Provo tuo on, ei mielipide. ;D
Ajattele jos autossa ja taloudessa automaattisesti toimivat laitteet muutettaisiin takaisin manuaalisiksi, olisi aika onnetonta elämää; radiokanavat ja tv-kanavat pitäisi virittää käsin...huoneiden lämpötilat olisivat mitä olisi kun talossa olisi vain uuni ja takka jolla hoidettaisiin lämmitys..jatkanko vielä ? ;D
Sellaiseen prosessiin automaatio sopiikin mikä sikäli vakioitu, että anturein saadaa aikaiseksi "suljettu säätöpiiri". Auton vaihteistossa harvemmin tuota olis - samalla tavalla nyky ECUt säätää moottoria (avoimena lähes kaikki muutostapahtumat)
Keppiin koskemalla moni vaununvetäjä rajoittaa vaihtamista isoimmalle, alamäessä moottorijarrua, ylämäessä lukitsee pienemmälle jne.. Monessako autossa autom. muuttuu PCM-ohjelma vetoon sopivaksi kun kytkee kärryn perään.
Ihan ilman vaunuakin mitens rullaat valoihin, alamäessä. Tai sitten jarrutat oikeasti moottorilla (vuoristo).. muutenkuin käskemällä "manuaalisesti" ;D
Ihan ilman vaunuakin mitens rullaat valoihin, alamäessä. Tai sitten jarrutat oikeasti moottorilla (vuoristo).. muutenkuin käskemällä "manuaalisesti" ;D
Antaa Toyotan hybriditekniikan hoitaa moottorijarrutuksen ja silloinkin latauksen muodossa ja jos tarvitsee jarrupolkimeen koskea niin silloinkin ladataan akkua eli polkimella olo on vain hyväksi. ;D
On se melkoista polkemista tuolla vaimon autolla vaikka painoonsa nähden suhteellisen vääntävä kone on jo alhaalta lähtien, silti kaupunkiajo on aika "pelleilyä".