Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sekalaiset => Aiheen aloitti: LMC-91 - 10.07.2015 kello on 23:02
-
Kuinka toimin,jos ostan Ruotsin kilvissä olevan vm.93 vaunun(Sävsjö 535).Vaunua ei ole katsastettu.Vaunu on Suomessa.Eli mitä pitää ottaa huomioon ettei tule yllätyksiä ja mitä tulee maksamaan Suomeen rekisteröinti?(Yllätyksillä en tarkoita vaunun kuntoa)
-
Ei tainnu löytyä kokemuksia/vastauksia täältä :'(
-
Voi olla ettei ole kovinkaan yleistä ostaa suomesta ruotsin rekisterissä olevaa vaunua, joten silloin kokemuksiakaan oikein ole :(
Mutta veikkaisin että homma toimii samalla lailla kun olisit ostanut sen ruotsista ja tuonut suomeen.
-
Varmaa tietoa ei ole mutta _veikkaisin_ että tarvitset seuraavat dokumentit.
- Alkuperäinen rekisteriote
- Kauppalaskun kopio ja kuitti maksusta
- Vaatimuksenmukaisuu stodistus eli ns COC todistus https://en.wikipedia.org/wiki/Type_approval
Itse rekisteröinti maksaa normaalin rekisteröintikatsas tuksen verran + rekisterikilpimaksu . Mitä tuo COC todistus tulee maksamaan ja mistä sen saat onkin sitten eri asia...
-
Samoilla taidetaan mennä kun mistä vaan EU maasta. Saksasta tuonnista löytynee paljon juttua täällä
-
Katselin männävuonna kun yxi uudehko vaunu tuli Saksasta. Oli ote, todistus viimeisestä katsastuksesta, kauppakirja... täältä piti saada kaasutodistus.
Ei mitään kummallista.
Vaan soitapa konttorille, kyllä ne tietää mitä haluavat nähdä.
-
Kävin tänään katsastuskonttorill a kyselemässä asiasta. Ei poijat oikein tienny varmaksi sanoa ku kyselin.Meinasivat jotta tarvii molemmat osat rekisteripapereista ja todistuksen vaunun omistajasta.Eivät maininneet mitään COC todistuksesta. Hinnaksi arvioivat 120€+kilpimaksu.
-
Eipä tainnut Coc olla vielä tuolloin, kun LMC putkahti maailmaan, EC/EEC -virkamiehillä kuin "päiväunia" tuosta.
Direktiivi EC-92 (paljastaa vuosiluvun) tulevasta "yhdenmukaisuus tyyppihyväksynnästä".
Ilmavaihto- ja kaikki kaasutarrat pitää laittaa vielä suomenkielisiksi. Ja eikös 230V sähkötarkastuspöytä kirja vielä rekisteröintiin..
-
Ilmavaihto- ja kaikki kaasutarrat pitää laittaa vielä suomenkielisiksi. Ja eikös 230V sähkötarkastuspöytä kirja vielä rekisteröintiin..
Hups... Se sähkölappu piti olla tosiaan kans. Ja kaasumies liimas uudet tarrat, muuta ei tehty.
-
itse kun rekisteröin n.4v sitten ruotsin vaunun niin näitten lisäksi konttorin puolesta kysyttiin ruotsista vaunun tietoja, eli että vaunu on rehellisillä teillä ja maksoi muistaakseni 150€ etukäteen. minulla ei tosin ollut kuittia eikä kauppakirjaa ostosta.