Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Vetoautot => Aiheen aloitti: Pekka - 7.04.2011 kello on 07:54
-
Taitaa kohta olla käytetyt Saabit edullisia, kun näyttää siltä että konkurssiin on menossa koko firma.
Käytettyjen hinnat putoaa ja Saab rupee kiinnostamaan vetoautona. :)
Mikähän malli niistä parhaiten sopii veturiksi?
Onko kokemuksia?
-
Taidat olla pari vuotta myöhässä?
Itsellä kokemuksia vaunun kanssa 95 Griffinistä, lepposta menoa 8)
-
meillä kokemusta 1994 vm 9000 cse ... meillä on tuo ollut vuodesta -98 ..sillä vedettiin solikkaa 500 L ... isäntä kehui , et menee kuin juna .. eikä siinä tuuletkaan paljoa hetkautellut ...saabbi löytyy kyllä tuost autotallinkatoksen alta , mutta solikka on muuttanut jo muille maille ...ps. olen varmaankin joskus laittanut tuon saabin tännekkin jopa väärä vuosmallia olevax , kun ain muistan sen 96 vuodelta , jot pyydän taas kerran anttex tätä nuoruusiän klementtiaa vai mikä se oli ;D ;D ;D
-
meillä kokemusta 1994 vm 9000 cse ... meillä on tuo ollut vuodesta -98 ..sillä vedettiin solikkaa 500 L ... isäntä kehui , et menee kuin juna .. :D
Jos meinaa autoaan kehua niin nykyään ei anna kovin luotettavaan kuvaa jos junaa käyttää vertauksena :D
-
Joskus -80(?) luvulla 99 oli ihan mukava veturi. MItä nyt tietenkin etuveto vaunun vedossa aiheutti omat ongelmansa. Mutta kun sen tiedosti, niin menoksi. :D
-
Takavuosina noita tuli ihan harrastettua, mutta vaunua en vetänyt.
95 varmasti on paras vaihtoehto ja vetotarpeen määrä sekä vedettävän paino ratkaisee moottorivalinnan. Bensakoneethan on mitä mainioimpia, mutta dieseleistä se vanha kolmilitrainen on alaväännöltään aika surkea, pikkudiesel taas aika köykäinen raskaaseen autoon, saati sitten vetohommiin. Uusista koneista (noin 2004 jälkeen) en tiedä mitään.
-
Myöhässä?
Tommosta kattelin mutta hinta ei ollu vielä kohallaan. Saab 9-5 Vector 2,0T 220hv 4D AT6 FWD vm. 2011
Mutta odotellaan että hinta on kohdallaan.
-
Myöhässä?
Saabin pahin kriisi oli jo 2008-2009 ja silloin hinnat tuli oikeasti jo alas.
-
Nythän se pitää sijoittaa kun yleinen mielenkiinto kateissa 8)
Tänään rekisteröity - ja tänään tuli pihaa..
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/sekalaista/Kuvia/Saab9-3/Saab9-3_SP_TTiD4_small.jpg)
Onhan tuossa irtokoukkukin jo kiinni - tietäs vaan mitä sillä vetäis ;D
-
Joo, tätähän mä just tarkoitin. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Saabin osalta voi olla että tulee tosiaan ostajan markkinat.
Autohan on hyvä vaikkei sillä mityään vetäskään.
Ja kyllä varmaan vetoautona pärjää.
-
Jos Suomalaiset uuden henkilöauton ostajat ostaisivat Saabbeja, eikä mättäisi rahojaan Japanilaisiin autoihin, niin asia olisi toinen. Volvo kyllä veljille käy, mutta miksi ei Saab, no eihän Saab ole niin äveriäs, jos perässä ei ole merkintää kolme litraisesta voiman lähteestä pellin alla. :o
-
Volvo kyllä veljille käy, mutta miksi ei Saab, no eihän Saab ole niin äveriäs, jos perässä ei ole merkintää kolme litraisesta voiman lähteestä pellin alla. :o
?
