Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Truma => Aiheen aloitti: surfferi - 14.08.2014 kello on 15:26
-
Lämmitin käynnistyy normaalisti pysyy päällä hetken ja sammuu, kierrättää ilmaa normaalisti, pakokaasut poistuvat, jos lämpötilan säätö on pienellä pysyy pidempään päällä. Sama homma pelkällä veden lämmityksellä.
-
Kylmänä laittaa päälle nostaa tehoja ja antaa kipinän kolmessa vaiheessa ja lämmintä tulee hetken, lämpötilan säätimen ollessa 30 astetta, sitten sammuu.
-
Kylmänä laittaa päälle nostaa tehoja ja antaa kipinän kolmessa vaiheessa ja lämmintä tulee hetken, lämpötilan säätimen ollessa 30 astetta, sitten sammuu.
Tuliko vika yhtäkkiä vai pikkuhiljaa? Haiskahtaa liekintunnistusvial ta kun antaa kipinää aina kun teho muuttuu. Oletko tarkistanut kärjet? Onko sattumalta kaasupullo jus vaihdettu kun vika tuli?
-
Vika tuli pikkuhiljaa, kärkiä en ole vielä tarkistanut. Pullon vaihdosta alkoi, kokeilin toistakin pulloa, mutta ei vaikutusta.
-
Vika tuli pikkuhiljaa, kärkiä en ole vielä tarkistanut. Pullon vaihdosta alkoi, kokeilin toistakin pulloa, mutta ei vaikutusta.
Ootko ns.suhauttanut pullosta ennen paikalleen laittoa?
-
Vika tuli pikkuhiljaa, kärkiä en ole vielä tarkistanut. Pullon vaihdosta alkoi, kokeilin toistakin pulloa, mutta ei vaikutusta.
Pullonvaihdon jälkeen ne viat usein tulee. Tarkista ne kärjet ensin. Kortin voin korjata jos ilmenee, että vika on siinä jota tosin en usko. Vika voi olla myös jumittavassa kaasuventtiilissä. Koputtele hieman kaasuventtiilin keloja kun käynnistät.
-
Silloin kun poltin lähtee päälle ei kuulu mitään outoja ääniä, mutta vähän ennen kuin sammuu kuuluu sirinää.
-
Silloin kun poltin lähtee päälle ei kuulu mitään outoja ääniä, mutta vähän ennen kuin sammuu kuuluu sirinää.
Mutta mitä sen jälkeen?
-
Punainen häiriövalo syttyy ja poltin hiljene.
-
Punainen häiriövalo syttyy ja poltin hiljene.
Vika on joko kärjissä tai liekkivahdissa, pitäisi päästä mittaamaan.
-
Kiitos, täytyy lähteä tutkimaan.
-
Pullonvaihdon jälkeen ne viat usein tulee. Tarkista ne kärjet ensin. Kortin voin korjata jos ilmenee, että vika on siinä jota tosin en usko. Vika voi olla myös jumittavassa kaasuventtiilissä. Koputtele hieman kaasuventtiilin keloja kun käynnistät.
ite en tunne kyseistä lämmitintä, mutta heräs yks kysymys mieleen?
onko siin kaks tehoo ku puhuit kaasuventtiilin keloista.
eli onko toinen kela perus teholle ja toinen lisäteholle ja liekki vahti perus tehon puolella.. kun lämmitin puottaa tehoa sammu lisäteho ,mikä oliki ainut mikä palo ja liekkivahti kylmenee?
tää ois oikeestaan mjolle tarkotettu kysymys ei alottajalle
-
ite en tunne kyseistä lämmitintä, mutta heräs yks kysymys mieleen?
onko siin kaks tehoo ku puhuit kaasuventtiilin keloista.
eli onko toinen kela perus teholle ja toinen lisäteholle ja liekki vahti perus tehon puolella.. kun lämmitin puottaa tehoa sammu lisäteho ,mikä oliki ainut mikä palo ja liekkivahti kylmenee?
tää ois oikeestaan mjolle tarkotettu kysymys ei alottajalle
Liekkivahti valvoo kaikkia tehoja.
-
Tehoja on 2kW ja 4kW tai 2+4kW, jos liekki sammuu välillä pudotetaan tai vaihdetaan 2kWlle ja annetaan kipinää.
-
Ongelmat kun lisääntyy tehonlisäys tarpeen mukaan niin mikähän mahtaa olla akun kunto tahi varaustila. (ohjauspanelin kylläkin pitäisi varoittaa tyhjästä akusta, eikä ihan kuvatunlainen ole pannun käyttäytyminen jos virranvähyydestä ongelmat johtuu)
-
Eikös tehontarpeen kasvaessa eteen tuleva ongelma voisi johtua myös "ruokapulasta"?
Saattaa olla kaasupulloon liitettävän paineensäätimen siivilä umpiruosteessa/töhnässä? Toimiiko keittiön lieden liekit yhtäaikaa? Vesikattilat tietenkin liekkien päälle jos tuota kokeilee.
-
Kiitoksia avusta. Lämmitin toimii taas, poltin meni vaihtoon. Tien päällä takaisin eikä palele. ;D
-
Kiitoksia avusta. Lämmitin toimii taas, poltin meni vaihtoon. Tien päällä takaisin eikä palele. ;D
Mikä siinä polttimessa oli vikana? Liekki ei pysynyt päällä ja poltin vaihdettiin?
-
Ei pysynyt liekki päällä.
-
Ei pysynyt liekki päällä.
Mikä siinä palopesässä oli vikana?
-
Morjesta karavaanarit.
TRumatic 6002 EH
Tuollainen trumatic kyseessä ja polttaa piirikortilla olevaa 6,3A sulaketta. Kun uuden vaihtaa,kestää n. 15 sekkaa ja palaa uudestaan.Olen koettanut löytää aiemmista viesteistä samanlaista vikaa ja ainut on ollut,että puhaltimen moottori polttaa ko. sulaketta. Onko kokemuksia kellään?
Kukahan suunnittelija on keksinyt niin V-mäisen paikan piirikortille. Ilman pannun irroitusta on näin äkkinäisen aika vaikea ottaa piirikortti esille ja vaihtaa sulaketta. Kyllä ajan kanssa sekin onnistui, mutta ilo oli lyhytaikainen ,kun sulake paloi heti uudestaan. Kun tämä sulake palaa,ohjauskeskus on täysin mykkä, ei mitään valoja.
-
Moro.
Puhaltimen moottori kuormitti liikaa,poltti 6,3 A:n sulaketta. Uudella moottorilla TRuma taas pelaa.