Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: MoA - 19.06.2016 kello on 09:12
-
Aloitan ihan oman topicin tälle pikkuiselle. Tuosta aloitin aikoinaan rakennelman.
https://berlingocamper.files.wordpress.com/2016/06/image5.png?w=1400
-
Seuraavaksi tuli kääntyvät levyt poxin päälle sekä ruokapöytä.
https://berlingocamper.files.wordpress.com/2016/06/image2.png?w=1400
-
Tästä valmiista tuotteesta olen ottanut idean.
https://youtu.be/4TIuUfylVRI
-
Tulevana talvena olisi tarkoitus muuntaa tuo kokolailla uuteen uskoon. Takapenkkikansaa kun enään ei ole, niin suuntima olisi tuohon suuntaan. Toki huolitellummin vaan.
https://youtu.be/PK6HRHFBzeI
-
Pari kuvaa autoista, minkälaisia voi käyttää muualla. Nähty Ruåtsissa 7 vuotta sitten.
(https://karavaanari.org/kuvat/1463771593.jpg)
(https://karavaanari.org/kuvat/1463771606.jpg)
-
Nyt kun olemme jonkin aikaa retkuillut tuolla perslinkolla niin tuli ajatuksena mieleeni asia, jota ajattelin kysellä teiltä viisaammilta. Eli tuonne taakse olen ajatellut kattoluukkua, niin mitä tulisi huomioida sen suhteen? Asennuksen? Yms. Asioiden kanssa.
Kiitos jo etukäteen vastauksistanne 😀
-
Olen itsekin etsinyt tuollaisia selkänojasaranoita tai piirustuksia niistä, mutta ei mistään löydy.
https://www.youtube.com/watch?v=CPb7qTXdSW4
Oman projektiin sopisi juuri tuollainen.
-
Eikös aikoinaan Rocky vuodesohvassa ollut tuon tapainen mekanismi. Eli yhdellä kädenliikkeellä parivuoteeksi.
http://personal.inet.fi/koti/siv.tapani.hartikainen/myynti/rocky.htm
-
Olen itsekin etsinyt tuollaisia selkänojasaranoita tai piirustuksia niistä, mutta ei mistään löydy.
https://www.youtube.com/watch?v=CPb7qTXdSW4
Oman projektiin sopisi juuri tuollainen.
Tuollainen mekanismi mulla on tuossa retkuiluauton alakerrassa. Tosin pitkittäin. Nyt kun olen oppinut, niin peti on valmiina minuutissa. Petivaatteet on selkänojan takana rullalla.
Kyllästysin yläpetille kiipeilyyn ja jätinkin sen tavaratilaksi ja varavuoteeksi.
-
Kattoluukussa on kaksi asiaa yli muiden, hyttysverkko ja pimennysverkko. Asennuksessa tietty tiivistys, minkä paksuinen katto on?
Lisäys.
Jotkut luukut suhisee häiritsevästi ajossa, ei tuulettuva, tiivis, on luultavasti hiljaisempi ja sellaisen käyttäminen pienessä autossa voi olla perusteltua.
-
Kattoluukussa on kaksi asiaa yli muiden, hyttysverkko ja pimennysverkko. Asennuksessa tietty tiivistys, minkä paksuinen katto on?
Olisiko noin reilu sentti eristeen ja verhoilun kanssa. Toki on siinä peltikin ulkopuolella 😀
-
Tein lisäyksen edelliseen viestiini.
Katon paksuutta kysyin koska luukut on usein tehty kattovahvuudelle joka on yli 3cm. Mahdollisesti joudut tekemään jonkinlaisen kauluksen tai muokkaamaan luukun runkoa
-
Kiitos tiedosta Thumb
-
Kannattaa valita sellainen luukku, joka on varmasti hyväksytty korkeille nopeuksille. Berlingolla tulee todennäköisesti mentyä joskus kovempaa kuin matkailuvaunulla. Halvimmat luukut lähtevät omille teilleen jo täkäläisissä moottoritienopeuksi ssa.
Ja kun leikkaat reiän kattoon, varmista maahantuojalta mihin kohtaan reiän saa tehdä. Joissakin automalleissa on rajoituksia sen suhteen, mitä korista saa leikata. Maalivaurioiden ja ruosteen välttämiseksi leikkauksessa kannattaa käyttää laitetta, joka ei tuota kipinöitä tai kuumuutta.
-
Kannattaa valita sellainen luukku, joka on varmasti hyväksytty korkeille nopeuksille. Berlingolla tulee todennäköisesti mentyä joskus kovempaa kuin matkailuvaunulla. Halvimmat luukut lähtevät omille teilleen jo täkäläisissä moottoritienopeuksi ssa.
Ja kun leikkaat reiän kattoon, varmista maahantuojalta mihin kohtaan reiän saa tehdä. Joissakin automalleissa on rajoituksia sen suhteen, mitä korista saa leikata. Maalivaurioiden ja ruosteen välttämiseksi leikkauksessa kannattaa käyttää laitetta, joka ei tuota kipinöitä tai kuumuutta.
Kiitos tarkennuksesta Thumb