Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: vesako - 9.06.2015 kello on 13:34
-
Onko kampiakselin nopeustunnistin sama asia
kuin asentotunnistin?
-
Oiskohan niin että taitaa mitata tämä nopeustunnistin moottorin kierrosnopeutta, kun taas kampiakselin asentotunnistin määrittää enempi sytytystietoa tietokoneelle. Lähinnä sananmukaisesti kampiakselin asentoa.
-
Minusta asentotunnistin, kammenkulma-anturi, kierrosnopeusanturi on tietyissä tapauksissa sama (fyysisesti), esim. jos se on nokka-akselin päässä (bensapelit). Tosin siellä voi olla useita tunnistimia, 1o ja 90o pulssit - mulla yhdessä bensaNissanissa. Noista kalkuloidaan vaikka rpm.
Dieselpelissä ruiskupumpussa voi olla vastaavat anturit kun kun kampi- ja nokka-akselin sekä ruiskun pyörimissuhteet ovat vakiot.
Tarkenna vähän mikä mosa?
-
Bensa 2.5 Vikakoodin lukija (henkilö) sanoi kampiakselin
nopeustunnistin rikki, Mutta paperidokumentissa minkä sain
lukee asentotunnistin.?
-
Kysymyksessä on melkoisella varmuudella kammen asentotunnistin. Erilaisista (eritasoisista) suommenoksista johtuen nimityksissä ja varsinkin vikakoodien selityksissä saattaa olla jopa huvittaviakin nimityksiä.
-
Äkkiseltään qr25de koneeseen löytyy kolmessa eri paikoin olevaa "crank sensoria"; pos, ref ja obd -signaaleille.. toinen viittaa "camsaftiin" (nokka-akseli), toinen "cranksaftiin" (kampiakseli)
Oleellista olisi nyt tietää, mikä vikakoodi DTC P0335 vai P0340 jne...
Tai laita vikakoodinlukija vaihtamaan (eli tilatkoon ite) - vaihtaa sitten oikean :D. Kuukkeloi perään niin tiedät mihin hintaan ebaysta irtoaa..
-
Lukija henkilö sanoi osan maksavan n. 90.- ja
työ toisen mokoman. Eipä kertonut noita
koodeja enkä kysynytkään.
Kaippa hän sitten saa vaihtaa osan.