Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: ladisto1 - 2.03.2015 kello on 11:24
-
Heissan Retkeilyautoni on Fiat Ducato 2,8 JTD. VM. 2003 (tai 2004) ja netissä on edullinen universaali setti http://www.ebay.com/itm/Waeco-MS-50-MagicSpeed-Universal-Tempomat-Geschwindigkeitsregler-/160736703163 Hintaan n. 150 e + tullaus USA:n toimitus.
Miten on onko ko. laite soveltuva autooni ilman mitään suurempia taikatemppuja?
Kiittäen.
-
Sopivuudesta en osaa sanoa, mutta miksi tilaat USA:sta? sama laite löytyy esimerkiksi ebay.de.sivustolta Saksasta.
http://www.ebay.de/itm/Waeco-MS-50-MagicSpeed-Universal-Tempomat-Geschwindigkeitsregler-/160736703163?pt=DE_Autoteile&hash=item256ca772bb
-
Käsittääkseni tuo laite käy lähestulkoon kaikkiin autoihin ja miksei myös moottoripyöriin.
-
ja omasta puolesta voin kehua toimivaksi,toimii nopeesti ja kohtuu tarkkaan pitää nopeuden
-
Asennutin Transittiin goldcruisen ja voin suositella.
-
Kulkeeko tasasesti,oli vastaava henkilöautossa ei kulkenut tasasesti aina jyrkemmän myötäsen jälkeen
teki nykäyksen .
Monesta uudelleen "ohjelmoinista" huolimatta ,tasamaalla aivan hyvä.
-
Kulkeeko tasasesti,oli vastaava henkilöautossa ei kulkenut tasasesti aina jyrkemmän myötäsen jälkeen
teki nykäyksen .
Monesta uudelleen "ohjelmoinista" huolimatta ,tasamaalla aivan hyvä.
Vakkarilla ei ole silmiä jolla seuraisi tien muotoja ,joten menee ihan tunteella. Oma auto juuri tällä hetkellä kytkinrempassa sen takia, että vakionopeuden säädin pomppaa pois kun pitäisi kiihdyttää.
Ei osaa kiihdyttää muuta kuin täydellä kaasulla, vääntöä on niin reilusti ja kytkimet alimitoitettuja jo suunnittelu pöydällä. Niin tietty Fiat 3 litrasella ja kytkimen halkaisija kuin mopossa 260 mm :(
-
Vakkarilla ei ole silmiä jolla seuraisi tien muotoja ,joten menee ihan tunteella. Oma auto juuri tällä hetkellä kytkinrempassa sen takia, että vakionopeuden säädin pomppaa pois kun pitäisi kiihdyttää.
Ei osaa kiihdyttää muuta kuin täydellä kaasulla, vääntöä on niin reilusti ja kytkimet alimitoitettuja jo suunnittelu pöydällä. Niin tietty Fiat 3 litrasella ja kytkimen halkaisija kuin mopossa 260 mm :(
Piti hieman tarttua tuohon - miksi mäkeen pitää kiihdyttää? Se tarkoittaa siis, nopeuden kasvattamista..
Se, että vastarinteessä painaa kaasua, jotta vauhti ei tipu, ei tarkoita vielä vauhdin muutosta ylöspäin, saati ennakkovauhtia.. mahdoitko vain tarkoittaa tuota. Tietty, jos välitys en sellainen (harva), että kone ei momenttia nostamalla jaksa pitää kierroksiaan (manuaalilla vauhti tippuu), hommasta tulee aika pumppaavaa ajonopeuden suhteen..
Yleensä nuo valmistajien omat alkup. vakkarit ovat säädetty noeuden ylläpidon suhteen optimeiksi - yksi huonomista ikinä kokemista oli uunituore vuokra-auto Grand Voyager (v6 bensa, automaatti); raivostuttavaa ryytymistä mäkeen ja riehaantumista mäen laen jälkeen) - yhdistyi 2 ennakoinnista tietämätöntä järjestelmää - lopputulos niiden "tulo" ;D :laugh:
Tässä Fordin kulkimessa (tiuhaperäinen paripyörä) ihan 6:lla kotimaan maantiet menevät sen omalla vakkarilla, niin tasaiseen ylös ja alas, että se toisia kanssa kulkijoita jopa häiritsee - kun alamäessä vauhti ei kasvakkaan..
Se kuinka hyvin nuo tarvikeversiot toimivat missäkin autossa, on kovin merkkikohtaista - asennustapakin vaikuttaa paljon noissa kaasuvaijerin vetäjissä..
-
Jos ajan satasta ja joudun hiljentämään nopeuteni 80 ja taas kiihdyttämään sataseen, yleensä vitosvaihteella ja teen sen vakkarilla niin kiihdytys tapahtuu täyskaasulla.
Silloin astuu kuvaan vääntömomentti jota ei kytkin pysty välittämään pyörille vaan alkaa luistaa ja heittää vakkarin pois päältä.
Asia on siinä määrin alkanut vaivaamaan, että päätin uusia kytkimen. (Hieman häpeillen voin myöntää sen itse polttaneeni)
-
^
Kö 3 ltr fiiun (tuore) kytkinpakettiko ei tuota kestä?
Aika "peto" autoksi - toivottavasti yksilövika. Eihän tässä uskalla f-alustaisia tuoreempia enää kohta katsoakaan :'(
-
Tuore kyllä kestää, omani poltin mökkitelle Padsajoella kolme vuotta sitten pääsiäislauantaina.
-
Vakkarilla ei ole silmiä jolla seuraisi tien muotoja ,joten menee ihan tunteella. Oma auto juuri tällä hetkellä kytkinrempassa sen takia, että vakionopeuden säädin pomppaa pois kun pitäisi kiihdyttää.
Tuore kyllä kestää, omani poltin mökkitelle Padsajoella kolme vuotta sitten pääsiäislauantaina.
Mitäs tuosta sitten vakkaria haukkumaan?
Ransukin joskus heittää pyyhkeen kehään, kun yritän peräkärryn kanssa liian isoon mäkeen, eikä sekään ole vakkarin vika.
-
Mitäs tuosta sitten vakkaria haukkumaan?
Ransukin joskus heittää pyyhkeen kehään, kun yritän peräkärryn kanssa liian isoon mäkeen, eikä sekään ole vakkarin vika.
En ole haukkunut vakkaria, vaan palanutta kytkintä.
On mitä mainioin peli, vaan kytkin on alimitoitettu ( tämäkin ihan oma mielipide )