Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Plaanari - 17.11.2014 kello on 23:06
-
H...vatin Viiatti sattui tällainen tapaus että aloin fiiun vaihtaa ajovalon polttimoa ja ajattelin että tempaistaan kosla käyntii ok, mutta latauksen merkkivalo paloi ajattelin että virtasen vähyyttä (kierrokset korkealla) auto kävi siinä n.30min ja eiku kiekat korkealla? no eikun koikalle 30km lenkin reilua ajoa ja n.2km ennen loppua mittariin tärähti airbagin häiriövalo mittaristo himmeni sitten tärähti ABS häiriövalo ja perään vilahti EGR...? jotain, mittari oli kuin joulu kuusi lähes kaikki häiriövalot paloi, sitten lähti kiesistä kaikki ulko valot kone alkoi hieman nikotella mittariin ilmesty "chek engine "kaasua ettei hyytys tielle sitten lähti viimeset virtaset kokoautosta pimeni siihen ja jonkin ajan päästä hyyty siihen paikkaan! ajattelin kokeillaan käyntiin tartti sano kerran naks ja se oli siinä ei mitään. Meinasin kaataa kyljestä katolleen koko vispilän. Auto seisoi n.10min lähti käyntiin ei valoja ihan pimee paitsi käsijarrunmerkkival o, mootorin häiriövalo ja ABS paloivat mittaristossa pitkät oli aino sähköhärpäke joka toimi kun piti vipua taaksepäin. Auto lähti serv. aamuna käynttiin kierokset nousi n.1500:aan mootorin häiriövalo palo ja käsijarrun, olisko ehotuksia mistä päin tuota ongelmaa lähtis purkaan (Fiat 2.3 JTD Multijet 130).
Kiitos vastauksita etukäteen
-
Itse tarkistaisin moottorin maadoituksen.
-
Maadoituksista on hyvä aloittaa, sitten latauksen mittaaminen. Saatko akkua ladattua niin, että pystyt käynnistämään tuon.
Matala jännite aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa auton älylle ja pahimmassa tapauksessa voi tulla kalliiksi.
-
Mulla henkilöauto teki jokuvuosi sitten: Jokin punanen valo välähti muttei saanut selvä mikä, kilometrien ajon jälkeen paloi jonkin sekunnin SRS. Muutamia startteja ja valot päällä ajoa ja sitten pimeässä huomasi että valothan ei näytä läheskään samallailla kuin edellä menevällä, sisävalo kiilu(tässä vaiheessa välähti että akku tyhjä ja parkit päälle ja edellisen imuun kiinni), kun jarrutti niin muutamia kakistuksia perään ja taas mentiin kunnes hyytyi kokonaan tienposkeen, ei edes hätävilkut/varoitus toiminut. Syynä oli laturin hiilet mutta laturin merkkivalo ei älähtänytkään, jos olisi oisin heti minimoinut kulutukset alas niin ei olisi jäänyt tienposkeen.
-
H...vatin Viiatti sattui tällainen tapaus että aloin fiiun vaihtaa ajovalon polttimoa ja ajattelin että tempaistaan kosla käyntii ok, mutta latauksen merkkivalo paloi ajattelin että virtasen vähyyttä (kierrokset korkealla) auto kävi siinä n.30min ja eiku kiekat korkealla? no eikun koikalle 30km lenkin reilua ajoa ja n.2km ennen loppua mittariin tärähti airbagin häiriövalo mittaristo himmeni sitten tärähti ABS häiriövalo ja perään vilahti EGR...? jotain, mittari oli kuin joulu kuusi lähes kaikki häiriövalot paloi, sitten lähti kiesistä kaikki ulko valot kone alkoi hieman nikotella mittariin ilmesty "chek engine "kaasua ettei hyytys tielle sitten lähti viimeset virtaset kokoautosta pimeni siihen ja jonkin ajan päästä hyyty siihen paikkaan! ajattelin kokeillaan käyntiin tartti sano kerran naks ja se oli siinä ei mitään. Meinasin kaataa kyljestä katolleen koko vispilän. Auto seisoi n.10min lähti käyntiin ei valoja ihan pimee paitsi käsijarrunmerkkival o, mootorin häiriövalo ja ABS paloivat mittaristossa pitkät oli aino sähköhärpäke joka toimi kun piti vipua taaksepäin. Auto lähti serv. aamuna käynttiin kierokset nousi n.1500:aan mootorin häiriövalo palo ja käsijarrun, olisko ehotuksia mistä päin tuota ongelmaa lähtis purkaan (Fiat 2.3 JTD Multijet 130).
