Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Myyjäliikeet ja korjaamot => Aiheen aloitti: james_III - 28.11.2015 kello on 21:07
-
Nirskis narskis sanoo woortin pakoputken häntä ja uutta pitäisi saada tilalle, putki on yhtäkkiä niin mätä ettei meinaa kestää edes katsomista. Googlella yritin etsiä mutta ne semmoset entisajan pakoputkipajat on lopettanu ilmeisesti toimintansa. Onhan tuo toki tehtävissä irtopaloilla mutta suorasta sopivan taivuttelijaa nyt haetaan, elikkä siis kunnollista ratkaisua mikä ei mätäne heti käsiin. Valmiina ei tuollaista kyljestä puhaltavaa ole olemassakaan. Saa ehdotella pakoputkikorjaamoit a mieluusti kanta hämeestä mutta kauempikin paikka käy jos lähempää ei löydy.
-
Jos se pakoputki on mätä vain änäristä lähtien, laita vain lyhyt käyrä kappale alaspäin, vinosti sivulle.
-
Helsingistä löytyy Tiittanen Kannelmäen ostarilla ainakin. Jos ei lähempää
-
Tiittanen Ky on tunnettu siitä, että tekevät pakoputken kuin pakoputken. Sijainti kannelmäki.
http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm (http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm)
Jahas, Kv ehti ensin :)
-
Risto Tiittanen, Kannelmäessä Helsingissä.
http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
Mahdollisesti asauto ei mahdu tonne, ja tuo voi olla ongelmana muissakin vastaavissa
Kuoroon näemmä vielä yksi ääni
-
Risto Tiittanen, Kannelmäessä Helsingissä.
http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
Mahdollisesti asauto ei mahdu tonne, ja tuo voi olla ongelmana muissakin vastaavissa
Kuoroon näemmä vielä yksi ääni
ei se ongelma ole se on ennen tehnyt se siinä pihassa jos ei mahdu nosturille
nimi merkillä olen ollut siellä töissä.
-
Nirskis narskis sanoo woortin pakoputken häntä ja uutta pitäisi saada tilalle, putki on yhtäkkiä niin mätä ettei meinaa kestää edes katsomista. Googlella yritin etsiä mutta ne semmoset entisajan pakoputkipajat on lopettanu ilmeisesti toimintansa. Onhan tuo toki tehtävissä irtopaloilla mutta suorasta sopivan taivuttelijaa nyt haetaan, elikkä siis kunnollista ratkaisua mikä ei mätäne heti käsiin. Valmiina ei tuollaista kyljestä puhaltavaa ole olemassakaan. Saa ehdotella pakoputkikorjaamoit a mieluusti kanta hämeestä mutta kauempikin paikka käy jos lähempää ei löydy.
Avataresta en ottanut tolkkua, että minkä vm ransu sulla, mutta ainkin 2000-> löytyy häntäputkia mätänetistä
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/188/840147/autot/ford/transit-2000-2013?vuosimalli=2000#Pakoputket-ja-tarvikkeet
..jortaanin yli koukkaa vielä kuskin puolen kyljestä ulos.
-
Avataresta en ottanut tolkkua, että minkä vm ransu sulla, mutta ainkin 2000-> löytyy häntäputkia mätänetistä
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/188/840147/autot/ford/transit-2000-2013?vuosimalli=2000#Pakoputket-ja-tarvikkeet
..jortaanin yli koukkaa vielä kuskin puolen kyljestä ulos.
Edellinen malli eli ennen vuotta 2000, mun mielestä tässä kaikki vakioputket tulee takaa ulos.
-
Saisko tuoreemman putkesta - ainakin niissä keskiulostulo, esim. ebaysta (http://www.ebay.de/itm/ERNST-Abgasrohr-Ford-Transit-2006-Rohrleitung-Rohr-hinten-332-56-9-/272058601484?fits=Year%3A2007%7CMake%3AFord%7CModel%3ATransit+Pritsche%2FFahrgestell%7CType%3A2.4+TDCi+RWD&hash=item3f57f4d00c:g:BgcAAOSwcBhWWKvI)
Ei ole kuin pelkääjän takana 1 pönttö, ja heti siitä alkaa puolen vaihto..
-
Saisko tuoreemman putkesta - ainakin niissä keskiulostulo, esim. ebaysta (http://www.ebay.de/itm/ERNST-Abgasrohr-Ford-Transit-2006-Rohrleitung-Rohr-hinten-332-56-9-/272058601484?fits=Year%3A2007%7CMake%3AFord%7CModel%3ATransit+Pritsche%2FFahrgestell%7CType%3A2.4+TDCi+RWD&hash=item3f57f4d00c:g:BgcAAOSwcBhWWKvI)
Ei ole kuin pelkääjän takana 1 pönttö, ja heti siitä alkaa puolen vaihto..
