Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: Aaron - 28.02.2016 kello on 15:48
-
Mitä mieltä olette tuollaisesta Lmc maestro vaunusta? Mainostavat 12 vuoden tiiviysturvaa, xps-foam eristeitä, lasikuitukatto ja päädyt ja lattia, vesisäiliöt ja putket lämpimässä, alde vesikiertoisella lattialämmityksellä ja lämmityksen kaukokäyttö vakiona Suomeen tuotavissa malleissa. Hinnat n.30 000 - 40 000€ Suomessa. Itse ainakin kun vertaillut muihin vaunuihin, niin vaikuttaisi olevan hinta- laatusuhde paremmin kuin kohdillaan. Mitä muut mieltä? Lmc vaunuja ei ole tainnut vähään aikaan Suomesta saanutkaan. En nyt ajatellut mainostaa, vaan kysellä muiden mielipiteitä, vaikka vähän näköjään mainospuheelta vaikuttaakin.
-
Valitettavasti ei vielä kokemusta kuin Caravan messuilta k.o. vaunusta. Itsellä on tällä hetkellä vm 2007 ja 1991 olevat LMC:t.
Nämä kaksi LMC:stä, mitä minulla on, niin hyvin tuolla vm 1991 pärjännyt myös talvella. Foam eristeet on jo tuossa vuoden 1991 Lmc:ssä ja puriste ovi.
Caravan messuilla katselin ja tutkin uutta LMC vaunua, niin en löydä mitään sellaista ongelmaa, etteikö uudella LMC:llä pärjäisi hyvin myös Suomen talvessa. Kaikin puolin asiallinen vaunu. Vaunussa ei ole käytetty enää puurimoitusta kulmissakaan.
Aika kova tiiveus takuu tuo 12 vuotta. http://lmc-caravan.de/fi/llt
Makuasioitahan nämä on pitkälle ovat, mutta jos laatu on pysynyt samalla tasoilla mitä noissa vanhoissa LMC:ssä on ollut, niin uskallan väittää, että luotettava hankinta.
-
Nyt on sitten tulossa meille tuollainen uusi LMC Maestro 522 K vaunu. Käytiin sellaista livenä katsomassa, niin mielestäni vaikutti tosi hyvältä vaunulta kaikinpuolin. Aikahan tuon sitten lopulta näyttää, tuliko tehtyä hyvä valinta. Mutta ensivaikutelma mielestäni tosi hyvä, kun vertailee muihin vaunuihin, varusteisiin ja hintaan. Kaikki materiaalit todella laadukkaan oloisia, kun vertaa esim. Uuteen Hobbyn vaunuun ja jos kuitenkin ajattelee kuinka pieniä on hintaerot 560 hobbyn vaunun kanssa ja taitaa hobby olla pikkasen pienempikin. Kabea taas jos ajattelee, niin saa laittaa ainakin 15000€ rahaa lisää jos samat varusteet haluaa vaunuun ja suurinpiirtein saman kokoisen vaunun.
Vaunujen mallimerkintä on itselle vähän hämärää, että mistä nuo numerot aina saadaan, tuonkin vaunun sisämitta on 620cm ja ulkomitta 808cm, mistä ihmeestä tulee 522 merkintä, kai sillekin on jokin luonnollinen selitys tai sitten ei.
-
Paljon onnea uuden johdosta !!
Varmasti on laatupeli Thumb
Itellä kans kokemusta samasta LMC 720 mallista kuin Pamauksella ja sekin oli ihan hyvä !
-
Nyt on sitten tulossa meille tuollainen uusi LMC Maestro 522 K vaunu. Käytiin sellaista livenä katsomassa, niin mielestäni vaikutti tosi hyvältä vaunulta kaikinpuolin. Aikahan tuon sitten lopulta näyttää, tuliko tehtyä hyvä valinta. Mutta ensivaikutelma mielestäni tosi hyvä, kun vertailee muihin vaunuihin, varusteisiin ja hintaan. Kaikki materiaalit todella laadukkaan oloisia, kun vertaa esim. Uuteen Hobbyn vaunuun ja jos kuitenkin ajattelee kuinka pieniä on hintaerot 560 hobbyn vaunun kanssa ja taitaa hobby olla pikkasen pienempikin. Kabea taas jos ajattelee, niin saa laittaa ainakin 15000€ rahaa lisää jos samat varusteet haluaa vaunuun ja suurinpiirtein saman kokoisen vaunun.
Vaunujen mallimerkintä on itselle vähän hämärää, että mistä nuo numerot aina saadaan, tuonkin vaunun sisämitta on 620cm ja ulkomitta 808cm, mistä ihmeestä tulee 522 merkintä, kai sillekin on jokin luonnollinen selitys tai sitten ei.
oisko korin ulkomitta 22 jalkaa niinku veneiss eihä niissäkään keulapiikkiä (vetoaisa) lasketa pituuteen
-
Onnea uuden johdosta !!
Aivan mielenkiinnolla odotan henk koht käyttäjäkokemuksia, tänne palstalle.
