Karavaanarin keskustelufoorumi

Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => 12 voltin järjestelmä => Aiheen aloitti: uppotukki - 2.12.2014 kello on 00:35

Otsikko: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 2.12.2014 kello on 00:35
millasia kokemuksia kaasugeneraattorist a ,tg480 mef 20 amp,olisi koon ja tehon suhteen sopivan kokonen
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: Petteri Punakuono - 2.12.2014 kello on 00:39
Tuostako?

http://www.support-telecogroup.com/telecogroup/telair/en/products/generators/ecoenergy/TG480-TG480MEF-TG600MEF.asp

Ei kokemuksia.

Anteeksi nimimerkki.
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: ktako - 2.12.2014 kello on 10:40
Mulla yamahan telair 2500 , 2.5KVA kaasuagregaatti. Todella hyvät kokemukset. 12v dc ja 230 V Ac.
Toiminut kuin junan vessa ja pieni kaasun kulutus. Käyttökelpoinen ratkaisu pimeässä pohjolassa. Kaasua aina löytyy tarvittaessa jos se loppu. Hiljainen käyntiääni.
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: Pena10 - 2.12.2014 kello on 12:09
Mulla yamahan telair 2500 , 2.5KVA kaasuagregaatti. Todella hyvät kokemukset. 12v dc ja 230 V Ac.
Toiminut kuin junan vessa ja pieni kaasun kulutus. Käyttökelpoinen ratkaisu pimeässä pohjolassa. Kaasua aina löytyy tarvittaessa jos se loppu. Hiljainen käyntiääni.
Laitetaanko tuo kiinni vaunu/auto vai erillen joka pysähdyttäessä laitetaan ulos hyrräämään.
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: "Masi" - 2.12.2014 kello on 12:12
Laitetaanko tuo kiinni vaunu/auto vai erillen joka pysähdyttäessä laitetaan ulos hyrräämään.
Kiinteitä asennuksia yleensä.
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: tsahkali - 2.12.2014 kello on 14:04
Kyllä siinä pulloventtiili suhisee....
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 2.12.2014 kello on 16:26
tg 480 ilmoitetaan kaasun kulutukseksi 0,27 kg,h 20 am teholla
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: tsahkali - 2.12.2014 kello on 16:29
tg 480 ilmoitetaan kaasun kulutukseksi 0,27 kg,h 20 am teholla

Minkälainen lienee kulutuskäyrä, se olisi mielenkiintoisinta?
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: james_III - 2.12.2014 kello on 18:54
Ensisilmäyksellä tuntu tosi fiksulta jutulta, kaasusta sähköä juujuu. Nettiä selatessa sain sen käsityksen että siellä on 2T moottori pärräämässä sitä sähköä, into laantuu. Normaali alligaattori ei olekaan niin pöllö juttu kun hinnan tuolle karvalakkimallille löysin  ::)
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 2.12.2014 kello on 19:28
mikä moottori reimon myymässä tg 480 keneraattorissa ,en saanu selvyyttä     reimon esitteestä
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: vaanari61 - 2.12.2014 kello on 20:46
http://scan-terieur.com/assets/files/Customer%20Information/Telair%20Manuals/Generators/Energy2510G%20Inox%20Yamaha_v001_Ing%20dal%2014.02.2012.pdf


Type Single cylinder, 4 stroke LPG, overhead valves, air cooling

Engine                                     Yamaha MZ 175 GAS

Max Fuel Consumption kg/h      0.8


http://scan-terieur.com/assets/files/Customer%20Information/Telair%20Manuals/Generators/Energy4010G%20Inox%20Yamaha_v001_Ing.pdf

Tietoo linkistä . . .

Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: tsahkali - 2.12.2014 kello on 20:51
http://scan-terieur.com/assets/files/Customer%20Information/Telair%20Manuals/Generators/Energy2510G%20Inox%20Yamaha_v001_Ing%20dal%2014.02.2012.pdf

Mitä älliä on käyttää tuollaista kaasulla?
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: vaanari61 - 2.12.2014 kello on 21:00
Mitä älliä on käyttää tuollaista kaasulla?

