Karavaanarin keskustelufoorumi

Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Hauho - 25.05.2015 kello on 14:32

Otsikko: Maksimipaino Saksassa ja Suomessa
Kirjoitti: Hauho - 25.05.2015 kello on 14:32
esim. saksalainen sheriffi tulkitsee auton maksimikokonaispain on alustan valmistajan ilmoituksesta toisin kuin suomalainen katsastusmies?
Otsikko: Vs: Oliko se niin että
Kirjoitti: kimi - 25.05.2015 kello on 14:36
esim. saksalainen sheriffi tulkitsee auton maksimikokonaispain on alustan valmistajan ilmoituksesta toisin kuin suomalainen katsastusmies?

Suomalainen katsastusmies/ poliisi katsoo rekisteröityä painoa, Saksassa kuuleman mukaan käytetään valmistajan ilmoittamaa max kokonaispainoa.
Otsikko: Vs: Oliko se niin että
Kirjoitti: HiTec - 25.05.2015 kello on 15:19
Suomalainen katsastusmies/ poliisi katsoo rekisteröityä painoa, Saksassa kuuleman mukaan käytetään valmistajan ilmoittamaa max kokonaispainoa.

Joka käytännössä tarkoittaa näillä pienkuorma-auton alustoilla olevien as.autojen käymistä kortin päälle jos kirjaimet loppuu kesken? Tuo omakin Renault Master kun jaksaa alustana kantaa 3.800kg kokonaismassaa, akselipainojen summa menee jopa yli 3.900kg, mutta otteessa tuo on kuitenkin kok.massaltaan 3.500kg rekisteröity = allekirjoittaneenki n neiti-kortti riittää tuon ohjastamiseen kotimaassa ???
Otsikko: Vs: Oliko se niin että
Kirjoitti: tsahkali - 25.05.2015 kello on 17:21
Joka käytännössä tarkoittaa näillä pienkuorma-auton alustoilla olevien as.autojen käymistä kortin päälle jos kirjaimet loppuu kesken?

Ei.  Sen sijaan ylipainoissa ainaskin ennen katsoivat tehtaan papereita. Tämä tosin auttoi vain, jos rekisteröity kokonaispaino oli alle 3500kg.