Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: HarriOlavi - 4.03.2016 kello on 14:53
-
Kun kompressoria (öljy / valovirta) yrittää kylmänä käynnistää, alkaa kurnuttaa kuin "sammakko." :) (kylmä autotalli)
Toistuvasti kymmeniä kertoja start / stop nappia edestakaisin painellen / nostellen,
lopulta käynistyy ja toimii normaalisti.
Kompressoria on käytetty vähän, mutta oli viimeisen vuoden täysin käyttämättä verkkokellarissa. (lämmin)
Olisiko tietoa mistä päin ongelmaa alkaisi selvitellä.
-
Kun kompressoria (öljy / valovirta) yrittää kylmänä käynnistää, alkaa kurnuttaa kuin "sammakko." :) (kylmä autotalli)
Toistuvasti kymmeniä kertoja start / stop nappia edestakaisin painellen / nostellen,
lopulta käynistyy ja toimii normaalisti.
Kompressoria on käytetty vähän, mutta oli viimeisen vuoden täysin käyttämättä verkkokellarissa. (lämmin)
Olisiko tietoa mistä päin ongelmaa alkaisi selvitellä.
Ei siinä oo mitään vikaa.
Öljyt on vaan pakkasessa niin jäykät, ettei jaksa käynnistyä ja suojaus toimii. Itellä sama homma ja olen miettinyt, jos vaihtas synteettiset öljyt, Oliskohan apua.
Minä lämmitin lohkoa pariminuuttia kuumailmapuhaltimel la, niin jopa lähtee taas.
-
Ei siinä oo mitään vikaa.
Öljyt on vaan pakkasessa niin jäykät, ettei jaksa käynnistyä ja suojaus toimii. Itellä sama homma ja olen miettinyt, jos vaihtas synteettiset öljyt, Oliskohan apua.
Minä lämmitin lohkoa pariminuuttia kuumailmapuhaltimel la, niin jopa lähtee taas.
Tuota tuota, juu, mutta tänäänkin oli autotallissa + 2 astetta.
Kompurassa on SAE 30 yksiaste öljyt....
Ohjekirjassa lukee ja kehoittaa käyttämään ko.laatua eteenkin päin.
Täytyy lämmitellä seuraavalla kerralla.
Suuret kiitokset vinkistä. Thumb
-
saattaa olla käynnistys kondensaattori vanhentunut, kannattaa mitata tai samantien vaihtaa ei oo kallis investointi... ja onhan sulla kunnon sähkö saatavilla,ettei oo pitkiä ja ohhuita vetoja/roikkia?
-
saattaa olla käynnistys kondensaattori vanhentunut, kannattaa mitata tai samantien vaihtaa ei oo kallis investointi... ja onhan sulla kunnon sähkö saatavilla,ettei oo pitkiä ja ohhuita vetoja/roikkia?
Selvä. Kondensaattori lienee se alumiinikuorinen, tasapaksu "mötikkä?"
Mittaukseen käy varmaan yleismittari? Millaisia lukemia ja kuinka toimenpide täytyy suorittaa?
Ymmärrän sähköjen päälle sen verran, että osaan "roikan" tehdä. :D
Sähköt / kaapelit ovat kunnolliset Thumb
-
semmonen yleismittari missä on kondensaattoreita varten faradi mittaus, ei lähellekkään kaikissa..
-
Tuolta saa konkkia. > http://www.partco.biz/verkkokauppa/index.php?cPath=2075_12_1028_1029_1635
-
Tuolta saa konkkia. > http://www.partco.biz/verkkokauppa/index.php?cPath=2075_12_1028_1029_1635
Suuri kiitos linkistä. Thumb Menee ostamisen puolelle suosiolla, viittaan Röllin vastaukseen mittareihin liittyen. :D
-
Tuota tuota, juu, mutta tänäänkin oli autotallissa + 2 astetta.
Kompurassa on SAE 30 yksiaste öljyt....
Jos on vielä vuoden seissyt, niin tahkeeta on lähtö...
-
Mulla on tuossa "StrongLine ssä" ollut tuo ominaisuus uudesta asti. Ei oo mikään vanhentunut. Lohko on vaan liian timmi kylmälle öljylle. Lämmitys auttaa.
En ite ole kattonu ohjekirjaa, annetaan sitten olla kommekymppiset ja lämmitetään tarvittaessa. Talven kylmillä tarttee ehkä pari-kolme kertaa käynnistää kun ei kuitenkaan tarkenee kylmässä mitään tehdä.
-
Mullakin on pienemmässä kompurassa sama tuhina kylmänä ja joskus kesälläkin...
Vika on ollut uudesta asti. Pitää "startata" monta kertaa, kun vain tuhisee, eikä jaksa pyörittää. Siitä se sitten on aina lähtenyt kuitenkin. Isompi kompura toimii moitteetta samoissa virroissa ja lämmöissä kesät talvet.
Nuo Kiinan öljyt kyllä kannattaisi vaihtaa jo uudestakin. Ovat aika kuraa monesti. Samoin kannattaa laskea silloin tällöin vesi pois säiliöstä, ettei ruostu.
Tuossa työkaveri ihmetteli, kun ei riitä paine ja aina vain käy. Syyksi selvisi, että oli painesäiliö täyttynyt vedellä. Ei ollut enää tilaa ilmalle.