Siinäpä sinulla miettimistä . . .

Jos valmiiksi kaasuvermeet autossa niin miksi laittaa bensa vermettä ?  Niin varsinkaan bensa kun diisseli virtaa vierestä kulkimen moottorille . . .

Keskieuroopassa tuo kaasu kun on samalla tavalla saatavissa kuin täällä bensa/tiisseli, automaatista letkulla, autoissa isot kiinteät kaasusäiliöt, helppo nakki tuolla isommassa mualimassa . . .

Ei kaikkia vermeitä tehdä pientä Suomea varten, suuret määräävät missä mennään,  kaasuvermeillä on mualimalla kysyntää kun kaasu halpaa ja se on helposti saatavissa.

Kaasumoottori ei haise niinkään kuin beesa/tiisseli . . .

Saahan noita niin bensa/diisseleinäkin . . .  Jos haluaa . . .
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: Stara - 2.12.2014 kello on 21:02
Ei paljoa mennä sivilisaation ulkopuolelle tuolla kulutuksella (0,8 kg/h)? Tuolla kun pohjoisen kairassa ei noita kaasunmyyjiä ole ihan joka paikassa. Ja lämmittääkin pitäisi.
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: Rölli - 2.12.2014 kello on 21:23
ite mieltäsin kaasu agren hyväksi silloin jos autoss on iso kiintee kaasutankki, tääl pohjolan tiukkaan säädellyssä maassa kun se ei oo ollu mahollista sen vuoksi pensa/diisel kone on viksu sähkön tuotantoon ja silloin jos kiintee sähkölaitos ni vois lämmittääkkin samalla polttoaineella.. Mun mielest
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 2.12.2014 kello on 21:51
huom ,kulutus 0,27kg,h lämmitys autos pö ,akut asunto puol 330amp joita tarpeentullen larataan ,autolaturi hoitaa pääasias latauksen ,pensakone ei kaksinen hajun tähren,
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: 88k5 - 2.12.2014 kello on 23:47
^
Niin, sillä 480:llä josta ei saa kuin 20A@12VDC ulos - siis vaivaiset  240W .. ihan vertailun vuoksi Truman 3002 lämppäri kuluttaa täysillä samaiset 270g/h, mutta antaa lämpöä 3400W - jää vielä pakoputkesta harakoille työnnettävääkin  ;D.

Tuo isompi 2500 Telair antaa jo 2500W@230VAC tuolla 800g/h kulutuksella.. tosin vielä huonommalla hyötysuhteella vaivaiset 10A@12VDC.
Ei vaan ymmärrä mihin matkailuautossa tarvii pidempää tuota 2.5kW kulutusta. Puolet pienemällä invertterillä on pärjätty.. ellei nyt joku kesää kestämätön sitä kattokompuraa huudata; tarvii pärisyttää 10.000 W energiaa polttoaineena, että saa 900 W jäähdytystehoa  Thumbd

Melua tulee kyllä ihan kuulosuojain tason verran >80dB omiin korvin - naapuriin 7m päähän vielä >50dB  8)
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: tsahkali - 3.12.2014 kello on 11:12
Siinäpä sinulla miettimistä . . .
Jos valmiiksi kaasuvermeet autossa niin miksi laittaa bensa vermettä ?  Niin varsinkaan bensa kun diisseli virtaa vierestä kulkimen moottorille . . .
Keskieuroopassa tuo kaasu kun on samalla tavalla saatavissa kuin täällä bensa/tiisseli, automaatista letkulla, autoissa isot kiinteät kaasusäiliöt, helppo nakki tuolla isommassa mualimassa . . .

Kovasti koetin miettiä.... Onhan se tietysti helpompi kuin ne tenukäyttöiset mutta molemmat ovat onnettoman pienitehoisia ja syöppöjä.  Onhan toki se Telair, joka sekin olisi älykkäämpi dieselinä, moneenko autoon vaan mahtaa sopia?
Onhan sitä joissain autoissa isot kaasutankin, vaan taitavat kuitenkin olla keskisessä euroopassakin vähemmistönä.

