Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Campvani - 2.08.2015 kello on 08:29
-
Markkinoille pukkaa kätevänoloisia katumaastureita. Mahtaako niistä olla vetureiksi? esim Suzukin SX4 Crossover tai Mitsubishi ASX. Polttoaineen kulutus ei ole tärkein pointti, kun vetoa kesässä tulee max 2000.
-
No mikä ettei. Täytyy vain huomioida vaunun hankinnassa suurin sallittu perävaunupaino joka mallista riippuen on 1200-1500 kg.
-
En voi ainakaan Rav4 moittia. Yllättävän hyvä veturi pieneksi maasturiksi. Ei häpeä yhtään veto-ominaisuuksiltaan ainakaan V70:lle.
-
Minulla oli aikoinaan Suzuki Vitara. Koneessa oli liian vähän tehoja, mutta hidas maastovaihde oli erittäin hyvä vaunun kääntö- ja parkkeeraus manöövereissa, varsinkin liukkaalla pinnalla tai rinteessä. Taustapeilistä näki myös vaunun läpi taakse kun vaunussa oli ikkuna takana ja edessä.
-
Dacia Dusterista kokemusta talvivedossa. Ei haukkumista, hyvä peili. Vetokyky 1500 kg.
-
Dacia Dusterista kokemusta talvivedossa. Ei haukkumista, hyvä peili. Vetokyky 1500 kg.
Millaiset kokemukset yleensä autosta on ollut, onko kestävä? Ko. autosta levitellään ennakkoluuloja hanakasti, mutta aikahan sen näyttää, kuka on oikeassa.
Olisi mukava kuulla kokemuksia autojen kestosta muistakin merkeistä
-
Dusterilla olen ajanut 35000 km. Vaunu perässä kilometrejä paljon, myös talvella.
Kokemukset on ollut pelkästään positiiviset. Ostin tuon kahden vuoden vanhana ja sillä oli silloin ajettu 43 000 km. Ainut vika oli tavaratilan pikkuikkunan vuoto, joka vaihdettiin takuuseen.
-
Millaiset kokemukset yleensä autosta on ollut, onko kestävä? Ko. autosta levitellään ennakkoluuloja hanakasti, mutta aikahan sen näyttää, kuka on oikeassa.
Olisi mukava kuulla kokemuksia autojen kestosta muistakin merkeistä
No meillä on työmaalla useita dustereita ,uusimmat taitaa olla vm13 ja niitä on muistaakseni 3 kpl.ja ainakaan en itselleni koskaan osta sellaista. Niin köyhä ja kipee en ole. Kaikista niistä men jo tuhannen jälkeen lamdaanturit.
Kaikiin on jo uudet kardaanit vaihdettu tai uudet tilattu, tomitusaika 3kk tai enempi. Nyt ootellaan huhtikuussa takuuseen mennyttä kardaania. Niihin kun ei voi ostaa kardaanin ristikoitaerikseen vaan koko kardaaniakseli on ostettava,pyörään laakeri kestävät sen vajaat 50 tkm.ei niissä ole kuin vikaa,vikaa,vikaa. Varaosien toimitusaika on järkyttävän pikä. Ainakin nämä bensa dusterit vievät bensaa kuin letukat aikoinaan. Ja kaiken lisäksi nuissa on se vanha rellun moottori.
Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
-
77 000 km diesel-kone, eikä mitään kuvatuista ongelmista.
On niitä kalliimpiakin autoja joissa on tyyppivikoja tai maanantaikappaleita esim. tsi ja dsg yms.
-
Arskan pitäisikin kertoa se että millaisessa ajossa Dusterit ovat, esim. kaivoksissahan menee auto kuin auto käytännössä vuoteen vaihtokuntoon. ;D
nimim. vaimon Dacia jo 1.5 vuotta ja 20000 km ilman ongelmia, eli just kuten auton kuuluu toimiakin. Aikoinaan ostettiin (2005) uusi Opel Astra joka kävi viisi vai kuusi kertaa (mm. radio, keskuslukko, varashälytin ja raidetankojen päiden takia) pajalla ekan vuoden aikana.
