Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: rantaesa - 19.06.2016 kello on 17:12
-
Vm 2000 ducatohyymeri 2.8 tdi koneella . lähtenyt aina ihmeteltävän hyvin käyntiin ,melkein kuin avainta näyttämällä kunnes sitten yhtäkkiä alkoi sahauttamaan starttia enemmän ja enemmän , yhden päivän aikana. Konehuoneessa kaikki päällisinpuolin kunnossa , ei polttoainevuotoa yms. kunnes sitten moottorin sammuttamisen jälkeen alkoi kuulua sihinää jonka paikansin polttoainesuotimen paikkeille. Hetken pähkäilyn jälkeen äänen lähde löytyi , polttoainesuotimen alaosassa oleva vedentunnistimen anturihan siellä vihelsi, kumitiiviste oli haljennut ja sieltä imi ilmaa suotimeen. Mitenkä tuo ihan itekseen halkesi ? Ei tuo ollut mitenkään liika tiukkaan väännetty mutta kumi oli kyllä hapertunutta. No uutta tiivistettä vaan paikalle ja taas hörähtää tulille melkeinpä avainta näyttämällä. Tuo naftasysteemin automaatti-ilmaus näkyy toimivan tehokkaasti kun ajon aikana en huomannut mitään erikoista.
-
Hyvä vinkki Thumb ainakin minä pistän korvan taakse.
Oisko ollu ihan alkuperänen tiiviste sitten.
-
Samanikäisessä 1.9:ssä ko. tiiviste vaihtuu aina kun suodatinkin, tuossa ilmeisesti erilainen systeemi? Niin ja 1.9 onkin vaan td.
-
Sama oli Granducassa, 2,8 idtd, vuosi löpöt ulos, kävi normaalisti mutta siivo konehuoneessa uskomaton. Vedenerottimen anturi pois ja normihana tilalle.
-
Jäikö sulla valo varoitusvalo palamaan kun anturin otit pois ? Et laittanut uutta tiivistettä vaan ? Varmasti nafta tuoksahtelee jonkin aikaa tuollaisen jälkeen....
-
Jäikö sulla valo varoitusvalo palamaan kun anturin otit pois ? Et laittanut uutta tiivistettä vaan ? Varmasti nafta tuoksahtelee jonkin aikaa tuollaisen jälkeen....
Pesunhan tuo vaati. Uudessa suodattimessa hana mukana, koko filtteri vaihtoon. Varoitusvalo ei jäänyt palamaan, ei oo vieläkään anturia hankittuna, vaihdan filtterin joka syksy.