Karavaanarin keskustelufoorumi
Matkailukeskustelut => Matkailu ulkomailla => Aiheen aloitti: Jukeli - 5.02.2015 kello on 16:22
-
Matka ostettu meno paluu Finnlinesillä
2 aikuista, 2 lasta, asuntoauto ja halvinhytti 1212€ ilman ruokia.. viime vuonna sama oli 1360€
Aikaa reilu 4 viikkoa ja Italiaa kohti jos siellä lämmintä
Ei hemmetti, onko toi jorpakon ylitys noin s@@*#nan kallista? Vai onko sulla joku bussi tms. Kulkimeena?
-
Nysä alkoovi autolla mennää..vähän yli 6 metrinen auto + pyäräteline 4 lle.
On se vähän arvokas ylitys, mutta halventunu Thumb
-
Eihän tuo ole edes kallis, ottaa huomioon edestakaisin ja henkilömäärä + matkan pituus > SAKSAAN saakka Thumb
-
Ei hemmetti, onko toi jorpakon ylitys noin s@@*#nan kallista? Vai onko sulla joku bussi tms. Kulkimeena?
Tanskan kautta kannattaa ajaa jos ei ole vielä sitä kautta ajanut ja kannattaa ajaa muutenkin, halvempaa se on joka tapauksessa. Mukavaahan se läpiajo on, varsinkin kun sitä kautta ei olla vielä ajettu kuin kerran.
-
Eihän tuo ole edes kallis, ottaa huomioon edestakaisin ja henkilömäärä + matkan pituus > SAKSAAN saakka Thumb
No ei ole kustannukset kilometriä kohden suuret.
En tiedä paljonko kun en tiedä kilometrejä. :(
Mutta Tanska on tavattoman kiva maa.
Miten lienee tuo etelä-ruotsi, minkähän laista
siellä olisi.?
-
Minä laskin matkojen hinnat omalla tavallani.
Laskin ajoajan tunneissa ja lisäsin sen hinnan silloisella nettotuntipalkallan i polttoaine-, yöpymis-, silta/lauttakustannuksiin ja päädyin laivamatkaan suoraan Saksaan.
Sain ajaa ajamisilosta ihan riittävästi joten jokainen tekee asiat mielenkiintoisimmal la tavallaan. Nuo reitit mantereelle on niin monta kertaa koluttu ja nähty lähes kaikki kiinnostavat nähtävyydet matkan varrelta.
Ainoa saari kiinnostaisi katsomassa esim. parin-kolmen päivän ajaksi eli se Vätternissä Grännan korkeudella oleva saari jossa on useampi leirialuekin.
Ei tietenkään Finnlinesin matkalla mitään erikoisia elämyksiä nauti ellei varaa hyvää luettavaa tai seuraa mukaansa.
Jos kauhistellaan tuota hintaa (joka on kyllä kallis) niin katsokaapa hintaa joka tilataan kesäkuussa viikkoa ennen lähtöä.
Kerran (ehkä viisi-kuusi vuotta sitten) jouduin tuon tilanteen eteen ja tutkin hinnan ja se olisi maksanut edestakaisin (n. 4 viikkoa matkalla) yli 2200 euroa.
Eli aina Finnlines kallis on ollut mutta onneksi he osoittavat edes joskus suopeutta karavaanareille.
Jokunen viikko sitten (lieneekö vieläkin) tarjous jossa edestakaisen matkan+ikkunahytin+2 hlöä+8metriä olisi saanut muistaakseni noin tonnilla, mutta heti maksu - ei mitään vaihto/peruutusturvaa. Lieneekö koko tarjous ilman noita turvia edes Suomen kuluttajasuojan/lain ja sovittujen matkaehtojen mukainen.
-
No ei ole kustannukset kilometriä kohden suuret.
En tiedä paljonko kun en tiedä kilometrejä. :(
Mutta Tanska on tavattoman kiva maa.
Miten lienee tuo etelä-ruotsi, minkähän laista
siellä olisi.?
Hki-Turku. Tukholma-H:borg. H:gör-Rödby. Puttgarden-Lyypekki on reilun 1000km x2 ,eli 2200 jää ajamatta. Lisäksi ei tarvitse ostaa niitä 6xlaivalippu niihin väleihin. Ja tuota väliä kun lapsiperhe ajaa niin syödä täytyy sekä yöpyäkin.
Nämähän on aina henkilökohtaisia valintoja, kaikkien ITSELLEEN tekemät valinnat on hyviä. Toisia on hankalaa mennä neuvomaan tuossakaan asiassa. Makuja on yhtä monta kuin tekijöitä Thumb
Etelä Ruotsissa on paljon mukavaa nähtävää ja koettavaa. Mutta jos matkakohde on vaikkapa Italiassa ei ainakaan menomatkalla jaksa niitä koluta kun asfaltti alla polttaa.
Jos on kiertelemässä vaikkapa Ruotai ja Tanska, on asiaa ajateltava uudestaan.