Yksi mitä olen aina ihmetellyt, on, että miksei ole kunnollisia 12v agregaatteja? Olisi käyttökelpoinen matkailukäytössä. (jaa ei vai...?)
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: james_III - 3.12.2014 kello on 15:17
Yksi mitä olen aina ihmetellyt, on, että miksei ole kunnollisia 12v agregaatteja? Olisi käyttökelpoinen matkailukäytössä. (jaa ei vai...?)

Nii-i, mutta itte kun tekee niin sitte on  ;)
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: "Masi" - 3.12.2014 kello on 15:32
Kovasti koetin miettiä.... Onhan se tietysti helpompi kuin ne tenukäyttöiset mutta molemmat ovat onnettoman pienitehoisia ja syöppöjä.  Onhan toki se Telair, joka sekin olisi älykkäämpi dieselinä, moneenko autoon vaan mahtaa sopia?
Onhan sitä joissain autoissa isot kaasutankin, vaan taitavat kuitenkin olla keskisessä euroopassakin vähemmistönä.

Yksi mitä olen aina ihmetellyt, on, että miksei ole kunnollisia 12v agregaatteja? Olisi käyttökelpoinen matkailukäytössä. (jaa ei vai...?)
http://www.j-pk.net/tekniikka/generaattori/

Jaa vai ei ...?
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: Haapaniemen Paroni - 3.12.2014 kello on 16:35
Ja lisää ;)
https://www.youtube.com/watch?v=iQ4K82hKCWI
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: james_III - 3.12.2014 kello on 18:24
Jotain linkin ja videon välillä olevaa pajottaa aika noposeen. Nimellinen 120A:n autonlaturi ei kauheita kustanna ja perintö briggstratoneita on joka kulmalla, sillä pääsee kokeilun alkuun. Sisäsiisteyden ja kompaktimman paketin takia suosittelisin kuitenkin vaakakaraista moottoria ja lataussäädintä mistä löytyy sense johdolle paikka, eli saadaan sinne akulle se maksimi latausjännite ja samalla virtakin sieltä laturilta. Systeemi vaatii kuitenkin jokseenkin poikkeuksellisen pitkät johdot verrattuna normaaliin autonlaturi kytkentään  :)
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: "Masi" - 3.12.2014 kello on 18:33
Viimme viikonlopun matkalla kaverilla ei toiminut lataus autosta hupi-akkuun, niin laitoimme minun invertterin ( 1000w) kiinni hänen auton konepellin alla olevaan plus napaan( Mutterilla) ja runkoon yhdestä etupalkin kiinnitys pultista. invertteristä kaapeli auton asuin-osan sähkönsyöttöön kiinni. Akku oli aivan tyhjä aloittaessa, lämmitin ei enää pysynyt päällä. reilu tunti käyttöä ja pärjäsi aamun asti loistavasti. Innovatiivinen kun on niin aina löytyy pikku ongelmiin ratkaisu.
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: tsahkali - 3.12.2014 kello on 18:57
Nii-i, mutta itte kun tekee niin sitte on  ;)

Kun projekteja on liikaa, joku aina kärsii. Onneksi osat ei happane.   ;D   Mistäköhän sais Carrierin dieselin?
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: Rölli - 3.12.2014 kello on 19:02
Kun projekteja on liikaa, joku aina kärsii. Onneksi osat ei happane.   ;D   Mistäköhän sais Carrierin dieselin?
miss moinen tiisseli?
ja moniko pyttynen/tehonen
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: tsahkali - 3.12.2014 kello on 19:04
miss moinen tiisseli?
ja moniko pyttynen/tehonen

