Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sekalaiset => Aiheen aloitti: Duster - 21.10.2014 kello on 10:50
-
Nyt on vedetty mm. tunkkeja markkinoilta.....
http://marek.tukes.fi/Hakutulos.aspx?paaryhmaId=404&otsikko=Kone (http://marek.tukes.fi/Hakutulos.aspx?paaryhmaId=404&otsikko=Kone)
-
Nuo pienet halvat hallitunkit oli jo aikakin vetää pois. Ihan tasaisellakin lattialla olen onnistunut saamaan sellaisen käyttökelvottomaksi kun siinä sivupellit antoi myöten ja tunkki antoi periksi.
-
olenki monasti mielessäni hihitellyt kun jotku kehuu niitä kymmenen kilon painosii ja kaheja puolentonnin tunkkeja hyviksi.. Jostain syyst mun kahentonnin hallitunkki painaa noin kuuskymmentä kiloo ;D
-
Ja minun 2500kg tunkki 105kg, minilift.
-
Tässä tapauksessa tuo sähkökäyttöinen haitaritunkki oli pettänyt laskettaessa 700kg:n kuormaa vaikka piti olla 2:n tonnin tunkki.
Nuo hallitunkit taas ei jaksaneet nostaa ilmoitettua enimmäiskuormaa.
-
olenki monasti mielessäni hihitellyt kun jotku kehuu niitä kymmenen kilon painosii ja kaheja puolentonnin tunkkeja hyviksi.. Jostain syyst mun kahentonnin hallitunkki painaa noin kuuskymmentä kiloo ;D
Tässä tapauksessa nimitys 'hallitunkki' lienee väärä. Muutenhan tuollainen pieni, hallitunkin näköinen on ihan käyttökelpoinen, jos löytää hyvän. Siinä se ongelma sitten onkin, kun ei voi etukäteen kokeilla ja on toden totta, ettei kovinkaan monella saa sillä vakiovarrella pumpattua 2tn ylös. Ei edes yhtä.
Poikkeuksiakin on. Ostin 25-30 vuotta sitten Semac'ista Pitäjänmäeltä 2tn tunkin. Oli varmaan ensimmäisestä Suomeen tulleesta kiinalaistunkkien erästä. Ja vieläkin nousee Hymerin kulma ilman hikeä.
-
Poikkeuksiakin on. Ostin 25-30 vuotta sitten Semac'ista Pitäjänmäeltä 2tn tunkin. Oli varmaan ensimmäisestä Suomeen tulleesta kiinalaistunkkien erästä. Ja vieläkin nousee Hymerin kulma ilman hikeä.
Se onkin varmaan sillon tehty kunnon aineesta. Mitä lie jätettä nykyään käytetäänkään.
-
Se onkin varmaan sillon tehty kunnon aineesta. Mitä lie jätettä nykyään käytetäänkään.
Säästö syistä ne on tehty kuonasta
-
Säästö syistä ne on tehty kuonasta
Ei ihan noinkaan. Sanoisin, että ostaja ei osaa vaatia. Jos selailet teräsnormeja niin huomaat, että ne ovat ajalta keppi ja kivi ja eurooppalaisten ja kiinalaisten tuottaman teräksen ero on kuin 5.8 ja 10 ruuveilla. Molemmat teräkset kuitenkin sopivat saman normin sisään. :o >:D
-
Ei ihan noinkaan. Sanoisin, että ostaja ei osaa vaatia. Jos selailet teräsnormeja niin huomaat, että ne ovat ajalta keppi ja kivi ja eurooppalaisten ja kiinalaisten tuottaman teräksen ero on kuin 5.8 ja 10 ruuveilla. Molemmat teräkset kuitenkin sopivat saman normin sisään. :o >:D
no tuo sanomani oli alta ostajan lipan! kyllä se laatu on ihan hyvää laidasta laitaan noissa tunkeissa ! pumput vaan vuotaa halvemmissa aika usein, meillä töissä sellainen isompi hallitunkki johon saapi lisätä öljyä aikas usein, vaan sehaän ei ole kovinkaan vaikea, tippakannulla sitä latailen tarvittaessa
-
Mulla on juurikin tuollainen Motonetin tunkin tapainen pikkutunkki. Honkkarista taisin ostaa josku 10 vuotta sitten. Ei siinä mitään vikaa ole ollut koko aikana. Kevyt kantaa kainalossa ja helppo nostaa vaikka auton takakonttiin. Hyvin nousee henkilöauto yhdestä kulmasta ja Rättäristä vaikka koko etupää ylös.
