Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => Aiheen aloitti: mokia - 5.07.2015 kello on 20:17
-
Mikähän tämä on? joku valoanturi mutta miksi mustahattu päällä.
-
Taitaapi olla ilmastoinnin aurinkosensori.
-
Olen monta vuotta samanlaista mötikkää ihmetellyt Bravon kojelaudalla :-[
-
Miten ilmastoinnin toiminta muuttuu jos tuon peittää?
-
Ei ota auringonpaistetta huomioon, eli ohjelmointi sekoaa.
-
Hmm, kojetaulupöytä peittää tuon. En kyllä ole huomannut mitään eroa ennen ja jälkeen pöydän asentamista.
Ja kun kyseessä ei ole automaatti-ilmastointi niin miten ilmastointi on ohjelmoitu???
-
Oisko päivävalon anturi, ainakin uudessa ransitissa syttyi mittarivalot, kun peitti nystyrän.
-
Ai niin, manuaalisiakin on olemassa :-[
Olisi hassua jos mittarivalojen anturi mittaisi auringonpaisteen.
Minulla anturi on keskikonsolissa ja mittaa ohjaamossa vallitsevan valon.
-
Mistä autosta on kysymys??voisiko olla sadevesi anturi(arvaus)
-
Mistä autosta on kysymys??voisiko olla sadevesi anturi(arvaus)
Pilssipumpun katkaisija. Eikö nuo sadetunnistimet ota ikkunapinnasta tietonsa
-
Minulla on sadetunnistin taustapeilin takana , lasissa
-
Minulla on sadetunnistin taustapeilin takana , lasissa
Kohdassa jossa sulka pyyhkii. Tuohan on se tyypillinen paikka
-
Kuvassa on auringon säteilyn tunnistava anturi, joka säätää ilmastoinnin toimintaa anturiin tulevan säteilyn mukaan.
Generalità sui sensori solari
Il sensore di irraggiamento solare serve per effettuare correzioni della distribuzione e miscelazione dell’ aria
in funzione della intensità della luce solare, in modo tale da mantenere la temperatura costante sia nelle zone
d’ombra, sia al sole.
Il sensore è solitamente composto da uno ( monozona) o due (bizona) fotodiodi integrati in un contenitore
posto al centro della plancia strumenti ed alimentati da una tensione di + 5V. Il segnale generato è
proporzionale alla intensità luminosa che colpisce il sensore.
Il sensore può essere bizona o monozona. Il bizona è in grado di controllare l’irraggiamento solare sia
della zona sinistra, sia della zona destra dell’abitacolo.
Il monozona è invece dotato di un solo fotodiodo e controlla l’irraggiamento solare nel veicolo in modo
generale.
In questo caso specifico, è impiegato un sensore monozona.