Kiitos vastauksita etukäteen
Koska sulla on näköjään näitä uudempia autoja, niin kyllä tilaisin hinurin ja veisin asialliseen korjaamoon vikakoodien lukuun. Älä missään nimessä käynnistä sitä, jos sulla ei ole vikakoodien purkulaitetta!! Nykyautot sisältävät niin paljon elektroniikkaa, että kun yhdestä päästä alkaa joku hajoamaan, niin pakkokäyttäminen rikkoo ketjussa antureita ym laitteita hyvin helposti. Arpomaan en lähtis tuollasta vikaa, se tulee hemmetin kalliiksi.
-
Kiitoksia vastauksista näin alkuun mitä nyt töitten alta kerkesin mittasin käynn.akku 12,8, sen verran käynnissä et mikä toimi mikä ei, niin ruiskutusjärjästelm än häiriövalo palo ja teksti chek engine näkyi mittarissa ja kiekat korkealla n.1200. Ai niin lähin ammatikorjaamo 80km ja hinurilla mietitään vielä kiits.
-
No yksi vaihtoehton hommata oma vikakoodinlukulaite . esim tollanen ...
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikakoodinlukijat/2938-grade-2-e-obd2-yleisvikakoodinlukija.html?gclid=CIW3rv-fhsICFQjKtAodWXkAAg
Eiköhän tuo tule halvemmaksi, kuin 80 km:n hinurimatka korjaamolle. Edellyttää tietysti että perehtyy hyvin asiaan ja jos on toinen auto vaikka käytössä eikä ole ns. "jäneksen selääs".
-
jos odb-lukijan tarvit nopeasti, tilaa se tamperelaisesta ysiysi.com nettimyymälästä hintaan 22,99. Tuolta e-villeltä kiinasta kestää tulla tavarat ainakin mulle Hesaan aina 2 viikkoa!
edit: piti olla OBD eli on board diagnostic
-
Käynnistysakun - navan kenkä oli irti aika erikoinen pikalukitus härpäke vaihdan kyllä heti kun on mahdollisuus, muut maajohdot näytti olevan kunnossa ainut joka vielä kiusaa on nuo tyhjäkäynti kierrokset oisko vihjeitä? mitä tuohon vikakoodinlukulaite eseen niin täällä jossakin joku kehu Fiiatiin hyväksi V-checker OBD2 Pro ?? ja kaverini oli tutultaan lainannut tämmöistä omaan autoon kehui helppokäytöiseksi OBDMate OM520?? ehdotuksia/kokemuksia hintaaltaa nuo kaks on aika kalliita halvenpiakin on mutta tekeekö niilä mitään.
-
halvenpiakin on mutta tekeekö niilä mitään.
Riippuu mitäs haluat tehdä, ominaisuudet on vähän erilaisia. Jos haluat vain lukea koodit ja nollata ne, todennäköisesti kaikki ajavat asiansa.
Minullakin on halpa:
http://www.dx.com/p/v1-5-obd2-elm327-usb-can-bus-scanner-126938#.VG7yPMn8Zjk
Vehkeessä itsessään ei ole älyä, se vain siirtää tiedot läppärille. Ei siis kummoinen vehje. Asian ydin on softa. Sieltä sitten löytyy vaikka mitä....
(http://karavaanari.org/kuvat/1416557635.jpg)
(juu, saaniitä lähempääkin ;D )
-
Käynnistysakun - navan kenkä oli irti aika erikoinen pikalukitus härpäke vaihdan kyllä heti kun on mahdollisuus, muut maajohdot näytti olevan kunnossa ainut joka vielä kiusaa on nuo tyhjäkäynti kierrokset oisko vihjeitä? mitä tuohon vikakoodinlukulaite eseen niin täällä jossakin joku kehu Fiiatiin hyväksi V-checker OBD2 Pro ?? ja kaverini oli tutultaan lainannut tämmöistä omaan autoon kehui helppokäytöiseksi OBDMate OM520?? ehdotuksia/kokemuksia hintaaltaa nuo kaks on aika kalliita halvenpiakin on mutta tekeekö niilä mitään.
