Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: JPVäisänen - 13.11.2014 kello on 08:21
-
Tiedoksi teille joilla on DNA:lta hankittu LTE modeemi (ei mokkula), minulla Huawei -merkkinen.
Alkoi wifi temppuilemaan jostain syystä sunnuntaina eli kännykät ja tietsikat eivät suostuneet kytkeytymään langattomaan verkkoon. Yritin vaikka mitä mutta ei apua. Piti sitten jakaa omasta kännystä netti muille langattomille.
Maanantaiaamuna näytti jostain syystä kaikki toimivan ok kun läksin asioille (viemään autoa PowerFlashille :)) mutta palattuani wifi verkko oli taas kumossa....arvatkaa meinasko kiehuttaa taas?
Koppasin modeemin laatikkoon ja ajoin paikalliseen DNA:n myymälään. Testattiin siinä pöydällä laitetta ja tottakai se silloin toimi ok. Päätin kuitenkin että sitä käytetään huollossa tarkistuksessa. Se mikä tässä oli ongelmallista että myymälässä ei ollut antaa tilalle korvaavaa laitetta eli olisi pitänyt olla viikko ilman nettiä. Arvatkaa kuka tästä olisi saanut kuulla kotona? Sanoin tämän asiakaspalvelijalle ja tämä naama norsunsillä kaiveli kaapista sellasen tupakkiaskin kokosen LTE mokkulan. Kysyin että miten tähän saa kiinteää verkkoa käyttävät laitteet kiinni ja vastaus oli että ei mitenkään. No, pikkusen siinä kiihyttelin itteäni ja moitin paikkaa helvetin huonosta asiakaspalvelusta ja siitä ettei heillä ollut antaa lainaan vastaavaa laitetta. Jonkin aikaa siinä tingattuani niin asiakaspalvelija sai sanottua että "saa tämän yhteen tietokoneeseen kiinni langallisesti USB:n kautta"....miksei voinu tätä heti kertoa?
Niin pointti oli se että toivokaa ettei teidän DNA:lta hankkimanne laite mene rikki koska sitten olette joko kokonaan ilman nettiä viikon tai jollain tapaa kotinetti rampautuu kuten meillä.
Tähän vielä sellainen outo juttu että maanantaina kun laitettiin lainamokkula toimintaan ja pojan huoneeseen tietsikkaan kiinni niin muualla talossa olevat langattomat eivät suostuneet kytkeytymään siihen. Laite kyllä näkyi wifi listalla mutta ei vaan toiminut yhteydet ei. No, eilen sitten alkoi, simsalabim, kaikki laitteet kytkeytymään langattomasti tuohon mokkulaan ilman ongelmia?????? Mitä helvettiä täällä oikein tapahtui sunnuntai-tiistai välisenä aikana. Veikkaan että Huaweikin tulee takas maininnalla " ei mitään vikaa". Ihan kuin joku olisi häirinnyt meillä langatonta verkkoa oikein urakalla. Liekkö mahdollista ja miten tuon saisi kiinni?
-
Eihän naapurin "kakara" ole hankkinut känny/wlanverkon blokkaajaa ?
-
Naapuri hankkinut WLANin ja nyt kumpikin käyttää samaa kanavaa => häiritsevät toisiaan => WLAN ei toimi kunnolla.
Ratkaisu: modeemin asetuksista kanavan vaihtaminen vapaalle kanavalle.
-
..
Alkoi wifi temppuilemaan jostain syystä sunnuntaina eli kännykät ja tietsikat eivät suostuneet kytkeytymään langattomaan verkkoon. Yritin vaikka mitä mutta ei apua. Piti sitten jakaa omasta kännystä netti muille langattomille.
Maanantaiaamuna näytti jostain syystä kaikki toimivan ok kun läksin asioille (viemään autoa PowerFlashille :)) mutta palattuani wifi verkko oli taas kumossa....arvatkaa meinasko kiehuttaa taas?
..