Noissa rekkojen jäähdytyskoneissa.. .
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: "Masi" - 3.12.2014 kello on 19:06
miss moinen tiisseli?
ja moniko pyttynen/tehonen
Maatäryissä käytetään kanssa pieniä diesel moottoreita, niin yks kuin kaks pyttysiä.
Ja useimmissa vielä tampooni hehku.
Jos tarvii, niin konevuokraamoista saattas löytyä
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: Rölli - 3.12.2014 kello on 19:07
Noissa rekkojen jäähdytyskoneissa.. .
juu niissäki nuutamaa mallia.. se kaks pyttynen taitaa olla yleisin.. nurkiss mullaki joku va ehjät ei kovin edullisia
Otsikko: Vs: kaasugeneraattori
Kirjoitti: K.E.V - 3.12.2014 kello on 19:23
Kun projekteja on liikaa, joku aina kärsii. Onneksi osat ei happane.   ;D   Mistäköhän sais Carrierin dieselin?
Voi itku kun on monta unetonta yötä satamissa vietetty kun tuollainen räkyttää vieressä. Ei silti hyvä se varmaan on jos ei melua pelkää.
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: ktako - 3.12.2014 kello on 20:30
Mihin te tarviitta noita hirmuisia dc 12 v tehomääriä? onhan teillä akut. agregaatin tärkein anti on 230AC, jota ei suuremmissa määrin inverttereillä kannata tehdä. Antaa mukavasti virtaa mikrolle ym. muille AC laitteille sillon, kun tarvii eikä ole sähkötolpista riippuvainen. Pidemmässä puskaparkissa voi noita akkujakin latailla jos hyytyy meinaavat. Mikä parasta antaa virtaa pimeässäkin, mitä meillä pitkässätalvessa riitää. Kaasua saa lapistakin yleensä sieltä mistä löpöäkin. Pakokaasut Ei haise ja tuo käyntiääni on kyllä hiljaisempi kuin hondalla konsanaan. Polttoainetta aina mukana tarpeeksi iso astia kaasupullon muodossa ettei tarvi yöllä bensoja tankkailla jos niin pitkät käytöt. Kokemukset pelkästään positiivisia. pois en antaisi. :D
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 3.12.2014 kello on 21:23
320 amp akusto riittää hyvin  as,auton wepaston  ja valaistukseen mikron käytöön , ei tavitse  välttämättä mitään monen kilovatin Diis tai pensa keneraatoria ,20amp tun pitäis  tuon kokoluokan akut pysyä virrois ,ei 
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: james_III - 3.12.2014 kello on 21:39
Mihin te tarviitta noita hirmuisia dc 12 v tehomääriä?

Akkujen tehokkaaseen lataamiseenhan tuota, kun ei akkuihin saa varastoitua tuota vaihtosta ja aggrekaatilla 230AC sähköllä akkujen lataaminen auton oman laturin kautta on aika rauhallinen proseduuri ainakin meillä. Kesällä tarvittava sähkö tulee aurinkopaneeleista, näin talvenpuolella saatetaan tarvita jotain jatketta yli neljänpäivän paikallaan olemisessa. Ideana siis latailla isolla virralla harvakseltaan, eikä paukuttaa kokoajan. Samalla tavalla sieltä sitte invertterin lävitse saa enemmän watteja jos nyt johonkin välttämättä niitä tarvitsee. Kokemukset tosin vaihtelee kun purin sunnuntaina koko vehkeen uuden vision vallattua ajatukset, aina ehtii ottaan yhden projektin lisää taikka alottaan vanhan alusta :) Olis hyvä jos toimis ennen joulua....
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: ktako - 3.12.2014 kello on 22:03
Tarpeensa ja mieltymyksensä kullakin. Lycka till projektiin.  Thumb
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 4.12.2014 kello on 23:05
ei viellä ole selvinny millaisia kokemuksia tG 480 keneraattorista on jollakin ? .kaikkia muita vaihtoehtja tuntuu olevan ålytön määrä ,tosin itel samanlaisia ,ei välttämättä käyttökelposia ?
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: tsahkali - 4.12.2014 kello on 23:13
ei viellä ole selvinny millaisia kokemuksia tG 480 keneraattorista on jollakin ? .kaikkia muita vaihtoehtja tuntuu olevan ålytön määrä ,tosin itel samanlaisia ,ei välttämättä käyttökelposia ?