-
Samaa mieltä Hauhon kanssa, tosin vähemmän matkoja Eurooppaan tehneenä. Oma rauhansa tuossa Finnlinesin matkassa on ja levänneenä pääseen parhaimmillaan heti aamusta tien päälle.
Tuosta Visingsöstä, tulipa siellä vietettyä eräs kesä kieltä opiskellen, mansikoita poimien ja maatalon töitä tehden.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=sv&u=http://www.campingsverige.se/Artikel/Sverige-Visingso-i-Vattern-tiden-staar-stilla.html&prev=search
Siis katsomaan miltä näyttää.
-
Minä laskin matkojen hinnat omalla tavallani.
Laskin ajoajan tunneissa ja lisäsin sen hinnan silloisella nettotuntipalkallan i polttoaine-, yöpymis-, silta/lauttakustannuksiin ja päädyin laivamatkaan suoraan Saksaan.
Sain ajaa ajamisilosta ihan riittävästi joten jokainen tekee asiat mielenkiintoisimmal la tavallaan. Nuo reitit mantereelle on niin monta kertaa koluttu ja nähty lähes kaikki kiinnostavat nähtävyydet matkan varrelta.
Ainoa saari kiinnostaisi katsomassa esim. parin-kolmen päivän ajaksi eli se Vätternissä Grännan korkeudella oleva saari jossa on useampi leirialuekin.
Ei tietenkään Finnlinesin matkalla mitään erikoisia elämyksiä nauti ellei varaa hyvää luettavaa tai seuraa mukaansa.
Jos kauhistellaan tuota hintaa (joka on kyllä kallis) niin katsokaapa hintaa joka tilataan kesäkuussa viikkoa ennen lähtöä.
Kerran (ehkä viisi-kuusi vuotta sitten) jouduin tuon tilanteen eteen ja tutkin hinnan ja se olisi maksanut edestakaisin (n. 4 viikkoa matkalla) yli 2200 euroa.
Eli aina Finnlines kallis on ollut mutta onneksi he osoittavat edes joskus suopeutta karavaanareille.
Jokunen viikko sitten (lieneekö vieläkin) tarjous jossa edestakaisen matkan+ikkunahytin+2 hlöä+8metriä olisi saanut muistaakseni noin tonnilla, mutta heti maksu - ei mitään vaihto/peruutusturvaa. Lieneekö koko tarjous ilman noita turvia edes Suomen kuluttajasuojan/lain ja sovittujen matkaehtojen mukainen.
Samaa mieltä.
Ja jos laskee että eestaas h:ki tallinna yhdistelmältä ilman mitään yli 500€ , niin se on RYÖSTÖÄ Thumbd
-
Tuossa Visingön nettisivulla on maininta yhdestä leirialueesta. En muista olenko kartasta tai jostain luettelosta saanut päähäni että siellä olisi kaksikin, en tiedä pitänee joskus käydä katsomassa. Mantereen puolellahan on pitkin rantaa useita kehuttuja alueita.
-
Minä laskin matkojen hinnat omalla tavallani.
Laskin ajoajan tunneissa ja lisäsin sen hinnan silloisella nettotuntipalkallan i polttoaine-, yöpymis-, silta/lauttakustannuksiin ja päädyin laivamatkaan suoraan Saksaan.
Pitääkö siitä loma-ajelusta maksaa palkkaakin itselleen...?
Jos sitä työhön vertaisin, niin en ajaisi kyllä metriäkään.
-
Kuten sanoin kukin tavallaan.
Onneksi en veloittanut verotonta km-korvausta itseltäni.
Ajaminen ei ole huvini vaan ne pysähdykset, nähtävyydet, ennen näkemättömät kylät ja kaupungit joskus jopa leirialueet (varsinkin kylpyläalueet).
En ole rekkamies mutta ihan tarpeekseni on kilometrejä takana.
-
Kuten sanoin kukin tavallaan.
Onneksi en veloittanut verotonta km-korvausta itseltäni.
Ajaminen ei ole huvini vaan ne pysähdykset, nähtävyydet, ennen näkemättömät kylät ja kaupungit joskus jopa leirialueet (varsinkin kylpyläalueet).
En ole rekkamies mutta ihan tarpeekseni on kilometrejä takana.
Tuolla lailla pääosin itsekin tuumailen...
Tosin pidän kyllä liikkumisestakin, mutta en pitkistä etapeista. Sensijaan laivamatka on sellainen sietämätön, että siitä soisin itselleni kyllä jo palkankin.
-
Tuossa Visingön nettisivulla on maininta yhdestä leirialueesta. En muista olenko kartasta tai jostain luettelosta saanut päähäni että siellä olisi kaksikin, en tiedä pitänee joskus käydä katsomassa. Mantereen puolellahan on pitkin rantaa useita kehuttuja alueita.
Siinä satamassa hyvä camping, tässä meidän suosikkimme :
http://www.visitostergotland.se/sv/odeshog/products/142062/Oninge-camping-vid-Vattern/
-
Samaa mieltä Hauhon kanssa, tosin vähemmän matkoja Eurooppaan tehneenä. Oma rauhansa tuossa Finnlinesin matkassa on ja levänneenä pääseen parhaimmillaan heti aamusta tien päälle.
