Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => 12 voltin järjestelmä => Aiheen aloitti: LMC-99 - 16.05.2011 kello on 12:43
-
Niin millainen inventteri as-autoon, joka pyörittää ajon aikana läppäriä HP Compac..
Mistä kannattaa katsella ja missä hinnoissa liikutaan onko tietoa.
-Olen lukenut eri sivuilta noista juttuja, on siniaaltoa on kantikasta on mitä lie huomioon otettavaa,menee nuppi ihan vikasietotilaan kun noista yrittää selvän ottaa..
-
No täysin varmaksi voi luvata vain siniaaltoinvertteri n, jossa nimellisteho on jonkin verran yli sen kannettavan virtalähteen nimellistehon.
Mutta sopisiko pelkän läppärin käyttöön läppärille tehty 12 voltin jännitteellä toimiva virtalähde? Lienee halvempi, helpompi käyttää jne.
-
Mutta sopisiko pelkän läppärin käyttöön läppärille tehty 12 voltin jännitteellä toimiva virtalähde? Lienee halvempi, helpompi käyttää jne.
No sopisi kovasti, minkälaista ehdotat..
-
No sopisi kovasti, minkälaista ehdotat..
Löytyiskö näistä sopivaa?
http://www.partco.biz/verkkokauppa/index.php?cPath=2062_1456
-
Löytyiskö näistä sopivaa?
http://www.partco.biz/verkkokauppa/index.php?cPath=2062_1456
Läppärin pohjassa on seuraavat speksit : INPUT 18,5v 3,5A niin minkälaista muuntajaa silloin haetaan..minä kun noista tiedä mitään.
-
Tuo kannettava autolaturi on hyvä (hyötysuhde), jos vain "sellaista" haluaa ... 8)
Mutta jos haluaa, että voi reissussa kameran, läppärin, puhelimien vaikka akkuporakoneen, jne. värkkejä latailla, on helpompi ottaa kotoa niiden verkkolaturit mukaan. Ei tarvitse kuin sen invertterin. Modatulla siniaallolla kaikki värmit meillä on toiminut - sähköä saa kaikista m-auton pistorasioista. Automatiikka hoitaa enegialähteen vaihdon; inv+akku/aurinkos./autonlataus tai "valtakunnaverkko"..
Meillä pyöri viime kesänä takaosastossa kotoa lainattu pieni 7" pöytätuuletin (230V) ajonaikana kaikkien noiden latureiden lisäksi ;D
-
Tuo kannettava autolaturi on hyvä (hyötysuhde), jos vain "sellaista" haluaa ... 8)
Mutta jos haluaa, että voi reissussa kameran, läppärin, puhelimien vaikka akkuporakoneen, jne. värkkejä latailla, on helpompi ottaa kotoa niiden verkkolaturit mukaan. Ei tarvitse kuin sen invertterin. Modatulla siniaallolla kaikki värmit meillä on toiminut - sähköä saa kaikista m-auton pistorasioista. Automatiikka hoitaa enegialähteen vaihdon; inv+akku/aurinkos./autonlataus tai "valtakunnaverkko"..
Meillä pyöri viime kesänä takaosastossa kotoa lainattu pieni 8" pöytätuuletin (230V) ajonaikana kaikkien noiden latureiden lisäksi ;D
Näin toimii meikäläisenkin Wokkelossa !!
-
samoin shevy huussis,, on parempi hyötysuhde kun vain yksi poveri...
-
samoin shevy huussis,, on parempi hyötysuhde kun vain yksi poveri...
Tasanvarmasti on parempi hyötysuhde tuolla pelkällä läppärinlaturilla ilman inverteriä.
-
niin minkälaista muuntajaa silloin haetaan..minä kun noista tiedä mitään.
No silloin taitaa olla paras ostaa tämmöinen :)
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2062_1111_1458&products_id=15567
-
No silloin taitaa olla paras ostaa tämmöinen :)
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2062_1111_1458&products_id=15567
Meninkö nyt halpaan kun Vileen aikoinaan, kun ostin tämmöisen..
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2062_1456&products_id=9654
tarvetta on ainoastaan läppäriin, ei porakoneen..kahvink eittimen ym käyttöön.
-
Kylläpä menit halpaan (edulliseen) :D
Retkeilijän laitteet ovat läppäri (sis.TV) + 12V/19V virtalähde ja kännykät (sis.navigaattori) jotka ladataan autosta. Pidemmällä (2 viikon) reissulla mukana myös kameran akut ja hiustenkuivain verkkovirrasta. Siinä ne.
