Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: JukkaP - 26.03.2016 kello on 21:53
-
Pitää saada Pössl retkiauto ylemmäs, että mahtuu alle öljynvaihtoon. Biltemassa näyttäisi olevan edulliset rampit http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Autoramppi-2-tonnia-2000023040/ . Lupaavat parille 2 tonnia kantavuudeksi.
Ilmeisesti noilla uskaltaa öljynvaihtohommiin, kun rekisteriotteessa omapainoksi on merkitty 2919 kg?
-
Tarkista akselipaino! Kokonaispainolla ei merkitystä.
-
en suosittele. yhden olen saanut vääntymään ja painoa ei todellakaan ollut 1t. menee samaan sarjaa halpojen 2t tunkkien kanssa.
-
Pidän autossa kahta 8tonnin pullotunkkia, onnistuu renkaan vaihto reissussa ja saa etupään vaateriin niin ei hytky.
Noi ajorampit pitää saada ihan tasaselle tai ne muljahtaa kieroon..
https://www.motonet.fi/fi/tuote/807608/Pullotunkki-8-tonnia
-
Ransun keulan on Bilteman rampit kestänyt.... Ne on aina mukana, niin saa pahemmassakin puskassa auton suoraan.
-
Hyviä näkökulmia kaikilla, kiitos niistä!
Taidan sittenkin kokeilla Bilteman rampit ekaksi.
-
Älä unohda kahta asiaa:
Aivan tasainen ja pettämätön maapohja, pienikin vinous rasittaa väärin ramppeja.
Lisävarmistukseen akseleiden tai muiden kantavien kohdalle tuet ettei ihan kerralla äkkiä tule alas.
-
Hyvin kestivät Bilteman rampit Ducaton etupään alla öljynvaihdon.
-
Jaa bilteman rampit - mulla taitaa olla sellaiset siniset ;D
Jos oikein muistan, niin 1.8tn oli kesto..
(http://sfc88k5.mbnet.fi/Rimor/pohjalevy.JPG)
Yli 2tn etuakselimassaisen Suburbaninkin olen noille ajanut :D Vähän taipumaa niissä, mutta melto rauta ei kerrasta katkea :laugh:
..sisäpuolelle kun laittaa koolinkipalikat, niin varmistus hoidettu. Edes kuvan sorapintaisella alustalla nuo eivät nurjahda - toista olisi tunkkipelillä..
-
Eihän tunkinvarassa olevan auton alle kukaan mene, eihän :-\ Ikävä tunne kun makaa korttiinan alla vaihdelaatikko rinnanpäällä ja ihmettelee miksi laatikon paikka lähenee vaikka et edes nosta laatikkoa.
-
Vaikuttaa tuo valokuvan vasemmanpuoleinen olevan hiukan vinossa?
Tästä mainitsen kun omassa kestopäällyspihassa, jossa kaltevuus ei ole montaa astetta, tuollainen ramppi petti ja vinoutui. Onneksi en ollut alla. Sen jälkeen on aina akseleiden alle laitettu 4x4 tai 6x6 parrut varmistukseksi.
Vaikka olisi kolmijalkatuet en uskalla enää luottaa niihinkään.
-
Vaikuttaa tuo valokuvan vasemmanpuoleinen olevan hiukan vinossa?..
Optiikka kiusaa :D
On se hiukan kallellaan - myös eteenpäinkin kun häntä vähän koholla maasta ;D
Noi on monessa suhteessa huonon malliset rampit; liian jyrkät hlöautoille (ilman pitkiä koolinkeja päälle), poikkipienat harvat ja korkeat, että takavetoisen alla kovalla alusta herkästi karkaavat - pitäs tehdä ite paremmat ;)
-
Monessa tuotteessa 10-15 % paksumpi materiaali ja noissakin 2-3 lisäaskelmaa ja kummallekin puolelle välituki tekisi hyvää. Miksei myös nuo reunat voisi olla alhaalta ulospäin leveämmällä kuin yläosa. Menisivät pinoonkin.
Kaikki nuo maksaisivat materiaali ja palkkakustannuksina sekä kohonneina rahteina ehkä 2-3 euroa valmistuspäässä ja kuluttajahinnassa ehkä kympin.
Ostaisin sellaiset kympin kalliimmmalla.
-
^
Ei auta, vaikka sinä ostaisit....
Suurin osa ostaisi kuitenkin sen halvimman.
-
Hulluja nuo suomalaiset!
(Vai tuleeko joku muu tekemään nuo alakertaan liittyvät remontit?)
-
Eihän tunkinvarassa olevan auton alle kukaan mene, eihän :-\ Ikävä tunne kun makaa korttiinan alla vaihdelaatikko rinnanpäällä ja ihmettelee miksi laatikon paikka lähenee vaikka et edes nosta laatikkoa.
Aina pitää laittaa pukki tai rengas auton alle sellaiseen paikkaan, jos tunkki pettää ettei jää putoavan auton alle.
Kotipihassa kun autoja kesäisin laittelen niin pullotunkkejen alle minulla on 50cm x 50cm vahvat vanerit, niin pysyy hienosti tunkki pystyssä eikä vajoa maahan.
Noi pikkurampit on ihan kätevät mutta monesti liian heiveröistä tekoa, varsinkin isomman auton alle.
Semmoset punaset pikkuhallitunkit 2tonnin on kanssa aikas ohutta pelliä ja en sellaiseen juuri luottaisi varsinkaan hiekkapihalla.