-
Kuljettaja on isossa roolissa ja hyvänkin saa hajalle, mutta toisilla kestää huonompikin
-
Itsellä tämä (siis pieni katumaasturi) on yksi mahdollisuus seuraavaksi autoksi, vetää ei tarvitse kuin tonnin venetraileria. Ellei sitten vene joskus vaihdu.
Heikkolaatuiset on ensin poissa laskuista, tehottomat seuraavaksi. Voi olla, että pitää tyytyä nelivetoiseen perhefarmariin, kun valikoimaa ei oikein ole Rav/Tiguan/Yeti -luokan alapuolella. Tai sitten leikata nelivetokin vaatimuksista pois. Kun 30 vuotta autoilua omalla autolla alkaa olla takana, niin sihen sopii sen verran huonokuntoisia, huonolaatuisia ja tehottomia autoja, että olen helvettini siltä osin jo kärsinyt.
-
Arskan pitäisikin kertoa se että millaisessa ajossa Dusterit ovat, esim. kaivoksissahan menee auto kuin auto käytännössä vuoteen vaihtokuntoon. ;D
nimim. vaimon Dacia jo 1.5 vuotta ja 20000 km ilman ongelmia, eli just kuten auton kuuluu toimiakin. Aikoinaan ostettiin (2005) uusi Opel Astra joka kävi viisi vai kuusi kertaa (mm. radio, keskuslukko, varashälytin ja raidetankojen päiden takia) pajalla ekan vuoden aikana.
Arska kertoo miten Dacia kestää kovempaa käyttöä kun perheen kakkosautona. Jos tuollaista haaveilee veturiksi väitän että, rasitus on isompi kuin mitä Arskan työmaa-autojen, oli niitten käyttö mikä vaan.
Varaosien saantivaikeuksiin tuskin kumpikaan käyttötapa vaikuttaa ja jos puhutaan usean kuukauden odottelusta asia on kaikille sama ja hyvä tietää myös sellaisen jonka auto on kevyellä käytöllä.
-
Varaosien saantivaikeuksiin tuskin kumpikaan käyttötapa vaikuttaa ja jos puhutaan usean kuukauden odottelusta asia on kaikille sama ja hyvä tietää myös sellaisen jonka auto on kevyellä käytöllä.
Juu tuo on hyvä tietää ja kertoo omaa karua tarinaa joko maahantuojan tai tehtaan toimintatavasta. Menihän meilläkin irroitettavan vetokoukun johtosarjaan kuukausi ennenkuin se jälleenmyyjälle saapui. Mutta tärkeimmän tiedon Arska on edelleen jättänyt kertomatta, eli millaisessa ajossa autot ovat.
-
Daciaa olen harkinnut kanssa...lähinnä marja-autoksi.
Jotain outoa tuossa Daciassa on...
Tilastojen mukaan sillä on ainakin ollut Euroopan tyytyväisimmät asiakkaat.
Suomessa puolestaan Dacian ostajat ovat jonkun tilaston mukaan merkkiuskollisimpia . Kai sekin jotain kertoo, että Dacian käyttökokemuksen jälkeen vaihdetaan samaan merkkiin.
Noita Dusterin hintoja, kun katselee, niin minusta pitävät hyvin hintansa. Suhteessa uuden Dusterin lähtöhintaan, niin käytetystäkin saa maksaa melko hyvin.
Onhan niitä lukemattomia "parempia" autoja, mutta kohtaako niissä hinta / laatu suhde niin hyvin sitten.
-
Noita Dusterin hintoja, kun katselee, niin minusta pitävät hyvin hintansa. Suhteessa uuden Dusterin lähtöhintaan, niin käytetystäkin saa maksaa melko hyvin.
Et ole väärässä. ;)
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288627131274.html
-
No tässä nopeesti yritän olen tallinnanpaatissa. No meillä on 5 dasiaa nyt ne on kovemmalla käytöllä mutta muutama oli ihan normikäytöllä elikkä 20-100 km päivässä herrain ja mun käytössä. Ei mitään poikkevaa käyttötapaa joka voisi aiheuttaa vikoja. Mutta oli ne missä käytössä tahansa niin samat viat niihin tuli vuorollaan. Jos yhdestä meni pyöränlaakeri niin heti tietää että kohta menee toisista ja kohta toinenpyörä jne. Ja tosiaan varaosien saanti on todella hidasta vaikka meilläkin sitä hoitaa volvoliike.
