Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Yrjö - 1.01.2015 kello on 17:54
-
Tuota stereonäköä ei oo koskaan liiemmin ollut. Eikä se näön huononemisen (onneksi ei ulkonäkö oo huonontunut ;D) ja lasien vaihtumisen myötä yhtään parane.
Mitä olisi jos Opeliin ja vaunuun laittaisi sensorit perään ja yhteinen "pilli"?
Tuolla Opelin puolella oli linkki joita olivat pistäneet:
http://www.ebay.de/itm/Einparkhilfe-Ruckfahrwarner-Parksystem-Ruckfahrhilfe-/120756387125?hash=item1c1da43d35&pt=DE_Autoteile
Olivat kuulemma helpot asentaa.
Onko kellään kokemusta ko. hommasta?
-
Muista, että ne anturit on viritetty johtoineen ja niitä ei voi käpelöidä. Sitä näytölle/piipparille menevää johtoa voi sitten tarvittaessa (yleensä) jatkaa.
-
Vaimon Opel Astrassa -06 oli peruutustutkat kunnossa kun -08 ostimme. Ensimmäiset loslkakelit kun tulivat niin eivä toimineet. Pesin loskat pois niin taas toimi. Tätä jatkui muutaman kerran kunnes huollossa mittasivat että 2 on oikosulussa pitäisi uusia a 50 € / kpl.
Ei ussittu edelleenkin pimeenä. Mutta syynä mielestäni oli huono asennus, johdot olivat avonaisina puskurin alla. Olisi pitänyt mielestäni silikonilla tai jollain muulla suojata ja kunnolla näihin Suomen olosuhteisiin Thumbd
-
Vaimon Opel Astrassa -06 oli peruutustutkat kunnossa kun -08 ostimme. Ensimmäiset loslkakelit kun tulivat niin eivä toimineet. Pesin loskat pois niin taas toimi. Tätä jatkui muutaman kerran kunnes huollossa mittasivat että 2 on oikosulussa pitäisi uusia a 50 € / kpl.
Nuo peruutustutkat oli murheenkryyni myös meidän Astra farkussa joka ostettiin tammikuussa -05, koko sen takuuajan niitä sai vaihdella, aina ne sivummaiset oli ne mitkä piti vaihtaa johtuen takarenkaista lentävän loskan takia...vaikka autossa oli roiskeläpät.
Takuuajan jälkeen huoltopäällikön kanssa hiukkasen väännettiin siitä että miten noiden kanssa kuuluisi menetellä kun sekä hän että minä olimme samaa mieltä että niiden rikkoutumisen syy ei ole käyttäjässä vaan suunnitteluvirheest ä kyse. No, sovimme sitten lopuksi niin että jääköön korjaamatta takuuseen mutta jääköön myös ensimmäiseksi ja viimeiseksi Opeliksi talouteemme.
-
Muista, että ne anturit on viritetty johtoineen ja niitä ei voi käpelöidä. Sitä näytölle/piipparille menevää johtoa voi sitten tarvittaessa (yleensä) jatkaa.
Kiitos, tuotapa en "kännipäissä" oo tullut ajatelleeksi. Täytyy varmaankin ostaa kaksi , sikäli kun innostun asiasta. En koskaan ole ollut edes kyydissä jossa moiset vempeleet on, saati sitten mitenkään tutustunut niiden sielun elämään.
-
Työautossani, vuodenvanha, toimii oli loskaa / paskoo anturin päällä tahi ei. . .
Pikkurisustakin piippaa mutta siltikään en luota noihin vermeisiin, jos se ei toimikkaan niin on kallista korjata auton persusta . . .
Toisessa autossa, Nissan Primastarissa alkuperäisasennus perruutustutka on toiminut moitteetta varmaanki 5 vuotta ja suolaloskaa on taatusti saanut tuta net anturit/johdotukset. Hyvin on toiminut oli loskaa tai ei anturien päällä. Eli laadukkaammat laitteet eivät välitä epäpuhtauksista antureissa.
Mutta,
Kamera, ainut oikea . . .
-
Työautossani, vuodenvanha, toimii oli loskaa / paskoo anturin päällä tahi ei. . .
Pikkurisustakin piippaa mutta siltikään en luota noihin vermeisiin, jos se ei toimikkaan niin on kallista korjata auton persusta . . .
