Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Jamo64 - 31.10.2015 kello on 17:51
-
Tämmöiseen tarvis harvemman perän. Sopiiko jonkun muun mersun perä kyseiseen meruun?
-
kysyppä kaverilta
http://www.euro-teli.fi/index2.php?sivu=,,fi
-
Helpommalla ja mahdollisesti halvemmalla pääsee jos vaihtaa takarenkaat isommiksi
-
Eipä ollut euro-telilläkään perää.
-
Eipä ollut euro-telilläkään perää.
avarra katselukumaa pikkasen, ei tartte olla samanmerkkinen ku välitys ja levys sekä jarruteho vastaa... vaikka pykälää isomasta
-
Niin kun vaan tietäisi, että mitkä muut perät sopii.
-
Niin kun vaan tietäisi, että mitkä muut perät sopii.
akselipaino, ja muut selviää mittanauhalla.. onko siin mehu vai ilma jarrut?
-
akselipaino, ja muut selviää mittanauhalla.. onko siin mehu vai ilma jarrut?
ja mikä pulttijako?
-
Mehujarrut ilmalla tehostetut. 8 pultilla on pyörä kiinni.
-
No sullahan lienee vain 130 heppaa 13-tonnisessa autossa, mulla on samanverran 6,7 tonnin kokonaispainolla olevassa kopassa. Vaihdoin 8.5R17,5 renkaat tuumasiin, 215/75r17,5. Välitykset putosi n. 5%.
Tee sama toisinpäin, niin saat sen 5-10% lisää kokonaisvälitystä. Taaksekin saa jonkin verran leveemmät mahtumaan vaikka onkin paripyörät. Leveemmät vanteet tietty auttaisi sitä asiaa.
Ei tolla varmaan yli satasta pääse kuitenkaan ja pidempi perävälitys huonontaa kiihtyvyyttä ja mäennousukykyä entisestään.
-
Ei siinä painoa ole kun noin 6 tonnia. Se on aikoinaan asuntoautoksi tehty. Isompia renkaita ei voi laittaa kun ei mahdu taka olemaan Kone on OM352.
-
Tevekö?
(http://image.nettix.fi/extra/travel_truckimg/00/01/44/34/21/mercedes-benz-lp1313-1443421_b_7ca3fa5921c1afa2.jpg)
-
Juu siinähän se on.
-
Mulla on sama kone. Ja samanlaiset jarrutki, saattaa olla samalla mitoituksella.
Vähän on sitte kyllä haasteellista tuon perämurikan kanssa, 508:ien ja 608:ien perät ei oo tarkotettu "isolohkolle", taka-akseli on huomattavasti kookkaampi. Ja kuorkeissa ja busseissa on todennäkösesti sama tiheä perä mikä sulla on jo kiinni.
-
ooppa löytäny haastavan mallin,peränvaihtoo aatellen....
-
Jotkut sanoo että linja-autoissa olisi harvempi perä. Juu siltä tosiaankin tuntuu aika haastelleista olevan.
-
Eiks noissa kuorkeissa tuon numeroisissa ollut jossain tuplaperäkin? Tiedä sit välityksistä.