Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: Weicco - 5.09.2014 kello on 06:16
-
Adria lähtenyt värikkäämmälle linjalle.
(http://karavaanari.org/kuvat/1409886901.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1409886902.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1409886927.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1409886929.jpg)
-
Tuo on minun mieleeni! makiaiset pastilli wärit vaan niin johan on kiwempi katella kalustoa, nykyisten perinteisten sijjaan..kuvioista sitten erikseen ;)
-
Äkkiseltään ihan hauskoja.
Muutaman vuoden näyttää hyvältä, sitten rupiaa hiljaksiin happanemaan. Neutraalimpi parempi.
Ehkä kannattaisi keskittyä johonkin muuhun.
-
Äkkiseltään ihan hauskoja.
Muutaman vuoden näyttää hyvältä, sitten rupiaa hiljaksiin happanemaan. Neutraalimpi parempi.
Ehkä kannattaisi keskittyä johonkin muuhun.
Tuo onkin myyntiä edistävä yritys ja makia sellainen
-
Äkkiseltään ihan hauskoja.
Muutaman vuoden näyttää hyvältä, sitten rupiaa hiljaksiin happanemaan. Neutraalimpi parempi.
Ehkä kannattaisi keskittyä johonkin muuhun.
Suurinpiirtein noin ajateltiin autoistakin aikoinaan...
-
Hyvinhän se Adrian myynti pyyhkii muutenkin, toki tuo on vaan yksi keino saada ihmiset tottumaan johonkin muuhunkin kuin vaan perinteiseen...auto issa Citroen on alkanut tehdä jotain uutta, ja hyvä niin. Thumb
Hyvä että rohkeutta riittää kokeilemaan jotain uuttakin.
-
Hyvä että rohkeutta riittää kokeilemaan jotain uuttakin.
Kyse onkin siitä, riittääkö tarpeeksi monella asiakkaalla rohkeutta ostaa. Ehkä pitäisi lähteä liikkeelle hiukan kevyemmällä tuunauksella?
-
Mutta tuolla tavalla karavaanareiden huomio on taatusti saatu ehkä kääntymään katsomaan onko jotain muutakin kuin vain väri.
-
Itse olenkin aina ihmetellyt miksei matkailukalustoa saa haluamissaan väreissä siinä missä muita kulkuvälineitä. Valitsenhan sä autoakin tilatessasi haluamasi värin, niin miksei sitten as.kalustoa tilatessasi. Toki se valkoinen heijastaa auringon kuumuutta parhaiten pois, mutta siltikin 8)
No se että mennään samointein riikinkukko-väreihin, shakkiruudukkoihin yms. niin... No ehkä tuon värityksen olisi voinut aloittaa hieman maltillisemminkin ;)
-
Huomio ja mielenkiinto herätetään ääritoimilla. Siitä voi sitten vähän kelailla ja säätää takaisinpäin massoja varten.
Mutta kun on kerran käynyt yhdessä ääripäässä, ei sieltä sitten tulla takaisinpäin lähtöpisteeseen vaan johonkin lähtöpisteen ja käydyn ääripään välille. Ja siitähän tuossa on kyse...
Tämäkin ketju sen jo todistaa Thumb
-
Huomio ja mielenkiinto herätetään ääritoimilla. Siitä voi sitten vähän kelailla ja säätää takaisinpäin massoja varten.
Meinaat että vähän niinkuin nykyiset asuntomessut, joissa on 99% kämppiä, joita kukaan ei osta. Jokko hinnan tai näön takia...
-
Meinaat että vähän niinkuin nykyiset asuntomessut, joissa on 99% kämppiä, joita kukaan ei osta. Jokko hinnan tai näön takia...
No vähän mutta säätäisin kuitenkin tuon prosentin vähän pienemmäksi ;D En tosin käynyt Jyväskylässä joten en tiedä miten rajuksi meno on yltynyt ???