Mitä kaikkia sähkökäyttöisiä laitteita matkalaisilla on mukana ja mistä sähköt?
-
Meninkö nyt halpaan kun Vileen aikoinaan, kun ostin tämmöisen..
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2062_1456&products_id=9654
tarvetta on ainoastaan läppäriin, ei porakoneen..kahvink eittimen ym käyttöön.
Samanlainen meilläkin! On hintansa haukkunut monta kertaa. Hyvä ostos. :)
-
...Mitä kaikkia sähkökäyttöisiä laitteita matkalaisilla on mukana ja mistä sähköt?
Meillä 1900W:n invertteri jolla käytetään, vedenkeitintä (eniten käytössä), mikroa, partakonetta ja hiuskiharrinta. Läppäri toimii halpis jännitteen muuntimella. Sähköt tulee hupiakuista (310ah). :D
-
Kylläpä menit halpaan (edulliseen) :D
Retkeilijän laitteet ovat läppäri (sis.TV) + 12V/19V virtalähde ja kännykät (sis.navigaattori) jotka ladataan autosta. Pidemmällä (2 viikon) reissulla mukana myös kameran akut ja hiustenkuivain verkkovirrasta. Siinä ne.
Mitä kaikkia sähkökäyttöisiä laitteita matkalaisilla on mukana ja mistä sähköt?
Kaikki muut laitteet sulla toimis iha pikku invertterillä mutta tuo hiusten kuivain nostaa todennäkösesti tarpeen noin 1500 wattiin joten ei puhuta enää iha pikku invertteristä, ja hupakussakin pitää olla oikeesti potkua jotta kestää noin 150 amppeerin kuormituksen hiusten kuivauksen ajan...
-
Mihin teidän inventterit on asennettu. Kun se pitää olla lähellä akkua, niin luonnollinen tila olisi istuinpenkin alla (vaunu), missä ainakin minun lisäakut sijaitsee. Eli voiko inventterin asentaa samaan tilaan, eli istuinpenkin alle akkujen kanssa?
-
Sinne samaan tilaanhan akun kanssa se on asennettu, vieläpä liikkeen toimesta. Mikäli siellä on akku niin siellä lienee silloin myös tuuletusaukkokin ja jos ei ole niin kannattanee varmaan itse sellainen tehdä.
Ei vaan tuo yksi sadan ampeerin akku näköjään riitä, mikroa muutama minuutti niin jo alkaa valot vilkkumaan.. >:(
-
Asiasta mitään tietämätön kysyy:minkä kokoinen täytyy akun/akkujen olla jotta käytännössä pystyy esim.kahvinkeitintä ja mikroa käyttään?Vai onko agri varmempi ratk.asiaan?Onhan nuo tieten tähänastikkin saatu kahvit keitettyä kaasun avulla!
-
Systeemin pitää olla mahd. helppokäyttöinen - meillä riittää tieto, että pistorasioista tulee sähköä. Jopa 5 vuotiaskin osaa laittaa rc-autonsa lataukseen 8)
Kyllä ainakin meillä kahvit keitetään (450W) samana aamuna kuin vaimo föönaa tukkansa (joka on onneks aika lyhyt :-X) föönin I-teholla (~600W)... Toivottasti kokopäivän sitten paistaa aurinko, niin saatetaan led-töllöä illalla kattoa 8)
Tekniikkaa pääsee käsiksi vain ulkokautta;
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/Rimor/Solar-el/Inv&re&bat_pieni.jpg)
Sisälle näkyy vaatekaapin perukoilta vain:
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/Rimor/Solar-el/Inv&rel_pieni.jpg)
-
Asiasta mitään tietämätön kysyy:minkä kokoinen täytyy akun/akkujen olla jotta käytännössä pystyy esim.kahvinkeitintä ja mikroa käyttään?Vai onko agri varmempi ratk.asiaan?Onhan nuo tieten tähänastikkin saatu kahvit keitettyä kaasun avulla!
Me käytetään invertterillä yli 500W:n tehoisia laitteita vain ajo taukojen aikana. Näin ollen akut täyttyy taas, kun matka jatkuu. :)
-
Invertteri tekee moduloitua siniaaltoa 2500 watin verran jatkuvaa tehoa. Auton laturi työntää teoriassa 2800 wattia maksimitehoa (28 volttia/100 ampeeria). Akkuja tullee olemaan reissukunnossa 250 Ah/24 volttia (tällä hetkellä 110 Ah) eli vastaa likipitäen 500 Ah 12 voltin akustoa. Lisäksi katolla on aurikopaneelit.
