Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Primus => Aiheen aloitti: faari - 25.05.2015 kello on 17:25
-
Aamulla aikaisin lämmitin oli pysähtynyt ja häiriövalo paloi,en käynyt kuittaamassa pannulta. Painoin sähkölämmityksen päälle
edelleen häiriö. kuitenkin hetken ehkä 1-2min. kuluttua käynnistyi kaasulla ja senjäkeen toimi taas ok.mistäköhän mokoma johtui
-
Aamulla aikaisin lämmitin oli pysähtynyt ja häiriövalo paloi,en käynyt kuittaamassa pannulta. Painoin sähkölämmityksen päälle
edelleen häiriö. kuitenkin hetken ehkä 1-2min. kuluttua käynnistyi kaasulla ja senjäkeen toimi taas ok.mistäköhän mokoma johtui
Paloiko ohjauspaneelissa kaasunapin valo, vaikka ei käynnistynyt?
-
Ei palanut ainoastaan kolmion valo
-
onko se kolmiovalo kaasunvar.valo yks tyhmä kysyy enemmäm kui 10 viisassta ehtii vastata
-
oisko käyny niin ett lämpesi tarpeeksi sähköllä ja samall kuittautu kaasulämmitin ja lähti sitt jekkaseen.
pannus ollu joku häiriö mikä sytytti sen valon...
-
Lämmitin oli yön kaasulla ok n5aikaan vessareisulla huomasi että lämppäri sammunut.Häiriövalo palio kolmiossa ,muiata valoja ei ollut. Koitin lähteekö sähköllä ,häiriö valo edelleen,ihmettelin hetken,yritin uudelleen lähti kaasulla ja toimi normaalisti aammuun saakka kunnes sammutin. Käynnistin nyt illalla toimii ainakin vielä ok.En myöskään käynyt kuittaamassa pannulla.
-
Aamulla aikaisin lämmitin oli pysähtynyt ja häiriövalo paloi,en käynyt kuittaamassa pannulta. Painoin sähkölämmityksen päälle
edelleen häiriö. kuitenkin hetken ehkä 1-2min. kuluttua käynnistyi kaasulla ja senjäkeen toimi taas ok.mistäköhän mokoma johtui
Toimitko todellakin noin kun kerroit? Et siis sammuttanut kaasua välillä?
-
En sammuttanutsiis sulkenut kaasua en käynyt ulkona,nappuloitata painelin mutta kun ei käynnistynyt hköllä ei kaasulla ihmettelin hetken jakoitin udelleen kaasulla ok kävi aamuun asti ilman ongelmaa. tänään en ole tehnyt muuta kuin käynnistin illalla toimii
normaalisti nyt.Koko ajan oli kolmion valo aamulla sammui samalla kun käynnistyi.
-
Sen kaasulämmityksen kolmiovalo sammuu kun painat kaasunapin ylös ja pannu käynnistyy kun painat napin takaisin alas. Vikasi vaikuttaa pyrostaatin epäsäännölliseltä toiminnalta. Tai johtoliitosvialta jolloin virta ei kyljetä kunnolla ja hehku ei jaksa sytyttää kaasua.
-
Kiitoksia neuvoista! Taas se toimi koko yön moitteetta mutta varmasti on syytä
tutkia liitokset,pyrostaatti on vanha, mutta hehku on uusi.
-
Kiitoksia neuvoista! Taas se toimi koko yön moitteetta mutta varmasti on syytä
tutkia liitokset,pyrostaatti on vanha, mutta hehku on uusi.
Tarkista, että heiluuko pyrostaatin korvakkeet siis abikot jotka on kiinni pyrostaatissa.
-
Tarkistan heluuko korvat. Neuvot ovat kullankalliita.
-
Mm
Moi taas!Onko iso homma kipinäsytyksen vaihto ja paljonko maksaa osat?
-
Mm
Moi taas!Onko iso homma kipinäsytyksen vaihto ja paljonko maksaa osat?
Ensin vika kuntoon, kipinäsytytys ei korjaa vikoja vaan parantaa käynnistystä, ;)
-
Moi! Tämä on kyllä tiedossa,mutta alattelin jossain vaiheessa vaihtaa poksattelun estämiseksi
Toimii nyt hienosti.
-
Moi! Tämä on kyllä tiedossa,mutta alattelin jossain vaiheessa vaihtaa poksattelun estämiseksi
Toimii nyt hienosti.
Mitä siis teit, että toimii hienosti?
-
krahnutin korvia
-
krahnutin korvia
Siis pyrostaatin? Miksi et vastaa selkeästi, muutkin lukee näitä juttuja ja saavat niistä apua omiin ongelmiin.
-
Tosi on kävi lapsus.
-
Faari siis puhdisti pyrostaatin abiko liittimet kunnolla niin lämmitin alkoi toimimaan. Ei kertominen tämän vaikeampaa ole. ;)
-
Eihän se ole kun oikein oivaltaa,juuri näin tein:
mutta varmastin osaat neuvoa onko kipinäsytyksen vaihto iso työ ja poljonko suunnilleen osat
maksavat? pääsisi eroon tosta paukahdusesta,kiitti näistä neuvoista auttoivat.
-
Eihän se ole kun oikein oivaltaa,juuri näin tein:
mutta varmastin osaat neuvoa onko kipinäsytyksen vaihto iso työ ja poljonko suunnilleen osat
maksavat? pääsisi eroon tosta paukahdusesta,kiitti näistä neuvoista auttoivat.
Auttaa varmasti käynnistykseen ja hinnan saat yv:nä. Vaihto on helppo jos ruuvimeisseli ja porakone kädessä pysyy sekä asennusohjeet on selkeät värikuvilla.
