Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Ventti - 5.03.2016 kello on 12:32
-
Matkaajasta hajosi moottori, alusta mallia 100L 1990. Käytettyjä koneita löytyisi mutta tietääkö joku meneekö esim. 1996 mallin moottori heittämällä entisen tilalle? Mikäli jollain on toimiva kone myytävänä voi tarjota.
-
Mikä iski koneeseen? Onko turbo jos ei niin kannattaa laittaa jos koneen vaihtaa ei pitäisi olla ongelma muutoskatsastaa L100 alustalle.
-
Juuri ostin paketti transiitin. Vai laukee niistä moottorit :(
-
Juuri ostin paketti transiitin. Vai laukee niistä moottorit :(
oo huoleti, ei sommosta ookkaa mist ei moottori vois laueta jos siell semmonen on :D
-
oo huoleti, ei sommosta ookkaa mist ei moottori vois laueta jos siell semmonen on :D
No juu ei vuoteen ole hätää. On takuu vaidelaatikolle ja moottorille 1 vuosi.
-
Transit kyllä kulkee vaikka puolet moottorin osista puuttuis. Ei vaikuta ydinsota se vaan käy ja kukkuu.
-
Eikö periaatteessa nää matkailuautojen moottorit ja muukin tekniikka ole aika kovalla käytöllä kun tyhjätkin kulkimet ovat pakettiautojen kantavuuksien ylärajoilla.
-
Transitin viritysasteella kestävyys ei ole ongelma siis tuon 2.5D uusista en tiedä.
-
Juuri ostin paketti transiitin. Vai laukee niistä moottorit :(
OLE HUOLETTA EI laukea.!
Tos on pihalla -90 malli turbolla, ajettu kaikkiaan jo 950 000 km käy ja kukkuu, pellit siitä vaan katoaa ympäriltä
Terv. Toivo
-
OLE HUOLETTA EI laukea.!
Tos on pihalla -90 malli turbolla, ajettu kaikkiaan jo 950 000 km käy ja kukkuu, pellit siitä vaan katoaa ympäriltä
Terv. Toivo
No tässä on vasta 115 th km. Joten odotellaan. Näissä uudemmissa on tämä 10 v puhkiruostumistakuu . Mutta pellit mistä autot tehdään on kyllä ohentunut -97 mallin transportteri on tähän verrattuna kun panssarivaunu.
-
Kampiakselin laakerivaurio, olikohan nelosen kohdalla runkolaakeri lähtenyt liikenteeseen. Ei kuulemma kannata
korjata.
Olin siinä uskossa että Transit kestäää, ikävä yllätys kun 148 tkm ajetusta autosta hajosi syksyllä vaihdelaatikko ja nyt 200 km myöhemmin kone.
-
Liuska kiilannut väliin, kampuran kaula ja pukki pilalla - jotain ketjureaktiota? Täsmennä vähän..
Kyllähän osia vaihtelee.. tietty jos vaihtajalle palkkaa maksaa, voi tulla auton/moottorin arvosta edestä..
-
Tuolta kantsii kans kysellä jos jollain ois tarjola. Ihan hyvä saitti foordiharrastajalle . Thumb
http://www.fordclub.fi/foorumi/
-
Vähän on kyllä kilometrejä ei pitäisi hajota koneen tai laatikon jos on MT75 loota. Koneen saa purettua aika pitkälti ja helposti alakautta etenkin jos etupää on lehtijousilla. Itse vaihdoin kiertokangen laakerit, hoonasin ja vaihdoin männänrenkaat lohko paikallaan tosin kansi oli pois. Onko siinä turbo?
-
Korjaamon kertomaa on tuo vikadiagnoosi, itselläni on vain parkkiruutu taivasalla joten renkaanvaihtoa suuremmat toimenpiteet pitää teettää muualla. Autossa on MT-75 laatikko ja ilmeisesti Suomessa asennettu turbo.
Pari turbotonta konetta olisi ehdolla, toinen 89 ja toinen 99. Vanhempaan kävisi ilmeisesti moottorikiinnikkeet ja apulaitteet heittämällä mutta uudemmassa joutuisi jotain säätöä tekemään. Turbosta en tiedä, laittaako vai ei. Tuntiveloituksen ollessa liki 100 € kovin kauaa ei jalanjälkien tekemisestä haluaisi maksaa, kiinteää hintaa ei hommalle saanut.
Mikäli joku voi suositella Oulun seudulla osaavaa kohtuuhintaista tekijää niin olisin kiitollinen tiedosta.
-
Osaisikohan Rölli sanoa tuohon jotakin. Thumb
Kokeile laittaa yksityisviestiä, jos ei satu olemaan kuulolla.
Tuosta löytyy, lähetä YV: http://karavaanari.org/index.php?action=profile;u=43
-
Korjaamon kertomaa on tuo vikadiagnoosi, itselläni on vain parkkiruutu taivasalla joten renkaanvaihtoa suuremmat toimenpiteet pitää teettää muualla. Autossa on MT-75 laatikko ja ilmeisesti Suomessa asennettu turbo.
Pari turbotonta konetta olisi ehdolla, toinen 89 ja toinen 99. Vanhempaan kävisi ilmeisesti moottorikiinnikkeet ja apulaitteet heittämällä mutta uudemmassa joutuisi jotain säätöä tekemään. Turbosta en tiedä, laittaako vai ei. Tuntiveloituksen ollessa liki 100 € kovin kauaa ei jalanjälkien tekemisestä haluaisi maksaa, kiinteää hintaa ei hommalle saanut.
Mikäli joku voi suositella Oulun seudulla osaavaa kohtuuhintaista tekijää niin olisin kiitollinen tiedosta.
Huomaa. Turbottomaan ei voi laittaa turboa koneen rakennetta muuttamatta.
-
Osaisikohan Rölli sanoa tuohon jotakin. Thumb
Kokeile laittaa yksityisviestiä, jos ei satu olemaan kuulolla.
Tuosta löytyy, lähetä YV: http://karavaanari.org/index.php?action=profile;u=43
ainaha sitä voi harkita ;D
-
Taitaa turbokone olla sama kuin vapari, kannentiiviste taitaa olla eri ja jos pumppu on Boschin niin ei ongelmaa.
-
ainaha sitä voi harkita ;D
harkittu ja kottaraiselta tuli nuhteita :D...