Tuosta Visingsöstä, tulipa siellä vietettyä eräs kesä kieltä opiskellen, mansikoita poimien ja maatalon töitä tehden.
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=sv&u=http://www.campingsverige.se/Artikel/Sverige-Visingso-i-Vattern-tiden-staar-stilla.html&prev=search
Siis katsomaan miltä näyttää.
Johan oli käännös! :D :D :D Kyllä Ruotsi matkailukohteena on mainio ja Tanska myös.
Itse viihdyn Österlenin vartta pitkin hitaasti paikoista nauttien aina Skåneen asti,mutta jos e-eurooppaan matka niin lautta on hyvä vaihtoehto.
Saksan reissu on kiikarissa josko raapisin rahat kokoon uuteen vaunuun Sassanmualta, tosin silloin lennän sinne ja veturin ja vaunun kanssa Tanskan kautta kotiin samalla lomaillen.
Aikas tuuheet on kyllä noi lauttamaksut mut minkäs sille voi,-toi Hki-Tallinna on käsittämättömän kallis ja niin lyhyt pätkä!
Jos vaan vertaa Kaijan lentolipui epsanjaan eestaas residenssilleen niin se on halpaa liikkumista mökilleen.
Livinglapplandin hesan keikka taskulamppuineen on kalliimpi :D
Mulle tuli viikkarilta tarjous hki-sto-hki päiväloma tukkiholmassa ja kaks laivalla a-hytti joka koko satana-ajan käytössä lepopaikkana niin 18 eskoo.
Bussiliput Strömma-Hki-Strömma about 60 eskoo!!! Turusta pääsee kympillä eestaas Helsingin keikan.Joku vika näis periferia lippuhinnoiss >:(
Mutta matkakulkineista laivayhtiöt vaan rokottaa aika tavalla.... t korvatukkoinen migel :D
-
Mulle tuli viikkarilta tarjous hki-sto-hki päiväloma tukkiholmassa ja kaks laivalla a-hytti joka koko satana-ajan käytössä lepopaikkana niin 18 eskoo.
Luin nopsaan "...tana-ajan käytöstä"..... ;)
Tuumasin olevani samaa mieltä. Nytkin olisi tarjolla työn puolesta joku vapaaehtoinen opiskeluristeily Tukholmaan.
Jos olisi ollut opiskelu vaikka maissa satamassa, niin olisin mennyt, mutta että jossain laivalla..... >:(
-
Heh hee................ :D t migel
-
Samaa mieltä.
Ja jos laskee että eestaas h:ki tallinna yhdistelmältä ilman mitään yli 500€ , niin se on RYÖSTÖÄ Thumbd
Siis mitä??? Ettäkö yli 500e edestakainen matka H:ki-Tallinna?
-
RYÖSTÖÄ on myös Finnlinesilla lemmikkieläinten hinnoittelu ainakin Saksan reiteillä. 96€ lemmikki, enintään 2/hytti eikä mitään alennuksia.
Onneksi on Tallinnan reitti ja matkailuauto alle 7m.
-
RYÖSTÖÄ on myös Finnlinesilla lemmikkieläinten hinnoittelu ainakin Saksan reiteillä. 96€ lemmikki, enintään 2/hytti eikä mitään alennuksia.
Onneksi on Tallinnan reitti ja matkailuauto alle 7m.
Mites sit,kun 15m >:(
-
Mites sit,kun 15m >:(
Sitte laitetaan vaan kättä syvemmälle taskuun
Ei siinä kait vaihtoehtoja enemmälti ole. Kalliita on nuo ylitykset.
-
Mites sit,kun 15m >:(
Tuossa:
Ja jos laskee että eestaas h:ki tallinna yhdistelmältä ilman mitään yli 500€ , niin se on RYÖSTÖÄ Thumbd
-
No minä olen sen verran persaukinen, että taidan mennä vaan Hangosta Paldiskiin.
Sekin hinta on näköjään noussut jo 60€ hintaiseksi. Onneksi siihen kuuluu sentään vielä safkat.
-
^
Sun auto tulee halvaksi. Vajaa 6 metrinen, korkea auto on kalliimpi(?)
Joskus kattelin tuota reittiä, mutta aikataulut ei sopineet. Pitää tarkistaa.
-
Sun auto tulee halvaksi. Vajaa 6 metrinen, korkea auto on kalliimpi(?)
Kai se auton pituuskin liittyy persaukisuuteen... ;)
Vajaa 6m pitkä tulee peräti 15€ kallimmaksi. Korkeus ei ole kaiketi tuolla linjalla rajoitettu.
-
Meidän ei tarvii viikkarilla taikka sillinkillä matkustaa.
Eckerö Line, 13m yhdistelmä menopaluu H:ki - Tallinna - H:ki yhteensä 252e. En pitänyt kalliina.
-
Eckerö hinnastossa oli seuraava alle 2,4 m korkea ja max pituus 7 m alkaen 59 e suunta.