Systeemi on rakennettu siten, että sähköjä voi käyttää ajon aikana tai tauolla miten tykkää ja kunhan saan polttamani automaattikytkimen ajoakun ja hupiakkujen väliin uusittua, ei myöskään auton käynnistysakkujen tyhjentäminen invertterillä onnistu.
Tavoitteena on ettei tarvitse opiskella sähköinsinööriksi voidakseen käyttää auton sähköjä.
Invertteri on akkujen vieressä ja akuilta invertterille menevät piuhat ovat lyhyet.
-
Systeemin pitää olla mahd. helppokäyttöinen - meillä riittää tieto, että pistorasioista tulee sähköä. Jopa 5 vuotiaskin osaa laittaa rc-autonsa lataukseen 8)
Kyllä ainakin meillä kahvit keitetään (450W) samana aamuna kuin vaimo föönaa tukkansa (joka on onneks aika lyhyt :-X) föönin I-teholla (~600W)... Toivottasti kokopäivän sitten paistaa aurinko, niin saatetaan led-töllöä illalla kattoa 8)
Tekniikkaa pääsee käsiksi vain ulkokautta;
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/Rimor/Solar-el/Inv&re&bat_pieni.jpg)
Sisälle näkyy vaatekaapin perukoilta vain:
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/Rimor/Solar-el/Inv&rel_pieni.jpg)
Toi on kyllä äärettömän fiksusti toteutettu. ;)
-
Liikkuvia sähkölaitoksia nämä puskaparkkimobiilit ;) On dieselgeneraattori (auton laturi), verkkovirtalaturi 240Vac - 12V, invertteri 2kW 12V – 140Vac, aurinkokennosto 12V 10A ja lyijyakkuja jopa 50 kg. Kenties (bensiini) agregaatti 2-4 kW 12V / 240Vac.
Kaksi käyttöjännitettä 12V ja 240Vac joissa kaapeloinnit, säädöt ja ohjaukset, automaatiot, jne…
On myöskin kulutuslaitteita: ajovalot ja valaistus, kiertovesipumppu / kiertoilmapuhallin, lattialämmitys (sähkö), jääkaappi 12V / 240Vac, TV ja audiolaitteet, läppäri, mikroaaltouuni, kiertoilmauuni, kahvinkeitin, pölynimuri, hiusfooni, sähkögrilli, sähkökäyttöiset peilit, ovilukot, ilmastointi, ehkä pakastin, jne..
Milloin tulee hybridi, jossa on sähkömoottorit joka pyörässä ja reilu 100kAh akusto.
-
Se tuo tuunaus ja rakentelu on meille monelle tärkeätä. Melkein yhtä antaumuksella ryhdytään puuhastelemaan, kuin rompepäivilen ukot, jotka käynnistelee Zetoreitaan, maamoottoreitaan ja pärehöyliään. Siinä on tyyliä, kun pussihousu miehet touhuaa sarkatakeissaan ja flanelipaidoissaan.
Uudempaa autoa tai vaunua ei moni tuunaa, muuten kuin sähköön liittyvien puuhastelujen osalta. Meillä joilla on vanha kalusto, siinä ei paljon suupieltä nyhätä kun sisäkalustoa laitetaan uuteen kuosiin. ::)
-
Ainoa 230V laite vaunussa on kahvinkeitin ja sähköpatruuna, ja patruunaa en yleensä tarvitse matkalla. Sitä varten ei tarvita invertteriä, aggregaattia tai aurinkokennoja. Telkku toimii tarvittaessa 12V tai 230V. Kaikki muu vaunussa on sitten 12V toiminnoilla. Hyvin on toimeen tultu, toki puskissa emme retkeile vaikka sielläkin pärjäisi tarvittaessa. Kahvin voi keittää perinteisesti kaasulla.
Ja jos akku alkaa loppumaan piuha kiinni autoon ja liikkeelle. Siinä se taas latautuu. Pidämme enemmän alueista, joissa on mahdollisuus sosiaaliseen kanssakäymiseen muiden kanssa. Myös alueiden tarjoamat mukavuudet, sauna, suihku, WC:t, grillikodat yms. Niistä mielellään maksaa pyydetyn korvauksen, joka SFC:n omilla alueilla on yleensä kohtuullinen.
