Pajero 3.2 vaihtumassa Audi A6 3.0 Avant Q.Minkä ikäiseen?
Vaunun vetoa, 2000 kg, tulee vähän vuodessa.
Onkohan sitä taas tekemässä huonoa ratkaisua?
ihan hyvä siitä tuli :D
Minkä ikäiseen?
Audi on -13No ei sinulla kamppeet ainakaan huonone Audin myötä. Ellet seikaile paljon metsäteillä.
Pajero oli -09
No niin, kunhan vielä ajetaan matkamittariin 150 - 200 tkm pienempi lukema niin auto onkin valmis vietäväksi Italiasta Latviaan ja myytäväksi Suomeen vähän ajettuna, hyvin huollettuna ja kolaroimattomana.
"On nämä tuontiautot edullisia, näissä on niin pienet verotkin" totesi eräs Kauhavalainen pienviljelijä krapulapäissään aamiaispöydässä. Thumb
Kuinka moni Audi kuski tietää Autounionilla ajavansa?
Kutsumalla Audia Autounioniksi voi kuulemma yrittää häivyttää merkin saksalais-juppimaista imagoa. ;DIFA olis vielä parempi, lyhyt ja ytimekäs.
Mihin luulet yhteisvaraston myymien joutuvan? Nyttenkin joku himoitsee kolaroitua vaunua jne. Huvittavaa linkkailla asiantuntijana asiaketjuun noita omia viihdykkeitä. No varmasti mukavaa ajateltavaa kun oma on eri planeetalta :-*Osuiko arkaan paikkaan? Sori siitä!
Kutsumalla Audia Autounioniksi voi kuulemma yrittää häivyttää merkin saksalais-juppimaista imagoa. ;D
Kuinka moni Audi kuski tietää Autounionilla ajavansa?Höh, olympiavolkkari se on ;D
Vaan mullapa on aito Peugeot. Keittiön pöydällä. Ennenkuin alottivat polkupyörätuotannon, tekivät maailman parhaita pippurimyllyjä. Ne on edelleen kirkkaasti parhaat ! Ihan huippua.http://www.dailymotion.com/video/x2if9gy :laugh:
mz
Höh, olympiavolkkari se on ;DMerkonomivolkkari.
Osuiko arkaan paikkaan? Sori siitä!latvian pojat aika seppiä tekemään autoja ei välttämättä heti huomaa onko kolaroitu. sinne voisi mennä suomalaiset kolarikorjaamot hakemaan oppia. a6 alkaa olemaan hintaluokaltaan sellainen joka kiinostaa jo latvian poikia, pääsee jo palkoille tekemällä. a6 on myös suosittu tuonti auto, järki vaan mukana ostaessa. hyvä ja kaunis auto se on.
Yhteisvaraston rehellisesti korjattavaksi myytäviä ei yritetäkkään myydä kolaroimattomina.
Jep, sikäli omani ovat eri planeetalta ettei kumpaakaan ole -ainakaan vielä- kolaroitu.
Osuiko arkaan paikkaan? Sori siitä!Ei suinkaan. En ole mälliautoja ostanut täältä enkä sieltä ja kaikenlisäksi osaan erottaa jälkityönjäljet jos tarttisi. Viimeksi oli Audi v 1986 ja ihan kotimaasta ostettu.
Yhteisvaraston rehellisesti korjattavaksi myytäviä ei yritetäkkään myydä kolaroimattomina.
Jep, sikäli omani ovat eri planeetalta ettei kumpaakaan ole -ainakaan vielä- kolaroitu.
kaikenlisäksi osaan erottaa jälkityönjäljet jos tarttisi.Aivan, tietenkin. :laugh:
Ei suinkaan. En ole mälliautoja ostanut täältä enkä sieltä ja kaikenlisäksi osaan erottaa jälkityönjäljet jos tarttisi.Vai audista kateellinen... =D Ihan varmasti, -nimittäin niille jotka ovat älynneet pitää näppinsä kokonaan erossa Autounioneista.
Ihmettelen vaan että asiakeskusteluun aletaan kateuksia kertomaan. Niitähän nuo suositut essonbaarin jutut on.
Enkä kiistä ettei esim baltiassa tehdä mälliautoista ehjiä. Pääosa niistä taitaa mennä syvemmälle itään.
Tottakai ruttutukku myy kolaroituna, mutta ilmoittaako se joka sieltä ostaa mällipelin ja myy sen eteenpäin ::)
Röntgenkatseellako tutkit paikat joiden tarkastamiseen pitää autoa purkaa? Näkyvät paikat on korjattu siten että korjausta ei näy. Latvian fiksarit ovat ammattilaisia.
