Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => 230 voltin järjestelmä => Aiheen aloitti: TLP - 6.12.2015 kello on 12:30
-
Tässä selaillut erilaisia invertteri vaihtoehtoja ja tuli vastaan tuollainen PowerStar W7
Sitä on aina 1kW-6kW välillä olemassa.
Linkki Alibaban myyntiin:
http://www.alibaba.com/product-detail/Power-Star-W7-series-3000W-12V_60289369895.html?spm=a2700.7724857.29.64.PNPk1e
Näissä automaattinen vaihto verkosta akulle, akkulaturia yms.
Vaikuttaisin ihan pätevältä kapistukselta vaunuun..
Nyt sitten tietenkin kiinnostaa, onko porukalla tästä tai vastaavasta värkistä kokemusta ?
-
Ei kokemusta kyseisestä invertteristä.
Mutta oman ostin saksasta tilaamalla.
http://www.solar-tronics.de/spannungswandler.html?cat=52 (http://www.solar-tronics.de/spannungswandler.html?cat=52)
Voi ostaa myös ebayn kautta
http://stores.ebay.de/solartronics09/Spannungswandler-Inverter-/_i.html?_fsub=977399011&_sid=923754991&_trksid=p4634.c0.m322 (http://stores.ebay.de/solartronics09/Spannungswandler-Inverter-/_i.html?_fsub=977399011&_sid=923754991&_trksid=p4634.c0.m322)
-
Ei kokemusta kyseisestä invertteristä.
Mutta oman ostin saksasta tilaamalla.
http://www.solar-tronics.de/spannungswandler.html?cat=52 (http://www.solar-tronics.de/spannungswandler.html?cat=52)
Voi ostaa myös ebayn kautta
http://stores.ebay.de/solartronics09/Spannungswandler-Inverter-/_i.html?_fsub=977399011&_sid=923754991&_trksid=p4634.c0.m322 (http://stores.ebay.de/solartronics09/Spannungswandler-Inverter-/_i.html?_fsub=977399011&_sid=923754991&_trksid=p4634.c0.m322)
Kun käväset tuossa laittamani linkin takana, niin huomaat ettei tuo ole aivan pelkästään invertteri.
Ennemminkin automaattinen sähköjärjestelmä invertterillä. Eli antaa sen 220V (tai halutun) jännitteen ulos joko suoraan kytkettynä verkkoon tai sitten jos ei ole verkossa, niin invertterin kautta.
Vaihtaa siis automaattisesti 220V/12V välillä tehon oton.
Samalla siinä on myös akkulaturi, mutta sen toiminta on vähän turhan roheaa (35A tai 70A) vaikkapa aggregaattikäyttöön .
Siksi kiinnostaa kokemukset, saako esim. tuon lataustoiminnon pois päältä jne ?
Ja onko nämä kiinan ihmeet lupaustensa mukaisesti toimivia vehkeitä ?
-
Kun käväset tuossa laittamani linkin takana, niin huomaat ettei tuo ole aivan pelkästään invertteri.
Ennemminkin automaattinen sähköjärjestelmä invertterillä. Eli antaa sen 220V (tai halutun) jännitteen ulos joko suoraan kytkettynä verkkoon tai sitten jos ei ole verkossa, niin invertterin kautta.
Vaihtaa siis automaattisesti 220V/12V välillä tehon oton.
Samalla siinä on myös akkulaturi, mutta sen toiminta on vähän turhan roheaa (35A tai 70A) vaikkapa aggregaattikäyttöön .
Siksi kiinnostaa kokemukset, saako esim. tuon lataustoiminnon pois päältä jne ?
Ja onko nämä kiinan ihmeet lupaustensa mukaisesti toimivia vehkeitä ?
Juu linkkin tutkin mutta aattelin että vois toteuttaa myös toisin.
Laturi lataamaan, invertteri irtona, ja automaatti vaihdin erikseen.
http://karavaanari.org/index.php/topic,4613.0.html (http://karavaanari.org/index.php/topic,4613.0.html)
Oli joku muukin juttu mutta en jaksanu kaivaa.
Ajattelin että jos kosahtaa niin ei hajoa kaikki kerralla ;)
Mutta en nyt sotke tätä ketjua enempää.
Voi olla että ei hirveästi ole kokemusta porukalla tuosta laitteesta.
-
Kun käväset tuossa laittamani linkin takana, niin huomaat ettei tuo ole aivan pelkästään invertteri.
Ennemminkin automaattinen sähköjärjestelmä invertterillä. Eli antaa sen 220V (tai halutun) jännitteen ulos joko suoraan kytkettynä verkkoon tai sitten jos ei ole verkossa, niin invertterin kautta.
Vaihtaa siis automaattisesti 220V/12V välillä tehon oton.
Samalla siinä on myös akkulaturi, mutta sen toiminta on vähän turhan roheaa (35A tai 70A) vaikkapa aggregaattikäyttöön .
Siksi kiinnostaa kokemukset, saako esim. tuon lataustoiminnon pois päältä jne ?