Pelkästäänkö internettiä on / ei -perusteellako päättelit, että ei ei wifi-yhteyttäkö vaiko Windows sanoi "..ei voida kytkeytyä langattomaan verkkoon" tms. ?
Korjaa virhe / vianmääritys teki mitä.. näkivätkö koneet toisiaan?
-
Mulla oli kanssa ongelmia DNA:n kiinteän laajakaistan kanssa. Kaikki laitteet eivät yhdistyneet siihen suosiolla, joskus toimi ja joskus ei. Kerroin asiasta DNA kaupassa Raision Myllyssä ja sain niin hyvää palvelua ja uuden reitittimen, että lupauduin ostamaan tyypiltä myös IPhonen.
No ei laitevaihto asiaa parantanut. Itse löysin selityksen ongelmaan ja se oli liikaa WLAN -laitteita liittymässä (yli 5) ja tämä korjaantui kun säätelin reitittimen siltaavasta reitittäväksi vai oliko se toisinpäin. Asiakaspalvelu puhelimessakaan ei tätä ongelmaa osannut korjata vaikka luulisi että vika on yleinen, kaikilla perheellisillä on enemmän kuin viisi WLAN -laitetta.
-
Pelkästäänkö internettiä on / ei -perusteellako päättelit, että ei ei wifi-yhteyttäkö vaiko Windows sanoi "..ei voida kytkeytyä langattomaan verkkoon" tms. ?
Korjaa virhe / vianmääritys teki mitä.. näkivätkö koneet toisiaan?
Windows herjasi ja windows luuri herjasi juurikin noin ettei voida kytkeytyä...
-
Haluamatta puuttua yksittäiseen palvelutapahtumaan kannattaa ennen kaupan tekoa ottaa selvää mitä Kuluttajasuojalaki, Tuotevastuulaki ja myyjän vastuihin liittyvät asioista takuu/vaihto/korvaavien tuotteiden "lainaamisesta" määräävät. Hyvä olisi tietää myös ostajan velvollisuudet.
En huomannut kirjoituksissa yhtään asiaa jossa ko liike olisi toiminut vastoin velvoitteitaan.
Heillä on oikeus korjata/vaihtaa tuote kulloisenkin tilanteen mukaan. Jos lopullinen syy on käyttöolosuhde se ei ole esim. kaupan purkamisen syy. Asiakas oli kenties hankkinut tuotteen joka ei sovellu hänelle tai käyttöpaikkaan. Näinhän se meille usein käy asioissa ja tuotteissa joita emme tunne. Tietenkin jos myyjä on väittänyt sen soveltuvan, se on toinen asia.
Suomessa oli aikanaan tapa että kun asiakas valitti, riippumatta syystä koetettiin saada kaikin keinoin vaikka tappiollisella toiminnalla asiakas jotenkin tyytyväiseksi. Nykyään on vain asiakkaita jotka elävät tuota aikaa jopa käyttäen hyväkseen myyjän heikkoutta/asiantuntemattomuutta tai ostajan velvollisuuksien laiminlyömistä kaupan teossa.
En yritä sanoa että tässä/näissä tapauksissa olisi kyse noita seikoista.
Kuitenkin on erittäin ikävää jos asiakas ostaa toimimattoman/soveltumattoman tuotteen tai sellaisen jota ei osaa käyttää.
Usein tämä johtuu väärästä mainonnasta tai huonoista/vajaista käyttöohjeista.
Olen itse nähnyt 40 vuoden aikana reklamaatioyrityksi ä asioista jotka ovat olleet aivan selvästi ja todistettavasti esim. asiakkaiden jälkikäteen tapahtuneita katumisia tms. tehdystä ostoksesta. Sitten yritetään purkaa kauppa mitä mielikuvituksellimm illa syillä.
Korostan vielä, ettei nyt nämä asiat koske esillä olevia esimerkkejä.
Yksi hyvä ohje on vaatia kassakuittiin maininta vaihto-oikeudesta toimimattomuuden vuoksi. Siitä tulee kauppaan liittyvä lisäehto.