Kun tuntee olevansa "paremmissa piireissä" pitää olla Audi. Rahvas volkkarilla ajaa, rasvanäppiduunarit.Tuokin sinällään kumma juttu kun muistaa mistä tuo Audi on lähtöisin, miten VW sen pelasti konkurssilta ja nosti ylös totaalisesta laaduttomuudesta. Nyt se on sitten jo jonkin sortin jalustalla jopa yhtön omaan merkkiin nähden, sanoisinko peräti ego-pönkitin noissa "piireissä" joille ei VW enää riitä ja Skoda onkin jo jotain tuulipuku-tusinatavaraa ::)
Auto voi olla koottu useammastakin rutusta ja vaikea on huomata. Ilman sitä purkamista.Juuri tässä se paskin paikka tuleekin, auto näyttää päältäpäin ihan tip-top, mutta siellä peltien alla turvapuskurit on jo valmiiksi rutussa tai korvattu kokonaan uudella, suoralla pellillä, mutkille menneitä erikoisteräksiä on korvattu tavallisella mustalla pellillä jne = auton käyttäytyminen kolaritilanteessa ei ole enää lähellekään sitä miten tehdas sen aikanaan suunnitteli ja Euro-NCAP testautti Thumbd
Juuri tässä se paskin paikka tuleekin, auto näyttää päältäpäin ihan tip-top, mutta siellä peltien alla turvapuskurit on jo valmiiksi rutussa tai korvattu kokonaan uudella, suoralla pellillä, mutkille menneitä erikoisteräksiä on korvattu tavallisella mustalla pellillä jne = auton käyttäytyminen kolaritilanteessa ei ole enää lähellekään sitä miten tehdas sen aikanaan suunnitteli ja Euro-NCAP testautti ThumbdJa turvatyynyjen toiminnasta ei mitään takeita, lienekö niitä edes. Merkkivalon saa kyllä toimimaan.
Kumma kun eivät edes ymmärrä että turvavarusteitten toiminnan voi tarkistaa testerillä.
Kauas on jo karannut alkuperäisestä aiheesta mutta eiköhän modet siivoa rönsyt omaan ketjuunsa joten jatketaan...
Jos olisin käytettyä kalustoa ostamassa niin tarkistaisin sen historian papereista ja edellisiltä omistajilta oli sitten suomiauto tai tuontitavara. Ja jos tuonti on balttian maista niin olisi itselle kyllä osastoa ei jatkoon.
Sivusta on tullut seurattua kun kaveri on noita Liettua - Latvia akselilta roudannut tänne myyntiin. Osassa halvan hinnan on selittänyt siellä tehty tekniikkaremontti, osassa joku muu seikka.
Muutama vaunukin on tullut ja aina ostaja löytynyt. Mutta itse olen kyllä ihmetellyt noiden hullun halpaa ostohintaa ja historiaa. On ollut alun perin Ranskaan rekisteröityä Liettuan kautta kiertänyttä vaunua jne.
Ja taustaksi että silloin kuin vielä tuli ajettua omalla kalustolla niin viimeiset neljä tähtinokkaa oli Saksantuontia joista kolme jälkimmäistä tuli itse haettua. Eli ei sinänsä mitään tuontikalustoa vastaan.
Airbagin voi korvata vastuksella. Useaan merkkiin joissa ei matkustajan turvatyynyä saanut kytekettyä pois erikseen merkkiliikkeestä sai vastuksen. Ei se testeri tiedä onko siinä tyyny vai onko se korvattu palikalla joka antaa oikeat lukemat testerille.Eli merkkiliike asentaa kiinteästi kytketyn vastuksen, jolla ohitetaan kiinteästi auton pakollinen turvavarustus millä se on tyyppikatsastettu. Niinköhän ?
Kyllähän se on hassua että peltisepät ottais rullatavaraa ja siitä takoisivat muotopalkkia, kun valmiita korjauspaloja on saatavissa ja nehän voi ottaa toisesta autostakin.Ei seppää kiinnosta palkin toiminta kolarissa. Seppää kiinnostaa mahdollisimman suuri tuotto. Siitä toisestakin autosta tehdään edullinen laatuauto joka myydään Suomalaiselle autoasiantuntijalle . :-*
Eli merkkiliike asentaa kiinteästi kytketyn vastuksen, jolla ohitetaan kiinteästi auton pakollinen turvavarustus millä se on tyyppikatsastettu. Niinköhän ?
täällä keskusteltiin Audi merkkisen auton hankinnasta kunnes essonbaari vetäisi kanin hatusta. Kai niitä muitakin autoja kolaroidaan kuin Audeja .Ja kani oli jälkityön jäljen tunnistus ;D
Audeissa muistaakseni 2004 jälkeen kaikissa ollut tuo mahdollisuus kytkeä irti matkustajan turvatyyny avaimella. Aikaisempiin malleihin merkkikorjaamo teki merkinnän huoltovihkoon asiasta. Saabeihin poiskytkettävyys tuli samoihin aikoihin ja marmoritiskiltä sai ostaa vastuksen. Omakohtaista tietoa minulla ei ole muista merkeistä, varmaan koskee moniakin.Tottakai se voidaan tarvittaessa kytkeä pois. Se on ihan eri asia kuin kiinteä vastusvirityksellä tehty muutos.
