Mulla yamahan telair 2500 , 2.5KVA kaasuagregaatti. Todella hyvät kokemukset. 12v dc ja 230 V Ac.Laitetaanko tuo kiinni vaunu/auto vai erillen joka pysähdyttäessä laitetaan ulos hyrräämään.
Toiminut kuin junan vessa ja pieni kaasun kulutus. Käyttökelpoinen ratkaisu pimeässä pohjolassa. Kaasua aina löytyy tarvittaessa jos se loppu. Hiljainen käyntiääni.
Laitetaanko tuo kiinni vaunu/auto vai erillen joka pysähdyttäessä laitetaan ulos hyrräämään.Kiinteitä asennuksia yleensä.
tg 480 ilmoitetaan kaasun kulutukseksi 0,27 kg,h 20 am teholla
http://scan-terieur.com/assets/files/Customer%20Information/Telair%20Manuals/Generators/Energy2510G%20Inox%20Yamaha_v001_Ing%20dal%2014.02.2012.pdf
Mitä älliä on käyttää tuollaista kaasulla?
Siinäpä sinulla miettimistä . . .
Jos valmiiksi kaasuvermeet autossa niin miksi laittaa bensa vermettä ? Niin varsinkaan bensa kun diisseli virtaa vierestä kulkimen moottorille . . .
Keskieuroopassa tuo kaasu kun on samalla tavalla saatavissa kuin täällä bensa/tiisseli, automaatista letkulla, autoissa isot kiinteät kaasusäiliöt, helppo nakki tuolla isommassa mualimassa . . .
Yksi mitä olen aina ihmetellyt, on, että miksei ole kunnollisia 12v agregaatteja? Olisi käyttökelpoinen matkailukäytössä. (jaa ei vai...?)
Kovasti koetin miettiä.... Onhan se tietysti helpompi kuin ne tenukäyttöiset mutta molemmat ovat onnettoman pienitehoisia ja syöppöjä. Onhan toki se Telair, joka sekin olisi älykkäämpi dieselinä, moneenko autoon vaan mahtaa sopia?http://www.j-pk.net/tekniikka/generaattori/
Onhan sitä joissain autoissa isot kaasutankin, vaan taitavat kuitenkin olla keskisessä euroopassakin vähemmistönä.
Yksi mitä olen aina ihmetellyt, on, että miksei ole kunnollisia 12v agregaatteja? Olisi käyttökelpoinen matkailukäytössä. (jaa ei vai...?)
Nii-i, mutta itte kun tekee niin sitte on ;)
Kun projekteja on liikaa, joku aina kärsii. Onneksi osat ei happane. ;D Mistäköhän sais Carrierin dieselin?miss moinen tiisseli?
miss moinen tiisseli?
ja moniko pyttynen/tehonen
miss moinen tiisseli?Maatäryissä käytetään kanssa pieniä diesel moottoreita, niin yks kuin kaks pyttysiä.
ja moniko pyttynen/tehonen
Noissa rekkojen jäähdytyskoneissa.. .juu niissäki nuutamaa mallia.. se kaks pyttynen taitaa olla yleisin.. nurkiss mullaki joku va ehjät ei kovin edullisia
Kun projekteja on liikaa, joku aina kärsii. Onneksi osat ei happane. ;D Mistäköhän sais Carrierin dieselin?Voi itku kun on monta unetonta yötä satamissa vietetty kun tuollainen räkyttää vieressä. Ei silti hyvä se varmaan on jos ei melua pelkää.
Mihin te tarviitta noita hirmuisia dc 12 v tehomääriä?
ei viellä ole selvinny millaisia kokemuksia tG 480 keneraattorista on jollakin ? .kaikkia muita vaihtoehtja tuntuu olevan ålytön määrä ,tosin itel samanlaisia ,ei välttämättä käyttökelposia ?
Toimiiko kaasugeneraattori samalla kaasupullolla kuin matkailuauton muut kaasulaitteet vai vaatiiko se erikseen moottorikaasun?
Normi pullosta kaasu oli se sitten butaania tai propaania.
Off-Topic:Moottorikaasun ero tavalliseen pullokaasuun on lähinnä siinä, että moottorikaasu tulee pullosta nesteenä ja on puhtaampaa. Nestemäisyys takaa tasaisemman seoksen ja siten tasaisemman käynnin.Kui? Höyrystimen kauttahan se kaasu sinne moottorille menee?
Tavallisesta teräspullosta irtoaa kaasun mukana ruostetta ja töhnää, joka tukkii nopeasti moottorin suodattimet.Mitenkäs sitä moottoripulloa sitten huolletaan, jottei siitä irtoa mitään?
Off-Topic:
Kui? Höyrystimen kauttahan se kaasu sinne moottorille menee?
Mitenkäs sitä moottoripulloa sitten huolletaan, jottei siitä irtoa mitään?
Moottorikaasupullot ovat alumiinia joista irtoaa vähemmän ylimääräistä tavaraa ja moottorikaasu on yleensä puhdistettu paremmin kuin tavallinen grillikaasu.
Samanlaisia pulloja käytetään kun talouskaasuunkin, myös teräspulloja. Ainoa ero lienee se, että moottorikaasu ottaa nesteen pullon pohjalta ja talouskaasu tulee kaasuna pullon yläpäästä.
Ei kai valmiiksi kaasumaisessa muodossa olevaa kaasua enää voi höyrystää?
Näyttää tosiaan teräspulloja olevan vielä tarjolla myös moottorikaasuun. AGA on kuitenkin siirtynyt kokonaan alumiinipulloihin ja Nesteellä on tarjolla rosteripullo. Teboil on tuonut markkinolle komposiittipullot.Ja täällä päin maailmaa missä minä elän, tankkaillaan niin hella- kuin moottorikaasut samasta mittarista huolto-asemalla. Ja useimmat normi autoissa olevat säiliöt on terästä, kuten minunkin kaasusäiliö josta käytän hella, lämmitystä sekä jääkaappia tuossa matkamökissä. Eli samalla kaasulla muuta eroa olematta kuin tuo höyristin joka on noissa kaasukäyttöisissä autoissa.
Moottorikaasuhan tulee pullosta nesteenä...
alussa ei kyse telairista ,vaan ihan eri koneesta joka käyttää samaa kaasu as auto tai vaunu ,koneen typ TG 480..joo tyyppi, mutta valmistaja? ECOenrgyGY:kö? Telairin esitteessä kuitenki.. :-X
alussa ei kyse telairista ,vaan ihan eri koneesta joka käyttää samaa kaasu as auto tai vaunu ,koneen typ TG 480