Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Jonsku - 5.04.2015 kello on 10:51
-
Auttakaa joku kiireesti...tarvits en järkevää tietoa pikaisesti
Olen hankkimassa m.autoa ja kävi ilmi että kosteusmittauksessa oli tullu tulo 25% takatavaratilan maton alta ja kuskin oven takaa pystyseinästä. Myyjäliike kertoi että tuo tavaratilaongelma on normaalia ja hoituu kuntoon kun ottaa maton pois ja antaa kuivaa itsellään ja tuulettaa. Etuseinämän kulmasta oli saumasuojalevy irronnut ja kerrottiin että sen kun laittaa kiinni niin awot.
Viedäänkö nyt tyhmää uutta lajista kiinnostunutta 6-0 vai onko noissa myyjän puheissa perää. Kyseinen liike on iso liike ja toimii usealla toimipisteellä ympäri suomea.
Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista.
-
Kannattaa ottaa varovasti ja harkita autoa vain, että myyjä antaa kuivuustakuun. Tuulettamalla saa pintakosteuden hetkeksi pois, mutta mikäli syy on rakenteellinen, niin ongelma uusiutuu ja on jo saattanut aiheuttaa kalliilla korjattavia vahinkoja rakenteiden sisään.
Selkeät merkinnät kuivuustakuusta kauppakirjaan, mikäli kaupoille.
Liikkeen suuruus ei ole tae yksittäisen provisiopalkkaisen myyjän myyntipuheiden pitävyydestä.
-
Liikkeen suuruus ei ole tae yksittäisen provisiopalkkaisen myyjän myyntipuheiden pitävyydestä.
Mä oon vaan töissä täällä -asenteella ka pelkällä provikoiden tuijottamisella tuo työntekijöiden vaihtuvuuskin on ko. alalla aika taattua 8)
-
Minkähän hintaisesta ja ikäisestä autosta on kyse ?
Samoin ,laitata kauppasopimukseen kaikki maininnat mahdollisista vaurioista ja mitä niistä seuraa .
Vaadi autolle kirjallinen kosteusmittauspöytä kirja.
Ja vaikka auto kuinka miellyttäisi ja olisi sopiva teille niin on niitä toisiakin kun vain viitsii etsiä ja ehjiä
ja sellaisia joille saa kirjallisen takuun .
Ja tod.näk kohta sitten vaihdatte sopivampaa autoa tilalle niin parempi olisi nytkin valita ehjä auto koska se hinta
laskee ja laskee roimasti ilman vikojakin .
Noo kyllä minäkin ostin auton josta kosteusvaurio oli korjattu ihan hyvin kun se muuten miellytti .
Mutta ne vauriot kauppasopimukseen ja mahdollinen takuumenettely miten toimitaan sitten jos.........jotain ilmaantuu jossain ajassa .
-
Kiitos näistä tähän asti.
Auto on vanha 2001.
-
Tuon ikäisestä tinkaa hintaa kosteudesta ja laitata sitten itse mieleiseen kuntoon kun laite on oma. Menee mukavemman kautta kuin ruveta jälkikäteen vääntämään vanhasta laitteesta. Teetä ite toinen kosteusmittaus esim. koeajolla tueksi että tiedät mitä ostat.
-
Jos puu katsotaan olevan rakennuskuiva alle 20%:ssa, niin ei tuo takalattian kosteus ole paha. Helppo testi, otat tavallisen ruuvimeisselin jossa muovikahva ja koputat sitä vaneria. Terve puu kopisee luin korkokenkä(ellei ole pinnoitettu pehmeällä aineella) .
Muutenkin jos ajoneuvo on säilytetty ulkona, ei tähän vuodenaikaan varmaan saa kunnon tulosta, ennen kuin autoa on lämmitetty vähintään kolme vuorokautta kuivana ajankohtana. Lisäksi pitää huomioida auton ikä, kondensio ja kylmäsillat rakenteissa. Pystyseinän suhteen kantsii katsoa, meneekö kosteutta ilmaisevassa kohdassa esim saumoja katolla tai muuta tiivistettyä kohtaa.
Ulkopuolisella tarkastajalla voi tarkastuttaa auton, jos ei luota myyjäliikkeen mittauksiin.Tai jättää auton ostamatta. Tarjontaa kyllä riittää.
-
Olen hankkimassa m.autoa ja kävi ilmi että kosteusmittauksessa oli tullu tulo 25% takatavaratilan maton alta ja kuskin oven takaa pystyseinästä. Myyjäliike kertoi että tuo tavaratilaongelma on normaalia ja hoituu kuntoon kun ottaa maton pois ja antaa kuivaa itsellään ja tuulettaa. Etuseinämän kulmasta oli saumasuojalevy irronnut ja kerrottiin että sen kun laittaa kiinni niin awot.
Ei noi kosteus%:t ole vielä sinällään pahoja. Paljon riippuu siitä, kuinka laajalle alueelle se kosteus on ehtinyt levitä. Jos etuseinämässä on vasta sauman kohta vähän kostunut, niin kuivattamalla ja tiivistemassat uusimalla sen saa vielä korjattua helposti.