Ja pituus ylityksen hinta metriltä on 20 € eli jos on 13 metrinen yhdistelmä niin 120 € tulee ylitysmaksua
Eli 179 € suunta ja 358 € menopaluu, tähän päälle henkilömaksut alkaen 19 €/ suunta.
https://www.eckeroline.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Content_10151_10001_-77?page=index.php%3Foption%3Dcom_content%26view%3Darticle%26id%3D373%26lang%3Dfi-FI&smi=131&menuid=342&storeId=10151
-
^
Tuo 2,4m korkeus tulee usein vastaan matkustajalauttojen hinnoissa....
Mullakin retkuiluauto on melkein yhtä korkea, kuin pitkäkin, niin pitää valita sellainen paatti, jossa ei ole korkeusrajaa, vaan ainoastaan metrit ratkaisee. Tämä taitaa olla rajoitteena oikeissa matkailuautoissakin . Onko nuo vaunut sitten aina alle tuon 2,4m?
-
Kai se auton pituuskin liittyy persaukisuuteen... ;)
Vajaa 6m pitkä tulee peräti 15€ kallimmaksi. Korkeus ei ole kaiketi tuolla linjalla rajoitettu.
Hyvä tieto. Tarkistan.
Kulkineen pituus liittyy joillakin hyvään suunnitteluun ja käytännön järkeen. Thumb
-
Vaikuttaa olevan hyvä yhdelle hengelle ja päivävuorolla.
Kopioitu nettisivulta:
MATKUSTAJAT
HINNAT MATKUSTAJILLE JA AJONEUVOILLE
Hanko-Paldiski, sunnuntaina klo 21:00
Hanko-Paldiski, tiistai, torstai klo 11:30
Paldiski-Hanko, sunnuntaina klo 15:00
Paldiski-Hanko, tiistai-perjantai klo 05:00
Paldiski-Hanko, tiistai, torstai klo 16:00
Henkilöauto, enint. 5 m pitkä 60,00 €
Henkilöauto, enint. 7 m pitkä 75,00 €
Henkilöauto + peräkärry, enint. 12 m pitkä 95,00 €
Linja-auto 13,00 € / m
Hanko-Paldiski, arkipäivisin klo 21:00 tai 22:30
Paldiski-Hanko, maanantaina klo 04:00
Henkilöauto, enint. 5 m pitkä 75,00 €
Henkilöauto, enint. 7 m pitkä 90,00 €
Henkilöauto + peräkärry, enint. 12 m pitkä 110,00 €
HUOM!
Auton hintaan sisältyy kuljettajan matkalippu sekä ruokailu seisovasta pöydästä.
Matkustajalippu (sisältää kansipaikan sekä ruokailun seisovassa pöydässä) 35,00 €
A2 hytti 75,00 €
-
Asuntovaunut on yleensä 2.6 korkeita. En nyt kännykällä viitsi surffata eckerön sivuja. Mutta äkkiä katsoen tuo 250 jepen löytämä on legendaa. Palaan printin kera kun koneelle pääsen
-
Hanko-Paldiskin halvalla hinnalla on kyllä "veronsa"
Halpojen hintojen lähdöt tapahtuvat Hangosta käsin siten, että saapuminen Paldiskiin tapahtuu keskellä yötä. Satama on lähes pimeä ilman valaistusta, eikä mielellään halua lähteä yötä vastaan ajoon. Yleensä sataman nurkille jäädään nukkumaan auringon nousuun asti.
Matkailuautot saa hyvin ulos, mutta vaunujen kanssa joudutaan pelaamaan puupattinkeilla, koska laskusillan kulma on melko jyrkkä.
Ruoka on ihan ok laivalla, mutta jos on nirso niin venäläistyyppinen eksoottinen lounaspöytä saattaa ahdistaa. Itse pidin siitä juuri sen poikkeavuuden takia, verrattuna Ruotsin laivojen ruokatarjoiluun. Iltapalaa on saatavana lisäksi koko matkan ajan.
Laiva on rauhallinen, matkustajia vähän ja sisätilat kuluneet, mutta siistit.
-
Asuntovaunut on yleensä 2.6 korkeita. En nyt kännykällä viitsi surffata eckerön sivuja. Mutta äkkiä katsoen tuo 250 jepen löytämä on legendaa. Palaan printin kera kun koneelle pääsen
Ei ole mitään legendaa. Tilattu paikka puhelimitse 2aikuista ja 13m vaunuyhdistelmä, joka on yli 2,4m korkea.
Varausvahvistus on mulla sähköpostissa.
Eckerö Linen sivuilta pääsee reittimatkat kohdalta henkilölippujen varauksen jälkeen ajoneuvojen valinta osioon, josta selviää hinnoittelu ja ettei
Pamauksen esittämä logiikka metrihinnoittelussa pidä paikkaansa.
Edit: Siis tähän varukseen sai silloin ennakkovaraajan edun. Varattu 20.1.15 ja matkan lähtöpv on 18.6 ja paluu 11.7.