Hyviä vehkeitä on pilvin pimein, mutta niitä jotka osaavat käyttää ja tulkita niiden tietoja on vähän. Ja sitten kun aikasi kuittailet niitä koodeja pois, niin viatkin on sitten jo kunnollisia.
-
Tuollainen testeri voisi olla hyvä kuitenkin matkassa. Sillä voisi hätätapauksessa saada auton käyntiin ja huoltoon. Riskinsä siinä tietty on.
Itselläni on OBD lukija matkassa. En sillä ole yrittänyt autoa käynnistää, mutta joskus olen jonkun harmittomamman vikavalon sammuttanut matkalla. Vika on ollut hetkellinen ja kuittausta vailla.
-
Hyviä vehkeitä on pilvin pimein, mutta niitä jotka osaavat käyttää ja tulkita niiden tietoja on vähän. Ja sitten kun aikasi kuittailet niitä koodeja pois, niin viatkin on sitten jo kunnollisia.
Näinkin. Valitettavasti moni korjaamokin luottaa noihin koodeihin eikä analysoi syytä miksi ne on tullut. Antureita on kuitenkin rajallinen määrä ja myös niitten yhteisvaikutus ja mitä niitten välillä tapahtuu pitää huomioida. Toki ihan selkeitäkin vikoja tekniikan avulla löytää.
-
Lähinnähän tuollainen vikakoodilukulaite ajaa asiansa nimenomaan se viallisen osan paikantamisessa ja pienentää korjauskustannuksia . Korjaamoilla kun tuntitaksat on jo aika korkeita ja vikakooden lukuun menee aikaa. Enitenhän se keljuttaa jos osa on kymppien hinnoissa ja työstä joutuu kantaan seteliä kylyki vinossa. Jos vielä korjaamo on kaukana, niin kyllä pitäisin edullisena vaihtoehtona tuollaista laitetta. Perehtyä siihen pitää, kuin uuteen naiseen ja varovainenkin olla. Muuten käy lompakon päälle. :-\
-
Lähinnähän tuollainen vikakoodilukulaite ajaa asiansa nimenomaan se viallisen osan paikantamisessa ja pienentää korjauskustannuksia . Korjaamoilla kun tuntitaksat on jo aika korkeita ja vikakooden lukuun menee aikaa. Enitenhän se keljuttaa jos osa on kymppien hinnoissa ja työstä joutuu kantaan seteliä kylyki vinossa. Jos vielä korjaamo on kaukana, niin kyllä pitäisin edullisena vaihtoehtona tuollaista laitetta. Perehtyä siihen pitää, kuin uuteen naiseen ja varovainenkin olla. Muuten käy lompakon päälle. :-\
Useimmat testerit antavat nimenomaan tietoa että vikaa on siellä ja siellä anturissa, mutta todellisuudessa aika usein vika onkin aivan muualla, esimerkiksi vuoto ventiilikoneistossa, pakokaasu liian kuumaa ja useimmat testerit kertovat antureiden pakoputkessa olevan rikki.
Eli testeri ja ammattimies on hyvä yhdistelmä, amatööri ja testeri on huono yhdistelmä millä saadaan äkkiä pieni vika isoksi. Siihen se on hyvä että voit kerran kaksi kuitata vian pois ja siirtää auton ammattimiehen hoteissin, kuten Aakku sanoi.
-
Tuli tilattua tuommonen ELM327 ja kaveri möi pikku hp läppärin koko läjä 57,40 toivotavasti tulis sais selvyyttä tohon tyhjäkäyntiin. Kiitäen vielä vastauksista.