Ei tarvitse rakennella vaunuun mitään ylimääräistä sähköverkkoa, isoa patteristoa akkuja jne. Mutta kukin tyylillään. ;D
-
Ei tarvitse rakennella vaunuun mitään ylimääräistä sähköverkkoa, isoa patteristoa akkuja jne. Mutta kukin tyylillään. ;D
Tätähän mie vähän niinku tarkotin,ja ajattelin että olenko ainoa muukalainen ::) ;).
-
Ei se sitten jaksakkaan käynnistyä toi Motonetin pakastinarkku tuolla 300 W :sella inverterillä ??? Se on siinä ja siinä(käy kyllä, sitten kun saa toisella yrittämällä käyntiin)?
Piti asentaa toi isoin 1000 W :nen, johan lähti pelittään. Kattellaan tolla pienemmillä sitten televisioo ja lataillaan vaikka hieromalaitteita ;D ;D
-
Ainoa 230V laite vaunussa on kahvinkeitin ja sähköpatruuna, ja patruunaa en yleensä tarvitse matkalla. Sitä varten ei tarvita invertteriä, aggregaattia tai aurinkokennoja. Telkku toimii tarvittaessa 12V tai 230V. Kaikki muu vaunussa on sitten 12V toiminnoilla. Hyvin on toimeen tultu, toki puskissa emme retkeile vaikka sielläkin pärjäisi tarvittaessa. Kahvin voi keittää perinteisesti kaasulla.
Ja jos akku alkaa loppumaan piuha kiinni autoon ja liikkeelle. Siinä se taas latautuu. Pidämme enemmän alueista, joissa on mahdollisuus sosiaaliseen kanssakäymiseen muiden kanssa. Myös alueiden tarjoamat mukavuudet, sauna, suihku, WC:t, grillikodat yms. Niistä mielellään maksaa pyydetyn korvauksen, joka SFC:n omilla alueilla on yleensä kohtuullinen.
Ei tarvitse rakennella vaunuun mitään ylimääräistä sähköverkkoa, isoa patteristoa akkuja jne. Mutta kukin tyylillään. ;D
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Minua ei saisi kirveelläkään lomalla sosiaalistumaan ja turisemaan ihmisten kanssa. Mitä vähemmän ihmisiä ympärillä, sen parempi.
Toinen asia on tekniikka. Sitä pitää olla mutta sitä ei tarvi miettiä. Eli puskassa ei tarvi miettiä, että jos nyt keitän kahvit kahvinkeittimellä niin tuleeko yöllä kylmä kun sähkö loppuu tai eikö aamulla auto enää starttaakkaan kun unohtui kahvinkeitin yöksi päälle.
-
Milloin tulee hybridi, jossa on sähkömoottorit joka pyörässä ja reilu 100kAh akusto.
Kyllä se jossain vaiheessa tulee. ;)
-
Pystyyhän se kahavin keittämään sillain, kuten mummuni teki. Ekana keitti veden kaasulla. ;) Sitten se kaato kahvipurujen läpi vähän vettä, että purut kostu kauttaaltaan, samalla tuli mukava tuoksu vaunuun.
-
Pystyyhän se kahavin keittämään sillain, kuten mummuni teki. Ekana keitti veden kaasulla. ;) Sitten se kaato kahvipurujen läpi vähän vettä, että purut kostu kauttaaltaan, samalla tuli mukava tuoksu vaunuun.
Mikään ei voita kunnon nokipannu kahvia reissussa,(täytyy vaan olla paikka,mihin saa nuotion ) !
-
Pystyyhän se kahavin keittämään sillain, kuten mummuni teki. Ekana keitti veden kaasulla. ;) Sitten se kaato kahvipurujen läpi vähän vettä, että purut kostu kauttaaltaan, samalla tuli mukava tuoksu vaunuun.
Tämä ukki keittää veden vedenkeittimellä tai kaasulla ja suodattaa suoraan kuppiin. Itselle vähän vahvempaa ja emännälle miedompaa. Sakat ja suodatin roskikseen vielä suppilon huuhtaisu, se siinä. :D
-
Minä en enää pidä pannukahvista. Hyvällä kahvinkeittimellä saan hyvästä suodatinkahvista paljon aromirikkampaa. Olen kokeillut myös kaataa kiehuvaa vettä suodatinsuppilon kautta suoraan termariin. Ei ollut hyvää sekään.