-
^^
Minä en ikipäivänä voisi kuvitella varaavani laivamatkaa kuukausia etukäteen....
Varaan matkan yleensä samalla viikolla, kun päätän aloittaa matkan. Paluumatka laivalla tulee sitten ajankohtaiseksi, kun olen rannassa. Reissussa olen juuri niin kauan, kun on aikaa, taikka huvittaa. Reissun suuntakin yleensä muuttuu matkan edetessä.
Jokainen taaplaa tyylillään... :)
-
^^
Minä en ikipäivänä voisi kuvitella varaavani laivamatkaa kuukausia etukäteen....
Varaan matkan yleensä samalla viikolla, kun päätän aloittaa matkan. Paluumatka laivalla tulee sitten ajankohtaiseksi, kun olen rannassa. Reissussa olen juuri niin kauan, kun on aikaa, taikka huvittaa. Reissun suuntakin yleensä muuttuu matkan edetessä.
Jokainen taaplaa tyylillään... :)
Eläkeläiset voikin reissata silloin kun lystää.
-
^
Niin voivat, mutta minä en valitettavasti, tai onneksi ole eläkeläinen...
Eikös eläkeläisillä ole aina kiirus....?
-
^
Niin voivat, mutta minä en valitettavasti, tai onneksi ole eläkeläinen...
Eikös eläkeläisillä ole aina kiirus....?
Nii on :D. Sori, oletin kommentistasi että olet jo pitkillä vapailla, ei pitäis olettaa ;).
Meillä on reissattu lomien aikaan, koska molemmat ollaan vielä työikäisiä. kesälomien ajankohta on tiedossa ja siksi reissun suunnittelu käynnissä.
Kohde on meilläkin monasti muuttunut matkalla, sinne on menty minne mieli tekee ja aika sallii.
-
Tuo nyt on taas oletus. Olen vaunulla kiertänyt enemmän kuin useat asuntoautoillaan. Ilman mitään ongelmaa. Jos pitäisi valita kummalla ensi kesänä. Kallistun vaunuun. Autot niin ahtaita, paitsi jos lotossa osuu kunnolla.
Onhanse toki tila kysymys, josta ei voi kiistellä, pitäähän sitä mahtuaa asumaanki , a-autoissa vaan ollaan..
-
Tuo nyt on taas oletus. Olen vaunulla kiertänyt enemmän kuin useat asuntoautoillaan. Ilman mitään ongelmaa. Jos pitäisi valita kummalla ensi kesänä. Kallistun vaunuun. Autot niin ahtaita, paitsi jos lotossa osuu kunnolla.
Mielellään molemmat..iso a-auto ja vaunu perään...vaan ei kortti vielä riitä :(
-
Kaksistaan mahtuu vaunuunkin. Viiskuus viikkoa kun yhtä soittoa on niin tuo tila on mukavaa.
-
Ei ole mitään legendaa. Tilattu paikka puhelimitse 2aikuista ja 13m vaunuyhdistelmä
En sinua epäile missään nimessä. Tutkin kyllä tuonkin firman hinnat ihan perille saakka. Heidän aikataulu on vähän huono mielestäni. Joutuu kesken päivän töistä lähtemään ja tulo 6 pintaan. Ei ehdi Puolaan saakka samana iltana
-
En sinua epäile missään nimessä. Tutkin kyllä tuonkin firman hinnat ihan perille saakka. Heidän aikataulu on vähän huono mielestäni. Joutuu kesken päivän töistä lähtemään ja tulo 6 pintaan. Ei ehdi Puolaan saakka samana iltana
En sitä epäillytkään.
Aamuvuoroon buukattu, 08:30 H:ki lähtö ja 11:00 Tallinnassa, kaappien ja tankin täyttö ja siitä baanalle. Mahdollisesti Rigaan yöksi, voi olla että pidemmällekin, riippuu siitä kuinka latu maistuu, ei mitään tarkkoja suunnitelmia.
-
Eipä saanut tarkistettua hintaa Tallink-Siljalta. Veturi kun on C1, niin hinta menee erillisen rahti-hinnoittelun mukaan. Eipä sillä, ei ole ajankohtainenkaan. Mutta aika paljon halvemmaksi taitaa tulla Haaparannan kautta jos tukholmaan mielii.
-
Asuntovaunut on yleensä 2.6 korkeita. En nyt kännykällä viitsi surffata eckerön sivuja. Mutta äkkiä katsoen tuo 250 jepen löytämä on legendaa. Palaan printin kera kun koneelle pääsen
336€ ja tuohon pitää vielä saada metri lisää pituutta molempiin suuntiin, kun ei sivuilla saanut tuota lisättyä.
Ja kuten jo aiemmin mainitsin niin aikataulu hölmö, kesken työpäivän joutuu lähtemään ja illansuussa perillä.
Taidan mennä Viikkarilla ja tulla Eckeröllä.
-
En sitä epäillytkään.
Aamuvuoroon buukattu, 08:30 H:ki lähtö ja 11:00 Tallinnassa, kaappien ja tankin täyttö ja siitä baanalle. Mahdollisesti Rigaan yöksi, voi olla että pidemmällekin, riippuu siitä kuinka latu maistuu, ei mitään tarkkoja suunnitelmia.