Ei tule murheita jälkikäteen, mutta käyttöolosuhteitaha n ei kauppias voi muuttaa.
-
Jäi kertomatta että laite on toiminut melkein vuoden ja vieläpä erittäin hyvin ja nopeus omaa luokkaansa. Olen ollu tosi tyytyväinen modeemin joten siitä ei ole kysymys että haluaisin purkaa kaupan. Olisin vain halunnut vaihtolaitteen siksi aikaa kun omani käy huollossa. Onko se jumalauta liikaa vaadittu? On vissiin kun joku nousee heti takajaloilleen kun kommentoi.
Seuraavan kerran kun väännän tämmösistä kauppoja niin ne syntyy vain kun myyjä/toimittaja pystyy takaamaan tuotteen katkeamattoman toiminnan....jos ei niin sitten en osta tuotetta tai palvelua..ilmankin pärjää ihan varmasti.
Se on kohta semmonen tilanne että mitään ei uskalla hankkia tai ostaa kotimaasta kun ei rahalle oikeen vastinetta tunnu saavan. Siksi tilaankin tavaraa netistä kun siellä takuukin toimii monesti paremmin kuin kotimaan kauppiailla.
-
Haluamatta puuttua yksittäiseen palvelutapahtumaan kannattaa ennen kaupan tekoa ottaa selvää mitä Kuluttajasuojalaki, Tuotevastuulaki ja myyjän vastuihin liittyvät asioista takuu/vaihto/korvaavien tuotteiden "lainaamisesta" määräävät. Hyvä olisi tietää myös ostajan velvollisuudet.
En huomannut kirjoituksissa yhtään asiaa jossa ko liike olisi toiminut vastoin velvoitteitaan.
Heillä on oikeus korjata/vaihtaa tuote kulloisenkin tilanteen mukaan. Jos lopullinen syy on käyttöolosuhde se ei ole esim. kaupan purkamisen syy. Asiakas oli kenties hankkinut tuotteen joka ei sovellu hänelle tai käyttöpaikkaan. Näinhän se meille usein käy asioissa ja tuotteissa joita emme tunne. Tietenkin jos myyjä on väittänyt sen soveltuvan, se on toinen asia.
Suomessa oli aikanaan tapa että kun asiakas valitti, riippumatta syystä koetettiin saada kaikin keinoin vaikka tappiollisella toiminnalla asiakas jotenkin tyytyväiseksi. Nykyään on vain asiakkaita jotka elävät tuota aikaa jopa käyttäen hyväkseen myyjän heikkoutta/asiantuntemattomuutta tai ostajan velvollisuuksien laiminlyömistä kaupan teossa.
En yritä sanoa että tässä/näissä tapauksissa olisi kyse noita seikoista.
Kuitenkin on erittäin ikävää jos asiakas ostaa toimimattoman/soveltumattoman tuotteen tai sellaisen jota ei osaa käyttää.
Usein tämä johtuu väärästä mainonnasta tai huonoista/vajaista käyttöohjeista.
Olen itse nähnyt 40 vuoden aikana reklamaatioyrityksi ä asioista jotka ovat olleet aivan selvästi ja todistettavasti esim. asiakkaiden jälkikäteen tapahtuneita katumisia tms. tehdystä ostoksesta. Sitten yritetään purkaa kauppa mitä mielikuvituksellimm illa syillä.
Korostan vielä, ettei nyt nämä asiat koske esillä olevia esimerkkejä.
Yksi hyvä ohje on vaatia kassakuittiin maininta vaihto-oikeudesta toimimattomuuden vuoksi. Siitä tulee kauppaan liittyvä lisäehto.