Voisiko tosiaan olla niin, että muille kuin ihan marginaaliselle ostajaryhmälle sillä, mitä ulkopuolisille koneen koosta kerrotaan, olisi merkitystä? En usko. Sitäpaitsi päivän henki on pienentää koneiden kokoa, ja Saabin kaksilitraiset turbot on olleet mielestäni aina kolmilitraista veekuutosta parempia koneita. Juuri tuo turbokonehan on ollut paras osa Saabia, vanhemmat taatusti muistaa miten aikaansa edellä esimerkiksi T16 -kone oli. Mullakin oli sellainen vuosia. ;D
Saab (eli GM) taisi hoitaa homman eli merkin joutumisen vaikeuksiin itse laiminlyömällä tuotekehitystä ja ennenkaikkea hävittämällä merkin identiteetin. Kaikille ei ooppeli-Saab kelvannut.
-
Jos Suomalaiset uuden henkilöauton ostajat ostaisivat Saabbeja, eikä mättäisi rahojaan Japanilaisiin autoihin, niin asia olisi toinen.
Aikanaan NG-sarjan 900:ssa ja faceliftatun 9-3:sten kotimaisuus aste oli vielä suhteellisen korkea mutta uuden 9-3:sen tullessa markkinoille (oliko -01) ja sen avomallin valmistuksen siirtyessä Itävaltaan kotimaisuusaste tippui ja osaltaan se riitti omalta osaltani siirtymään muihin merkkeihin.
-96 uutena hankittu 900 kolmiovinen toimi täydellisen laadukkaasti koko sen vajaan 120000km:n ja 10 vuoden ajan mitä se oli minulla.
Laadukas auto kaiken kaikkiaan tuo Saab.
Jokohan se 88k5 lie saanunna uuden Saabin ? 8)
-
Jokohan se 88k5 lie saanunna uuden Saabin ?
Ka ku niskaa käännät yläviistoon , näet alle lainatun jutun. Taitaa selvitä vastaus.
Saappi o savolaenen pornoaato, suap eestä ja suap takkoo :o
Nythän se pitää sijoittaa kun yleinen mielenkiinto kateissa 8)
Tänään rekisteröity - ja tänään tuli pihaa..
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/sekalaista/Kuvia/Saab9-3/Saab9-3_SP_TTiD4_small.jpg)
Onhan tuossa irtokoukkukin jo kiinni - tietäs vaan mitä sillä vetäis ;D
-
Ei silti, hyvä auto Saab on.
Minullakin oli joskus 1970 mallinen 96 V4 johon laitoin Fordin 2 litraisen V4:sen ja kakskurkkuset kannen päälle. Kyllä kelpas ;)
Sitten oli 99 EMS , sekin oli ok. Vaihdelaatikko renas
-
^
Leppävirtalaislähtö isellä kaverilla (missä lienee nykyään...) oli musta 96, jossa on 2,9 litrainen Sierrassa ollut V6, laillisesti kilvissä. 190 hv taitaa olla vakioltaan, mitähän lienee "oikeasti". Todellinen syöksysämpylä. Auton tunnistaa ilmanottoaukoista takana kyljissä, syyläri on peräkontissa, kun kone on niin pitkä ettei sopisi eteen.
-
Jos meinaa autoaan kehua niin nykyään ei anna kovin luotettavaan kuvaa jos junaa käyttää vertauksena :D
weicco tää olikin sitä vanhaa hyvää aikaa ,kun vielä vaunua vedettiin ja junatkin kulki suitsait sukkelaa ,nyt 08 myytiin vaunu ja siirryttiin tuohon tupa-caarssi aikaan ;D ;D ;D ;D
-
Nii se oli silloin ennenvanhaa
-
Uutisia kun seuraa, niin taitaa Saabin osto aika lähentyä.
Vielä kun muutaman kuukauden malttaisi odottaa. Ja värillä ei sitten ole väliä.
-
^
Hyvä valinta - kaikki kysyvät kuinka uskalsit ostaa..