-
Testeri tuli luetiin ja antoi tulokseksi vika koodit kuuklasin nettiliike.comista P0089 Bensa paineensäädin 1 Suorituskyky ja P0638 Kaasupoljin ohjaimia Alue / Suorituskyky (Tallennus 2) voiko nämä tulla pelkastään siitä että auto seisoo paikallaan ja että käynnistysakun maakaapeli irtoaa Thumbd
-
Testeri tuli luetiin ja antoi tulokseksi vika koodit kuuklasin nettiliike.comista P0089 Bensa paineensäädin 1 Suorituskyky ja P0638 Kaasupoljin ohjaimia Alue / Suorituskyky (Tallennus 2) voiko nämä tulla pelkastään siitä että auto seisoo paikallaan ja että käynnistysakun maakaapeli irtoaa Thumbd
Paas nyt nollaten nuo vikakoodit, jos auto pelaa.
Ajelet päivän pari ja luet vikakoodit uudestaan. Sillähän se selviää tuon maakaapelin vaikutus.
-
Mitäs Aakku sanoo sitten nuista tyhjä käyntikierroksista 1200-1300 ei nyt ihan normaalia. Tuli tuossa vain ajatus että voisko olla kun puolet on kesälaatua tankissa??
-
Mitäs Aakku sanoo sitten nuista tyhjä käyntikierroksista 1200-1300 ei nyt ihan normaalia. Tuli tuossa vain ajatus että voisko olla kun puolet on kesälaatua tankissa??
En minä mitään tekniikasta ymmärrä...
Eikös nuo vikakoodit paineensäätimestä ja kaasupolkimen ohjaimesta viittaisi juuri tyhjäkäyntikierroks ienkin muuttuumiseen?
Itse tekisin niin, että vikakoodien nollamisen jälkeen katsoisin mitä jää jäljelle. Sitten kyselemään oireiden ja koodien kanssa korjaussuunnitelmis ta ja etenkin sen hinnasta.
-
Siis oliko tuo 12,8 latausvirta, kun auto oli käynnissä? Vai oliko tuon verran jännitettä kun moottori oli seis?
-
Mitäs Aakku sanoo sitten nuista tyhjä käyntikierroksista 1200-1300 ei nyt ihan normaalia. Tuli tuossa vain ajatus että voisko olla kun puolet on kesälaatua tankissa??
Eihän se laatu kierroksiin vaikuta.
-
Hei,
Lueppa tuo viestiketju -> http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=87380595
Vikakoodi P0638 viittaa vialliseen kaasuläppäkoteloon, saksasta löytyy n. 230+rahti hintaan uusi osa.
Jarkko Katajan viestistä löytyy kuvalliset vaihto-ohjeet
mara
-
Testeri tuli luetiin ja antoi tulokseksi vika koodit kuuklasin nettiliike.comista P0089 Bensa paineensäädin 1 Suorituskyky ja P0638 Kaasupoljin ohjaimia Alue / Suorituskyky (Tallennus 2) voiko nämä tulla pelkastään siitä että auto seisoo paikallaan ja että käynnistysakun maakaapeli irtoaa Thumbd
Tuo 89 viittaa common railin "väärän" paineeseen - ei oo mitään viriä; softaus, purkki?
-
Voiko kaasuläppäkotelo rikoontumiseen riittää pelkkä auton seisominen ja irronut maakaapeli??! Ei käy meikäläisen järkeen. >:D Jos ymmärsin oikein niin 88k5 ilmeisesti kyseli onkoautossa viriä; softaus, tai purkkia, niin jokin tehon nosto härpäkehän sieltä tänään löyty, johto meni moottorin etupuolelta muovi koppan alla moottorin taakse roikku nippusiteen varassa kuvan kaltainen. Jos tuon härppäkeen lähtis irrottaan niin mikä/minkälainen johto tuohoon liittimeen tulisi liittää takas vai tuleeko siihen ylipäätään mitään??
-
Kannattaa lukea se Katajan kaasuläppäkotelon vaihto-ohje ja erityisesti katsoa kuvat vanhasta kotelosta josta näkee veden aiheuttamat syöpymät sähköliittimiin ::)
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan-puheet/matkailuautot/?x26555=87380595
-
Voiko kaasuläppäkotelo rikoontumiseen riittää pelkkä auton seisominen ja irronut maakaapeli??! Ei käy meikäläisen järkeen. >:D Jos ymmärsin oikein niin 88k5 ilmeisesti kyseli onkoautossa viriä; softaus, tai purkkia, niin jokin tehon nosto härpäkehän sieltä tänään löyty, johto meni moottorin etupuolelta muovi koppan alla moottorin taakse roikku nippusiteen varassa kuvan kaltainen. Jos tuon härppäkeen lähtis irrottaan niin mikä/minkälainen johto tuohoon liittimeen tulisi liittää takas vai tuleeko siihen ylipäätään mitään??
