Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Aiheen aloitti: Teukka-74 - 25.02.2015 kello on 17:41
-
Moro.
Kylmänä kun eberi käynnistyy niin pöläyttää sinisavua ja melkoisen katkun.
Lämpimänä kun käynnistyy niin ei mitään. En ole aiemmin tällaista huomannut
joten liekköhän tuossa jokin säätö pielessä tai poltinosassa jotain häikkää.
Eberi siis toimii automaattisesti , ei kytkimiä kabinissa. Autolla on ajettu
100tkm eli tuon ajan Eberi on ollut käytössä.
Vinkkejä??? :o
-
saman meillä tehnyt pari kertaa,tietääkö kukaan mistä johtuu?muuten toimii ok
-
Ainakin volkkarin webasto oireilee noin ennenkuin palopesä menee vaihtokuntoon
-
Liekköhän kallis vaihtaa tuo palopesä? Eiköhän nuo oireile samoin molemmat merkit. Siis epäilen näin.
-
On kallista savua,usiamman satkun juttu.
-
Oiskohan se palopesän huopa huonossa kunnossa?
-
Oiskohan se palopesän huopa huonossa kunnossa?
Se voi olla. Mulle ton Eberin sielunelämä on tuntematon joten nyt kyllä joutuu
korjaamon armoille Thumbd Onneksi se kuitenkin vielä toimii ja kesä on tulossa.
Pitääpä käydä katsomassa tyyppikoodi ja ottaa yhteys huoltoon.
-
Mulla aikoinaan anto melkoiset aamusavut ja vein huoltoon
sanoivat olevan nokeentunut ja pitää puhdistaa.
Laskun osasivat kirjoittaa ja laite toimi sen
jälkeen hyvin, en tiiä mitä tekivät.
-
Mulla aikoinaan anto melkoiset aamusavut ja vein huoltoon
sanoivat olevan nokeentunut ja pitää puhdistaa.
Laskun osasivat kirjoittaa ja laite toimi sen
jälkeen hyvin, en tiiä mitä tekivät.
Oliko kuinka kallis hoonaaminen?
-
Oliko kuinka kallis hoonaaminen?
Hintaa en muista, mutta sen muistan että
kallis oli. Tuli kuitenkin kuntoon.
-
Kokemukseni mukaan tuo savutus usein liittyy siihen ettei poltto käynnisty.Aika yleistä syksyllä kun kesä on mennyt ilman ettei lämmitintä ole käynnistetty.Hytiss ä nukkuessa tulee kesälläkin käytettyä lämmitintä ja se toimii pidempään ilman vikoja.
-
Kokemukseni mukaan tuo savutus usein liittyy siihen ettei poltto käynnisty.Aika yleistä syksyllä kun kesä on mennyt ilman ettei lämmitintä ole käynnistetty.Hytiss ä nukkuessa tulee kesälläkin käytettyä lämmitintä ja se toimii pidempään ilman vikoja.
Juu, näin varmasti on.Tuo on hankala kun sitä ei itse saa käynnistettyä. Mä laitatan siihen kyllä kytkimen.
-
Juu, näin varmasti on.Tuo on hankala kun sitä ei itse saa käynnistettyä. Mä laitatan siihen kyllä kytkimen.
Jos meinaat sitä paikallaan käyttää niin, ettei moottori käy niin ei pelkkä kytkin riitä.
-
Jos meinaat sitä paikallaan käyttää niin, ettei moottori käy niin ei pelkkä kytkin riitä.
Tarkoitus olisi tehdä niin että voisin sen kytkeä päältä pois esim.kaupunkiajossa . Tuntuu
hörähtelevän turhan usein ja lämpimälle koneelle. Semmoinen kytkin mulla oli ed.autossa.
Toki se kauko-ohjattava ja kellolla toimiva systeemiolis kiva. Roikassa olen pitänyt Thumb
-
Tarkoitus olisi tehdä niin että voisin sen kytkeä päältä pois esim.kaupunkiajossa . Tuntuu
hörähtelevän turhan usein ja lämpimälle koneelle. Semmoinen kytkin mulla oli ed.autossa.
Toki se kauko-ohjattava ja kellolla toimiva systeemiolis kiva. Roikassa olen pitänyt Thumb
Vectraan aikanaan laitoin kytkimen vaihtamaan lämpötila-anturin tilalle sopivan vastuksen, jolloin ei käynnistynyt automaattisesti - vastuksen kokoa en kyllä enää muista...
Kun pistää Eberin lämpöanturin viereen vaihtoreleen, ei tarttee vetää hyttiin montaa piuhaa. ;)
-
Kokemukseni mukaan tuo savutus usein liittyy siihen ettei poltto käynnisty.Aika yleistä syksyllä kun kesä on mennyt ilman ettei lämmitintä ole käynnistetty.Hytiss ä nukkuessa tulee kesälläkin käytettyä lämmitintä ja se toimii pidempään ilman vikoja.
Tossa mun työvolkkarin webastossa on tuo kännistys ohjelmoitu niin että wepa yrittää käynnistyä 3kertaa ja jos ei käynnisty se lukkiutuu ja sehän on sitten käytettävä korjaamolla tietsikanavulla avaamassa.
Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
-
Tarkoitus olisi tehdä niin että voisin sen kytkeä päältä pois esim.kaupunkiajossa . Tuntuu
hörähtelevän turhan usein ja lämpimälle koneelle. Semmoinen kytkin mulla oli ed.autossa.
Toki se kauko-ohjattava ja kellolla toimiva systeemiolis kiva. Roikassa olen pitänyt Thumb
Kuten Mjo sanoi, ei ehkä riitä.... Jos se on uudempi, niin on väyläohjattu ja niiden sielunelämä on monimutkainen.
-
No niin.Nyt on paikalliselta Eberi korjaamolta tietoa. Elikkä Eberissä , joka itsestään itseään käynnistelee
ja sammuttelee niin sellainen tyyppivika että kylmänä tupsauttaa. Erityisesti kaupunkiajon autojen ongelma, eli meidän.
Sinänsä ei vika mutta kiusallinen. :'(
Jos tupsauttaa/savuttaa lämpimänä niin palopesä on vaihtokunnossa.
Kyseessä siis Eberspächer hydronic 5kw. Korjaaminen on kallista Thumbd
-
Eberi huollettu .... (siis, ei huollatettu)
D5 WSC , purku, puhdistus, voitelu, kasaus ja uusi pakoputki ,,, kyllä taas kelpaa ,,,
Edellisestä huollosta menikin jo seitsemän vuotta ,,,
-
^
Etkö edes hehkun sukkaa vaihtanut (muutaman euron osa)?
Se kait noissa sen pölläyttelyn aiheuttaa kun vasta tokalla jää tulille..