Ei tule murheita jälkikäteen, mutta käyttöolosuhteitaha n ei kauppias voi muuttaa.
j
Ihan tuon Hauhon viimeisen vinkin takia otan vähäsen kantaa. Mulla kun noita liittymiä, omat, vaimon, ja virman on ollut vähän sillä ajatuksella, että kunpuhelimessa tarjoavat vallan ihmeellisen monipuoliset edut liki pilkkahintaa, niin eipä ole juolahtanut mieleen että joo, sillä edellytksellä, että.
Hauhon teksti on hyvä ja miksei muidenkin, vaan simppeleintä olisi tehdä juuri noin kuin Hauho neuvoi. Olis itten mihin nojata.
Muuten kyllä Dna osaa asiakaspalvelun. Soittopyyntö vaan sinne, niin vastaus tulee, on ainakin mulle tullut, vaikka etuvalintanumero on 351 (Portugal)
Sonerakin ylsi samaan, mutta päivän viiveellä. Jotenkin jäi sellainen fiilis, että palvelu toimii hyvin ainakin näillä mainituillA. ja idea on just siinä, että esittää perusteet soittipyynnölleen. Palveluihmiset ovat sitten jo peruskuvioista kärryillä.
-
En noussut takajaloilleni vaan ihmettelin perustetta jolla asian korjaus koetettiin saada ostajan mieleiseksi pois normaalien kauppaehtojen piiristä.
Se oli ainoa asia josta olen eri mieltä. Kuten kahteen kertaan mainitsin kirjoitukseni ei koskenut näitä esilletulleita kauppoja/asioita vaan ihan muita kuluttajan/ostajan toiminnan epärehellisyyteen liittyviä.
Voisin kertoa jopa ihan naurettavuuksiin menneitä ostajien yrityksiä saada hyvitystä/kaupan perumista.
Parasta on menetellä lain mukaan, paitsi kerran kun asiakas soitti (rouva) että hän rikkoi autollaan pihalla noin 1200 euron tavaran peruuttaessaan sen päälle.
Kertoi että nyt kun mies tulee kotiin on varmasti erittäin vihainen.
Normaalisti vastaavista asioista koetettiin saada asia takuun piiriin muilla esim. sään vaikutukseen vedoten tuntematta tuotteen ominaisuuksia joihin sää ei vaikuta kuin yli 10 vuoden jälkeen.
Sanoin rouvalle että kun tehtaan auto ajaa ensi viikolla sielläpäin se tuo uuden tuotteen ja vie vanhan pois, - rehellisyys menee takuuseen.
Ilmeisesti alkuperäisessä tapauksessa ostaja osasi neuvotella kun sai "lainatuotteen" tilalle.
Joskus pelkkä huutaminen saattaa auttaa jos myymälä on täynnä muita asiakkaita, mutta kyllä sivulliset tajuaan kumpi asiassa on oikeassa.
-
Parasta on menetellä lain mukaan, paitsi kerran kun asiakas soitti (rouva) että hän rikkoi autollaan pihalla noin 1200 euron tavaran peruuttaessaan sen päälle.
Kertoi että nyt kun mies tulee kotiin on varmasti erittäin vihainen.
Normaalisti vastaavista asioista koetettiin saada asia takuun piiriin muilla esim. sään vaikutukseen vedoten tuntematta tuotteen ominaisuuksia joihin sää ei vaikuta kuin yli 10 vuoden jälkeen.
Sanoin rouvalle että kun tehtaan auto ajaa ensi viikolla sielläpäin se tuo uuden tuotteen ja vie vanhan pois, - rehellisyys menee takuuseen.
Myyjällä menee liian hyvin, jos ottaa 1200 euron vahingon hyvää hyvyyttään omaan piikkiin, vaikka sen olisi voinut korvauttaa auton liikennevakuutukses ta. --- tai sitten on todella paljon ilmaa hinnoissa ;D
-
Hyvä ääni kauas kaikaa, niin kävi tässäkin tapauksessa.
Huono paljon kauemmas.
Tuo yksi "korvaus" osoittautui jälkikäteen huomattavasti samanhintaista lehtimainosta paremmaksi kannaltamme.