Tuntuu aika harvinaiselta vehkeeltä...
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 4.12.2014 kello on 23:24
lisävirtalähteenä olisi riittävä ja varsikin koneen asennus mitat auton alustaan sopivat,  lisäksi automaatti ohjaus hoitaa tarpeenmukaan
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: Muumuupapa - 5.12.2014 kello on 07:41
Toimiiko kaasugeneraattori samalla kaasupullolla kuin matkailuauton muut kaasulaitteet vai vaatiiko se erikseen moottorikaasun?
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: "Masi" - 5.12.2014 kello on 09:22
Toimiiko kaasugeneraattori samalla kaasupullolla kuin matkailuauton muut kaasulaitteet vai vaatiiko se erikseen moottorikaasun?

Normi pullosta kaasu oli se sitten butaania tai propaania.
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: Muumuupapa - 5.12.2014 kello on 10:40
Normi pullosta kaasu oli se sitten butaania tai propaania.

Moottorikaasun ero tavalliseen pullokaasuun on lähinnä siinä, että moottorikaasu tulee pullosta nesteenä ja on puhtaampaa. Nestemäisyys takaa tasaisemman seoksen ja siten tasaisemman käynnin. Tavallisesta teräspullosta irtoaa kaasun mukana ruostetta ja töhnää, joka tukkii nopeasti moottorin suodattimet.

Mutta ilmeisesti generaattorikäytöss ä käynnin tasaisuudella ei ole yhtä suurta merkitystä kuin ajoneuvokäytössä eikä suodattimen tukkeutuminenkaan aiheuta välitönä vaaratilannetta kuten aiheuttaa esimerkiksi trukeissa.
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: tsahkali - 5.12.2014 kello on 10:48
Off-Topic:
Moottorikaasun ero tavalliseen pullokaasuun on lähinnä siinä, että moottorikaasu tulee pullosta nesteenä ja on puhtaampaa. Nestemäisyys takaa tasaisemman seoksen ja siten tasaisemman käynnin.
Kui? Höyrystimen kauttahan se kaasu sinne moottorille menee?

Tavallisesta teräspullosta irtoaa kaasun mukana ruostetta ja töhnää, joka tukkii nopeasti moottorin suodattimet.
Mitenkäs sitä moottoripulloa sitten huolletaan, jottei siitä irtoa mitään?
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: Muumuupapa - 5.12.2014 kello on 11:07
Off-Topic:
Kui? Höyrystimen kauttahan se kaasu sinne moottorille menee?
Mitenkäs sitä moottoripulloa sitten huolletaan, jottei siitä irtoa mitään?

Ei kai valmiiksi kaasumaisessa muodossa olevaa kaasua enää voi höyrystää? Höyrystimen tehtävähän on muuttaa nestemäinen kaasu kaasumaiseen muotoon ja annostella se tasalaatuisena moottorille. Pullolta valmiiksi kaasumaisena tuleva kaasu ei tule moottorille tasalaatuisena, vaan sen paine vaihtelee sen mukaan paljonko pullossa on painetta.

Moottorikaasupullot ovat alumiinia joista irtoaa vähemmän ylimääräistä tavaraa ja moottorikaasu on yleensä puhdistettu paremmin kuin tavallinen grillikaasu.
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: kimi - 5.12.2014 kello on 11:19


Moottorikaasupullot ovat alumiinia joista irtoaa vähemmän ylimääräistä tavaraa ja moottorikaasu on yleensä puhdistettu paremmin kuin tavallinen grillikaasu.

Samanlaisia pulloja käytetään kun talouskaasuunkin, myös teräspulloja. Ainoa ero lienee se, että moottorikaasu ottaa nesteen pullon pohjalta ja talouskaasu tulee kaasuna pullon yläpäästä.
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: Muumuupapa - 5.12.2014 kello on 11:58
Samanlaisia pulloja käytetään kun talouskaasuunkin, myös teräspulloja. Ainoa ero lienee se, että moottorikaasu ottaa nesteen pullon pohjalta ja talouskaasu tulee kaasuna pullon yläpäästä.

Näyttää tosiaan teräspulloja olevan vielä tarjolla myös moottorikaasuun. AGA on kuitenkin siirtynyt kokonaan alumiinipulloihin ja Nesteellä on tarjolla rosteripullo. Teboil on tuonut markkinolle komposiittipullot. 
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: tsahkali - 5.12.2014 kello on 12:48
Ei kai valmiiksi kaasumaisessa muodossa olevaa kaasua enää voi höyrystää?

