Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Aiheen aloitti: Pena10 - 25.08.2014 kello on 15:46
-
Joskus matkaparkissa olen miettinyt hajoasiko auto jos nukkuisi vaunu autossa kiinni. Sängyt on takana ja jos neljä ihmistä siellä, varmaan hajoisi? Voisiko olla niin, että vaunu olisi autossa ja vain takatuet alhaalla?
-
Itse olen tuossa tilanteessa, kun vaunu on autossa kiinni, laskenut takatuet sekä nokkapyörän.
-
Samoin useastikin jos vain nukkumaan pysähtynyt.
-
Samoin kuten edellä, aika harvoin katkaistaan, jos on riitävästi tasaista tilaa.
Nokkapyörällä voi hiukan nostaa etupäätä tarvittaessa.
-
Miten se auto siitä kärsisi, jos suunnilleen tasanen paikka.
Itse annan olla matka/puskaparkissa kiinni autossa ja laitan kaikki neljä tassa maahan.
-
Oleellisempaa on varmaankin muistaa kierrellä kaikki jalat pyörät ylös ennen kun lähtee jatkamaan matkaa... ni eipähän tule sellaisia hassuja apu ohjauksia kun on satanen lasissa...
Itsekin pidän yhdistelmän välillä yhdessä jos on tilaa ja asennon saa suorax...
-
Miten se auto siitä kärsisi, jos suunnilleen tasanen paikka.
Itse annan olla matka/puskaparkissa kiinni autossa ja laitan kaikki neljä tassa maahan.
Näin minäkin teen, lisäksi irroitan pistotulpan autosta. Lähtiissä normi pyllistys vaunun alle.
-
Mä olen pitänyt tapana laskea nokkapyörän alas ja irroittaa pistokkeen. Hyvin toistaiseksi näin pärjätty.
-
Mitä hyötyjä katsotte saavanne pistotulpan irroituksesta ?
-
Joissain autoissa voi tyhjentää akun jos on virta autosta vaunuun. Ei liene yhden yön ongelma, mutta jos enempi käyttää sähköä illan aikana, voi aamun lähtö olla hankala. ;)
-
Mitä hyötyjä katsotte saavanne pistotulpan irroituksesta ?
Ei mitään, rele katkaisee sähkön syötön, hyötynä on notkeampi selkä
-
Mitä hyötyjä katsotte saavanne pistotulpan irroituksesta ?
Oikeasti en tiedä tuleeko nykyiseen autoon edes jatkuvaa virtaa pistokkeeseen, aikaisemmissa autoissa oli sumuvalot kytkettynä ja toiseen muutin kun kärryn sumuvalo möllötti kokoajan kun pistoke oli kiinni autossa. En koe tarpeelliseksi jatkuvaa virtaa koska akkukapasiteettiä on minulle riittävästi puskaan+agrikaatti lisänä jos ei yllä roikka valtakunnan verkkoon. Tosin agri muuhun käyttöön mutta samalla lataa akkujakin ylijäämä sähköllä.
-
Ei ole vaunu eikä auto hajonnut
(http://karavaanari.org/kuvat/1409029514.jpg)
-
^
En ou ennen nähnyt V70:stä NELJÄLLÄ sivuikkunalla
-
Ei ole vaunu eikä auto hajonnut
(http://karavaanari.org/kuvat/1409029514.jpg)
Ompas piiitkä veturi. Thumb
-
^
En ou ennen nähnyt V70:stä NELJÄLLÄ sivuikkunalla
Huomaa vaunun vanteet. Teiltä lähtöisin.
-
Huomaa vaunun vanteet. Teiltä lähtöisin.
Tiedossa on, fönareita funtsailin :laugh:
-
Itse olen kattonut vatupassilla vaunun suoraan. Tarvittaessa joutuu laittamaan auton renkaiden allekin palikoita (ajaa auto kiilojen päälle). sitten nokkapyörällä hieman nostan vaunun keulaa, ettei rasita auton jousia. Kaikki tassut olen laskenut alas. Nokka pyörän olen myös jättänyt alas. Pistokkeen otan pois, kun vaunu syöttää sumuvalolle vietaa pistokkeen kautta. Ainakin merkkivalo kojelaudassa palaa.
- Desibeli
-
Pienemmissä (keveissä) vaunuissa ulko-ovi on yleensä vaunun pyörän takana (solifer rappu kiinni vaunussa), jolloin vaunu keikahtaa kovasti aikuisen miehen tullella sisään/ulos. Siksi meillä laskettiin toinen takajalka alas kahvitauoillakin.
Näissä myös peti oli vaunun etuosassa (sohva), ja etupää keikkui kylkeä kääntäessä. Yöksi siis kaikki jalat alas. Nokkapyörä ei nääs estä kallistelua.
Itse järjestin vaunuihini aina ajonaikaisen latauksen vaikka erillisellä kaapelilla/liittimellä ja näin turvasin 12V:n riittävyyden.
Vedin käsijarrun päälle ja irrotin sähkösyötöt. Ja joskus ne unohtuivat liikkeelle lähtiessä. >:(
-
^
En ou ennen nähnyt V70:stä NELJÄLLÄ sivuikkunalla
Ompa tosiaan komee "limusiini" ;D Tuosta olis kiva nähdä kuvaa lähempääkin ;D
-
Ompa tosiaan komee "limusiini" ;D Tuosta olis kiva nähdä kuvaa lähempääkin ;D
Johtokunnan kärry, nääs! :laugh:
-
Jos Volvolla vetää liian raskasta vaunua käy kuten Pamaukselle. Onneksi sen verran joustavaa materiaalia, että ei ole revennyt. Kuinkahan pitkä tuo on vuoden päästä jos samaan malliin jatkaa vetämistä ja venymistä...
Ja asiaan, ei mitään syytä irrottaa vaunua veturista jos saa yhdistelmän suoraan tai tykkää nukkua vinossa. Ja jos yöllä haluaa oikein vaunua heiluttaa, niin silloin kannattaa jalat vääntää alas ettei veturista mene iskarit.
-
Vaunupalon on vielä käsittelemättä. Sen sattuessa harmittaisi jos auto olisi irrallaan ja avain jäisi kiireessä vaunuun. Molemmat palaisivat.
Mutta jos olisi kiinni, voisi ajaa palokuntaa vastaan ja auto pelastuisi. ;D
-
Mutta jos olisi kiinni, voisi ajaa palokuntaa vastaan ja auto pelastuisi. ;D
:laugh: :laugh:
juurikin näin
-
Vaunupalon on vielä käsittelemättä. Sen sattuessa harmittaisi jos auto olisi irrallaan ja avain jäisi kiireessä vaunuun. Molemmat palaisivat.
Mutta jos olisi kiinni, voisi ajaa palokuntaa vastaan ja auto pelastuisi. ;D
Toivon mukaan ei tule semmosta hätää!
-
Joskus matkaparkissa olen miettinyt hajoasiko auto jos nukkuisi vaunu autossa kiinni. Sängyt on takana ja jos neljä ihmistä siellä, varmaan hajoisi? Voisiko olla niin, että vaunu olisi autossa ja vain takatuet alhaalla?
Jos hajoaa niin paras hajotakin, ei saa niin heikkoa tekoa olla!! Ja mitä virtojen kytkemiseen tulee, töpseli saa ja pitääkin olla kiinni monessa saksalaisessa nykyvaunussa missä ei ole akkua.