Hei palataan asiaan viikonloppuna kun taas olen maisemissa.
-
... olen helvettini siltä osin jo kärsinyt.
Jonka Ford sitten viimeistelee täydellisesti. ;)
Jeps, tämä oli sitten se pakollinen heitto jonka automies varmasti on kuullut.
-
Jonka Ford sitten viimeistelee täydellisesti. ;)
Tuskinpa, vaikka on ollut oikeasti kovalla käytöllä. Toisin kuin suomisuvireissaajie n viatit.
Fiattien kanssa olen lähinnä helvettini kokenut, ja yhden Opelin.
Nyt ei puhuta matkailuautoista, mutta niihinhän ei laadukasta alustaa ole olemassakaan. Tai on, mutta vain pieneen autoon.
-
Olikos se niin että Arskan kokemus on bensadusterista, olisiko diisseli alustaltaankin jämerämpi?
-
Ei ole ainakaan noin merkittäviä eroja bensa ja diesel-Dustereiden välillä Dacia foorumin mukaan.
-
Kyllä Dacia on merkki joka minulla jäisi kauppaan. Paljon on kaverin kaiman kummin juttuja kuulunut ja Arskan kertomukset täydentävät kertomuksia.
Mielikuvilla autoja myydään ja merkkiliike pystyy ylläpitämään korkean jälleenmyyntiarvon jos tehdas tukee tällaista toimenpidettä. Tuota tukee myös omistajien merkkiuskollisuus, muualta ei saa samaa kuin merkkiliikkeessä vaihdossa samaan merkkiin.
En ole katsonut miten nuo on hinnoteltu ja löytyykö liikkeiden välisiä eroja vai onko tuokin vaan mielikuva jälleenmyyntiarvost a.
Kauppakassina tuo näköjään toimii kuitenkin ja ehkä merkki on sellainen että ostajakunta hakee nimenomaan kevyeen vähäkilometriseen ajoon autoa. Paljon ajavat ja esim. vaununvetäjät etsivät sitten muilla kriteereillä.
-
Kyllä Dacia on merkki joka minulla jäisi kauppaan..
Samoin minäkin aikoinaan ajattelin mutta olen muuttanut sittemmin käsityksiä eikä se johdu vain siitä syystä että sellainen nyt sattuu pihassa olemaan. :D
-
Samoin minäkin aikoinaan ajattelin mutta olen muuttanut sittemmin käsityksiä eikä se johdu vain siitä syystä että sellainen nyt sattuu pihassa olemaan. :D
Ei tietenkään eihän se silloin teillä olisi
-
Ei tietenkään eihän se silloin teillä olisi
Kyllä se olisi jo vaihtunut jos ei vaimo olisi tyytyväinen, kukapa sitä nyt ajaisi autolla josta ei pitäisi ?
Vaimolla on tapana hankkia se mikä tuntuu hyvältä, mä ostin taas Toyotan kun se nyt on Toyota, eihän siinä muuta vaihtoehtoa silloin ole. ;)
-
Tuohon mielikuvaan vielä.
Meille ei ikimaailmassa Fiattia ostettaisi, kuitenkin olen saman knsernin Alfalla ajanut 60 000km ja jopa harkitsen sen pitämistä vielä.
Pitkälti samaa tekniikkaa, kuitenkin merkit antaa minulle täysin erilaiset mielikuvat. Ja ajo-ominaisuuksien takia tuon pidän.
-
Samoin minäkin aikoinaan ajattelin mutta olen muuttanut sittemmin käsityksiä eikä se johdu vain siitä syystä että sellainen nyt sattuu pihassa olemaan. :D
Kyllä se olisi jo vaihtunut jos ei vaimo olisi tyytyväinen, kukapa sitä nyt ajaisi autolla josta ei pitäisi ?
Vaimolla on tapana hankkia se mikä tuntuu hyvältä, mä ostin taas Toyotan kun se nyt on Toyota, eihän siinä muuta vaihtoehtoa silloin ole. ;)
Onhan se linja tuokin, tehdään ja ajatellaan justiin niin kuin emäntä sanoo. On turvallista ja pääsee helpolla, jos luonto antaa myöten. :'(
Fiilispohjalta kulkuvälineen hankinnasta voi sitten olla montaa mieltä, oli kysymys henkilö- tai matkailuautosta.
