Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: velnum - 26.10.2014 kello on 14:36
-
Morjes,äijät. Aloin miettimään ohjaustehostimen asentamista ducatoon. Mites eikö se ole niin että hiivatin ohjaustankkon alapäässä hammastankkon pooritus on erilainen. Kuin perinteinen hammastanko ilmantehostinta.
Elikä jos haluaa muutoksen pitää ,ohjautanko alpään murros nivel vaihtaa tietysti hammastanko . Tietysti myös hytraulikka pumppu sekä tarvittava valmius
olla kiertokankken siimapyörässä ura hihnalle. Sekä pumpun korvakkeet moottorin lokissa.
Käytännön tietoa kaipailisin
-
tekis mieli sanoo ettei onnistu ku on moottoripaikallaan, yhen kerran tiisseli vehkeeseen vaihtanu hammastangon moottorin vaihdon yhteydessä, ja siinä yksilössä passas rattiakseli suoraan tehostettuun vaikka entinen oli tehostamaton , en muista mistävälistä meni poikki mutt konehuoneesta jokatapauksessa
-
Moi korjaamo ohjeissa, uitetaan ja puretaan vas puolelta renkkas pois ollessa vasemmalle käänettynä ohjaus ääriasennossa ulospäin linkussa.
-
Moi korjaamo ohjeissa, uitetaan ja puretaan vas puolelta renkkas pois ollessa vasemmalle käänettynä ohjaus ääriasennossa ulospäin linkussa.
no sithä se on helppo homma kerran mahtuu silt tulemaan Thumb .. eiku romut hankintaan ja vaihtoon.. ite en ainakaan haluis autoo miss ei oo ohjaustehostinta ja automaatti lootaa :D
-
Lähemmin tossa on se että kun lähtee vaihtamaan ja muuttamaan hammastankoa ja koko toimintaa , joku varmasti ei sovi suosiolla mene ja toimi, alkaa mättämään .Mitä ei ole tajunnut huomioida asennuksessa . Siinä mielessä olisi hyvä jos joku olisi tehnyt tämän muutoksen niin olisi kokemusta vaihdon suhteen . Voisi antaa neuvoja. Thumb
-
Mulla olis kans 83 mallin 2.5d ducatoon tehostin palikat vajassa mut intoo projektiin puuttuu. Mielenkiinnolla odotan miten onnistut :)
-Luna
-
Lähemmin tossa on se että kun lähtee vaihtamaan ja muuttamaan hammastankoa ja koko toimintaa , joku varmasti ei sovi suosiolla mene ja toimi, alkaa mättämään .Mitä ei ole tajunnut huomioida asennuksessa . Siinä mielessä olisi hyvä jos joku olisi tehnyt tämän muutoksen niin olisi kokemusta vaihdon suhteen . Voisi antaa neuvoja. Thumb
en kyllä muista et kummallakaan kerralla kun olen vaihtanut ois ollu mitään onelmaa. molemmat kerrat koneen vaihdon yhteydessä.. on tuotu mulle kone ja hammastanko hilppeineen ja paikalleen ne on mennyt, ei oo jääny mieleen mitään onelmaa..
-
Moi olen kuullut niin että ,hammastanko missä ei ole aikaisemmin ollut tehostinta on .Ohjausputken kiinitys alapooritus erilainen ja pidempi . Vaihdettava ohjaustankkon alin nivel samalla kun vaihtaa hammastankkon jossa on tehostin ominaisuus . Räjäytys kuvassa näyttäisi olevan hammastankon kaula olevan hieman pitempi tehostetetussa mallissa. En tiedä mutta toi kuva ,kielisi että ohjausputken alanivel olisi vaihdettava todennäköisesti .
Tietysti kun en ole itse vaihtannut yhtään niin varmaksi en voi sanoa sopivuutta. lähemmin tukeudun tohon kuvalliseen näyttöön.
yst ter velimatti
-
Tervehdys karavaanarit!
Puskaparkkeilua vuodesta-96, ja ensi kertaa saitilla .Paljon olen täältä apuja saanut, siispä,,,.
Olen asentanut taannoin ducato1-koriseen tehostimen, moottorina kylläkin pösö/citikka.
Tehostamaton tulee kivutta pois, kuten tuossa aiemmin on selostettu, mutta tehostettu ei mahdu samasta aukosta paikalleen.
Tehostettu täytyy uittaa alakautta, ahdasta on , mutta onnistuu . Polttoaine täyttöputkia joutuu löysäilemään , ynnä muuta hankalaa. Fiiatin tilannetta en tiedä, siellä voi olla pakoputkea ja turboa haittaamassa asennusta.
Rattiakselin nivelakseli tosiaan menee vaihtoon,sillä tehostetussa se on lyhyempi. Booriakseli tulee noin 5cm enemmän ohjaamoon kuin manuaalisessa. Samainen mittaero estää paikalleenasennukse n pyöräkotelossa olevasta aukosta.