Yli 2.000 km takana - keskikulutus pysynyt 4.8l/100km vaikka sisäänajo menossa :D
Tukeva peli, maantiellä omiaan. Varustelu kierre alkanut;
(http://koti.mbnet.fi/sfc88k5/sekalaista/Kuvia/Saab9-3/DLR.jpg)
-
saapi nähdä muttako suabbi kiinaan , kun rahotus tulee sieltä satojamiljoonia onneksi...no eipä väliä , jos laatu säilyis ja saatavuus taattu ... ei koskaan tiedä vaikka meitin subbivanhus saiskin katoksen alle kaverin ja ihka uuden suabbin .. mut se on mahdollist just ku nuo plottonumerot vain natsaa ja tulee se muutaman millin plottovoitto ... siihen asti saa suabbi olla yksikseen siellä :) :) :)
-
Hiukan historiaa saabista :D
http://hikipedia.info/wiki/Saab
-
Saabihan on tehnyt "matkailuautoja" jo hyvissä ajoin... :P
(http://jinge.se/bild/1husbil.jpg) (http://jinge.se/politik/dagens-bild-en-husbil.htm)
(http://blogg.vk.se/uploads/335/images/P1160021-600.jpg) (http://blogg.vk.se/halsozam/2009/07/19/saab-husbilar-jan-n-130005)
-
Uutta tekstiä vanhaan topicciin ;D
Täällä yksi joka vasta aikoo käyttää Saabiansa vetoautona. Tarkemmin mallia 9-3 Sport Combi Aero TTiD Automaatti. Saas nähdä miten se jaksaa huhkia, jos tässä joku meille sopiva pikku vaunu löydetään...
-
Uutta tekstiä vanhaan topicciin ;D
Täällä yksi joka vasta aikoo käyttää Saabiansa vetoautona. Tarkemmin mallia 9-3 Sport Combi Aero TTiD Automaatti. Saas nähdä miten se jaksaa huhkia, jos tässä joku meille sopiva pikku vaunu löydetään...
meitin suobbi ikivanha 17v .. veti solikkaa niin ettei sitä edes huomannut , et oli koukus .. kyl tuokin on varmaan ihan hyvä vetojuhta .. uskoisin :)
-
Uutta tekstiä vanhaan topicciin ;D
Täällä yksi joka vasta aikoo käyttää Saabiansa vetoautona. Tarkemmin mallia 9-3 Sport Combi Aero TTiD Automaatti. Saas nähdä miten se jaksaa huhkia, jos tässä joku meille sopiva pikku vaunu löydetään...
Jaksaa vetää kevyesti.
Itellä kokemusta Saabista 2,3i vaparikone (150hp) ja manuaali (sekä 9-3 2.0i automaatti), kumpiki jaksoi helposti vetää tuota 1600kg vaunua. Liikkeelle lähdöissä vain piti olla manuaalilla tarkempi jotta ei sutaise ;)
-
Mulla on Volvon S60D5 automaatti. Vastaavat paukut löytyy sinun autostasi. Laitan linkin mistä voit katsoa sopivuuksia.
Antoi muuten Saab/Soliferille loistavan arvosanan ;)
http://www.towcar.eu/basic_index.php
Edit, itsellä paljon isompi vaunu
-
Joskus vetelin 900 kiloista Matkaajaa 99-Saabilla yleensä ongelmitta. Joskus talviliukkailla ongelmia. Mutta pakkasella nousi Pyhätunturille kuin tyhjää vaan.
-
Ei etuvetoinen ole mikään ongelma veturina.
Nim.merk. "Vuosikymmenien kokemuksella".
-
Missä te ootte joku huutaa täydellä campparialueella. Saabisti huuta Saapillua ja Jeeppi mies vastaa Jeepillua.
-
Tänään Iltasanomissa kerrottiin että
lokakuusta marraskuuhun olisi 9-5 Saabin arvo pudonnut 3% .
Näitä vaan on niin vähän myynnissä etten ole vielä huomannut mitään.
53.000 Saabbia kuitenkin Suomessa.
Taitaa odottelu jatkua.
-
Nyt jos uskaltaa, niin Saabeissa alkaa olla hinnat kohdallaan! Hyvät prosentit lähtee pois jos suoralla meinaa ostaa. Tuolla edellämainitsemani TTiD farkkuSaab tuli syksyllä vaihdettua nelivetoiseen 2.0TS XWD automaatti-farkkuun (Saab siis tämäkin). Sitä vaunua vaan ei vielä ole tullut hankittua. Jälleen tässä kevään myötä asia noussee uudelleen esiin. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi ;D
-
Kysy mitä vaan vaunun hankinnasta, täältä löytyy mielipiteitä ja tietoa myös. :)
-
http://foorumi.saabclub.fi/
tuossa saabbi miehelle foorumi.
-
http://www.saabsunited.com/2013/09/production-has-started.html
Ekat Saabit on saatu linjasta ulos :-)