Mutta noinhan ne markkinat toimii: tuodaan jotain uutta ja ihmeellistä oikein ripsakalla kädellä ja sitten vähän pyöräytetään pyörää takaisinpäin niin saadaan sellaista mitä nopeat omaksujat ja "ne avarakatseiset uuden etsijät" ostavat. Noita sitten tulee käyttöön ja näkyviin > kuinka ollakkaan: matti meikäläisenkin silmä on kuin itsestään tottunut moisiin eikä ne enää näytäkään niin mystisiltä ja kummallisilta Thumb
Sitten muutaman ajan päästä keksitään "retro" ja myydään sitä vanhannäköistä uutena ja retrona. Ja taas on hienoa ja kansa ostaa :-X
-
Mutta noinhan ne markkinat toimii: tuodaan jotain uutta ja ihmeellistä oikein ripsakalla kädellä ja sitten vähän pyöräytetään pyörää takaisinpäin niin saadaan sellaista mitä nopeat omaksujat ja "ne avarakatseiset uuden etsijät" ostavat. Noita sitten tulee käyttöön ja näkyviin > kuinka ollakkaan: matti meikäläisenkin silmä on kuin itsestään tottunut moisiin eikä ne enää näytäkään niin mystisiltä ja kummallisilta Thumb
No näinhän nuo autovalmistajatkin tosiaan tekee, "vuotavat" jotain piirrustuksia markkinoille tai esittelevät erilaisia konsepteja messuilla joilla repäistään yleensä hieman överiksi ja kun se markkinoille tulon hetki koittaa, on nuo pahimmat räikeydet jo hiottu ja kummasti kauppa rupeaa käymään ;)
No ehkä tällä hetkellä kyllä C4 Cactus "hieman" kummastuttaa, vaikka jo ihan myynnissä oleva tuotantomalli jo onkin. Mutta taas toisaalta eiköhän tuokin istu Citroën perinteeseen, ainahan heillä on ollut jotain erikoista jos ei muuta niin sisustuksessa. Omakin C5 on päällepäin melko "normaali", mutta eipä taida kiinteää ratin keskiötä kovin monesta muusta autosta löytyä :D
-
Omakin C5 on päällepäin melko "normaali", mutta eipä taida kiinteää ratin keskiötä kovin monesta muusta autosta löytyä :D
No, mihinkäs sitä kiinteää keskiötä käytetään? ::)
-
Eikös deffleths vehkeisiin ole jo vuosia saaanut noita eri väri sävyjä ?
https://www.google.fi/search?q=deffleths&biw=1586&bih=727&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=NnMJVOfHMcXtOu-XgPgG&ved=0CAcQ_AUoAg
Sinisen, punaisen , keltaisen ja kerman värisen ainakin.
Ja burstner on kait kanssa näitä sävyjä tarjonnut.
Eli ei nyt varsinaisesti mitään uutta auringon alla.
-
No, mihinkäs sitä kiinteää keskiötä käytetään? ::)
Jos nyt en kovin pahasti muista väärin niin jäi Citroenillakin hetken kokeiluksi, kaikki erikoisuus ei välttämättä vaan toimi, kuten Fordin avaimella avattava konepelti, siinä yksi turhake.
-
..
kaikki erikoisuus ei välttämättä vaan toimi, kuten Fordin avaimella avattava konepelti, siinä yksi turhake.
Hyvinhän se on toiminu! Vai onko kyse "toimimisesta" (=mielipide) ;D
Mulle on ihan sama haparoinko kahvaa kenkäosastosta, vai avainta taskusta :laugh:
-
Eikös se C5 sitikan ratin keskiö vielä tönötä paikallaan ?
Ja tuo C4 cactus: eihän tuo ole sen kummempi kuin Range Rover Evoque jota on ollut jo aiemminkin tarjolla 8) Minun silmään noissa kahdessa on "samaa makua". C4 ehkä vähän käynyt marimekon kautta mutta kuiteskin perusmuotoa jos katsoo.