Viikkarilla voi nukkua laivassa ja baanalle 7 aamulla, illalla on kaukana :)
-
Viikkarilla voi nukkua laivassa ja baanalle 7 aamulla, illalla on kaukana :)
Todella hyvä juttu. Olen käyttänyt monta kertaa. Ainoa huono puoli on, että sitten pitää maksaa koiristakin kun emme jätä yöksi autoon.
-
^
Tuo "yö laivalla" on varmaan passeli kauempaa sisä-Suomesta tulijalle - ja myös tsadilaiselle öörlipöördille Thumb
Me taas ollaan tykästytty viikkarin aamulähtöön Tallinskiin.. meillä lomamuudi alkaa virunrannasta, siitä Laagriin kaappeja täyttämään, leppoisasti edeten, syöden reissun päällä ja illaksi Konsee vaihtamaan viimisiä suom. kielisiä lauseita tuhansiin kilsoihin (vieraiden kanssa)..
Ihan yhdellä p**seellä ei viittitä polskiin vetästä kun on noita nuoria ja koiriakin matkassa. Vaikkakin seur. yleensä tulee se vajaat 700km Vigryyn.. :-X Mutta me ollaan vain me..
-
^
Tuo "yö laivalla" on varmaan passeli kauempaa sisä-Suomesta tulijalle - ja myös tsadilaiselle öörlipöördille Thumb
Me taas ollaan tykästytty viikkarin aamulähtöön Tallinskiin.. meillä lomamuudi alkaa virunrannasta, siitä Laagriin kaappeja täyttämään, leppoisasti edeten, syöden reissun päällä ja illaksi Konsee vaihtamaan viimisiä suom. kielisiä lauseita tuhansiin kilsoihin (vieraiden kanssa)..
Ihan yhdellä p**seellä ei viittitä polskiin vetästä kun on noita nuoria ja koiriakin matkassa. Vaikkakin seur. yleensä tulee se vajaat 700km Vigryyn.. :-X Mutta me ollaan vain me..
Meillä ei oo kanssa niin kiire, ollaan yleensä lomalla kun vaunu on perässä. Töissä saa ahnehtia sitte kilometrejä.
-
Ei kiire, mutta lähtiessä täytyy mennä kun asfaltti polttaa. Tullessa sitten käyty Konsea, Haapsalua jne. Kun on näin ylös päästy. Kukin tavallaan.
-
KEVin vihjeestä katsoin Tallinkin Hki-Tallinna hintoja yöpymisellä laivassa. 118 euroa 2+2 ja alle 7 metrinen auto. Ajankohta alkukesäinen sunnuntai. Ei minusta kallis ja menee varaukseen heti, kun lähtöpäivä varmistuu.
-
KEVin vihjeestä katsoin Tallinkin Hki-Tallinna hintoja yöpymisellä laivassa. 118 euroa 2+2 ja alle 7 metrinen auto. Ajankohta alkukesäinen sunnuntai. Ei minusta kallis ja menee varaukseen heti, kun lähtöpäivä varmistuu.
Millä yhtiöllä oli edullisin, meillä ollaan nyt kahdenvaiheilla kesän suunnista, täytyy nyt kartoittaa suuntimia
-
Ei ole mitään legendaa. Tilattu paikka puhelimitse 2aikuista ja 13m vaunuyhdistelmä, joka on yli 2,4m korkea.
Varausvahvistus on mulla sähköpostissa.
Eckerö Linen sivuilta pääsee reittimatkat kohdalta henkilölippujen varauksen jälkeen ajoneuvojen valinta osioon, josta selviää hinnoittelu ja ettei
Pamauksen esittämä logiikka metrihinnoittelussa pidä paikkaansa.
Edit: Siis tähän varukseen sai silloin ennakkovaraajan edun. Varattu 20.1.15 ja matkan lähtöpv on 18.6 ja paluu 11.7.
Tein hieman muutoksia, menemme Viikkarilla kun se iltalähtö sopii itselle, ei mene työpäivä hukkaan.
Tulen tuolla samalla kuin sinä. Sain siihen sfc kortilla hinnaksi 13 metriä 2 henkilöä eikä muuta kuin yksi suunta 123,90€ Thumb Vinkistä kiittäen Thumb
Tiputti kokonaishintaa toistasataa erkkiä. Vielä kun aikataulu olisi parempi olisin ottanut menonkin sieltä.
Lisäksi lisämetrit joutuu soittamaan Thumbd
-
Millä yhtiöllä oli edullisin, meillä ollaan nyt kahdenvaiheilla kesän suunnista, täytyy nyt kartoittaa suuntimia
En kattonut vielä muita, eikä tuossa ole mahdollista SFC-alennusta. Olen käyttänyt viimeiset vuodet Finnlinesia, niin en ole muista perillä.
