Karavaanarin keskustelufoorumi
Karavaanarin keskustelut => Karavaanarin olohuone => Aiheen aloitti: vesako - 1.07.2014 kello on 18:52
-
Ulkoinen muotoilu on mielestäni hyvinkin onnistunut
Kuin myös väritys.
Mielenkiinnolla odotellaan lisää tietoja.
-
Nii joo, eipä tuo sama muotoilu ym. tehnyt kauppaansa Hymer nimellä ainakaan suomessa, eli lienee nimi tarralla suuri merkitys kun rupeaa sama muotoilu maittamaan.
-
Kuvia tehtaalta...
-
Thumb solikka eim näytä enää punkilta :laugh:
-
Nii joo, eipä tuo sama muotoilu ym. tehnyt kauppaansa Hymer nimellä ainakaan suomessa, eli lienee nimi tarralla suuri merkitys kun rupeaa sama muotoilu maittamaan.
Käyhän Suomessa Toyota ProAcenkin kauppa vaikka täsmälleen saman auton saisi Ranskalaisella merkillä halvemmalla.
-
Solifer on Solifer, vaikka voissa paistaisi. Thumb
-
Käyhän Suomessa Toyota ProAcenkin kauppa vaikka täsmälleen saman auton saisi Ranskalaisella merkillä halvemmalla.
Sillehän on hihitelty moneen kertaan. Vähän kuin ennenvanhaan Ladakuskit. Osa osti sen politiikan vuoksi vaan. Tässä taitaa olla sama juttu :-*
-
Sillehän on hihitelty moneen kertaan. Vähän kuin ennenvanhaan Ladakuskit. Osa osti sen politiikan vuoksi vaan. Tässä taitaa olla sama juttu :-*
Lada ei ole auto ,mutt ikuinen se on :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
-
Topelius, ootko vaunun ostanut kun tehtaalla olet, vai oletko ?
-
Topelius, ootko vaunun ostanut kun tehtaalla olet, vai oletko ?
Voihan se olla . Hakee tehtaalta suoraan kuin Mersuja jotkut aikoinaan :laugh:
-
On vaan Soliferin laatu huonontunut vuoden 2005 jälkeen todella tasaisesti. Nyt tää malli joku hymerin tekele, jossa tarrat vaihdettu Soliferiin. Nyt voi vaan tuumata; Mentiin ryminällä ojasta allikkoon. :-\
-
Mitä tuosta Hymerin tekemän Soliferin laadusta voi sanoa tällä kokemuksella :-\
-
Mitenkään kantaa ottamatta asiaan. Yrittääkö joku kertoa että Hymer on p*ska, noin yleisesti ajateltuna. En kyllä itsekään ostaisi tuota Sobby vaunua :(
-
No itellä viimeisiä suomessa tehtyjä! Hyvä on, muunmaalaisista vaunuista ei voi kommentoida. Hymerin auto oli viis vuotta, eikä ollut pahaa sanomista siitäkään.
-
Ei mulla ole ainakaan Hobbysta, eikä Soliferistä pahaa sanottavaa. Kummallakin pärjää vallan mainiosti.
-
Solifer Nordican valmistaa LMC, joka on Hymerin omistama.
Ainakin se on varmaa, että Nordican mallin hinnat ovat kohdallaan 15-20 te mallista riippuen
http://www.citycaravan.fi/matkailuvaunut/solifer.html
-
Sillehän on hihitelty moneen kertaan. Vähän kuin ennenvanhaan Ladakuskit. Osa osti sen politiikan vuoksi vaan. Tässä taitaa olla sama juttu :-*
Kun viimeksi katselin hinnastoa, taisi se proace olla kilpailijoitaan hieman edullisempi suhteessa vakiovarusteisiin.
Toisaalta proacen mukana saa Toyotan huollon, joka kokemukseni mukaan ainakin Tampereella peittoaa esim citikan virallisen huoltoliikkeen. Itselläni sama auto on Fiat merkillä varustettuna, koska sillä silloin en proaceja saanut, ja osa konsernia täällä virallisesti myyvien ja huoltavien ketjujen kanssa en halunnut enää joutua tekemisiin.
Mitä tulee tuohon soliferiin, minusta muutos oli positiivinen.
-
Onko minun silmissä vik-kaa
mutta onko solikkasta tullut laatikkomainen
tykkäsin kyllä siittä pyöreämmästä muodosta
ehkä enemmän
kuin tästä uudesta kulmikkaammasta :-\
noh eiköhän noita, sitten messuillakin ole
mutta olen vaan ylen hämmästynyt
ja voihan toi muotoilu olla jo vanhakin jutska
mutta nyt vasta omaan silmään se pisti
kovastikkin ....
-
Ei tuo uusi solikka ainakaan silmään näytä pahalta, melko vanhahtavia on ollu aiemmin.
-
Varmasti hyvä kilpailija Hobbyille kun alkaen hinnat on alta 20te ilmeisesti.
-
Aika tyylikäs, vai mitä :)
-
Varmasti hyvä kilpailija Hobbyille kun alkaen hinnat on alta 20te ilmeisesti.
