Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: pp-96 - 1.10.2015 kello on 17:27
-
Kävin korjaamolla 2viikkoa takaperin ja maksoin laskun käteisellä. Nyt sain postissa laskun 100e,olivat unohtaneet laskuttaa jonkin osan.
Kaikki on muuten puolestani selvää, mutta onko korrektia velkoa jälkikäteen? Voisiko syyttää heitä itseään möhlimisestä tai ammattitaidottomuud esta tai jostakin muusta. Kuinka pitkä on aika jonka sisällä tuollaiset virheet voi velkoa ?
Mitä te tekisitte?
-
Ei ole mitään syytä miksi laskua EI tarvitseisi maksaa. Kolme vuotta on nykyisin aika, milloin lasku vasta vanhenee, aiemmin 10v.
Eli jos tuon palvelun olet saanut, mitä karhutaa, maksat laskun mukisematta. Ihmisiä yrittäjätkin ovat ja unohduksia sattuu kaikille. Toki itse pahoittelen kauniisti, jos joudun lähettämään laskun asiasta, josta asiakas jo luulee kaiken maksaneensa. Parin euron juttuja en karhuaisi.
t.kaarina
-
Tinkase vähän ja maksa.
-
Jos sinulla on kuitti josta ilmenee korjauksen hinta ja hinta-arvio kenties ja eriteltyinä niin ei ole mitään hätää ja vielä erikseen mainittuna käteismaksu,niin olet todella vankalla maaperällä.
Tietty jos he esisopimuksen ulkopuolella ovat tehneet joitain heidän ammattitaitonsa päättelemiä lisäkorjauksia jotta saattaisivat korjauksen kunnialla loppuun,niin toki he veloittavat siitä ekstraa,-mutta täysin tuntematta korjauksen kohdetta ja vian laatua,niin on täysin mahdotonta antaa kaiken kattavaa mielipidettä asiaasi.
Jos haluat tarkemman mielipiteen,niin sinun täytyy definioida tarkemmin tehty työ,kohde ja mitä on sovittu sisältäen myös maksutavan ja siitä sovitun joko suusanallisen tai kirjallisen sopimuksen jotka molemmat ovat sitovia,mutta näillä kevyillä tiedoilla ei voi antaa kaiken kattavaa vastausta! t migel
-
Rahaa pöytään, muu on varkautta :-[
-
Jos sä olet maksanut alkuperäisen korjauslaskun, niin siinä pitäs olla sovitut osat ja työ sekä alvi. Erittely pitää näkyä ja jos merkkihuollossa käy, ne yleensä merkkaakin joka nippelin.
Kannattaa selvittää onko osa oikeasti sinun remonttiin kuulunut osa ja lasku oikeasti siitä huollosta missä kävit, ettei ole mikään valelasku.Sellaisia kin kun varsinkin yrittäjille on Suomessakin tipahdellut.
-
Okei ! Jurppii vaan kun itse työssään töpeksii,niin melkein aina saa sapiskaa. Saakohan nyt konttorityttö tai työntekijä sitä sapiskaansa?
Sitten tuohon inhimilliseen erehdykseen sanoisin: Jos minä en muistakaan mennä sinne sovittuna aikana,he veloittavat. Nyt he eivät muistaneet veloittaa,ei se maksakaan heille mitään.
-
Soita kuluttaja-asiamiehelle niin loppuu arvailut maksaako vai ei http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/kuluttajaneuvonta/
-
Jos sinä et muista mennä korjaamoon sovittuna aikana, siitä on korjaamolle taloudellista vahinkoa, sillä menettävät jonkun muun maksavan asiakkaan.
Jos he unohtavat laskusta jonkun kohdan, ja karhuavat sitä kahden viikon päästä, siitä ei ole sinulle mitään taloudellista tai muutakaan vahinkoa.
Eikä tuo nyt mun mielstäni kauhean pahaa töpeksimistä ole.
t.Kaarina
-
Reilupeli, maksa pois, niin jää hyvämieli molemmille osapuolille kun kumpainenkin saa vastineen. Thumb
-
Mitä oot tilannut?
Korjauksen jollekin auton vialle - siksi vaihettu erinäinen joukko osia (osa turhaan), kunnes viimeisin arvaus tuotti korjauksen.. unohtivat jonkun turhan osanvaihdon loppulaskusta. :-X
Toivottavasti se ei mennyt näin.. jättäisin tässä tapauksessa maksamatta. :'(
-
Varmaan aloittaja itse tietää, onko laskutukselle perusteita vai ei. Todennäköisesti on. Vähän sama, jos saat kallata 100 € liikaa vaihtorahaa, mitä teet.
-
Jokaisella on oikeus oikaista tapahtunut selkeä virhe. Jos ko. osa on jäänyt laskuttamatta ja nyt saat lisälaskun siitä, niin olet lain edessäkin velvollinen maksamaan. Jos jätät selkeän laskun maksamatta, alkaa tulla karhuja ja menee aikanaan perintään, ja sinä maksat.
-
Minusta olisi hyvää asiakaspalvelua että olisi soitettu tai liitteenä ollut jonkinlainen selitys mokalle eikä vaan pelkkä lasku.
-
Oletko varma että osa josta lasku on, on asennettu kulkineesi uumeniin?
itse en lähtisi kovin helpolla makselemaan. Käy liikkeessä ja väihintään
½ pois hinnasta.
-
Pyydä heitä toimittamaan se viallinen osa jonka vaihdosta laskuttavat. Ihan vain varmistaaksesi, että se piti todella vaihtaa.
-
Tänään juttelin huoltokorjaamossa näistä pihtaajista...
Yksi asiakas oli vaatinut autoonsa ölynvaihdossa 4 litraa öljyä, vaikka huolto-ohje edellytti 4,5 litraa. Huoltomies oli kuitenkin laittanut öljyä 4,5 litraa, josta laskutettiin. Asiakas vaati hyvitystä puolelta litralta. Huoltomies pyysi tulemaan takaisin huoltoon, niin hän imaisee sen puoli litraa pois ja vähentää laskusta. Ei kuulemma kelvannut tämäkään.
Omaan autooni oli kerran laitettu yli litra liikaa ja määräsin imemään liiat pois. Olisin voinut tietty pyytää hyvitystäkin, kun oli laskutettu ne liiat öljyt. Sillä kertaa minulla oli ollut omat öljyt mukana ja oli helppo kannuista todeta paljonko oli öljyä niistä käytetty.
-
Pyydä heitä toimittamaan se viallinen osa jonka vaihdosta laskuttavat. Ihan vain varmistaaksesi, että se piti todella vaihtaa.
Kerran, muun kuin auton kyseessä ollen, vaadin vaihdettua osaa ja sainkin. Se vaan ei ollut se vaihdettu, kun vaimistusajankohta ei täsmännyt. Tosin, ehjä sekin oli. ;D :laugh: