Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Weicco - 2.12.2014 kello on 12:07
-
Facebookisa oli muutamia kuvia Cabbyn kasaamisesta.
Del 1:1 Cabby 900 F4F Caienna Family:
Golvet. Vår vattenburna golvvärme är specifik för varje planlösning och följer alla öppna ytor i vagnen. I golvet lägger vi ingjutna aluminiumplåtar som hjälper till att fördela och sprida värmen på ett behagligt sätt.
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10470792_317573281779824_7376227499575491746_o.jpg)
Del 1:2 Cabby 900 F4F Caienna Family:
Mikael i fullt arbete med väggen. En av de främsta anledningarna till att välja en Cabby handlar om den boendekomfort och det behagliga inomhusklimat våra vagnar kan erbjuda plus att den är extremt starkt och stadig och inbringar ett högt andrahandsvärde. En stor del av förklaringen till det behagliga inomhusklimatet och stabiliteten ligger i Cabbymetoden som bidrar till marknadens absolut bästa isolering. På bilden kan ni se fördelen med Cabbymetoden. Inga genomgående reglar används och vi använder vår unika polyuretanisolering som sprutas in mellan insidan/plywooden och den starka ytterplåten. Polyuretanet expanderar sedan och stelnar i varje skrymsle. Cabbymetoden i kombination med vår polyuretanprofil - Powerlock - som låser övergångarna mellan tak, front och vägg - ger en självbärande konstruktion och marknadens vridstyvaste kaross samt ett oslagbart inomhusklimat.
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10830597_317573348446484_7460311826329945986_o.jpg)
Del 1:3 Cabby 900 F4F Caienna Family:
Största väggen – funkar lika bra den! Som bilden visar ses här att väggarna först har fyllts med isolering innan ursågningar för fönster med mera görs. Detta för att säkerställa att väggarna blir fullständigt isolerade (fyller ut helt). Här är det Jan-Erik som rattar maskinen för ursågning.
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/10837995_317573435113142_7658725457892294052_o.jpg)
Del 1:4 Cabby 900 F4F Caienna Family:
ATC (standard sedan 2007), golvförstärkning i mitten samt integrerade premiumstödben i chassiet utgör också en stor del av stabiliteten.
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10257633_317573601779792_4278991981734701232_o.jpg)
Del 1:5 Cabby 900 F4F Caienna Family:
Hans och Per har full koll på att ritningar och verklighet stämmer helt överens!
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/10368805_317574755113010_4316858289218843648_o.jpg)
Del 1:6 Cabby 900 F4F Caienna Family:
Väggarna på plats. Snart dags för inredning. Fortsättning följer...
(https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/10450270_317574951779657_8461370178797051146_o.jpg)
-
Kattoin jokuaika sitten tv:stä miten vaunuja kasataan ::) on se sukkelaa hommaa :) ei kovin kauaa kestä ..yks tekee ulkopuolella ja toinen kasaa sisällä taisivat parityönä tehä ja kun oma osio valmis vetivät seuraavalle parivaljakolle ^-^ pirun sutjakkaasti toimi homma Thumb
-
Mitäs renkaat tykkää noin kovasta aurauksesta? ::)
-
Nopeesti tekevät laatu vaunun Thumb Ois ollut kiva nähdä kuva lattia lämmityksestä...
-
Ois ollut kiva nähdä kuva lattia lämmityksestä...
Öööötota...kuinka läheltä?
-
Öööötota...kuinka läheltä?
Aika läheltä jotta ois nähnyt miten pitkälle vesi putket menee,eli kiertääkö koko vaunun ;)
-
Ois ollut kiva nähdä kuva lattia lämmityksestä...
sitähä mä ensimmäisenä ihastelin.. Aika läheltä jotta ois nähnyt miten pitkälle vesi putket menee,eli kiertääkö koko vaunun ;)
koko vaunun pääst päähä
-
sitähä mä ensimmäisenä ihastelin..koko vaunun pääst päähä
Ok ;) :D
-
Aika läheltä jotta ois nähnyt miten pitkälle vesi putket menee,eli kiertääkö koko vaunun ;)
Jos vielä katsot ensimmäisen kuvan, niin ei tarvitse arpoa mielessä.
-
Kyllähän tuo vaunun pohjan rakenne ihmetyttää.
Ihan samalaisia pohjia tehty jo 80-luvulla.
Luulisi, että tuo puun käyttö olisi jo minimaalista pohjan osissa, mutta ei vaan näytä olevan.
(http://karavaanari.org/kuvat/1417526175.jpg)
-
Onhan se minimaalista, pirun harvassa on noita puita.
-
Vois olla edes jollain suoja-aineella sivelty tai vaikka kierrätysmuovia niin kuin manner-euroopan puollella alkaa olemaan
-
Tuohon tulee päälle vielä vedenkestävä vaneri. Välitila pumpataan täyteen polyuretaania.
(http://karavaanari.org/kuvat/1417526175.jpg)
-
Onhan se minimaalista, pirun harvassa on noita puita.
Jaa eikö tuo pohja olekaan kokonaan puuta. Kyllä se siltä näyttää.
Eikös vanerikin luokitella vielä puuksi.
-
Tuossa luin, että uudessa LMC:ssä pohja olisi lasikuitua
Todennäköisesti on myös uudessa soliferissä sitä ?? Ken tietää...
Koskeekohan tämä vain asuntoautoja ?
http://www.lmc-caravan.de/fi/technologie/LLT.php
-
Tuossa luin, että uudessa LMC:ssä pohja olisi lasikuitua
Oisko ulkopuoli?
-
Tietääkö kukaan, miten tuossa uudessa Cabbyssa kalusteet kiinnitetään seinään ?
Onko siellä seinän sisällä vielä puurimoitus vai millä tavalla kalusteet kiinnitetään seinään ?
-
Ilmeisesti tuo puurakenne pysyy käytössä siksi että eivät halua investoida kalliisiin tuotantokoneisiin. Asiakkaat sitten kärsivät kylmäsilloista ja mahdollisista kosteusongelmista vanhemmiten vaikka parempiakin rakenteita olisi.
Raha ratkaisee tuossakin, onneksi itse voi omilla valinnoilla vaikuttaa oman kaluston rakenteeseen. Hassua sinänsä että monet kotilot joiden myyntihinta on suurehko käyttää vieläkin tuota vanhanaikaista rakennetta, vaikka osa saman hintaluokan kilpailijoista on jo ajat sitten siirtyneet nykyaikaisempiin rakenteisiin.
-
Tietääkö kukaan, miten tuossa uudessa Cabbyssa kalusteet kiinnitetään seinään ?
Onko siellä seinän sisällä vielä puurimoitus vai millä tavalla kalusteet kiinnitetään seinään ?
Arvaan.
Ihan niinkuin Detskussakin. Sisälevyn takana on alumiinilevy niissä paikoissa mihin kohtaan kinnitetään kalusteita. Detskussakaan ei siis kiinnitetä puurimoitukseen.
-
Arvaan.
Ihan niinkuin Detskussakin. Sisälevyn takana on alumiinilevy niissä paikoissa mihin kohtaan kinnitetään kalusteita. Detskussakaan ei siis kiinnitetä puurimoitukseen.
Näinhän se on. Alumiinilevyillä varmistetaan kalustekiinnityksii n käytettävien ruuvien seinissä pysyminen eli ei ole minkäänlaisia rimoja seinissä. Seinien ja katon liitoksien profiilit on polyuretaanista ja seinien ja katon ns välitila pellin ja sisävanerin välissä on ruiskutettua polyuretaania. Lattiassa on jostakin syystä edelleen puurimoja ja vaneria. Tässä olisi selkeä kehityksen paikka ( vaikka ei nuo pohjat tunnu ihna helposti mätivän, kun ovat vedenkestävää vaneria). Saisivat kehittää täysin puuttoman, mutta entistäkin tukevamman ja kevyemmän pohjan. Pelkkä ulommaisen vanerin korvaaminen pellilä tai lasikuidulla ei ole järkevä ratkaisu, koska pohjan vääntöjäykkyys kärsii.
-
Katsoin tänään kevätnäyttelyssä Detskun asuntoauton rakennemallia - ei enää ensimmäistäkään pupuurimaa.