Miksi Balttian pojat käy varastamassa turvatyynyjä ympäri eurooppaa ?Jos bemarissa ei vastusviritys toimi ja tarvitaan oikea kapine?
Tottakai se voidaan tarvittaessa kytkeä pois. Se on ihan eri asia kuin kiinteä vastusvirityksellä tehty muutos.
Ja edelleen can-väyläohjatussa voidaan tutkia eri moduleitten toiminta kunnollisella testerillä.
Tottakai se voidaan tarvittaessa kytkeä pois. Se on ihan eri asia kuin kiinteä vastusvirityksellä tehty muutos.
Ja edelleen can-väyläohjatussa voidaan tutkia eri moduleitten toiminta kunnollisella testerillä.
Mikäli rattiairbakilta ja muita voidaan ohittaa 10 sentin vastuksella. Miksi Balttian pojat käy varastamassa turvatyynyjä ympäri eurooppaa ?
Edelleen on epäselvää mistä se moduuli/testeri tunnistaa, onko siellä vastus bakin tilalla?
Nyt vähän pettymyksiä kun omasta automaatiloota epäkuntoon.Öljynvai hto/huuhtelu sai laatikon lopulisesti sekoamaan.D pälle niin lähti itsekseen vaihtamaan 1,2...6 ja sit häiriö tilaan.Kolari autosta laatikko 2000e niin pääyin kuitenkin tuonne http://recro.eu/fi/tuotteet/automaattivaihteet/?gclid=COCa-KyHidQCFVJeGQodkeAOqQ.Sitä tässä nyt odotellaan että pääsee vaunua veteämään >:( >:(Uudelleen ohjelmoinnissa ollut ongelma???
Uudelleen ohjelmoinnissa ollut ongelma???Ei autanut ohjelmointi.Kyse tibtronik laatikosta 6 vaihteinen.Johon ei ole oljyjä vaihdettu kun on kuulema tarpeetonta.Auto tuotu saksasta nyt kun ajettu 270th alkio oikutella.Öljyn vaihto sai ventiilipöytään moskata liikelle mikä aiheutti sen vikaantumisen pelkkä ventiilipöytä olis maksanut 800e kaikki muu olisi jäänyt vanhaa.Joten päädyin korjautaa koko laatikon 2300e+vaihtotyö niin on sitten varmaan kunnossa ja takuu 100th tai 2v
Vaikka tuolla työsuhde Audilla pitääkin vielä vuosi ajaa niin voihan sitä alkaa jo haaveilemaan seuraavasta ja se ei tule olemaan työsuhdeauto ellei firman säännöt muutu tällä välin.
Kaikenlaisia järkeviä autoja on tullut katseltua mutta mieli tekisi palata vanhaan "rakkauteen", eli Q7 Audiin. Se oli paras auto mitä minulla on ollut joten vaikka sillä ajo muutaman tonnin maksaa enemmän kuin vaikkapa E Mersulla niin ehkäpä se olisi sen väärti.
Rahaa siihen ei kannata liikaa laittaa, arvo vain tippuu enemmän mitä kalliimpi. Katselin että 20 - 30tEur saisi 2011 mallivuoden 3.0TDI versioita jo ihan nokko hyvillä varusteilla.
Onko tässä tuoreemmassa mallissa ollut moottorin tai vaihteiston osalta mitään erityistä? Entä ilmajousitus? Jotenkin minulla on sellainen mielikuva ettei mitään erityistä huomioitavaa vaikka ainahan yksittäistapauksia on olemassa.
Tuo automaatti on varmaan suurin ero ja sitten uudempi MMI. Siinä kait minulle tärkeimmät.
Joku halunnee luopua Audistaan?Nyt on asenne kohdillaan Thumb
(https://karavaanari.org/kuvat/1537080126.jpg)
Onko tässä tuoreemmassa mallissa ollut moottorin tai vaihteiston osalta mitään erityistä? Entä ilmajousitus? Jotenkin minulla on sellainen mielikuva ettei mitään erityistä huomioitavaa vaikka ainahan yksittäistapauksia on olemassa.
Wrench kuvassa - häikkääkö? Check 8)Oisko huoltoilmaisin
Äsken ajelin quattrolla. Kyllähän ne jotain kestää.
(https://karavaanari.org/kuvat/1613759159.jpg)
Äsken ajelin quattrolla. Kyllähän ne jotain kestää.
(https://karavaanari.org/kuvat/1613759159.jpg)
Äsken ajelin quattrolla. Kyllähän ne jotain kestää.