Niin halvalla ne muka myy talvivaunua :o
-
Halpuus on suhteellista, ja talvivaunuun en ota kantaa. Mutta ilmeisesti hinnoissa ei ole ihan yhtä paljon ilmaa ja ns talvilisää kuin joissakin toisissa tai ennen Solikassa. Tosiasiassa ne talvivarusteet ja rakenteet kun ei todellisuudessa hintaa kovin valtavasti nosta, ei lähelekään mitä niissä on hinnoissa ollut mukana. Tietty tehoton tuotanto + kova kate tekee sen että korkean perushinnan päälle tulee enemmän myös veroa.
-
Halpuus on suhteellista, ja talvivaunuun en ota kantaa. Mutta ilmeisesti hinnoissa ei ole ihan yhtä paljon ilmaa ja ns talvilisää kuin joissakin toisissa tai ennen Solikassa. Tosiasiassa ne talvivarusteet ja rakenteet kun ei todellisuudessa hintaa kovin valtavasti nosta, ei lähelekään mitä niissä on hinnoissa ollut mukana. Tietty tehoton tuotanto + kova kate tekee sen että korkean perushinnan päälle tulee enemmän myös veroa.
Mutta noita kannataa ostaa varastoon pari kappaletta ja toinen vara osiksi Thumb
-
Miksi? Tilaa sitten taas uuden kun myy entisen. Ei nuo korkoa kasva nurkissa, siksi kauppiaatkin niitä pyrkii myymään pois.
-
Miksi? Tilaa sitten taas uuden kun myy entisen. Ei nuo korkoa kasva nurkissa, siksi kauppiaatkin niitä pyrkii myymään pois.
Piitähän sitä olla varaosa vaunu pihassa vaikka itsellä ei ole ;) :D
-
Piitähän sitä olla varaosa vaunu pihassa vaikka itsellä ei ole ;) :D
No, nyt täytyy myöntää että minulla ei ole Polariksesta henk kohtaista kokemusta. Solikasta on, kuten myös Hymeristä.
Jos Polariksen kanssa on tottunut että tarvii olla varavaunu ja vielä varaosavaunu niin voin kertoa että näiden muiden kanssa se ei ole tarpeen. Kokolailla uskallat lähteä reissuun ilman tuollaista vara-arsenaalia.
Toki tuo selittää Polariksen hinnan jos tuo varaosavaunu tulee samaan hintaan vaunukaupassa. Silloinhan sen hinta onkin aivan kilpailukykyinen eikä varaosavaunusta ole edes suurta haittaa jos pitää kausipaikalla. Silloin varmaan saa neuvoteltua sille parkkipaikan jostain alueen perältä, kuusen alta.
Paljon reissaavalle siitä voipi olla jo enemmän haittaa, kahden vaunun kuskaaminen on jo hankalaa. Suosittelen matkailuautoon siirtymistä, vaikka Polarikseen jos sille kelpaa varaosalähteeksi se Polariksen vaunu mitä voit sitten näppärästi vetää perässäsi.
-
No, nyt täytyy myöntää että minulla ei ole Polariksesta henk kohtaista kokemusta. Solikasta on, kuten myös Hymeristä.
Jos Polariksen kanssa on tottunut että tarvii olla varavaunu ja vielä varaosavaunu niin voin kertoa että näiden muiden kanssa se ei ole tarpeen. Kokolailla uskallat lähteä reissuun ilman tuollaista vara-arsenaalia.
Toki tuo selittää Polariksen hinnan jos tuo varaosavaunu tulee samaan hintaan vaunukaupassa. Silloinhan sen hinta onkin aivan kilpailukykyinen eikä varaosavaunusta ole edes suurta haittaa jos pitää kausipaikalla. Silloin varmaan saa neuvoteltua sille parkkipaikan jostain alueen perältä, kuusen alta.
Paljon reissaavalle siitä voipi olla jo enemmän haittaa, kahden vaunun kuskaaminen on jo hankalaa. Suosittelen matkailuautoon siirtymistä, vaikka Polarikseen jos sille kelpaa varaosalähteeksi se Polariksen vaunu mitä voit sitten näppärästi vetää perässäsi.
Tarkotin soliferiä :D
-
Puhutko kokemuksen rintaäänellä vai tuuliko leukoja heiluttelee??
-
Puhutko kokemuksen rintaäänellä vai tuuliko leukoja heiluttelee??
Merkki ei vaihdu,on se toi meitin vaunu vaan hyvä Thumb
-
Kysyinkö sitä?
-
Voihan se olla sun mielestä hyvä mutta jos toinen on tottunut parempaan.
-
Voihan se olla sun mielestä hyvä mutta jos toinen on tottunut parempaan.
Mikä vois olla parempi? Joku saku? Hah,hah ;) :D
-
Aika tyylikäs, vai mitä :)
Kyllä, toi on tosi komea ja tyylikäs.
-
Kyllä, toi on tosi komea ja tyylikäs.