Näissä vanhemmissahan on 2 vaimenninta mutta tuo putkenpätkä kyllä näyttäisi olevan todella lähellä liitosta myöden, kokeiliskohan onko hyvä viikko lotota :)
-
Mitens nuo rosteriset, taivuteltavat putket??
-
Itsellä oli Renaultissa vähän sama ongelma, pöntöt oli vielä ihan priimaa, mutta häntäputki mätä. Tuossa tosin kelpasi vikasta pöntöstä ihan suorakin putki, suoraan kyljestä ulos, tuo vika pönttö kun on jo valmiiksi poikittain tuolla alla. Tosin kannakkeen siihen jouduin vielä nykertämään ja ihmettelin miksei alkup. jo tuota kannaketta ollut, häntä kun nyt kumminkin kuormittaa pöntön kannakkeita ihan turhaan ???
Ja ei, nuo haitarit yms. voi unohtaa jo ihan suosiolla. Kestää tovin, mutta ei ole pitkäikäisiä, puhumattakaan paljonko tuo haitari kerää pashaa ja vastustaa virtausta = en suosittele :-\
-
Ja ei, nuo haitarit yms. voi unohtaa jo ihan suosiolla. Kestää tovin, mutta ei ole pitkäikäisiä, puhumattakaan paljonko tuo haitari kerää pashaa ja vastustaa virtausta = en suosittele :-\
Kuten jo sanoin, niitä on myös rosterisia. Kumma kun laittavat esim kuorma-autoihin..... 8)
-
Kuten jo sanoin, niitä on myös rosterisia. Kumma kun laittavat esim kuorma-autoihin..... 8)
musta tuntuu et niiten tarkoitus on olla värinänvaimentimena
tuskin niitä näkyy suorilla osuuksilla ja joutuu kannattelemaa aika tiuhaan
-
Kuten jo sanoin, niitä on myös rosterisia. Kumma kun laittavat esim kuorma-autoihin..... 8)
kuorma-autoissa se on yleensä turbon jälkeen. juuri sen takia että moottori liikkuu eri tahtia rungon kanssa mihin on loppu osa pultattu kiinni. samalla se haitariputki on heikoin lenkki järjestelmässä.
-
Tuohon seuraavan korimallin sivuputkeen päädyin, mutkat ja kulmat on oikeilla kohdilla, kiinnike taas ei. Elikkä nyt ei ole kun se etummainen äänenvaimennin, jälkimmäisen korvasin suoralla putkella. Jos välttämäti haluaa sen jälkimmäisen vaimentimen säilyttää niin pitäisi olla todella jyrkkä kulma kohti kuskinpuolta, siellä tulee jarruputkea ja käsijarruvaijeria eteen sitte jo. Suoraa putkea on hyvä olla metrin pätkä muhvilla ja mieluusti 60mm halkasijalla, ei löytyny ihan ekasta varaosaliikkeestä tuota. Suoraan putkeen pitää myös yksi kannake tehdä, alunperin on vaimentajan kulmassa yksi niillä kohdilla. Ääniin ei vaimentimen poisto juurikaan vaikuttanu, kun turbo sen suurimman vaimennuksen jo tekee muutenkin, turbon pieni vihellys ehkä lisäänty muutoin roksottaa niinkun tän merkin autot muutkin :)
Piti ottaa kuvakin käppyrästä mutta en ehtiny, nyt ei tarvii pelkää että mitään isoa tippuu kenenkään tuulilasiin, vanha oli helppo irrottaa kun taitteli sen haitarille ensin auton alla, joku sitä oli antaumuksella rakentanu suorasta putkesta :)
-
Aika edessä näissä 2006.5 mallisarjan vehkeissäkin tuo ulostulo.
Tehtaan jäljitä putkessa ~30cm putkenpää/jatko, joka näytti nokikoloa suoraan sivulle..
Liki 8v tuli sitä kateltua.. tuli kaiken lisäksi liikaa kurkistamaan - nykäsin mäkeen (piiloon) ja laiton 45o mutkan tilalle sopivasti rälläköiden..
(http://karavaanari.org/kuvat/1450379744.jpg)
Paremmman näköinen kuin orkkis :P
-
nykäsin mäkeen (piiloon) ja laiton 45o mutkan tilalle sopivasti rälläköiden..
