn veivata nokkapyörä ylös.
Rouvakin tykkää, kun ei tarvii enää viittilöidä. Monesti reissulla näkee erilaisia suorituksia siitäkin hommasta :D
-
Nyt se tuli ja suaraa kotio, sunnuntaina tein tilauksen ja tänään perjantaina soitti kuriiri että olis paketti..
Nyt kun sais vielä asennettua, että pääsee testaileen.
-
Tulet olemaan tyytyväinen. Thumb
-
Kerro sitten kokemuksistasi.
-
Asennusta suunnittelen muuverille, minkä kokoinen akku on muilla muuveri käyttäjillä?
Riittääkö nykyinen 60ah vai pitäiskö hommata isompi?
-
Oletko yleensä sähköpaikalla parkissa, myös matkoilla?
-
Aina otetaan sähkö leirintä alueilla
-
Asennusta suunnittelen muuverille, minkä kokoinen akku on muilla muuveri käyttäjillä?
Riittääkö nykyinen 60ah vai pitäiskö hommata isompi?
Meille laitettiin lisäksi toinen akku moverille, 60ah sekin.
-
Mulla meni akku vaihtoon noin muutenkin samaan aikaan kun moverin asentelin. 100Ah eikä ainakaan se ole koskaan loppunut tuon takia.
-
Mites nää 6-700€ vehkeet pelaa telivaunussa ?
Onko langallisia vai langattomia ne ohjaimet jne ?
-
Onko kellään kokemusta moverin hankinnasta ja asennuksesta Virosta tai jostain itä- / keski-Euroopasta? Saako halvemmalla ja kuinka paljon halvemmalla?
Meillä nykyisessä Kabessa on Truman GO2 ja kokemusta on sen käytöstä parin vuoden ajalta. On soiva peli. Ja manuaaliversio eli rengasavaimella kääntämällä viedään vetorullat renkaaseen kiinni. Kaben normiakku on meillä riittänyt hyvin moverilla ajeluun. Tietysti jos paljon puskailee ilman IVOa tai aggrekaattia niin loppuuhan se akku viimein.
Kabe menee vaihtoon viikon päästä ja uuteen vaunuun ei vielä tullut moveria kun nykyiselle kausipaikalle pystyy vaunun peruuttamaan kohtuudella. Ajattelin kyllä selvittää mitä moverin laittaminen juurikin tuolla etelämpänä, vaikka kesälomareissun yhteydessä maksaisi.
-
Onko kellään kokemusta moverin hankinnasta ja asennuksesta Virosta tai jostain itä- / keski-Euroopasta? Saako halvemmalla ja kuinka paljon halvemmalla?
Meillä nykyisessä Kabessa on Truman GO2 ja kokemusta on sen käytöstä parin vuoden ajalta. On soiva peli. Ja manuaaliversio eli rengasavaimella kääntämällä viedään vetorullat renkaaseen kiinni. Kaben normiakku on meillä riittänyt hyvin moverilla ajeluun. Tietysti jos paljon puskailee ilman IVOa tai aggrekaattia niin loppuuhan se akku viimein.
Kabe menee vaihtoon viikon päästä ja uuteen vaunuun ei vielä tullut moveria kun nykyiselle kausipaikalle pystyy vaunun peruuttamaan kohtuudella. Ajattelin kyllä selvittää mitä moverin laittaminen juurikin tuolla etelämpänä, vaikka kesälomareissun yhteydessä maksaisi.
Ota Kabesta muuveri pois ja asenna/asennuta uuteen vaunuun (jos ei isompaa mallia uusi vaunu tartte).
-
Myin vaunun eilen enkä kerennyt moveria siihen asentamaan.
Vaunun ostaja ei moveria tarvinut niin se olisi nyt ylimääräisenä ja voisin sen myydä.
Moveri on vielä paketissa eikä sitä ole edes avattu. H.684,45€
-
Moikka. Vieläkö sinulla on jälkellä mooveri? Voisin ostaa sen.