Erikoisuus voi hyvinkin palvella itse asiaa mutta pelkkä erikoisuus itsensä vuoksi lie harvemmin funktionaalisesti optimi vaihtoehto.
-
No, mihinkäs sitä kiinteää keskiötä käytetään? ::)
Nappulat pysyy paikallaan eikä pyöri ratin mukana ynnä tuonne sisään saa mahtumaan suuremman airbagin kuin pyörivään keskiöön saisi. Ja kestävyydenkin suhteen tuo ei tartte mitään kierrekaapeleita yms. jotka sitten ajan kanssa jossain vaiheessa kuitenkin katkeilisi Thumb
Ja jos sitten niitä miinuksia, niin tuota rattia ei muuten pyöritellä sisäkehältä. Sitä kun on pari kertaa kokeilut ja runnonut rystysensä noihin keskiön kulmiin, niin rupeaa homma menemään jakeluun jo vähän paksumpaankin kaaliin ;D
Käytössä ensialkuun tuo kyllä tuntui oudolta, mutta alta 1vko siihen jo tottui ja samalla tuohon nappulaviidakkoon pettyi, sillä loppupelissä toimintoja tuossa ei kuitenkaan ole läheskään niin paljoa kuin nappuloiden lkm antaisi olettaa. Niitä on vain eroteltu yksittäisiä juttuja omaan nappulaansa, vaikka niitä voisi ihan hyvin yhdistelläkin, mutta näin sitten tällä kertaa 8)
(http://www.citroen.sa/wp-content/uploads/2013/04/Conduite-citroen-C5-berline.jpg)
Fordin avaimella avattava konepelti, siinä yksi turhake.
Tuossa C5:ssa konepellin kahva on muuten oven karmissa => jää oven sisään kun oven sulkee. No toisaalta se on siinä aika hyvin tyrkyllä kun oven avaa niin eipä tartte kojetaulun alta haparoida :)
-
Hyvinhän se on toiminu!
Toimiihan se toki mutta ei siitä mitään hyötyä ole ja Fordkin on sen nykyisin oivaltanut uudempien mallien kohdalla ja palannut perinteiseen.
Ducatossa tuo löytyy kojelaudan päädystä, eipä tartte kyykistellä lainkaan. Thumb
-
Jos nyt en kovin pahasti muista väärin niin jäi Citroenillakin hetken kokeiluksi, kaikki erikoisuus ei välttämättä vaan toimi, kuten Fordin avaimella avattava konepelti, siinä yksi turhake.
Ei tuo avaimella avattava konepelti mikään turhake ole. Minulla on tapana kurkistaa konepellin alle useinkin ja Pidän tuota hyvänä. Voin painaa peltiä hiukan alas joustoa vastaan ja se aukeaa helposti. Oikkuileva veijeri tai jäätynyt sellainen on hankalampi, tosin tällaisessa tapauksessa ongelma usein ratkeaa kun käyttää koneen lämpimäksi.
-
Toimiihan se toki mutta ei siitä mitään hyötyä ole ja Fordkin on sen nykyisin oivaltanut uudempien mallien kohdalla ja palannut perinteiseen.
Minä taas olen ymmärtänyt asian niin, että kun sinne pellin alle mennään, koneen ei oletusarvoisesti tarvitse käydä. Hyvistäkin asioista voidaan luopua hyvin valittajien tähden...
-
Hyvistäkin asioista voidaan luopua hyvin valittajien tähden...
Tyyliin Audi A2, jossa konepelti on pultattu kiinni, koska normaalioloissa käyttäjän ei tartte sinne päästä, kaikki nestelisäykset on tuotu etumaskiin :laugh:
(http://www.carmagazine.co.uk/upload/24302/images/AudiA2_3.jpg)
-
Tyyliin Audi A2, jossa konepelti on pultattu kiinni...