Toyota on varman päälle hankittu järkiostos kulkuvälineeksi, mutta vähissä on ne Toyotat, joiden kanssa voi ajamisen ilosta nauttia.
-
Korat haukkuu ja Duster kulkee.... :)
Toivottavasti saa enemmän negatiivisia mielipiteitä, niin hieman halpenisi nuo käytetytkin.
Ranskalaisetkin on rapeita ja hyviä sellaisia saa vain nakkarilta. Siksiköhän mulla on ranskalaisia käytössä.
-
Korat haukkuu ja Duster kulkee.... :)
Outoa että jotakin henkilöä kenellä omaa kokemusta automallista sanotaan Koiraksi ja kertomusta haukkumiseksi.
Sit kun joku kertoo kumminkaimantyökave rinmorsiamen kokemuksesta niin se otetaan heti vakavissaan :D
-
^Jos minuun viittasit yritin mahdollisimman selvästi tuoda julki oma kokemukseni joka on olematon. Arskalla nuo taitaa olla hänen vastuulla ja tieto uskottavaa.
-
^Jos minuun viittasit yritin mahdollisimman selvästi tuoda julki oma kokemukseni joka on olematon. Arskalla nuo taitaa olla hänen vastuulla ja tieto uskottavaa.
Enkös esittänyt lainausta tarpeeksi selvästi, itse näen ilman lasejakin sen :laugh:
hänellä (Arskalla) on tietoa, lainaukseni taisi koskea Aakkua, ainakin hänen nicki näkyy lainauksessa.
-
Tuo koirat haukkuu Duster kulkee, eikös se ole suoraan merkin omasta mainoksesta?
-
hänellä (Arskalla) on tietoa
Dusterilla olen ajanut 35000 km. Vaunu perässä kilometrejä paljon, myös talvella. .
Kai tässä nyt voi Pena10:n tiedonkin ottaa kuuleviin korviin, hänellähän on jo reipas 35000 huoletonta kilometriä jo takana diesel-Dussella ja niistä osa veturina. Eiköhän suurin osa aja "omalla" autollaan (olipa tuo leasing tai oma) ei millään yrityksen kiertopalkinnolla. ;D
Tässä kai se tärkein lause:
Kokemukset on ollut pelkästään positiiviset
-
`^
voihan se olla vaikka kuinka hyvä, toivottavasti on Thumb
Mutta Arskan virmassa viis :(
-
Mutta Arskan virmassa viis :(
Juu niin on mutta kovin niin oudolta noiden vikojen laajuus tuntuu kun Dacia palstalaisten Dustereissa ei ole ollut käytännössä mitään noista vioista, montakohan eri kuskia siellä per auto oikeesti on ja maastossako niillä jatkuvasti ajellaan ?
-
Pitää auton kestää ajoi sillä yksi tai 10 kuljettajaa.
-
Pitää auton kestää ajoi sillä yksi tai 10 kuljettajaa.
Tottakai pitää kestää mutta ainahan sitä vierasta kohdellaan toisin kuin omaa ja kuten aiemmin mainitsin, edelleenkään emme tiedä millaisella ajolla nuo autot ovat. Ja outoa ettei merkin foorumin lukijoilla ole noita vikoja, siellähän niistä vioista jos mistä keskustellaan.
-
Eivät taida olla taksissa eivätkä jakeluajossa, tai vastaavassa. Kukaan Daciaa sellaiseen hanki.
Ei voi hirveästi olla eroa muuten, tuskin niillä parikymppiset rallia ajaa. :o
-
Dusterista on nyt itsellänikin kokemusta, ostin sellaisen kolmosautoksi. Joitakin pikkumurheita tuossa käytetyssä oli mutta näyttäisi että ne on kohta selätetty.
Laturin hihna pomppasi pois yli 6000rpm kierroksilla kun nopeasti vaihtoi kiihdytyksessä suuremmalle. Se tuli kuntoon uusilla hihnapyörillä ja laturin raudoilla.
