Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sähkölaitteet => 230 voltin järjestelmä => Aiheen aloitti: ose - 21.11.2014 kello on 18:09
-
Matkailuauton maasähkö/agrekaattinappi oli väärässä asennossa kytkiessäni maasähkön verkkojohdon kiinni. Agregaatti pyörähti mutta nykäisin johdon heti pois. Agre ei ole tuon jälkeen käynnistynyt. Meniköhän jotain rikki?
-
Asiaa täysin tuntemati tarkistaisin kaikki sulakkeet ja vastaavat vivut, tuntuu hullulta että jotain saisi rikki oikeasti tuollatavalla, oletan tässä että on tehtaalainen tai vastaavalla ymmärryksellä tehty kytkentä.
-
Matkailuauton maasähkö/agrekaattinappi oli väärässä asennossa kytkiessäni maasähkön verkkojohdon kiinni. Agregaatti pyörähti mutta nykäisin johdon heti pois. Agre ei ole tuon jälkeen käynnistynyt. Meniköhän jotain rikki?
Agre käynnistetään aina ensin ja sitten vasta kytketään kiinni. Todennäköisesti meni rikki.
-
Agregaatti on autoon tehdasasennettu ja erotinkytkin on sisällä. Erotin oli agregaattiasennossa kun laitoin maasähkökaapelin kiinni jolloin agre pyörähti maasähköllä..eikä ole sen jälkeen käynnistynyt starttinapista. Startti pyörii mutta agre ei lähde käyntiin.
-
Ymmärsin asian ja agre sökö.
-
Eikö tuollaisissa ole mitään suojakytkintä vahingon varalle?
-
Eikö tuollaisissa ole mitään suojakytkintä vahingon varalle?
Kun ei käytetyssä ole käyttöohjeita eikä kytkentäkaavioita mukana..
-
Laitappas valmistaja / merkki / malli näkösälle nii googlataan . . .
Yleensä löytyy monenmoista tietoa tuolta netin syövereistä . . .
Kristapalloo kun ei taira kukaan omistaa ?
-
Startti pyörii mutta agre ei lähde käyntiin.
Taitaa olla aika harvinainen varuste-- minä en ainkaan moisesta tiiä mittään.
Musta vaan tuntuu, ettei se jos generaattori muuttuu sähkömoottoriksi hetkeksi, rikkoisi polttomoottoria. Vaan veisi jonkun häiriön päälle, joka estää käynnistymisen.
Musta vaan tuntuu, että maasähkö paremminkin rikkoisi generaattorin,tai vastaavan joka sitä virtaa siellä hieroo.
Toivotttavasti löytyy joku joka sanoo heti, että mikä osa siellä on risana, tuskinpa kaikki?
-
Ymmärsin asian ja agre sökö.
Mikäs siitä meni itselleni uutta?
-
Laitappas valmistaja / merkki / malli näkösälle nii googlataan . . .
Yleensä löytyy monenmoista tietoa tuolta netin syövereistä . . .
Kristapalloo kun ei taira kukaan omistaa ?
Otan kuvaa huomenna, koppa on allekirjoituksen mukainen integroitu Granduca -99 ja agre Electolux
-
Niin tuskin tuo polttomoottoria voi rikkoa.
-
Eikös Electroluxin nykynimi ole Dometic - olisko sitten näistä apuja;
http://www.dometic.com/FileOrganizer/1-international/Operation%20&%20Installation%20Manuals/Generators/TEC-40.pdf (http://www.dometic.com/FileOrganizer/1-international/Operation%20&%20Installation%20Manuals/Generators/TEC-40.pdf)
http://www.dometic.com/FileOrganizer/1-international/Operation%20&%20Installation%20Manuals/Generators/T2500-operating_MULTI.pdf (http://www.dometic.com/FileOrganizer/1-international/Operation%20&%20Installation%20Manuals/Generators/T2500-operating_MULTI.pdf)
http://www.dometic.com/FileOrganizer/1-international/Operation%20&%20Installation%20Manuals/Generators/T2500-installation_MULTI.pdf (http://www.dometic.com/FileOrganizer/1-international/Operation%20&%20Installation%20Manuals/Generators/T2500-installation_MULTI.pdf)
Edit; kun kaivat sen tarkemman e-luxin tyyppin kilvestä niin, tänne kilkuttelemalla se löytyy oikea proobuska http://www.dometicmanuals.com/PROD/MASTERDometic.nsf?Opendatabase (http://www.dometicmanuals.com/PROD/MASTERDometic.nsf?Opendatabase)
-
Otan kuvaa huomenna, koppa on allekirjoituksen mukainen integroitu Granduca -99 ja agre Electolux
Kuvia, tuossa jo löytyikin tyyppi, T 2500 H. Vika pitäis vielä löytää..
-
Agre
-
Sähköpää
-
Käynnistyspaneeli
-
Onko moottorissa öljyä?
-
Onko moottorissa öljyä?
On
-
On
Agre lähti useamman startin jälkeen käyntiin ja pelaa. Huoltaa tuo pitää, kuvastakin näkee että ilmanputsarin vaahtomuovi on ihan risa. Kiitoksia kaikille Thumb Yksi kytkin odottaa vielä käyttötarkoituksen löytymistä, on käynnistyspaneelin vieressä oikealla ihan seinän vieressä kuskin takana oleva 230 V kytkin (katkaisija) en ole löytänyt mihin se vaikuttaisi.
-
Kylmällä kelillä öljyä pitää olla ylärajaan. Moottori kun käynnistyy öljy nousee kanteen ja ei heti laskeudu öljypohjalle. Silloin öljyvahti pysäyttää moottorin. :)
-
Kylmällä kelillä öljyä pitää olla ylärajaan. Moottori kun käynnistyy öljy nousee kanteen ja ei heti laskeudu öljypohjalle. Silloin öljyvahti pysäyttää moottorin. :)
Tuttu tilanne irtoagregaatistani, oli kranttu,vaikka öljy oli katsottu tasaisella niin ei käynnistynyt hieman kallellaan, ko agressa oli öljyvahti molemmilla puolilla konetta.