Purkkihan se siinä kuvassa on. :D Tuosta mininapaliittimestä (oliko D15) lähtee kaplu commonrailin päähän. Alkup. liitin siitä irroitettu, ja väliin tulee tuon purkin kaapeli. Se 89 koodin viittaa selkeästi tuohon railin "ylipaineeseen", mutta sikäli haitaton - roikkuu vain mukana.. Ainakaan itsellä ei ole pelkästään aiheuttanut kojelaudan vikavaloa..
Tuo 638 (pitäisi olla Bank 1) viittaa sähköisen polkimen, ja kun fiiu kyseessä, lisäksi vielä moottoroituun kaasuläppäkoteloon (Ford ei käytä). Mutta ennen kuin koko läppäkotelo murikkaa ostaa, minusta kannattaisi ottaa vähän OnLine grafiikkaa OBD-softalla. Näillä halvoillakin pystyy monitoroimaan kaasupolkimen, ECUn ja TPS arvoja - näkee käppyröistä katkooko (poljinpotikka) vai takerteleeko (läpän mosa) jne.. Samaa pystyy kattelee EGR:stä ja monesta muustakin..
..niin siis jos itse korjaaminen kiinnostaa 8)
-
No niin nyt on Viiattia polettu ylä ja ala mäkeen ;D kaikki tuntus toimivan paitsi tuo helkkarin latauksen valo. Joskus nuo kierokset on ok sitten pomppaa 1300 ja pysyy siellä! ainoa jonka huomasin kierrosten noustessa sähkökeskuksesta kuuluu naksahdus ilmeisesti joku rele ja joskus taas nuokiekat on heti tuolla 1300:ssa apuja kaivataan :-\. (Laturi/akku???)
-
Kaasuläppäkotelon puhdistaminen saattaa auttaa. Likaa koneistossa kuten 88K5 jo totesi on yksi mahdollinen vikapaikka
-
Eihän tää silleen juttuun kuulu,mutta naapuri käski kertomaan ennalta ehkäsynä ettei saa esim vm.05 fiiualaittaa kaapeleilla käyntiin ,todennäköisesti rikkoo jotain mittaristosta
Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
-
Lainaan ketjua kun otsikko sopii niin hyvin omaan tilanteeseen. Mikähän voisi olla pielessä kun en saa yhteyttä autoon ODB:n kautta? Kokeiltu ELM327 ja VAGCOM kaapeleilla. Niin tietokoneen kautta fiatecuscan ohjelmalla kuin Androidin yleisillä ODB2-softilla. 2.3 JTD 130 kone myös itselläkin.
Vikakoodit kiinnostaisi sillä polttoaineen kulutus on minusta kumman korkea. Puoli-integroitu 2008 auto kuluttaa 12l/100km 90km/h maantieajossa.
-
Onko tuo nyt niin korkea kulutus? Koskeeko talviajoa. Jos ei tuo Fiat ecuscan toimi jokin mättää. Uusimmat VAGCOM ohjelmat ei kerro ainakaan Alfan koodeja, aikaisemmat versiot toimi ok.
-
Onko tuo nyt niin korkea kulutus? Koskeeko talviajoa. Jos ei tuo Fiat ecuscan toimi jokin mättää. Uusimmat VAGCOM ohjelmat ei kerro ainakaan Alfan koodeja, aikaisemmat versiot toimi ok.
Juu, talviajoa lämpötilan ollessa nollan kieppeillä. Alkuun kulutus oli n. 10l mutta nyt aina päälle 12l. Pitänee käydä vielä huollossa testaamassa odb2:sta.
-
toiveajattelua jos as autol pääsee alle 12 l ,100 km talvi ajos ,ajonopeus jonkinveran vaikuttaa .keskikulutusta mullakin ilmottaa 10,6 -11,2 90km nop .mut torellisuus on vallan muuta .ei muuta kun tankkailaan ja mennään etiäpäin ?