-
12 vuoden tiiviystakuu vaatii vuositaisen syynäämisen huollossa. Eikä taastusti ole ilmaista.
-
12 vuoden tiiviystakuu vaatii vuositaisen syynäämisen huollossa. Eikä taastusti ole ilmaista.
Vuosihuolto ja tarkastus on yleensä alle 200 vuodessa. Kun kaikki leimat on paikallaan huoltokirjassa, sen paritonnia pärjää helposti kymmenenvuotiaan hinnassa verrattuna huoltamattomaan.
-
Mielenkiinkolla odotan käyttökokemuksia.
Kuulostaa lupaavalta valinnalta.
Onnea uudelle vaunulla Thumb
-
LMC vaunuista en tiedä, mutta autot näyttäisi jotenkin ajatuksella tehdyiltä. Thumb
-
Uudessa Caravan lehdessä oli juttu uudesta LMC 570 D vaunusta. Vaunua oli testattu pohjoisen hiihtokeskuksessa ja pakkastakin oli ollut 20 astetta.
Vaunun kori on puuvapaa ja siinä on uretaanirunko, joka on eritetty XPS-foamilla. Koeajon aikana vaunun lämpö oli erityisen tasainen ja miellyttävä ja kaasunkulutus jäi pieneksi. Vaativan lämpötestin LMC Maestro selvitti täysin pistein.
LMC Maestro yllätti jopa koeajajankin, se oli tyylikäs, moderni eikä perinteisen raskaan oloinen. Varustelu ja tilojen käyttö on erinomaista ja ratkaisut selkeästi huolella harkittuja. Myös laatuvaikutelma kestää tarkemmankin tarkastelun. Vaunulla pärjää varmasti kaikissa vuodenajoissa.
Lainaus CAravan lehti 3/2016 sivu 24-27.
Ja oma kommentti, kun ottaa huomioon, että tuo testin LMC on 10.000 € halvempi kuin vastaava Kabe, niin niin. Ei tule helppoa olemaan jatkossakaan skandinaavien markkinat.
-
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuvaunut-ja-vetoautot/?E26528M=1&x26528=135524145
Alden pannun kannen alla on 5a:n sulake, joka palaa aina kun vaunusta (Lmc)irrottaa sähköroikan (230v)Samalla siis koko näyttö/ohjausjärj pimenee.Onko kenelläkään vastaavaa?ja miten on korjattu? Alunperin sulake oli 3A, mutta rinta-joupilla vaihdettiin isompi sulake (maahantuojan ohjeistus,kun eivät halua alkaa selvittämään vian lähdettä / takuu voimassa, ostettu 2013 uutena).olisiko joku rele tai kytkin asennettavissa ohjauksen viereen -ettei tarvitsis jatkuvasti purkaa istuimia jonka alla ko aldensulake on. Lisäksi herää kysymys sulakkeen turvallisuudesta . . . Viime kesänä aloin sulakkeiden ostelun ja vaihtamisrumban.kul uttajansuojakin on kyseenalaistettava, jos ei vikaa korjata?..?..? Kertokaa, jos voitte auttaa ???
Taisi vika selvitä, tai ainakin samantyylinen vaiva ,lainattu samasta ketjusta kuin edellinen
Moi,
Mulla 2013 mallinen dethleffs jossa alde oisko 3010. poltti aina sulakkeen kun kytki auton pistokkeen. 3,15ah sulakkeita oli ekan vuoden pussillinen mukana, vika löytyi ja maadotukset oli tehty koko kaappiin "vikopäin" . samaa ilmeni myös 230v järjestelmässä, näyttö pimeäksi, yhdet kunnon sähköiskut tuli valokatkaisijasta.
Kun maadoitukset korjattiin oikein päin kulkeviksi ei vikaa enää ole ollut, samalla sai kääntää jokaiselta lampulta johdot toisinpäin jotta led polttimot pelaa.
-
Sitä minäkin mietin, mutta tuo 230V tulee vaunun sähköjärjestelmään ja sen piikin seurauksena ALDE:n sulake menee. Niinpä laitoin tänne kun ei voi rajata ALDE:en tuota vikaa. Ehkä viisaammat kertoo missä vika ja siirtää johonkin tarvittaessa.
Joka tapauksessa aika huono asenne myyjällä/maahantuojalla .
Muistaakseni JUSHI69:lle vaihdettiin vuosia takuun päättymisen jälkeen KABE:en uusi pannu. Kun oli valmistusvika edellisessä.