Pannukahvi on kyllä minulle tuttua. Toistakymmentä vuotta sitä tuli juotua, ennen kuin suodatinkahvi ja keittimet tulivat markkinoille,
-
Nyt kun tää meni kahvin keittelyksi, niin kysytään, että onko kellään kokemusta tällaisesta;
(http://77.240.22.165/~dealcontroller/img/tuotekuvat/12459.jpg)
Kahvinkeitin
Vetoisuus 1l.
Säilyttää lämmön 2h.
Helppokäyttöinen.
Tila: Saatavilla
Hinta: 34,90 Euroa (http://www.best-caravan.fi/index.php?sivu=CARAVAN_MARKET/16/12459)
Ideahan on; kuuma vesi sisään ja "mäntä" pohjaan - valmis :D Systeemillä on joku hieno nimi (unohtunut) :-\.. ihan juotavaa.
Olis vaan matkamallia ja termari - eikä sähköä tarvitse..
-
Nyt kun tää meni kahvin keittelyksi, niin kysytään, että onko kellään kokemusta tällaisesta;
(http://77.240.22.165/~dealcontroller/img/tuotekuvat/12459.jpg)
Kahvinkeitin
Vetoisuus 1l.
Säilyttää lämmön 2h.
Helppokäyttöinen.
Tila: Saatavilla
Hinta: 34,90 Euroa (http://www.best-caravan.fi/index.php?sivu=CARAVAN_MARKET/16/12459)
Ideahan on; kuuma vesi sisään ja "mäntä" pohjaan - valmis :D Systeemillä on joku hieno nimi (unohtunut) :-\.. ihan juotavaa.
Olis vaan matkamallia ja termari - eikä sähköä tarvitse..
Anoppi tykkää tehdä kahvinsa tuollaisella. Jonkin verran pehmeämpi maku minun mielestäni. Tulee nopeasti, mutta puruja tulee vähän kahvin sekaan.
-
Olen kokeillut myös kaataa kiehuvaa vettä suodatinsuppilon kautta suoraan termariin.
Kaadettava vesi ei saisi olla kiehuvaa, se kun tekee kahvista kitkerää. Oikea veden lämpötila on n. +95oC, jolloin kahvista tulee maukaampaa.
-
Kaadettava vesi ei saisi olla kiehuvaa, se kun tekee kahvista kitkerää. Oikea veden lämpötila on n. +95oC, jolloin kahvista tulee maukaampaa.
Heh..Arvasin, että tuohon tartutaan. Olen senkin koittanut ottaa huomioon. Keitän sen veden kiehuvaksi, sitten sivuun ja annan rauhoittua. Sitten suppiloon.
-
Keitän sen veden kiehuvaksi, sitten sivuun ja annan rauhoittua. Sitten suppiloon.
Kannattaa huomioida myös se ettei jäähdy liikaa, jolloin menee maku kahvista ;)
-
Pystyyhän se kahavin keittämään sillain, kuten mummuni teki. Ekana keitti veden kaasulla. ;) Sitten se kaato kahvipurujen läpi vähän vettä, että purut kostu kauttaaltaan, samalla tuli mukava tuoksu vaunuun.
Ei raskinu vettä reilummin kaataa? Tuliko juomaa vai lusikallako ... ;)
Seuraavassa lainaus, josta olen korjannut kirotusvirheet ;D
Tämä pukki keittää veden vedenkeittimellä tai kaasulla ja suodattaa suoraan kuppiin. Itselle vähän vahvempaa ja emännälle miedompaa. Sukat roskikseen vielä suppilon huuhtaisu, se siinä. :D
Näin minäkin toimin. Saan kahvin vahvempana ja myös ensimmäisenä 8)
-
Nyt kun tää meni kahvin keittelyksi, niin kysytään, että onko kellään kokemusta tällaisesta;
(http://77.240.22.165/~dealcontroller/img/tuotekuvat/12459.jpg)
Kahvinkeitin
Vetoisuus 1l.
Säilyttää lämmön 2h.
Helppokäyttöinen.
Tila: Saatavilla
Hinta: 34,90 Euroa (http://www.best-caravan.fi/index.php?sivu=CARAVAN_MARKET/16/12459)
Ideahan on; kuuma vesi sisään ja "mäntä" pohjaan - valmis :D Systeemillä on joku hieno nimi (unohtunut) :-\.. ihan juotavaa.
