Syöpymäkö? Ei taida kannattaa, jos riskinä uusii reikä kohta toiseenpaikkaa - tulihan se ensimmäinenkin ;) Ettei korjattu putkistoa, jollain jalommalla, jolloin amuliini lähtee ensiksi köyhempänä sähkökemiassa.
Pitäisikö vaihdon jälkeen laittaa sinkki kuten veneessä? Vai toimiiko tuossa yhteydessä?
Pitäisikö vaihdon jälkeen laittaa sinkki kuten veneessä? Vai toimiiko tuossa yhteydessä?Jossain oli maininta, että suorassa kosketuksissa olevien metalliparien jännite-ero ei saa olla yli 0.25 V ja väliaineella 0.5 V (esim. vesi).
Off-Topic:Sinkki on jalompaa, joten ei ainakaan auta. ;)Juuri näin,kannattanee käyttää kumisuojattua kiinnikettä.
Magnesiumanodi olisi sopiva alumiinille ;D
Edit:
Tuosta tulikin mieleen, eihän alumiiniputki ole kiinnitetty rautakiinnikkeillä suoraan putken ympäri? Se syö kyllä alumiinin puhki.
Syöpynyttä aluputkea on ainakin ihan turha alkaa paikkaamaan. Vaihtoehtoina ainakin mm. uusi vastaava tilalle, ehkä esim muoviputkella, tai siten korvaa letkulla tuon syöpyneen putken. Itse varmaankin tekisin rst/hk putkesta uuden tai jos on kovin isotöinen niin sitten kumiletkulla ,messinkijatkoilla ja hapis klemmareilla liitokset.
Ei missään tapauksessa jalompaa putkea tuonne kiertoon. Alkaa olla vuotoja ympäri autoa, jos pistää sinne rautaa saati messinkiä/kuparia. Thumbd
Ei missään tapauksessa jalompaa putkea tuonne kiertoon. Alkaa olla vuotoja ympäri autoa, jos pistää sinne rautaa saati messinkiä/kuparia. ThumbdÄlä nyt höperehä joutavaa.
Tecnoweld. Hyvää tavaraa. Viimeksi korjasin as. osan lukon vivun.No nyt on kätevää korjaamista Thumb Thumb Thumb