Toisessa autossa, Nissan Primastarissa alkuperäisasennus perruutustutka on toiminut moitteetta varmaanki 5 vuotta ja suolaloskaa on taatusti saanut tuta net anturit/johdotukset. Hyvin on toiminut oli loskaa tai ei anturien päällä. Eli laadukkaammat laitteet eivät välitä epäpuhtauksista antureissa.
Mutta,
Kamera, ainut oikea . . .
..... ja molemmat vieläparee ,eihä niit silmiä aina jokapaikkaan riitä.. varsinkaa tämmösel yks silmäsellä..
-
En koskaan ole ollut edes kyydissä jossa moiset vempeleet on
Jos olet joskus matkustanut taksilla niin on ollut.
Peruutustutkat ovat ultraäänivempeleitä ja aivan varmasti eivät toimi jäässä ollessaan.Esimerkki tältä päivältä,jäässä olivat edestä ja takaa,piippailivat heti käynnistyksen jälkeen.Onneksi on kytkin millä ne voi poistaa käytöstä.
Aivan sama oli peruutuskameran suhteen,ei näkynyt kuin valkoinen kajo puhdistuksen asti.Pysyi "puhtaana" varmaankin 300 metriä.
Mitä tulee toimintahäiriöihin niin itsellä ainoastaan jälkiasennetut toimi auton omistusajan.
Kalliita korjata niim mersulla kuin pökötilläkin.Onneks i ovat hajonneet takuuaikana,pökötti noin 500Eur.mersu noin 1000Eur.
-
Minulla olleet 10v ajan kolmessa eri autossa. Muuta vikaa niissä ei ole ollut kuin paksun lumen joutuu harjalla pyyhkäisemään häiritsemästä. Katkaisija on ok kun vaunun kanssa peruuttelee.
-
Muista, että ne anturit on viritetty johtoineen ja niitä ei voi käpelöidä. Sitä näytölle/piipparille menevää johtoa voi sitten tarvittaessa (yleensä) jatkaa.
Voisitko tarkentaa asiaa?
-
Voisitko tarkentaa asiaa?
Kuten sanoin anturi-keskusyksikkö (vai mikä se on) johtoja ei voi lyhentää/pidentää. Keskusyksiköltä näytölle/piipparille meneviä johtoja voi.
-
..... ja molemmat vieläparee ,eihä niit silmiä aina jokapaikkaan riitä.. varsinkaa tämmösel yks silmäsellä..
http://www.huuto.net/kohteet/auton-peruutustutka-ja-kamera-7-lcd-tp1316---uusi_ei-tk/345257476
-
Kuten sanoin anturi-keskusyksikkö (vai mikä se on) johtoja ei voi lyhentää/pidentää. Keskusyksiköltä näytölle/piipparille meneviä johtoja voi.
Onko se niin tarkkaa ohmien kanssa?
-
On, tuo ohjainpurkki on viritetty tietylle silmukalle. Juuri sen vuoksi se alkaa kiljumaan kun muuttuu suojaamattomien antureiden kastuessa. Mutta sen purkin voi sijoittaa tavaratilan verhoilun taakse, siitä piuhat antureille ja summerille ohjaamoon.
-
Eipä taida kellään olla kokemusta noista aloituksessa mainituista halppis tuotteista. Bossilaiset jos laittais, niistä tulisi kalliimmat kuin meikäläisen veturin todennäköinen myyntiarvo on. Oon kyllä todennut muutaman kerran, että noissa halpis tuotteissa menee joka sentti haaskoon, mutta ei ihan aina.
-
Eipä taida kellään olla kokemusta noista aloituksessa mainituista halppis tuotteista. Bossilaiset jos laittais, niistä tulisi kalliimmat kuin meikäläisen veturin todennäköinen myyntiarvo on. Oon kyllä todennut muutaman kerran, että noissa halpis tuotteissa menee joka sentti haaskoon, mutta ei ihan aina.
Minä laitoin kurakelien ja pakkasten rikkoman peruutustutkan tilalle linkin tutkaa vastaavanlaisen 6 vuotta sitten.
http://www.jj-tuonti.com/peruutustutkasarja-anturilla-numeronaytolla-varastossa-p-1871.html
En ole tyytyväinen tutkan lyhyeen hälytys etäisyyteen. Joutuu melkein ryömimällä peruuttamaan, jos aikoo ehtiä pysäyttämään ennen estettä hälytyksen tullessa. Muutenkin tutkan herkkyydessä on paljon toivomisen varaa. En suosittele.