-
Aloittaja kysyi :
Mitä mieltä olette tuollaisesta Lmc maestro vaunusta? Mainostavat 12 vuoden tiiviysturvaa, xps-foam eristeitä, lasikuitukatto ja päädyt ja lattia, vesisäiliöt ja putket lämpimässä, alde vesikiertoisella lattialämmityksellä ja lämmityksen kaukokäyttö vakiona Suomeen tuotavissa malleissa. Hinnat n.30 000 - 40 000€ Suomessa. Itse ainakin kun vertaillut muihin vaunuihin, niin vaikuttaisi olevan hinta- laatusuhde paremmin kuin kohdillaan. Mitä muut mieltä? Lmc vaunuja ei ole tainnut vähään aikaan Suomesta saanutkaan. En nyt ajatellut mainostaa, vaan kysellä muiden mielipiteitä
Taisi vastaukseni osua mielipiteisiin tai Live käyttökokemuksiin, ei pelkkiin huhuihin.
-
Mielestäni ei ole korrektia käsitellä etuteltan kysymystä täällä, varsinkaan kun etuteltan kysymyksen asettaja ei tiedä, että hänen 3 vuotta vanhan LMC Alden sähköongelmaa käsitelläänkin ORG:n Uusi LMC osiossa.
-
Vielä vajaa kuukausi pitäisi malttaa odotella, että maestro saadaan kotiin. Mukava kuulla, että oli hyvät kokemukset testissä vaunusta. Itse en ole vielä kerennyt nähdä juttua.
-
12 vuoden tiiviystakuu vaatii vuositaisen syynäämisen huollossa. Eikä taastusti ole ilmaista.
Jos sitä markkinoidaan takuuna niin sen on oltava ilmainen. Jos tarkastukset ovat maksullisia niin sitä pitäisi markkinoida sitten vaikka vakuutuksena tms. Sitä markkinoidaan turvana että takuuna. Rintajouppi mainostaa takuuta, eli silloin he vastaavat tarkastuskuluista.
-
Omassa lmc ssä oli muistaakseni 5 vuoden tiiveystakuu ja se vaati vuosittaisen tarkastuksen.
Tosin tarkastukset loppuivat 4 vuoteen kun carawell meni konkurssiin. Hinnasta ei tietoa, mutta veikkaan että maksoivat jotain.
Veikkaan että tämä on yleinen tapa muillakin merkeillä. Tiiveystakuu säilyy mikäli tarkastukset on tehty säännöllisesti.
Eihän autonkaan takuu säily mikäli sitä ei ole huollettu huolto-ohjelman mukaisesti, eivätkä nekään ilmaisia ole.
-
Mutta auton voit huollattaa missä haluat.
Ja esim auton sisäkaton osalta takuu säilyy vaikkei autoa olisi huollettu kertaakaan. On ymmärrettävää että esim moottorin osalta vaaditaan huoltoja tehtäväksi mutta taasen osat mitkä ei vaadi huoltoa toimiakseen normaalisti ei myöskään ole huolto-ohjelman piirissä.
Ei kait matkailuauton korin tiiviyden osalta huolto-ohjelmaan ole merkitty mitään varsinaisia huoltotöitä? Jos on niin ne toki pitää suorittaa. Tästä nimenomaisesta asiasta (matkailuauton tiiveysturvasta/takuusta) oli maininta TM-lehden lähiaikoina ilmestyneessä numerossa.
-
Onko tähän kellään päivystystä, taisi tulla juuri Maestro 522 hommattua :D
-
Onnea uudelle vaunulle!
-
12 vuoden tiiviystakuu vaatii vuositaisen syynäämisen huollossa. Eikä taastusti ole ilmaista.
Kyllä ja kova on Lupaus!
-
Kyllä ja kova on Lupaus!
Ei se laatu vehkeille ole paljon ;)
Hyvä valinta.
-
Ymmärtääkseni LMC:t tehdään ihan tolokusti. Thumb
-
Hobbya olin etsimässä, mutta tämä aiheutti heti wau-ilmiön.
Ei tuntunut miltään rimpulalta, painoakin 1710/1900. Eikä ole pitkä vaunu.
-
Onnea uutuudelle
-
Onnea uutuudelle
Kiitos, autoulu tuntui liian ahtaalle
-
Onnittelut hankinnasta,kyllä kelpaa matkustaa ja majoittua Thumb
-
Onnea uudelle Thumb Uusi on aina uusi.
-
Mutta auton voit huollattaa missä haluat.
Ei kait matkailuauton korin tiiviyden osalta huolto-ohjelmaan ole merkitty mitään varsinaisia huoltotöitä? Jos on niin ne toki pitää suorittaa. Tästä nimenomaisesta asiasta (matkailuauton tiiveysturvasta/takuusta) oli maininta TM-lehden lähiaikoina ilmestyneessä numerossa.
Vähän iäkäs tuo lainaus.
Vaan nyt (jo) vastaan, että ainakin mulla olleessa Bürstnerissä korin huoltoa oli pohjaan alapuolelle laitettava suoja-aine. Vastannee moottorin huoltoa? Ja hyvä oli, että jatkoin tarkastuksia maksaen niistä, sillä monen aukon ympäriltä tehtiin kosteuskorjaus. Uskon, että halvemmaksi tuli ne tarkastukset, kuin olisi tullut maksaa itse ne korjaukset. Tai seuraava omistaja vielä suuremmat korjaukset.