-
KEVin vihjeestä katsoin Tallinkin Hki-Tallinna hintoja yöpymisellä laivassa. 118 euroa 2+2 ja alle 7 metrinen auto. Ajankohta alkukesäinen sunnuntai. Ei minusta kallis ja menee varaukseen heti, kun lähtöpäivä varmistuu.
Näkyvät hinnat vaihtelevan viikonpäivän mukaan aika paljon. Hytti 48-138€. Perjantaina kallein.
-
Thumb Vinkistä kiittäen Thumb
Tiputti kokonaishintaa toistasataa erkkiä. Vielä kun aikataulu olisi parempi olisin ottanut menonkin sieltä.
Eipä mitään ;D, tuolla hinnan erotuksella täyttää jo tankin ja jääkaapin.
-
KEVin vihjeestä katsoin Tallinkin Hki-Tallinna hintoja yöpymisellä laivassa. 118 euroa 2+2 ja alle 7 metrinen auto. Ajankohta alkukesäinen sunnuntai. Ei minusta kallis ja menee varaukseen heti, kun lähtöpäivä varmistuu.
Olethan tietoinen, varmaan oletkin, että hinnat muuttuvat kun lähtöpäivä lähestyy.
Tuo hinta oli niin mukava, etä minäkin kiinnostuin yhtiön matkoista. Otin esimerkiksi 2.3. menon illalla yöpymisineen. Eilen se oli 118 ja tänään 128. :o
Minä en kuitenkaan käyttäisi koirien takia kuin pakottavassa tapauksessa.
-
Kyllä toki. Varailen vielä tällä viikolla.
Paluuta vielä pohdiskelen, josko kuitenkin ajaisi Ruotsin pitkästä aikaa.
-
Kyllä toki. Varailen vielä tällä viikolla.
Paluuta vielä pohdiskelen, josko kuitenkin ajaisi Ruotsin pitkästä aikaa.
Oletko pohtinut etelä Norjaa ja Ruotsin halki Uumajaan tai vaikka Tornion kautta. Ruotsin läpi ajaminen on minusta tylsää, viime kesänä taas totesin sen kun ajoin Helsingborgista Tornioon, pienempiä teitä pääosin.
-
Ei taida viittiä, tulee mutkaa liikaa loppumatkaan. Niin kauan on Ruotsin ajosta, että kelpaisi Itämeren rannikkokin hyvin, ja muu kuin Finnlines on vaihtelua. Jos paluu juhannuspäivänä, niin saattaa olla Finnlines nytkin.
-
Itäinen reitti vaihtui Läntiseen. Naantali-Kapellskär ja Trelleborg- Sassnitz, meno-paluu kummassakin.
-
Jos otamme hintakauden kolme specialhinnan (http://www.finnlines.com/laivamatkat/reitit_hinnat/helsinki_travemuende/matkustaja_hytti_ja_ajoneuvohinnat_alkaen_1_3_2015) mukaa 2aikuista ,alle 8m auto ja halvin hytti niin eihänse ole kuin 514 € ilmat aterioita
Helsinki -Travemynde
ja hintakaudella kaksi sama olisi 453€
eihän tuolla hinnalla pääse Travemyndeen mistään muualtakaan kuin korkeintaan satasen halvemmalla ja syötävähän sielläkin on
enpä taida Via Balticalla enää notkua :o
-
^
Olet oikeassa, vaan jossain vaiheessa Finnlinesiinkin voi vähän kyllääntyä. Mulla on niin monta siivua takana, että oli aikakin mennä edes toinen suunta muulla tavalla, eli Via Baltica.
Vaan tämähän on vai lyhyiden, koirattomien m-autoilijoiden ongelma. ;)
-
vaikka olisi 12 metrinen auto ei hinta nousisi kuin 100 eur
-
Lisähinta sekin. Mulla on vielä 2 m lyhyempi kuin sulla eli vielä halvempi.
Ihmiset ne maksaa kanssa.
-
enpä taida Via Balticalla enää notkua :o
Tuo on niin makuasia... :)
Silloin kun itse olen autolomalla, niin autoilen.
Laivamatkoista olen aikoinani saanut rahtihommissa ihan tarpeekseni välillä Helsinki-Lyypekki. Mulle aina matkan tylsin osuus on notkua laivalla.
-
vaikka olisi 12 metrinen auto ei hinta nousisi kuin 100 eur
Riippuu lähtöpäivistä jne., tuo sivuston hinta on vain suuntaa antava.
Tarkistin meidän lähtöpäivillä, Starclubin jäsenyydellä meidän 12m yhdistelmä meno-paluu H:ki-Trave-H:ki , 1831e ilman aterioita. Ajetaan Ruotsin läpi tänäkin vuonna.
-
Kannattaa aina soittaa. Silloin saa varmasti tiedon halvimmasta hinnasta. Thumb
-
Riippuu lähtöpäivistä jne., tuo sivuston hinta on vain suuntaa antava.
Tarkistin meidän lähtöpäivillä, Starclubin jäsenyydellä meidän 12m yhdistelmä meno-paluu H:ki-Trave-H:ki , 1831e ilman aterioita. Ajetaan Ruotsin läpi tänäkin vuonna.