Ilmaa on aina hinnoissa enemmän tai vähemmän. Jos liian vähän toiminta loppuu.
Lisäksi on erikokoista liiketoimintaa joillekin tonni on paljon joillekin vain "testirahaa".
-
Mää kävin just DNA kaupassa mokkulan kanssa kun ei löydä 4G:tä vaikka pitäs olla. Kaupassa myyjä tarkisteli asetukset ja meinas että huoltoon, no varalaitetta mulla ei oo nyt, pieni hetki: tuu sunnuntaina iltapäivällä, haen toisesta liikkeestä ja tuon samalla kun tuun töihin silloin 60km päästä. Ei moittimista, päinvastoin. :D :D
-
Mää kävin just DNA kaupassa mokkulan kanssa kun ei löydä 4G:tä vaikka pitäs olla. Kaupassa myyjä tarkisteli asetukset ja meinas että huoltoon, no varalaitetta mulla ei oo nyt, pieni hetki: tuu sunnuntaina iltapäivällä, haen toisesta liikkeestä ja tuon samalla kun tuun töihin silloin 60km päästä. Ei moittimista, päinvastoin. :D :D
Ookoo..mikä kaupunki? Oulussa ei tollasta palvelua saa tai ainakaan minä en saanut.
-
Viime talvena isäukon kuoltua äitmuori meni jostain kummasta syystä vaihtamaan liittymää dna kauppaan..no poika myi sille 4g netin ,rajattomat tekstiviestit ym..tais liittymän hinta ola 39,90 kk. Onneksi kerkisin hätiin ja kauheella vaivalla ja soittelulla sai sopimuksen purettua. Kyllä oli hankala homma vaikkei vielä ollut edes liittymää avattu, puhelimessa sanottiin että tähän liittymän perumiseen tarvitaan esimiehen hyväksyntä.sinänsä perustelu meni läpi että ei yli80 kyppinen vanhus jolla on sellainen puhelin jolla ei edes pääse nettiin ja joka ei osaa lukea puhelimesta viestejäLaitamme päätöksestä äitillenne tekstiviestin. Taas piti toistaa ettei muistisairas äitini osaa lukea eikä kirjoittaa tekstiviestejä. No asiakaspalvelun tyttönen siihen no laitamme sähköpostia
Oho,tapatalk lähetti tän emnnenaikojaan,no jatkuu
Taas täyty muistuttaa ettei äiteellä ole sähköpostiosoitetta,no tyttö siihen että mitenkä me saadaan tieto äitillenne että onnistuuko liittymäsopimuksen purku. Minä siihen että voisiko viestin sopimuksen purusta laittaa minulle? Tyttönen siihen: onko valtakirjaa? Siinä vaiheessa räjähdin ja meni viisi minuuttia kun sain omaan puhelimeeni viestin että äiteen liitymäsopimus on purettu. Mutta räjähdyksenkin tämä asia vaati ennenkuin onnistui.
Siis kuinka paljon vanhuksia höynäytetään pelkästään näissä liittymä asioissa ? Taitaa isot rahat liikkua tälläkin saralla
Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
-
Ookoo..mikä kaupunki? Oulussa ei tollasta palvelua saa tai ainakaan minä en saanut.
Koska asia on positiivinen ja aina saanut hyvää palvelua ko liikkeestä niin sanotaan paikkakuntakin, Oulun naapuri pitäjä Kempele. Tosiaan minun tapauksessa oli jonoa ennen ja jälkeen minun mutta silti myyjä halusi palvella kunnolla kaikkia asiakkaita.
-
Koska asia on positiivinen ja aina saanut hyvää palvelua ko liikkeestä niin sanotaan paikkakuntakin, Oulun naapuri pitäjä Kempele. Tosiaan minun tapauksessa oli jonoa ennen ja jälkeen minun mutta silti myyjä halusi palvella kunnolla kaikkia asiakkaita.
Hyvä tietää...pitää itsekkin alkaa käymään siellä teiän DNA:lla :