Ja miten kävi sillekin edelläkävijälle. Ei ole tuo kiinteä konepelti muihinkaan malleihin tullut kun ei ole tuota malliakaan enää valmistuksessa.
-
..
Ducatossa tuo löytyy kojelaudan päädystä, eipä tartte kyykistellä lainkaan. Thumb
..nii-no, jos on niin nysä, että kojelauta on leuan korkeudella :laugh:
Juu, kyllä minäkin piden tuota vaijerittomuutta hyveenä.. ja monesti on ensiksi tulee käytyä konepellin alla ennenkuin edes ovia aukonut. Joskus kun ei ole halunnut konetta sammuttaa, on pitänyt vaimolta avaimia kysellä, esim kun etelän motarilla on tauolle käynyt, niin konepelti ylös ja auto käy vielä 2 min. tasaten lämpöjä. Konepelti saatta olla 20 min auki, jotta se kaikki lämpö moottorista ja askista tulisi suoraan ulos, eikä rintapellin ja ohjaamon lattia kautta tupaa - asialla on iso merkitys +35-40C etelän ilmassa..
Joo, OT ;)
-
Tyyliin Audi A2, jossa konepelti on pultattu kiinni, koska normaalioloissa käyttäjän ei tartte sinne päästä, kaikki nestelisäykset on tuotu etumaskiin :laugh:
Tuohan alkaa jo mennä suuntaan, jossa auto ei kohta avaa enää konepeltiä, jos sille ei ole ensin esittää ajoneuvoasentajan ammattitutkintokort tia ;D
-
..nii-no, jos on niin nysä, että kojelauta on leuan korkeudella :laugh:
Osimoilleenhan se on noin justiinsa kun avaa oven. ;D
On muuten uudenkin auton valinta helppoa kun on "nysä". ;D
-
On muuten uudenkin auton valinta helppoa kun on "nysä". ;D
Ja kun on tälläinen kahlaaja-tyyppinen kuin minä, niin se on kaikkea muuta :( Eikä koske vain autoja, mutta myös esim. prätkissä tunkevat ne perhanan tankin pullistukset juuri tuohon polven kohdalle niin ajele sellaisella sitten :-X
-
Ja kun on tälläinen kahlaaja-tyyppinen kuin minä, niin se on kaikkea muuta :( Eikä koske vain autoja, mutta myös esim. prätkissä tunkevat ne perhanan tankin pullistukset juuri tuohon polven kohdalle niin ajele sellaisella sitten :-X
Kahlaaja-tyyppi, pitkät hoikat jalat ja pienet siniset munat. :D :D
-
Kahlaaja-tyyppi, pitkät hoikat jalat ja pienet siniset munat. :D :D
Osu ja uppos :laugh: Vaikkakin siitä mun oppimastani versiosta puuttuvat sanat "hoikat" ja "pienet" :-[
-
Kahlaaja-tyyppi, pitkät hoikat jalat ja pienet siniset munat. :D :D
Kahlaajalinnuilla on pitkät saviset jalat ja pienet siniset munat :)
-
Täällä päästy asiaan. ;D
------------------------------
Myyhän ne värit ja sisustuskankaat, saarekevuoteet ja baarikaapit.
Asiasta perillä oleva ostaja kattelee muuta, kuten rakenteita ja eristyksiä. Taitavat olla vain vaativia ja kalliita kehittää.
Ostajille sitä mitä ne haluaa, ja mahdollisimman pienin kustannuksin.
-
Semmoistahan se on. Mutta sillähän myytyä saa, ei tosin kaikille.
-
Jatketaampa tähän. Muutamailla vaunuilla vielä, vaikei Adriaa olekkaan. Johan täällä citikka käytiin jo läpi :D
Kuvat on poimittu kirotusta Facebookista. https://www.facebook.com/Caravan.Duesseldorf (https://www.facebook.com/Caravan.Duesseldorf)
(http://karavaanari.org/kuvat/1409982800.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1409982801.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1409982829.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1409982830.jpg)