-
Hieno homma,läheti jo viestin en tiedä tuliko, vai sohlasinko sen
-
Hieno homma,läheti jo viestin en tiedä tuliko, vai sohlasinko sen
Kyllä tuli ja on vastattu.
-
moi kaikille! taas primusongelmia,vaihdoin kiertovesipumpun on kuulemma korjattu
ja kunnossa kokeilin irrallaan pyori hienosti ja hiljaisesti,letkuliitäntä on pienempi
kuin edellinen kiersin vulkanoivaa kumiteippiä,onnistui kiinnitys hyvin.
nyt moottori kuumenee ettei kättä kärsi,eikä vesi kierrä kunnolla.Pannu alkaa porista
kuin kiehuisi,pumppu on solifer asutovaunusta. Voiko pyöriä väärinpäin.
-
onkohan teippi tutkkinut pumpun lähtevän kierron tai tulevan kun keittää pumpun pyörimis suunnalla ei väliä ainakaan kun on orginaali pumppu , ostitko motonetistä?
-
Pumpun reiät on auki.sain pumpun tuttavalta kuulemma kunnostettu.
Onko moottoria myytävänä .mulla on pumppu Primus 8082 moottorista löytyinumero
DM-3903 ja 8260.Voisiko myyjä ottaa yks.viestillä hinnan.
-
^
Onko pumppu tämä johon moottoria haet.
(http://karavaanari.org/kuvat/1436779748.jpg)
Jos on niin täältä löytyy moottori, akselia joutuu lyhentämään.
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2065_2177&products_id=2611
-
Faarilla on ongelmia ,solifer 6700 bensa auton kanssa.Millä konstilla saan ilmattua
priimuksen vesisysteemin. Toimii sähköllä joka on alhaalla ,mutta ei pannulla joka keittää hetken kuluttua käynnistyksestä.
Toinen kysymys mistä voisi kysellä bensatankin täyttöletkua?
Hyvää kesää kaikille!
-
Sulla on pannun 12v pumppu rikki. Sähköllä toimii kun siinä 220v pumppu.
-
Vaidoin toisen auton sisällä olevan pumpun pyörimissuunnan nyt pelaa hienosti
-
Lainataanpa keskustelua kun sama pannu; 550 solikka ja hehkulla aikalailla tasan 2 volttia ja kovalla tupsahduksella lähtee käyntiin kun roikan nokassa on. Eli puskaparkissa ei toivoakaan saada kaasulla lämpimäksi. Pannun kylestä kaikki liittimet teräsharjalla putsattu, samoin penkin alta ja paneelin liittimetkin katsoin mutta olivat vallan siistit. Olisikohan vielä jotain paikkoja mitä voisi koittaa putsata että toimisi? Akku on melko tuore. ;) :D :D
-
Lainataanpa keskustelua kun sama pannu; 550 solikka ja hehkulla aikalailla tasan 2 volttia ja kovalla tupsahduksella lähtee käyntiin kun roikan nokassa on. Eli puskaparkissa ei toivoakaan saada kaasulla lämpimäksi. Pannun kylestä kaikki liittimet teräsharjalla putsattu, samoin penkin alta ja paneelin liittimetkin katsoin mutta olivat vallan siistit. Olisikohan vielä jotain paikkoja mitä voisi koittaa putsata että toimisi? Akku on melko tuore. ;) :D :D
Tämän ohjeen mukaan mittailet, hehkulle pitää saada 0.5v lisää virtaa.
(https://karavaanari.org/kuvat/1527880170.jpg)
-
Posliinisulakkeet kannattaa kans puhdistaa ja pidikkeet.
-
Missä tuo ikkunakytkin sijaitsee 550:ssa?
-
Pannun puoleisessa avattavassa sivuikkunassa, jos sellainen on.
-
Pannun puoleisessa avattavassa sivuikkunassa, jos sellainen on.
Ei näyttänyt olevan tässä vaunussa sellaisia, tulee sieltä sähkökaapin kourulta ilmeisesti samana johtona tuohon riviliittimeen mistä menee sitten läpiviennin kautta pannun liittimelle. Putsailin vielä liitoksia ja myös sulakkeiden kontaktipinnat ja vaihdoin pari hapettuneinta sulaketta, nyt tulee roikassa ollessa 2,2V hehkulle joten hieman tilanne parani ja syttyi myös ilman roikkaakin nyt. Edelleen kuitenkin liian matala tuo jännite ja aika kovalla poksahduksella syttyy. Täytyy laittaa kipinäsytytys kesän aikana, mutta onkohan vielä jotain mitä kannattaisi kokeilla rassata?
-
Ei näyttänyt olevan tässä vaunussa sellaisia, tulee sieltä sähkökaapin kourulta ilmeisesti samana johtona tuohon riviliittimeen mistä menee sitten läpiviennin kautta pannun liittimelle. Putsailin vielä liitoksia ja myös sulakkeiden kontaktipinnat ja vaihdoin pari hapettuneinta sulaketta, nyt tulee roikassa ollessa 2,2V hehkulle joten hieman tilanne parani ja syttyi myös ilman roikkaakin nyt. Edelleen kuitenkin liian matala tuo jännite ja aika kovalla poksahduksella syttyy. Täytyy laittaa kipinäsytytys kesän aikana, mutta onkohan vielä jotain mitä kannattaisi kokeilla rassata?
Mittasitko ohjauspaneelin nastasta 5 putooko jännite paljon sytytys hetkellä. Jos putoaa
niin koita, niin että otat nastan 5 johdon irti ja laitat kokeilun ajaksi nastaan 1 yhdistät ne.
Syttyykö silloin paremmin.
-
Joo, taisi olla 11.8V siinä viitosnastassa kun painaa lämmityksen päälle ::)
-
No mitäs siihen 1 nastaan tuli virtaa, onko akku laturissa.