-
:) Moi pp-96 hyvä toi tieto . Citca ja pösön ja Ducaton kori ja tekniikka aika paljon samoja ,lootassa on kuulemma toteutettu vähän erilaisuuksia muuten I koppaisessa samoja osia paljon käytetty kautta linjan , sanoi autopurkamon tuttu kaveri. Thumb
-
Tuo oli hyvä neuvo, mutta minne se tehostimen pumppu laitetaan, ku sille ei ole löytynyt paikkaa, Dukado 2.5 d vm -90
-
Minäpäs katselen iltasella kotona, mihin se pumppu on laitettu. Kokeilen kuvata ja liittää tänne avuksi.
-
Pumppu on koneen etupuolella, mutta kuvaa on vaikea ottaa yläpuolelta. Pitäisi päästä auton alle, sieltä ehkä saisi kuvan josta pumppu näkyisi. Niin ja tämä minun auto on 2,5 turbo diesel.
-
Laita kuvahaku googleen. Tässä jotain malliksi:https://www.google.fi/search?q=ducato+2,5+d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=s6UmVd6MMsi6swGjoYPoDg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=689
-
Tuo oli hyvä neuvo, mutta minne se tehostimen pumppu laitetaan, ku sille ei ole löytynyt paikkaa, Dukado 2.5 d vm -90
Kuva hieman uudemmasta, mut tehostimen pumpun paikka noissa vanhemmissa on sama
(http://s29.postimg.org/plksfslb7/kone.jpg) (http://postimg.org/image/plksfslb7/)
-
;D. Tehostimen kiinnitys tulee tossa yllä olevassa kuvassa mihin on rautalanka kerretty . Autoa edestä katsottuna jää vasemalle mootorin taakse.
Pääse parhaiden pumpun ripustukseen kiini alakautta. Jos mootorin lohkon kyljessä ei ole korvaketta ja puuvin reikiä
alkuperäistä tehostajaa ei pysty asentaa. Ulkona olevassa kampiakselin kiilapyörässä pitää olla 3 uranen paikka tehostimen hihnalle .Sähköisiä ohjaus tehostimia kyllä löytyy vanhempiin malleihin vaihtoehtona. Thumb
-
Olisko kuvaa tai tietoa noista tehostimen letkuista, kumpaanka laitetaan pumpunta tuleva letku, ylempään vai alempaan? Letkut pitää teettää uudet kun alkuperäisiä ei löytynyt hajottamolta, eikä tienneet järjestystä. Vm- 94 letkut on ihan erilaisia eikä käy edes tehostimen puoleisiin nippoihin.
-
Tässä vennäänpojan sivustossa on 90-bensamallinkin kuvia. (sama kuvasto on Suomen Fiatilla). Sitä selailemalla pystyy ilman kielitaitoakin löytämään eri Fiat-mallien varaosien piirroksia.
http://autogroom.ru/index.php/fiat/parts/D90/NB/412/7/0/1/0
-
;D. Tehostimen kiinnitys tulee tossa yllä olevassa kuvassa mihin on rautalanka kerretty . Autoa edestä katsottuna jää vasemalle mootorin taakse.
Pääse parhaiden pumpun ripustukseen kiini alakautta. Jos mootorin lohkon kyljessä ei ole korvaketta ja puuvin reikiä
alkuperäistä tehostajaa ei pysty asentaa. Ulkona olevassa kampiakselin kiilapyörässä pitää olla 3 uranen paikka tehostimen hihnalle .Sähköisiä ohjaus tehostimia kyllä löytyy vanhempiin malleihin vaihtoehtona. Thumb
Nyt on tainnu mennä Moottorit sekaisin? Minä vastasin kysyjän kysymykseen Tuo oli hyvä neuvo, mutta minne se tehostimen pumppu laitetaan, ku sille ei ole löytynyt paikkaa, Dukado 2.5 d vm -90
2.5d Ducaton koneeesta, joka on kuvassa ja johon vasempaan reunaan tulee laturi, tehostajan pumppuhan ei tuossa ole hihnakäyttöinen vaan se näkyy kuvassa oikealla ja saa voimansa suoraan moottorin ns. apulaiteyksiköstä jota pyörittää jakohihna ja sinä taas ilmeisesti puhut otsikon mukaisesta bensakoneesta.
-
Tässä vennäänpojan sivustossa on 90-bensamallinkin kuvia. (sama kuvasto on Suomen Fiatilla). Sitä selailemalla pystyy ilman kielitaitoakin löytämään eri Fiat-mallien varaosien piirroksia.
http://autogroom.ru/index.php/fiat/parts/D90/NB/412/7/0/1/0
. Kiitos vaan vastaajille! Löytyi pumpunpaikka luukun takaa, ja letkujen järjestys. On se huvä tämä palsta kun voi kysyä tietoa niiltä jotka osaa neuvoa! Thumb