Ei kai kukaan täysijärkinen sellaisella lähde jotain matkailuautoa nostamaan. Rikkihän se sellaisesta menee. Retkuiluautoa varten mulla on 3 tonnin hallitunkki ja traktorin matkassa aina pienikokoinen 5 tonnin pullotunkki. Sellaista 3 tonninkaan hallitunkkia ei pahemmin vain viitsi raahata mukana.
-
Olkoon nyt ne tunkkinne vaikka 50-tonnisia ja 300 kiloisia niin muistakaa auton alle myös ne pukit! !!!
-
Nuo halvat pikkuset tunkit ei sitte toimi huonostikkaan pakkasella ;D Aikoinaan piti aina huoltomiehiä muistuttaa että tunkki kulkee sitte hiasen jalkatilassa lämpimässä eikä peräkontissa
-
Aloittajalta hieno juttu kertoa asiasta, olisi muuten mennyt täysin ohi. Mullakin tuollainen Motonetin *ska on, tosin nyt rikkinäisenä, laskeutuu itekseen Aygon painonkin alla. Tilalla on Bauhausin kääntyvävartinen 3000 kg:n tunkki ja toimii hyvin, toivottavasti myös Hymerin alla kunhan ehdin vaihtaa siihenkin talvikumit...
-
Molemmat teräkset kuitenkin sopivat saman normin sisään. :o >:D
Mikähän se normi sitten on. Serkkuni joka on Finanssialan keskusliiton asiantuntija, toissa vuonna kertoi, kuinka venetelineitä on sortunut lumen alla ihan urakalla. Mainitsi myös kuinka Kiinan teräksessä on kaiken maailman kuona-aineet mukana. Teille tämä on nyt huhua, mutta minä kuulin sen iha ite. Luulisi hänen jotain tietävän.
-
Mikähän se normi sitten on. Serkkuni joka on Finanssialan keskusliiton asiantuntija, toissa vuonna kertoi, kuinka venetelineitä on sortunut lumen alla ihan urakalla. Mainitsi myös kuinka Kiinan teräksessä on kaiken maailman kuona-aineet mukana. Teille tämä on nyt huhua, mutta minä kuulin sen iha ite. Luulisi hänen jotain tietävän.
Teräksillehän on olemassa normit, joissa määritellään niiden ominaisuudet, murtolujuudet, venymät, etc. Olen itse myös törmännyt tuohon, että kiinalainen tekee mukamas speksien mukaista tavaraa mutta kelvottomasta aineesta, kun ne wanhat normit antaa liiaksi liikkumavaraa.
Numeroita en enää muista ulkoa mutta täytyy katsoa, löytyiskö jostain hyllystä vai olenko jo heittanyt kaikki roskikseen. :D
-
Mikähän se normi sitten on. Serkkuni joka on Finanssialan keskusliiton asiantuntija, toissa vuonna kertoi, kuinka venetelineitä on sortunut lumen alla ihan urakalla. Mainitsi myös kuinka Kiinan teräksessä on kaiken maailman kuona-aineet mukana. Teille tämä on nyt huhua, mutta minä kuulin sen iha ite. Luulisi hänen jotain tietävän.
Tuppaa niitä normien mukaan tehtyjä rakennuksiakin sortumaan ihan joka talvi. Ja naapurilta meni kasvihuone toissa talvena....Eikä ole huhua, näin ite.