Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Teukka-74 - 25.08.2016 kello on 09:12
-
Onko kenelläkään tietoa miten kyseisen merkin 1-akselinen jousitus puretaan ja korjataan?
Ilmeisemmin kumijousitettu. Kyse siis minun vaunun akselista, katsuri löysi pientä väljää rengasta ylös
kammettaessa. Ei tunnu vedossa.
Tässä yrittänyt löytää purkukuvia mutta melkoisen hukassa ovat.
Alustan malli on SDL 16.
-
Trailcon myy ainakin varaosia niihin joten saisitko sieltä apuja..
-
^
Täytyypä ihan piipahtaa käymään Thumb kun näkyy oleva oulussa
toimipiste.
Sitä hiukan ihmettelen että ei internetin maailmasta löydy räjäytyskuvaa tuollaiselle
kamppeelle. Tuskin on mikään kummoinen kapistus.
-
Laita teo hydraulista uusi. Tulee halvemmaksi kuin vanhan kunnostus.
-
Laita teo hydraulista uusi. Tulee halvemmaksi kuin vanhan kunnostus.
Hyvä vinkki, kiitos.
-
Onko kenelläkään tietoa miten kyseisen merkin 1-akselinen jousitus puretaan ja korjataan?
Ilmeisemmin kumijousitettu. Kyse siis minun vaunun akselista, katsuri löysi pientä väljää rengasta ylös
kammettaessa.
Missäs se väljä on? Laakerissa vai akselin kiinnityksessä?
Niitä kumijousiahan ei voi purkaa ja jos sen jotenkin saisi väljäsi, niin osathan putoo käteen...
-
Missäs se väljä on? Laakerissa vai akselin kiinnityksessä?
Niitä kumijousiahan ei voi purkaa ja jos sen jotenkin saisi väljäsi, niin osathan putoo käteen...
Ei ollut laakerissa väljää eli jossain muualla.Nähtävästi sitten akselin kiinnityksessä.
Oudointa siinä oli se että kehoitettiin puristamaan reilusti nipasta(olin sen nipan epähuomiossa jättänyt väliin)
rasvaa ja homma olisi sillä sökö eli kunnossa. Laitoin rasvaa mutta mietin että mitä ihmettä se korjaa?
Pitää tässä kun ehtii niin kaverin kanssa tutki tuo pystyvälys. Yksin on hankala todentaa täsmällisesti kohtaa.
-
Oudointa siinä oli se että kehoitettiin puristamaan reilusti nipasta(olin sen nipan epähuomiossa jättänyt väliin)
Eihän kumijousissa ole nippoja... Onko siellä vääntösauva?
-
ainakin vanhoissa amerikkalaisissa autoissa on aina pieni välys nivelessä jos on rasvanippa. se on siitä syystä että rasva menee joka paikkaan. kannattaa pistää jäykkää rasvaa sinne että pysyy pesässä. nykyään on niin monta eri tyypistä rasvaa että kannattaa katsoa mitä ostaa.
-
^
Hyvä tietää Thumb
Tätä oli prässissä niin sitä laitoin:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/600105/CRC-MoS2-rasva-400g
-
Eihän kumijousissa ole nippoja... Onko siellä vääntösauva?
Olkoon sitten vääntösauva. Jarrukilven takaa menee akseli akseliputkeen. Lisäksi ulkoisena on iskari.
Kun en tiedä rakennetta niin en voi kertoa oikeilla nimillä asioita. Pahoittelen jos olen ollut harhaanjohtaja.
Tämä video jonka löysin, aukaisi minulle tuon sielunelämää.
http://www.getlinkyoutube.com/watch?v=eCs8mfFJNOE
-
http://www.getlinkyoutube.com/watch?v=jIQVIJ8zPfE
Venäläinen tekee homman näppärästi. MUTTA, pitää olla tieto/taito/paikka ja vehkeet eli tuon
mukainen remontti jäisi minulta tekemättä.