Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: koccola - 3.05.2015 kello on 13:24
-
>:( :o Eli edellinen omistaja on ilmeisestikkin öljynnyt kitkavetopään kitkapalat. Nyt sitten kysymys kuuluukin että mitä tehdä. Vaihtaakko palat uusiin vai riittääkö pelkkä öljyn poisto ja mahdollisesti hiomapaperilla läpikäynti? saisiko saksan maalta tai muualta ulkomailta uudet palat edullisesti?
-
Ei ne palat missään ole sen halvempia. Ehkä lähtee tyhmyrin tuotokset hiekkapaperilla ja http://www.motonet.fi/fi/tuote/606075/CRC-Brakleen-kitkapintapuhdiste-500ml
-
Minkäslainen kitkavetopää sulla on kyseessä? Palat tuohon varmaan pitää vaihtaa.. Tuossa muutama esim.
http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=06305
http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=06304
http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=06362
http://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=06361
-
2004 mallinen punaisella kahvalla
-
2004 mallinen punaisella kahvalla
Ilmeisesti Alko..Olisiko tuossa käypäset? Varmista malli vetopäästä..
http://kauppa.vaunupalvelu.fi/product/1919/jarrukenkasarja-alko-aks200020043004/
-
Minä ottaisin palat irti ja puhdistaisin sinoolilla .Samoin puhdistaisin veto kuulan ja veto pään.Jos ei tule kuntoon niin sitten vaihtaisin ne kitkapalat
-
Kuumailmapuhaltimel la saa öljyä tihkuvat jarrukengät ja -palat uudenveroisiksi, niin miksipä ei kitkapalojakin. Kannattaa kokeilla!
-
Kyllä vain al-ko 2004. Ilmeisesti on kaksi palasarjaa jotka joutuu uusimaan. Mutta huomenna voisi kokeilla sinolia tai asetoonia. Ja lisätään vielä kuumailmapuhallin. Nappaan kuvan kun on putsattu että mitä raati on mieltä onko vaihto kunnossa.
-
Ainakin kuumailmapuhaltimel la jarrupintoja lämmittäessä öljy kiehuu pois, ja pinta muuttuu samalla tavalla vaaleanharmaaksi, kuin uudet jarrupalatkin.
-
Ainakin kuumailmapuhaltimel la jarrupintoja lämmittäessä öljy kiehuu pois, ja pinta muuttuu samalla tavalla vaaleanharmaaksi, kuin uudet jarrupalatkin.
Kitkapalat eivät välttämättä kestä kovia lämpötiloja kuten jarrupalat.
Ja kannattaa suosiolla käyttää kitkapintoihin tarkoitettua puhdistusainetta sinolin tms sijaan jos haluaa puhdasta.
-
Tuossa kuumailmapuhaltimel la lämmittämisessä on se ongelma että ainoastaan pinta kuumenee niin paljon että öljy tulee esiin. Sitä jää syvemmälle ja se tulee huokosista aina esiin.
Muinoin kun kloppina piti kaikkea kokeilla niin parhaan lopputuloksen öljyyntyneisiin jarrukenkiin sai sillä että laittoin ne kattilaan veteen kiehumaan. Vartin-puolituntia kun niitä "kypsytti" niin jopas oli öljyt nousseet veden pintaan. Siitä kun kauhoi pinnasta öljyn pois niin vedestä löytyi öljystä puhtaat kengät. Samaa voisi soveltaa noille kitkapaloillekkin eikä tulisi liikaa lämpöä.
Ai niin... Meillä ei ollut äidin perunakattila eikä tuvan hellalla keitetty vaan oma kattila pajassa nestekaasukeittimen päällä. Ei sitte päässy äiti "kehumaan" kekseliäitä poikiaan. :D
-
Muinoin kun kloppina piti kaikkea kokeilla niin parhaan lopputuloksen öljyyntyneisiin jarrukenkiin sai sillä että laittoin ne kattilaan veteen kiehumaan. Vartin-puolituntia kun niitä "kypsytti" niin jopas oli öljyt nousseet veden pintaan. Siitä kun kauhoi pinnasta öljyn pois niin vedestä löytyi öljystä puhtaat kengät. Samaa voisi soveltaa noille kitkapaloillekkin eikä tulisi liikaa lämpöä.
Aika näppärä niksi Thumb