Venttiilien keinun pultteja katkesi kaksi kun vedettiin ensikerran kierrokset lähemmäs 7000rpm. Samalla meni yksi keinu mutta osat löytyi äkkiä ja halvalla. Pultit vaihtui vahvempiin joten ongelma lienee nyt kunnossa.
Kytkin vielä odottaa vaihtoa, tahtoo maks väännön kierroksilla luistaa hitusen. Mutta uusi tuplalevynen billet aluvauhtipyöllä jo odottaa asennusta.
Nyt Dusterilla on minun ajamani takana n. 2tkm, ja lisää kilsoja tulee jahka pääsen takaisin kotiin. Hauska laite sinänsä. Voimaa on kuin pienessä kylässä jos vain koneessa on kierroksia yli 2000rpm. Sen alla lähinnä nykii ja nyhtää mutta sen jälkeen "helkutti" pääsee valloilleen. Renkaissa ei vain tahdo pito riittää. Vakio katurillukat 275 leveydessä on liian liukkaat, lienee syytä kokeilla jotain katuslicksiä seuraavaksi jottei mene ihan luisteluksi.
Koukkua tuohon ei minulla ole joten ei ole tullut kokeiltua kärryn vetoa. Tosin pieni tankki (45L) rajoittaisikin muutenkin vetohaluja, saisi varmaan tankata jokaisella huoltoasemalla.
-
Eivät taida olla taksissa eivätkä jakeluajossa, tai vastaavassa. Kukaan Daciaa sellaiseen hanki.
Väärin meni mutta haitanneeko tuo. ;D
Näin tuumaa kuski autostaan.
Asiakkaat kiittelee autoa, erityisesti siksi, koska korkeampaan autoon on huonojalkaistenkin helppo nousta ja tietenkin myös poistua siitä. Myös kyytiä ja penkkejä on kehuttu. Kolmannelle rivillehän mahtuu isokin kaveri istumaan ihan suorassa ja lisäksi monet taksarit tuntuvat epäilevän auton kestävyyttä kun Daciasta ei ole kauheasti kokemusta. Mitä itsellä on kokemusta muista merkeistä, niin ne ovat tosi yksilöitä. Jos on kaksi samanlaista vaikkapa Skodaa niin toisessa yksilössä voi olla kaikki viat ja toisessa ei yhtään mitään.
(http://karavaanari.org/kuvat/1438910957.jpg)
-
Dusterista on nyt itsellänikin kokemusta, ostin sellaisen kolmosautoksi. Joitakin pikkumurheita tuossa käytetyssä oli mutta näyttäisi että ne on kohta selätetty.
Laturin hihna pomppasi pois yli 6000rpm kierroksilla kun nopeasti vaihtoi kiihdytyksessä suuremmalle. Se tuli kuntoon uusilla hihnapyörillä ja laturin raudoilla.
Venttiilien keinun pultteja katkesi kaksi kun vedettiin ensikerran kierrokset lähemmäs 7000rpm. Samalla meni yksi keinu mutta osat löytyi äkkiä ja halvalla. Pultit vaihtui vahvempiin joten ongelma lienee nyt kunnossa.
Kytkin vielä odottaa vaihtoa, tahtoo maks väännön kierroksilla luistaa hitusen. Mutta uusi tuplalevynen billet aluvauhtipyöllä jo odottaa asennusta.
Noita käyttötapoja on monenlaisia....
Itselläni ei vissiin tulisi noita yllämainittuja vikoja, koska en koskaan nostaisi kierroksia 6000rpm asti.
En myöskään lainaa autoani muille, ellen tasan tarkkaan tiedä heidän ajotyyliään.
Sen sijaan erilaisia tukkeutumisvikoja saattaisi ilmetä karstan muodossa ja jarrut olisivat todennäköisesti jumissa ennen pitkää.
Kyllä lähes kaikki autot saa hajalle hyvinkin nopeasti pelkillä käyttötavoilla.
-
Dusterista on nyt itsellänikin kokemusta, ostin sellaisen kolmosautoksi. Joitakin pikkumurheita tuossa käytetyssä oli mutta näyttäisi että ne on kohta selätetty.