Mielestäni tutkan pitää hälyttää vähintään 2 m ennen estettä. Mieluummin jo kauempaa antaa ennakkovaroitus. Kuten aikaisemmian omistajan autoon
asentama tutka teki. Siinä vain tunnistimet olivat sen malliset, että loska pääsi tunkeutumaan tunnistimeen ja jäätyminen täydensi tuhon lopullisesti.
-
Eipä taida kellään olla kokemusta noista aloituksessa mainituista halppis tuotteista. Bossilaiset jos laittais, niistä tulisi kalliimmat kuin meikäläisen veturin todennäköinen myyntiarvo on. Oon kyllä todennut muutaman kerran, että noissa halpis tuotteissa menee joka sentti haaskoon, mutta ei ihan aina.
Ompahan paljonkin kokemuksia noista halpis laitteista,tosin ei parkkitutkista.On tullut säästöön melko paljon Eurroja,käytännössä kiinasta tuotetut "halpis" laitteet pelanneet suorastaan ällistyttävän hyvin/luotettavasti näissäkin pohjois-suomen suorastaan "ylihaastavissa olosuhteissa"
Mitä taas boshiin tulee niin sen merkki stamppättynä laitteen kylkeen nostaa hinnan moninkertaiseksi ainakin suomessa.Mersun parkkitutkia viimeksi korjauttaneena,vieressä istui kaveri jolla oli saksasta tilattuna pussillinen niitä.Hinta 30/kpl,viereisetä varastosta 90/kpl.Ei ollut Boschin merkkiä,vaan hyvin toimi boschin muiden laitteiden kanssa.
-
^ Kyllä mulle on osunut noita halpoja tuotteita, joissa vähä raha on mennyt täysin haaskoon. Niissähän noi laatuerot on kovin suuret, että tuurin peliä.
Poika toi töistään uuden infrapuna lämpömittarin minulle lainaan. Siinä kanssa patteri on ainoa käyttökelpoinen osa, kun mittasin kiehuvaa vesikattilaa eri puolilta, näytti 60-70 astetta. Lumihyhmäisessä kattilassa päästiin muutaman asteen päähän 0:sta, hiukan hymyilytti kun lukematarkkuus on kuitenkin 0.1 astetta. :D :D
-
Naapurin poika takavuosin usein kyseli minulta autoremonttiin liittyviä kysymyksiä, vielä silloinkin kun oli oma autokorjaamo ollut vuosia, vaikka en minä autoista juuri mitään tiedä.Muutamaan vuoteen ei oo enää kysynyt mitään, siitä päätellen tietää joka asiasta minua enemmän. :D :D
Kysyin kantaa noihin halppis peruutustutkiin, hänellä oli pelkästään huonoja kokemuksia.Erästä kamera merkkiä hän on asentanut 4 v., ei vielä ole tullut huonoa palautetta. Se on Suomalaisen tukun myymä, merkkiä en muista? Jos sen valitsen, saan tarvitessa apua asennukseen, varmaan mahdolliset takuuremontitkin hoituu paremmin Suomen kielellä?
Eikä ole kovin kalliitkaan, jos myyn Opelin jää ehkä vielä rahhaakin. :laugh: ;D
-
^ Kyllä mulle on osunut noita halpoja tuotteita, joissa vähä raha on mennyt täysin haaskoon. Niissähän noi laatuerot on kovin suuret, että tuurin peliä.
Poika toi töistään uuden infrapuna lämpömittarin minulle lainaan. Siinä kanssa patteri on ainoa käyttökelpoinen osa, kun mittasin kiehuvaa vesikattilaa eri puolilta, näytti 60-70 astetta. Lumihyhmäisessä kattilassa päästiin muutaman asteen päähän 0:sta, hiukan hymyilytti kun lukematarkkuus on kuitenkin 0.1 astetta. :D :D
Varmaan mittarissakin on ollut mittausvirhettä mutta tällä kertaa enemmän käyttäjässä. Ko kapineilla pitää emissiivisyyskerroi nta muuttaa sen mukaan minkälaisesta materiaalista lämpötilaa mitataan, muuten tulokset ovat em mukaiset.
-
Varmaan mittarissakin on ollut mittausvirhettä mutta tällä kertaa enemmän käyttäjässä. Ko kapineilla pitää emissiivisyyskerroi nta muuttaa sen mukaan minkälaisesta materiaalista lämpötilaa mitataan, muuten tulokset ovat em mukaiset.
En sellaisen säädöstä tiiä mittään, edelliselläkin vai näyttelin kohdetta ja suunnilleen oikeita lukemia näytti. On siinä ohjekkin mukana, ei Suomen sanaakaan.
