Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: v-e-s-a - 12.08.2014 kello on 19:52
-
Jep, hankin tuollaisen projektin josta oli kansi sökö, ja nyt auto olisi käyntikunnossa mutta mitä lämpöantureita on kannen jakoremmin puoleisessa päässä? (2) toinen sopi lämpömittarin johtoon mutta entä toinen anturi? vieressä roikkuu sininen johto vapaana, mutta en uskalla siihen sitä kytkeä kun anturinjohto on vihreä. mistä flekti saa tiedon lämmöistä? tässäpä alkuun... :D
-
mutta mitä lämpöantureita on kannen jakoremmin puoleisessa päässä? (2) toinen sopi lämpömittarin johtoon mutta entä toinen anturi? vieressä roikkuu sininen johto vapaana, mutta en uskalla siihen sitä kytkeä kun anturinjohto on vihreä. mistä flekti saa tiedon lämmöistä?
Ylikuumenemisen varoitusvalon anturi. Flektien anturit on jäähdyttimessä.
-
Onko ko mallissa siis lämpömittari sekä vielä merkkivalo ylikuumentumiselle? onko auton johtonipussa mittarin johto vihreä ja se ylikuumentumis johto sininen? (vierekkäin) mittasin sen sinisen johdon ja näytti tulevan siihen jännite. kiitos
-
Korjaamokirjan sähkökaavion mukaan anturit ovat lämpömittarin anturi, josta lähtee vihreä/valkoinen johto, ja moottoin ylikuumenenmisen merkkivalon katkaisin, josta lähtee tummansininen johto. Molemmat menevät minulla omiin, vihreisiin johdonsuojiin.
Jäähdyttimen puhaltimen kaksoislämpökytkime stä lähtevät: musta, vaaleanpunainen/musta ja musta/sinipunainen -johdot ja katkaisin löytyy syylärin kuskin puoleisesta pystyreunasta.
Tähän ehti tulla parikin kommenttia väliin. On tosiaan varoitusvalo, se, jossa on kuumemittarin symboli.
-
Kytkentä voisi olla linkissä olevan kaavion mukainen. Toisessa linkissä kaavion numerotunnukset.
http://goo.gl/dEmQf0
http://goo.gl/CSX3gK
-
ISO kiitos avusta tähän saakka, kaikenkenmoista tulee touhuttua, mutta nuo sähkökuvat on mulle täyttä hepreaa...(