-
Voihan se olla ettei kulutus tuosta kummene. Termarin toiminta vähän on askarruttanut kun moottorin lämmöt nousevat niin hitaasti. Pitää tuo ODB saada kuitenkin pelittää tulevaa ajatellen.
-
Mulla pyörii 10-14L. välillä tai siis PYÖRI >:D talvella riippuu tietenkin kaasupolkimen asennosta. Ja mitä tuohon ELM327(minulla)ScanMaster-ELM ohjelmana niin tuota motikkaa pitää aina niinkuin nitkutella paikalleen että alkaa pelitään. Mutta varsinaiseen kysymykseen?! onko teista alan ammatilaisista kukaan purkanut kuvan kaltaista boschin laturia eli voisko tuossa mihin tuo ylempi litteän liittin menee olla vaihdettavat hiilet???! :o
(http://karavaanari.org/kuvat/1421443618.jpg)
-
Eli vastaan itse :-* kyllä on vaihdettavat hiilet! maajohdot tarkistettu mutta se latauksen valo palaa vain ja kiekat on korkealla Thumbd >:D Ei voi pieni ihminen ymmärtää! Nyt jos joku sanoo vielä kaasuläppä venttiili tai sinne päin niin pitää OLLA saatanan hyvä selitys kun tulee vain copy pastea!! :'(
-
Veikkaan että diodisilta on sökö ja ylijännite pukkaa jotain diiselipumpun lisärikastussolenoi diventtiiliä auki asentoon.Siitä syystä nostaa kierroksia sitten. Merkkivalo samassa paketissa. Avaat laturin niin se diodipaketti on siellä sisällä. Esim tuossa Kuvassa
nrolla 7.
Moni vaihtaa tehdaskunnostetun laturin, sen sijaan että kunnostaa itse.
https://www.autonvaraosa.fi/rengas-laturin-laakeritaka-bosch-f00m146900-p-169470.html
-
Lainattu kuva!
Mulla samanlainen ilman ylhäällä vasemalla olevaa 2 sulaketta ja 2 ruskeaa maajohtoa ????
Huoltomies käski tarkistaa pääsulake se on se iso siinä +navan luona kumpi? pun. vai rusk. kummastakin huilaa virtanen!!??
(http://karavaanari.org/kuvat/1423166628.jpg)
-
Mulla oli ihmeellisiä sähköoireita kans yhteenaikaan pyyhkiät pyyhki itsestään ja ovet meni keskuslukkoon ja valoja paloi vaikka minkälaisia kojetaulussa.....os tin kosteudenpoisto sprayta ja aukaisin sähköliittimet, ainakin mulla niitälöytyi vänkärin lattiamatonalta, sumuttelin sprayta liittimiin ja sen jälkeen on toiminut ilman mitään ongelmia, sulla vois olla samavika että jonnekkin liittimeen kosteus päässyt.
-
Fiat das kansan hauto koirakin alkoi jo haukkumaan! ;D
https://www.youtube.com/watch?v=BdGIPjkb7dg
-
Oletko kokeillut multiecuscan ohjelmaa? se toimii fiiuissa
-
Juu on kokeiltu ei löytänyt mitään!
-
No niin tuli taas tuskailtua tuon kiikun kans ja auto käyntiin ja sama homma mut nyt jännite alkoit tippuun 12,03 n.5min »»11.87 »» 10.87 sit sammutin koslan ja mitasin akunjänniteen 12.47 :'( laturi vaihtoon!!
-
Onko kukaan korjanut/vaihtanut laturia saako laturi voimansa suoraan jakohihnalta vai onko eri remillä? (07-»)
-
Onko kukaan korjanut/vaihtanut laturia saako laturi voimansa suoraan jakohihnalta vai onko eri remillä? (07-»)
(http://karavaanari.org/kuvat/1425122523.jpg)
Tässä kuva jakohihnasta, eiköhän se moniurahihna pyöritä sitä laturia.
-
Tuota sen verran selvis -07 ja uudemmissa on omalla remmillä!! mutta onko kukaan itte vaihtanut? Thumb
-
Loppusilaus Hiivatti tuli kuntoon laturin vaihdolla :D nyt ei muuta kuin reissuun Thumb kiitos vielä kaikille.
-
Hieno juttu!
Ei muuta kun Ray Banit päähän ja on the road again 8)