-
Tuollainen kirkas kattilan pinta säteilee lämpöä eri tavalla kuin vaikkapa musta. Tulos riippuu siis paljon siitä onko säätö materiaalille sopiva, mitä se milloinkin sitten sattuu olemaan. Lisäksi on huomioitava että monessa mittarissa oleva kohdistus laser ei ole mittauspiste vaan mittauskeilan keskipiste. Eli, etäisyydestä ja keilasta riippuu mitataanko vain haluttua kohdetta vai myös kaikkea muutakin ympärillä olevaa.
-
Tuollainen kirkas kattilan pinta säteilee lämpöä eri tavalla kuin vaikkapa musta.
Minulla oli vanha valurautakattila, jossa haponkestävät latat kannatteli viisarimittareita, siksi tuo 10 asteen hajonta. Pitääpä kysyä kielitaitoisilta käyttöohjeesta?
Tämä on mennyt "vaihteeksi" sivuraiteelle, voinemme lopettaa---Kiitos kaikille osallistuneille. :D :D
-
Eipä taida kellään olla kokemusta noista aloituksessa mainituista halppis tuotteista. Bossilaiset jos laittais, niistä tulisi kalliimmat kuin meikäläisen veturin todennäköinen myyntiarvo on. Oon kyllä todennut muutaman kerran, että noissa halpis tuotteissa menee joka sentti haaskoon, mutta ei ihan aina.
Kyllä nekin toimii, kysehän ei (enää tänä päivänä) mistään rakettitieteestä. Muista ennen asennusta kokeilla, ettei vetokkoukusta tule hälytystä.
-
Aihe oli kyllä PERUUTUSTUTKAN JÄLKIASENNUS , näistä sitten on monia mielipiteitä, on sinun ja on muiden.
-
Aihe oli kyllä PERUUTUSTUTKAN JÄLKIASENNUS , näistä sitten on monia mielipiteitä, on sinun ja on muiden.
Anteeksi mutta mihin tämä liittyy? ::)
-
Oli vastaus kirjoitukseen mikä ilmeisesti poistettiin. (hkellokumpu)
-
Oli vastaus kirjoitukseen mikä ilmeisesti poistettiin. (hkellokumpu)
Todellakin oli vastaus,jonka poistin.Halpatutkat (epäilys) jotka asennettu K** automerkillä oli asennettu jälkiasenteisena.As ennuksesta/laadusta (mustat näppylät takapuskurissa) epäilen "halpa merkiksi" toimi koko omistusaikani täysin odotuksieni mukaisesti.
Ristiriita omat kommenttini halpatuotteet/peruutustutkat.
Lisänä oli:Aiheen aloittaja lopetti aiheen kiitellen vastauksista,kuten minäkin nyt.
-
Minä laitoin kurakelien ja pakkasten rikkoman peruutustutkan tilalle linkin tutkaa vastaavanlaisen 6 vuotta sitten.
http://www.jj-tuonti.com/peruutustutkasarja-anturilla-numeronaytolla-varastossa-p-1871.html
En ole tyytyväinen tutkan lyhyeen hälytys etäisyyteen. Joutuu melkein ryömimällä peruuttamaan, jos aikoo ehtiä pysäyttämään ennen estettä hälytyksen tullessa. Muutenkin tutkan herkkyydessä on paljon toivomisen varaa. En suosittele.
Mielestäni tutkan pitää hälyttää vähintään 2 m ennen estettä. Mieluummin jo kauempaa antaa ennakkovaroitus. Kuten aikaisemmian omistajan autoon
asentama tutka teki. Siinä vain tunnistimet olivat sen malliset, että loska pääsi tunkeutumaan tunnistimeen ja jäätyminen täydensi tuhon lopullisesti.
Jatkan vielä tähän aikaisenpaan vastaukseeni. Minulla on auton takana pyöräteline, joka aukaistuna lisää auton pituutta n. 65 cm tutkan anturien hälytysalueen puolelle. Toisen pyörän ollessa uloimmassa kiskossa kiinni on auton uloin kohta takaseinästä 1 m päässä. Jos tutkan hälytys etäisyys anturista on 1-1,5 m, niin se on siinä ja siinä, tuleeko hälytys ennen kolahdusta vai yhtä aikaa kolahduksen kanssa. Siksi hälytys etäisyyden pitäisi mielestäni olla vähintään 2 m.