Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Raksaus - 17.07.2015 kello on 21:45
-
Semmoinen tuossa reissun päällä alkoi mietityttämään että pitäisikö näin vanhassa eli 89 vuoden Ducatossa olla mittaristo jotenkin valaistu? Jos ei olisi navigaattoria niin eipä olisi haisuakaan nopeudesta. Ja jos joskus joutuisi pidempää pätkää ajamaan niin voisi tuo polttoainemittariki n olla hyödyllinen joskus nähdä.
Eli onko minulla joku lamppu palanut vai onko tämä ominaisuus?
-
Kyllä siellä on ihan vaihdettavat polttimot
-
Kiitos Jamppa. Olisiko vinkkiä tarjota millä keinoin tuohon pääsee käsiksi helpoiten?
-
Mittaristossa näkyy molemmissa päissä ruuvit, ne auki, johdot ja mittarivaijeri irti (on pikaliittimellä) ja mittaristo on kädessä, näyttää tuommoselta takaa päin, lamput lähtee irti, kun käännät vasemmalle ja nostat pois
(http://karavaanari.org/kuvat/1437185615.jpg)
-
Minulla on myöskin sama ongelma -99 mallisessa Ducatossa. En saa mittaritaulua ulos enempää kuin pari senttiä, ei sormet mahdu väliin. Miten saisin sen mittariston enemmän ulos että pääsisin käsiksi niihin johtoihin, vaijeriin ja niihin lamppuihin?
-
Pitiköhän se vaijeri irrottaa ensin?
-
Muistaakseni tuo nop.mittarin vaijeri omassakin ex. Dukussa taisi vastaan kinnata. Vähän enempi voimaa s.e. sai käden väliin, vaijerin kiinnitys ruuvaten auki ja mittaristo pois. Se takaisinlaitto olikin sitten "mielenkiintoinen" sovitella tuota vaijeria takaisin arpapelillä :-\
-
Onko vaikea homma löysätä vaijeri vaihdelaatikon puolelta,niin sais "löysää",joku varmaan tietää asian.
-
Vaijerin alapää on helppo irrottaa jos vaivautuu auton alle, kun
alusta on näin korkea niin lankunpalat etupyörien alla riittänee
useimmille. Liitos löytyy vetopyörästön takakotelosta oikealta reunalta.
Paikka näkyy jotenkuten kuvasta ketjussani: http://karavaanari.org/index.php/topic,11720.0.html
("vaihteisto menossa vieroitukseen")
Siinä häämöttää kumitulpan nippa jolla suojasin aukon, älä hämäänny siitä.
Takaisin laitettaessa kannattaa pyöräytellä vaijeria että löytyy oikea asento,
muuten voi vastustella paikoilleen menoa.
Tuleepa sitten käytyä vaihteistoöljyn mittatikulla samalla.
Muistathan öljytä kaikki sähköliitospinnat kun mittaripaneli on irti. Ei kuitenkaan
lamppujen kupuja....
-
Muistathan öljytä kaikki sähköliitospinnat kun mittaripaneli on irti. Ei kuitenkaan lamppujen kupuja....
Ns. öljyinen kontaktispray on tähän parasta Thumb
-
Konetilan puolelta aukaisee pari ylintä vaijerin pantaa jos tuntuu tiukalta. 01 mallissa vaijeri on kiinni ainakin pikalukituksella. Jos kaikki valot on pimeenä niin tarkasta ensin sulake.