Moottorikaasuhan tulee pullosta nesteenä...
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: "Masi" - 5.12.2014 kello on 12:56
Näyttää tosiaan teräspulloja olevan vielä tarjolla myös moottorikaasuun. AGA on kuitenkin siirtynyt kokonaan alumiinipulloihin ja Nesteellä on tarjolla rosteripullo. Teboil on tuonut markkinolle komposiittipullot.
Ja täällä päin maailmaa missä minä elän, tankkaillaan niin hella- kuin moottorikaasut samasta mittarista huolto-asemalla. Ja useimmat normi autoissa olevat säiliöt on terästä, kuten minunkin kaasusäiliö josta käytän hella, lämmitystä sekä jääkaappia tuossa matkamökissä. Eli samalla kaasulla muuta eroa olematta kuin tuo höyristin joka on noissa kaasukäyttöisissä autoissa.
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: 88k5 - 5.12.2014 kello on 12:59
Jos pohditte tuota alussa ollutta Telairia, niin se asennuskuvissa on 30mbar paineensäädin (pressure reducer), [Edit] potaskaa dellattu..

Höyrystin- ja moottorikaasukeskus telun (aiheeseen liittyen) saa unohtaa  Thumb
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: Muumuupapa - 5.12.2014 kello on 13:07
Moottorikaasuhan tulee pullosta nesteenä...

Joo, niin pitääkin tulla. Siksi aloinkin ihmettelemään, käyttääkö kaasugeneraattorin polttomootori moottorikaasua vai tavallista kaasua. Ja jos matkailuautokäyttöö n tarkoitetun kaasugeneraattorin moottori toimii moitteetta tavallisella kaasulla, niin mihin moottorikaasua ylipäänsä tarvitaan. Ja pakkohan sen on toimia, sillä kyljellään makaavalle moottorikaasupullol le ei matkailuautossa ole yleensä edes sopivaa paikkaa.

Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 5.12.2014 kello on 19:27
alussa ei kyse telairista ,vaan ihan eri koneesta joka käyttää samaa kaasu as auto tai vaunu  ,koneen typ TG 480
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: 88k5 - 5.12.2014 kello on 19:52
alussa ei kyse telairista ,vaan ihan eri koneesta joka käyttää samaa kaasu as auto tai vaunu  ,koneen typ TG 480
..joo tyyppi, mutta valmistaja? ECOenrgyGY:kö? Telairin esitteessä kuitenki..  :-X
(http://karavaanari.org/kuvat/1417801886.jpg)
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: vaanari61 - 5.12.2014 kello on 19:55
alussa ei kyse telairista ,vaan ihan eri koneesta joka käyttää samaa kaasu as auto tai vaunu  ,koneen typ TG 480


http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.support-telecogroup.com/telecogroup/telair/en/products/generators/ecoenergy/TG480-TG480MEF-TG600MEF.asp&prev=search

Fiksu ja kevyt, kaikenlisäksi lämmön saa käytettyä talteen . . . tarvittaessa . . .


Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 5.12.2014 kello on 20:02
nyt oikea kone esillä , tämä kone toimii ilman moottori kaasua 30 mba pineella.
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: 88k5 - 5.12.2014 kello on 20:10
Hintaa £ 2499 brittiedustajalla - ihanan kallista  :P

http://www.conrad-anderson.co.uk/products/view/power/eco-energy-12v-generator/tg480
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 5.12.2014 kello on 20:21
tahtoo olla hinnakas ,mut hyvä harrastus saa maksaa melkein mitä vaan,mistä tällä hintaa on saatavilla
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: vaanari61 - 5.12.2014 kello on 20:24

Duosa hintaa jeuroina . . .

http://www.reimo.com/fi/72212-kaasugeneraattori_eco_energy_tg_480_mef/
Otsikko: Vs: Kaasugeneraattori
Kirjoitti: uppotukki - 6.12.2014 kello on 07:05
 pitänee   tammikuulla turun messu reissulla kysellä jos jollakin jälleenmyyjällä olis näytillä kyseinen kone, ei ihan sokkona uskalla tilata ,