Ja onko nämä kiinan ihmeet lupaustensa mukaisesti toimivia vehkeitä ?
eikö juuri tollainen 35/70 anpperia ole juurikin oikean tehoinen nimen omaan agrekaatti käytössä, saa pienessä ajassa kunnol virtaa akkuihin Thumb
-
eikö juuri tollainen 35/70 anpperia ole juurikin oikean tehoinen nimen omaan agrekaatti käytössä, saa pienessä ajassa kunnol virtaa akkuihin Thumb
Niin, kaippa se senkin tekis.. jollei sitten aggregaatti kyykähdä ;D
-
Niin, kaippa se senkin tekis.. jollei sitten aggregaatti kyykähdä ;D
70A x 13V =910W kerrottuna hyötysuhteella n:.85%=n.1075W ja sehän löytyy jo 1kw agrekaatista, ja aika epätoden näköstä ett tommosta tehoo käytännössä akkuihin saa
-
Näissä lataavissa inverttereissä on vain se latausautomatiikka minimaalinen, ne puskee vain sita 13,8-14v latausjännitettä joka on liian alhainen, jotta akku tulisi täyteen ja liian korkea jatkuvaksi ylläpitojännitteeks i ainakin normaali happoakulle tai AGM akulle. Kunnon teholatauksessa saa olla 15v kunhan automatiikka vahtii ja kytkee ajoissa ylläpitojännitteell e.
Kyllä nämä Kiinalaiset on muuten ihan hyviä, minulla on tällainen käyttämättömänä, jos joku tarvii: http://www.aliexpress.com/item/1000W-Pure-Sine-Wave-Inverter-with-Charger-on-line-UPS-DC-12V-AC-230V-LCD-Display/1002239953.html, en tarvinnut tätä, kun keksin ongelmaani pienempivirtasen ratkaisun.
On turhan kookas ja painava autokäyttöön, mutta on täydellistä siniaaltoa mitä tulee ulos, testasin oskilloskoopilla. Paino johtuu isosta rautamuuntajasta, jollainen on todennäköisesti myös tuossa PowerStar W7 invertterissä.
-
Tossa on nuo ko. 3000W laitteelle annetut speksit ;
Model No. 10001 (2) 20001(2,4) 30001(2,4) 40002 (4) 50002 (4) 60002 (4)
Nominal Power 1000W 2000W 3000W 4000W 5000W 6000W
AC Input
Phase & waveform Single phase & sinewave
Voltage 120VAC/230VAC
Acceptable Voltage 194-243VAC\164-243VAC(wide mode)
Line Low Transfer 85V±4%/184(154 wide mode±4%)
Line Low Return 95V±4%/194(164 wide mode±4%)
Line high Transfer 135V±4%/253±4%
Line high Return 127V±4%/243±4%
Frequency 50Hz or 60Hz (auto sensing)
Line Low Transfer 47Hz for 50Hz,57Hz for 60Hz
Line high Transfer 55Hz for 50Hz,65Hz for 60Hz
Output
Phase & waveform Single phase & sinewave(bypass mode sync to input)
Voltage 230VAC(bypass mode sync to input)
Voltage Regulation ±10%rms(bypass mode sync to input)
Frequency 50Hz±0.3Hz(bypass mode sync to input)
Crest Power 3 times of ratings
Short Circuit Protection Yes,shutdown after 10 minutes
Power Factor 0.9-1.0
DC Input
Battery Voltage 12V/24V 12V/24V/48V 24V/48V
Minimum Start Voltage 10V for 12V,20V for 24V,40V for 48V
Low Battery Alarm 10.5V for 12V,21V for 24V,42V for 48V
Low Battery Transfer 10V for 12V,20V for 24V,40V for 48V
High Voltage Alarm 16V for 12V,32V for 24V,64V for 48V
Max Charging Current 70A\35A
Over Charge Voltage 15.7V for 12V,31.4V for 24V,62.8V for 48V
Transfer Efficiency
line Mode >95%
Battery Mode >88%
power saver Available when the load is less than 25 Watts
Indicators
7-LED Display From the right to the left, LED1 line mode (green lighting), LED2 inverter mode
(green lighting), LED3 charging mode(yellow lighting), LED4 Fully charged
(green lighting), LED5 over heat shutdown(red lighting), LED6 Overloaded
shutdown(red lighting), LED7 Saving Mode(green lighting)
3-LED Display Charging Mode(green lighting), inverter mode(green lighting), Alarm(red lighting)
Switch selector Saving Mode is on/off when push the switch forwards/backwards, keeping it horisontal is
turning the inverter off.
Audible Alarm Sounding when the heatsink's tem is over 105°C and shutdown after 30 seconds.
Protections low battery,over charging,over temp,over load
Communications RS-232/USB(custom-made)
Enviromental
Operating Environment 0-40°C,0-90%RH(non-condensing)
Audible Noise <60dB
Physical
Net Weight(KG) 18 20 22 35 38 40
Dimension,D X W X H(mm) 218X179X442 218X179X598
*Specifications are subject to change without prior notice.
Ps. painoa ainakin löytyy.
-
Ps. painoa ainakin löytyy.
Juu, sen 22kg on painoa 3000W vehkeessä.
En tiedä onko itsellä tarvetta 3kW vehkeelle, ehkä se 2kW riittäisi.