Laturin hihna pomppasi pois yli 6000rpm kierroksilla kun nopeasti vaihtoi kiihdytyksessä suuremmalle. Se tuli kuntoon uusilla hihnapyörillä ja laturin raudoilla.
Venttiilien keinun pultteja katkesi kaksi kun vedettiin ensikerran kierrokset lähemmäs 7000rpm. Samalla meni yksi keinu mutta osat löytyi äkkiä ja halvalla. Pultit vaihtui vahvempiin joten ongelma lienee nyt kunnossa.
Kytkin vielä odottaa vaihtoa, tahtoo maks väännön kierroksilla luistaa hitusen. Mutta uusi tuplalevynen billet aluvauhtipyöllä jo odottaa asennusta.
Nyt Dusterilla on minun ajamani takana n. 2tkm, ja lisää kilsoja tulee jahka pääsen takaisin kotiin. Hauska laite sinänsä. Voimaa on kuin pienessä kylässä jos vain koneessa on kierroksia yli 2000rpm. Sen alla lähinnä nykii ja nyhtää mutta sen jälkeen "helkutti" pääsee valloilleen. Renkaissa ei vain tahdo pito riittää. Vakio katurillukat 275 leveydessä on liian liukkaat, lienee syytä kokeilla jotain katuslicksiä seuraavaksi jottei mene ihan luisteluksi.
Koukkua tuohon ei minulla ole joten ei ole tullut kokeiltua kärryn vetoa. Tosin pieni tankki (45L) rajoittaisikin muutenkin vetohaluja, saisi varmaan tankata jokaisella huoltoasemalla.
Tuo on "hauskempi" Duster 8)
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Plymouth_Duster_(Orange_Julep).jpg)
-
Tuo on "hauskempi" Duster 8)
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Plymouth_Duster_(Orange_Julep).jpg)
Taitaa olla just tuollainen se Duster minkä Catiska on hankkinut, dieselidusseli ei kierrä ihan noin korkealle ja viimeistään niiden 275 renkaiden kohdalla tulin siihen päätökseen että jenkkisiskosta lienee sittenkin kyse. ;D
-
" Mitä itsellä on kokemusta muista merkeistä, niin ne ovat tosi yksilöitä. Jos on kaksi samanlaista vaikkapa Skodaa niin toisessa yksilössä voi olla kaikki viat ja toisessa ei yhtään mitään."
Allekirjoitan tuon lauseen näin 30 vuotta autoja omistaneena. Omalle kohdalle voi osua mistä merkistä tahansa se susi. Se että, itsellä on Dacia sellainen, jossa ei ole vikoja, ei pois sulje sitä, että jollain on sellainen versio jossa on paljon vikoja.
-
^
Mulla on kaksi samanmerkkistä ja mallista käytössä...
Vanhempi on sunnuntaiyksilö ja uudempi maanantaiyksilö.
-
Väärin meni mutta haitanneeko tuo. ;D
Näin tuumaa kuski autostaan.
Asiakkaat kiittelee autoa, erityisesti siksi, koska korkeampaan autoon on huonojalkaistenkin helppo nousta ja tietenkin myös poistua siitä. Myös kyytiä ja penkkejä on kehuttu. Kolmannelle rivillehän mahtuu isokin kaveri istumaan ihan suorassa ja lisäksi monet taksarit tuntuvat epäilevän auton kestävyyttä kun Daciasta ei ole kauheasti kokemusta. Mitä itsellä on kokemusta muista merkeistä, niin ne ovat tosi yksilöitä. Jos on kaksi samanlaista vaikkapa Skodaa niin toisessa yksilössä voi olla kaikki viat ja toisessa ei yhtään mitään.
(http://karavaanari.org/kuvat/1438910957.jpg)
Näköjään joku poikkeava vahvistaa säännön. :o
Eipä noita taida tolpalla ruuhkaksi asti olla.
-
Taksiajoa on monenlaista. Syrjäseudulla ajetaan pitkiä siirtoja terveyskekusten ja sairaaloiden välillä ja koulukyytejä. Kaupungeissa taas voi tulla paljonkin lyhyttä keikkaa ja asiakaskuntakin vaihtelee, kuluttaa kuitenkin autoa eri lailla.