(http://karavaanari.org/kuvat/1450379744.jpg)
Paremmman näköinen kuin orkkis :P
Jep jep siisti on..Fiat hoitaa homman jo tehtaalla valmiiksi. ;)
-
Liekö mulla ollukin 08-> Ducaton putkenpää mallina - mielessä ;D Tuunausta tämänkin 8)
-
Tuohon seuraavan korimallin sivuputkeen päädyin, mutkat ja kulmat on oikeilla kohdilla, kiinnike taas ei. Elikkä nyt ei ole kun se etummainen äänenvaimennin, jälkimmäisen korvasin suoralla putkella. Jos välttämäti haluaa sen jälkimmäisen vaimentimen säilyttää niin pitäisi olla todella jyrkkä kulma kohti kuskinpuolta, siellä tulee jarruputkea ja käsijarruvaijeria eteen sitte jo. Suoraa putkea on hyvä olla metrin pätkä muhvilla ja mieluusti 60mm halkasijalla, ei löytyny ihan ekasta varaosaliikkeestä tuota. Suoraan putkeen pitää myös yksi kannake tehdä, alunperin on vaimentajan kulmassa yksi niillä kohdilla. Ääniin ei vaimentimen poisto juurikaan vaikuttanu, kun turbo sen suurimman vaimennuksen jo tekee muutenkin, turbon pieni vihellys ehkä lisäänty muutoin roksottaa niinkun tän merkin autot muutkin :)
Piti ottaa kuvakin käppyrästä mutta en ehtiny, nyt ei tarvii pelkää että mitään isoa tippuu kenenkään tuulilasiin, vanha oli helppo irrottaa kun taitteli sen haitarille ensin auton alla, joku sitä oli antaumuksella rakentanu suorasta putkesta :)
Nykyään pakarin voi kääntää heti auton keskellä olevan änärin jälkeen lyhyellä käyrällä (motonet 10e) vinosti alas ja sivulle. Tyyris on rakentaa pitkä pätkä sivulle.
-
Tuohon seuraavan korimallin sivuputkeen päädyin, mutkat ja kulmat on oikeilla kohdilla, kiinnike taas ei. Elikkä nyt ei ole kun se etummainen äänenvaimennin, jälkimmäisen korvasin suoralla putkella. Jos välttämäti haluaa sen jälkimmäisen vaimentimen säilyttää niin pitäisi olla todella jyrkkä kulma kohti kuskinpuolta, siellä tulee jarruputkea ja käsijarruvaijeria eteen sitte jo. Suoraa putkea on hyvä olla metrin pätkä muhvilla ja mieluusti 60mm halkasijalla, ei löytyny ihan ekasta varaosaliikkeestä tuota. Suoraan putkeen pitää myös yksi kannake tehdä, alunperin on vaimentajan kulmassa yksi niillä kohdilla.
Tuohon kiinnikehommaan vinkkinä, Volvoon saa 60mm putkelle korjauskiinnikkeitä, kun ne aina ruostuu muuten ehjästä putkesta poikki ;)
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Vakiopakoputkisto/PAKOPUTKEN-KIINNIKE-VOLVO-2000029945/
Kun ei tarvii hitsata, kestää pidempään.
-
Aika edessä näissä 2006.5 mallisarjan vehkeissäkin tuo ulostulo.
Tehtaan jäljitä putkessa ~30cm putkenpää/jatko, joka näytti nokikoloa suoraan sivulle..
Liki 8v tuli sitä kateltua.. tuli kaiken lisäksi liikaa kurkistamaan - nykäsin mäkeen (piiloon) ja laiton 45o mutkan tilalle sopivasti rälläköiden..
(http://karavaanari.org/kuvat/1450379744.jpg)
Paremmman näköinen kuin orkkis :P
Tuo korvike osa oli himpan lyhempi ja pää taitettu alaspäin, ei tule oikeestaan juurikaan helmasta ulos.
Nykyään pakarin voi kääntää heti auton keskellä olevan änärin jälkeen lyhyellä käyrällä (motonet 10e) vinosti alas ja sivulle. Tyyris on rakentaa pitkä pätkä sivulle.
Ei ole mahdollista tässä, pakko olla akselinylityspätkä vähintään että kardaanin pääsee ohittamaan ja menee askarteluksi. Kardaani kulkee ensin samassa linjassa kun pakoputki, pakko kiertää yläkautta jostain kohdalta kun on kolmiosanen kardaani niin kulkee pitkästi just pahalla korkeudella.
Tuohon kiinnikehommaan vinkkinä, Volvoon saa 60mm putkelle korjauskiinnikkeitä, kun ne aina ruostuu muuten ehjästä putkesta poikki ;)
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Vakiopakoputkisto/PAKOPUTKEN-KIINNIKE-VOLVO-2000029945/
Kun ei tarvii hitsata, kestää pidempään.
Nää oli loppu paikallisesta, ostin niitä monimutkasemmannäkö siä ja ne kasasin kokonaan uudelleen niin että sain originaalikumeihin kiinni 12mm akselinpätkällä, pitäs pysyä kohtuudella.