On se kyllä törkeän kallista, siirtyy edelleen vaunun rehaus eurooppaan. Pitäydytään toistaiseksi ns ryan air reissulla, kun on tuo aikakin vähän rajallinen.
Tuolla samalla hinnalla kierrät viikon saksassa vuokra-autolla lentoineen ja hotellineen.
Mikä juuri noissa laivahinnoissa noin maksaa, koskahan saamme, laivayhtiön ns ryan air.
http://pamaus-karavaanari.blogspot.fi/p/saksan-matka.html
-
On se kyllä törkeän kallista, siirtyy edelleen vaunun rehaus eurooppaan. Pitäydytään toistaiseksi ns ryan air reissulla, kun on tuo aikakin vähän rajallinen.
Tuolla samalla hinnalla kierrät viikon saksassa vuokra-autolla lentoineen ja hotellineen.
Mikä juuri noissa laivahinnoissa noin maksaa, koskahan saamme, laivayhtiön ns ryan air.
http://pamaus-karavaanari.blogspot.fi/p/saksan-matka.html
Tallink sai ruveta ajaan taas Rostockiin, saatais vähän kilpailua.
Kreikkalaisten aikaa kun tuli Hanko-Rostock väliä kuljettua rekalla, niin silloin siinä kulki matkailukalustokin ihan hyvin.
-
Sitä Rostockin reittiä käytin alkuun minäkin. Vaan pienen pykälän on Finnlines mun mielestä mukavampi, jos on vähän kalliimpikin.
Makuasia tuo lauttatouhu, ihan kiva on mun mielestä ajaa loman aluksi laivaan rentoutumaan.
-
no tää on nyt tätä kun sekä Baltia että Ruåtsi on ajettu justaa edestakaisin niin suunnittelee kaikkia :-\ :o :)
-
On se kyllä törkeän kallista, siirtyy edelleen vaunun rehaus eurooppaan. Pitäydytään toistaiseksi ns ryan air reissulla, kun on tuo aikakin vähän rajallinen.
Tuolla samalla hinnalla kierrät viikon saksassa vuokra-autolla lentoineen ja hotellineen.
Mikä juuri noissa laivahinnoissa noin maksaa, koskahan saamme, laivayhtiön ns ryan air.
http://pamaus-karavaanari.blogspot.fi/p/saksan-matka.html
Tämä nyt on karavaanariutta käsittelevä palsta ja tämä alaosio ulkomaanmatkailua. Tällöinhän karavaanarit kulkee kalustollaan , tietenkin Thumb
Näitä muunlaisia matkoja varten millä itsekin olen sillointällöin kulkenut ,on olemassa vaikkapa http://www.matkafoorumi.fi/
Kun lähtee neljäksi - kuudeksiviikoksi johonkinpäin ei mitenkään kiinnosta jokin lento ja sitten kökkiminen hotelleissa.
Menee omalla kalustolla ja vaihtaa paikkaa kun siltä tuntuu.
-
no tää on nyt tätä kun sekä Baltia että Ruåtsi on ajettu justaa edestakaisin niin suunnittelee kaikkia :-\ :o :)
Noissa molemmissa vaihtoehdoissa on hyviä ja mielenkiintoisia vaihtoehtoreittejä. Aloittaa sen matkasuunnittelun vaikka jättämällä kaikki E tiet pois niin jo muuttuu maisemat ja liikennerytmi
-
^
Noin minä teen aina....
Ajelen ja mutkittelen pieniä teitä. Kiirettä en pidä, vaan hämmästelen ja kummastelen.
Ymmärrän kyllä hyvin, jos kuljetettavana on vaikkapa 12 metrinen.
-
^
Noin minä teen aina....
Ajelen ja mutkittelen pieniä teitä. Kiirettä en pidä, vaan hämmästelen ja kummastelen.
Ymmärrän kyllä hyvin, jos kuljetettavana on vaikkapa 12 metrinen.
voi kun olisikin edes yhdeksän metriä pitkä kottero :laugh:
no enivei minä vain hokasin jotta eihän se laivalla meneminen mitään ylen kallista ole ,siis yhtenä vaihtoehtona
riittää sitä näkemistä maalaispoijalla vielä siellä Saksan rannan jälkeenkin ja tässähän oli vain puhe laivalippujen hinnasta joten
matkaillaan toisissa topikeissa
-
Saako Trelleborgin satamasta vielä ostamaan lauttaliput ettei tarvitse etukäteen nipottaa että mille laivalle kiiruhtaa kun ei viitsisi.
-
Saako Trelleborgin satamasta vielä ostamaan lauttaliput ettei tarvitse etukäteen nipottaa että mille laivalle kiiruhtaa kun ei viitsisi.
http://www.stenaline.se/fragor-och-svar/vid-bokning/kopa-biljett
Satamasta saa ostettua lipun
-
http://www.stenaline.se/fragor-och-svar/vid-bokning/kopa-biljett
Satamasta saa ostettua lipun
Tack så mycket !