-
Kumpaako Kimin nähkökulmasta Oulu meinaa, syrjäkylää vai kaupunkia ? ;D
Mun näkökulmasta Oulu on ehtaa Kaupunkia, vähän kuin pohjois-Suomen pääkaupunki, ei sitä ainakaan täällä savossa pidetä syrjäkylänä, onko se sitä sitten sieltä etelästä katsottuna, sitähän minä en tiedä.. ::)
-
Ouluhan on ihan pöndeä, eikös siellä yleensä liikuta koiravaljakoilla?
Minäkin viimekesänä kattelin dacian dusteria emännällä, kun oli kauppalavetin vaihto edessä. Päädyttiin kuitenkin pikku kiiaan, joku vaan tökki tossa daciassa.
-
Kumpaako Kimin nähkökulmasta Oulu meinaa, syrjäkylää vai kaupunkia ? ;D
Mun näkökulmasta Oulu on ehtaa Kaupunkia, vähän kuin pohjois-Suomen pääkaupunki, ei sitä ainakaan täällä savossa pidetä syrjäkylänä, onko se sitä sitten sieltä etelästä katsottuna, sitähän minä en tiedä.. ::)
Onko ihan pakko piikitellä? En ymmärrä tollaisia vastauksia. Thumbd
-
Onko ihan pakko piikitellä? En ymmärrä tollaisia vastauksia. Thumbd
Muiden piikityksiä sitten ymmärrät ? :-\ Alan etunenässä saa piikitellä täällä orgissa sitten ilmeisesti täysin vapaasti tai en ole ainakaan nähnyt että olisit häntä ollut ojentamassa.
-
Muiden piikityksiä sitten ymmärrät ? :-\ Alan etunenässä saa piikitellä täällä orgissa sitten ilmeisesti täysin vapaasti tai en ole ainakaan nähnyt että olisit häntä ollut ojentamassa.
Joo, näin näköjään teen. :-\
-
Tosiaan vastaan työmaan autoista ja jotain on noista dustereista kokomusta. En vissiin mainninnut nuista vaihdelaatikko ongelmista,joita näissä dustereissa on. Muutama laatikko on mennyt vaihtoon takuuseen ja heikoin kesti sen vajaat 20tkm,vaihdettaessa 3 vaihteelle niin rusahtamatta ei onnistunut
-
Taksiajoa on monenlaista. Syrjäseudulla ajetaan pitkiä siirtoja terveyskekusten ja sairaaloiden välillä ja koulukyytejä. Kaupungeissa taas voi tulla paljonkin lyhyttä keikkaa ja asiakaskuntakin vaihtelee, kuluttaa kuitenkin autoa eri lailla.
Joo täällä maaseudulla onkin nuo tiet todella hyvässä kunnossa, jossa taksit noita mummoja ajelee.
Piti oikein ottaa kuva omasta kylätiestä lanauksen jälkeen, kun ei meinannut ennen lanausta eikä edes lanauksen jälkeen päästä Volvolla ajamaan.
(http://karavaanari.org/kuvat/1438968060.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1438968304.jpg)
-
Ouluhan on ihan pöndeä, eikös siellä yleensä liikuta koiravaljakoilla?
Minäkin viimekesänä kattelin dacian dusteria emännällä, kun oli kauppalavetin vaihto edessä. Päädyttiin kuitenkin pikku kiiaan, joku vaan tökki tossa daciassa.
No höpö höpö,mulla on talvella jääkarhut pulkkaa vetämässä :P :P :laugh:
-
:-\ Alan etunenässä saa piikitellä täällä orgissa sitten ilmeisesti täysin vapaasti tai en ole ainakaan nähnyt että olisit häntä ollut ojentamassa.
Koita nyt taas kerran koota itsesi ja miehistyä edes vähän.
Jos itse tuot asioitasi täällä esiin niin pohdi siltä kannalta, että niistä silloin keskustellaan. On se sitten Dacia tai perheen tapa valita autonsa.
Mulle kelpaisi Daciakin, jos ei tarvitsisi vastata siitä itse. Esim työmaa-autona tai leasingpelinä. Vaan kun itse maksaa kaiken ja hankkii käytettynä takuuajan jälkeen niin on pohdittava olennaisia.