Olis vaan matkamallia ja termari - eikä sähköä tarvitse..
Pressopannu.
-
Lämpötila on aika tarkka keittohomissa että saa hyvää tavaraa ;)
-
Kuinka monelta on invertteri hajonnut "itsekseen" talven aikana?
Se on ollu minulla kytkettynä aurinkokennon säätimen ulosottoon ja virta intikasta siitä on ollut katkaistuna. Nyt kun koitin niin kerran vinkasee ja siihen hyytyy ilman kuormaa. Invertteri on 300 w.
Aurinkokenno pitää komiasti akut ladattuna.....sähkö a olis nyt yllin kyllin. :D
-
Nyt kun koitin niin kerran vinkasee ja siihen hyytyy ilman kuormaa. Invertteri on 300 w.
Arvauksena, sanoisin että joku konkista on kuivunut. Helppo (ja halapa) korjata osaavalle.
-
Kuinka monelta on invertteri hajonnut "itsekseen" talven aikana?
Se on ollu minulla kytkettynä aurinkokennon säätimen ulosottoon ja virta intikasta siitä on ollut katkaistuna. Nyt kun koitin niin kerran vinkasee ja siihen hyytyy ilman kuormaa. Invertteri on 300 w.
Aurinkokenno pitää komiasti akut ladattuna.....sähkö a olis nyt yllin kyllin. :D
99672 vastasikin jo syyhyn, mutta minua ihmetyttää se, että miksi se on kytketty kennosäätimeen, eikä suoraan akkuun. Ettei vaan säätimen ulostulo ole hajonnut.
-
Jotta säädin mittaisi kaiken käytetyn sähkön ohjeessa kehoitetaan otamaan tarvittavat sähköt juuri noilta navoilta. Jos en sitten ole käsittänyt väärin. Mutta isopi intikka 1000 w on kyllä kytketty suoraan akun napoihin.
-
Inventteri ehdottomasti suoraan akkuun,ja mahdollisimman lyhyillä kaapeleilla (30mm),säädin pitää akusta huolen !
-
Inventteri ehdottomasti suoraan akkuun,ja mahdollisimman lyhyillä kaapeleilla (30mm),säädin pitää akusta huolen !
Ei yllä kovin isoon akkuun kiinni;)
-
Jatka johtoja riittävän paksuilla,vähintään 30 mm kaapeleilla,tai asenna intikka lähelle akkua,ja vedä 230v sieltä !!
-
Ei yllä kovin isoon akkuun kiinni;)
Terve!
Ei perho-ukkoa saa kiusata :D . Kyse oli varmaan sopivan pituisista 30mm² kaapeleista? ;D
-
Terve!
Ei perho-ukkoa saa kiusata :D . Kyse oli varmaan sopivan pituisista 30mm² kaapeleista? ;D
Näinhän se tietysti on.
Käytettiin kerran intikkaa pakettiautossa, 10 neliön piuhat lämpeni tulikuumiksi kun kuormana oli iso kompressoripakastin .
-
Terve!
Ei perho-ukkoa saa kiusata :D . Kyse oli varmaan sopivan pituisista 30mm² kaapeleista? ;D
Unohtui tuo pikkukakkonen,sorry !
-
Unohtui tuo pikkukakkonen,sorry !
Tuossa olis koodi sille pikkukakkoselle:
mm[sup]2[/sup]
Lopputuloksena: mm2
:)
-
Vastaisuudessa väärinkäsitysten välttämiseksi,kirjoitan sanamuodossa !!
-
Arvauksena, sanoisin että joku konkista on kuivunut. Helppo (ja halapa) korjata osaavalle.
Invertterissä ei ollut mitään vikaa vaan käyttäjässä. Tämä aurinkokennon säädin on niin hienoa tekniikkaa että muisti minulla petti. Eli noi navat mistä kehoitetaan ottamaan säköt niin on tuon oikeanpuoleisen napin takana. Eli sillä kytketään jännite tuohon ulossyöttöön ja sen voi jopa ohjelmoida haluamilleen kellonajoille. :)
Olin menossa viemään intikkaa takuuseen (takuu päättyi 11.4) kun irroitin sen ja tökkäsin vielä kokeeksi akun napoihin niin se toimi. :o
Kaikki hyvin Thumb
(http://s7.postimage.org/yc9ex8ud3/Hermokeskus.jpg) (http://postimage.org/image/yc9ex8ud3/)