Vaunun vaihtoon vaan ;) :D
-
Vaunun vaihtoon vaan ;) :D
Ei hyvää 19 vuotta vanhaa Soliferia kannata vaihtaa vaan uutuuden takia. ;) Vanhaa voi aina rempata. Thumb Kuvassa vanha ja uusi takapää.
(http://karavaanari.org/kuvat/1417191569.jpg)
-
Vaikka tuo. Polarikseen on mennyt usko kun sitä pitää jonkun jatkuvasti vakuutella jotta kyllä se hyvä on. Hyvää ei tarvitse erikseen kehua.
Mielestäni markkinoilla on paljon hyviä vaihtoehtoja, onneksi niillä kaikilla ei ole täällä toitottajia joka sitä omaa merkkiään työntäisi joka keskusteluun... Ketä se jaksaa pidemmän päälle edes kiinnostaa?
-
Ei ketään.... Kiinnosta, jostain syystä vaan joku tuo asiaa esille koko ajan, vaikkei omistaisikaan tai olisi ikinä käyttänytkään sitä.
Mutta noihin vaunujen hintoihin, katsoo vaikka Hymer Centerin hinnat uusista Solifereista :laugh:
Eihän nuo hinnat alkaen kesäkopit ole verrattavissa näihin kalliimpiin malleihin edes 2015 mallin Sobbyissä.
Sitten kiinnostaa tuo kaikkien tarttuminen juuri Soliferin hintoihin. Katsoo vaikka Helsinki Caravanin sivuilta ;) Kaben hinnastoa
-
Nyt taitaa tulle ekat vaunut Suomessa myyntiin.
http://www.nettikaravaani.com/solifer/470/1421101
-
Onhan noita ollut pitkään.
http://www.netticaravan.fi/kauppiaat/HYMER+CENTER+-+Touring+Camp+Oy/609/uudetvaunut/1
http://bot.fi/m1w
Jälkimmäisessä vielä ostettaviakin seassa.
-
Morot vaan!
Tässä on tullut vedettyä Hymerin vaunua pitkin ja poikin noin 60tuhatta kilometriä vuodesta 2008 lähtien. Tähän asti paras ja lämpimin vaunu ja ensimmäinen trumahticilla, jos vielä tulis tarve vaihtaa niin trumatic on ainoa vaihtoehto. Kokemusta on kahdesta matkaajasta, knaussista, polarista ja detskusta, kaikkia on viety pitkälle ja kovaa, mutta hymeri on ylivoimaisesti tasalämpöisin.
Se ettei hymeriä ole paljon myyty suomessa ei tarkoita ettei olisi ykkösluokkaa. Niin ja lisäksi solikasta afrikassa, jossa niistä lopulta tehtiin pumppuvahdin asuntoja ja alustasta peräkärryjä kun ensin vähän vahvistettiin niitä rat-tuotteen tekeleitä.
-
Nyt taitaa tulle ekat vaunut Suomessa myyntiin.
http://www.nettikaravaani.com/solifer/470/1421101
Tämä vaunun on tehnyt muuten LMC. Tuohon edelliseen tekstiin vielä hymeristä liittyen.
Niin vuoden 1992 LMC:ssä on jo ollut koko vaunussa sininen foam rakenne ja puristettu ovi. Eipä ollut soliferilla vielä tietoakaan silloin puristetusta ovesta.
Se vain oli niin, että Solifer oli silloin suosituin, sama se on nyt tilanne Hobbyllä, ei välttämättä paras mutta suosituin.
Kyllä Soliferin suunta on nyt oikea hinnat kohdalleen, siitä se lähtee..
-
Kyllä Soliferin suunta on nyt oikea hinnat kohdalleen, siitä se lähtee..
Näitäkö tarkoitit vai hinnat alkaen mallia
http://www.netticaravan.fi/kauppiaat/HYMER+CENTER+-+Touring+Camp+Oy/609/uudetvaunut/1
-
Heh hee,onhan ne kohillaan,mutta kenen mielestä? :D t migel
-
En tiijä, mää vaan kysyin kun immeiset sannoo notta ny on Solikass hinnat kohillaa. Kukkaa ei vuan kehtoo vastoo. Kiitos siulle ku vastasit Thumb
-
Ei hyvää 19 vuotta vanhaa Soliferia kannata vaihtaa vaan uutuuden takia. ;) Vanhaa voi aina rempata. Thumb Kuvassa vanha ja uusi takapää.
(http://karavaanari.org/kuvat/1417191569.jpg)
Mistä vesi liplatellut sisälle, kun koko takaseinä pitänyt vaihtaa?
-
Mistä vesi liplatellut sisälle, kun koko takaseinä pitänyt vaihtaa?
Ylänurkasta oikealta, sen ruskean osan. Vain ruskea osa tehtiin uusi. Alapelti vaihdettiin sileään kun halusin sileän. ;)
-
Aika tyylikäs, vai mitä :)
Jaa, ihme teippiviritelmiä moni nykyvaunu ja -auto. Ei sytytä. Pienet on akkunat Solikassa vieläkin.
-
Jaa, ihme teippiviritelmiä moni nykyvaunu ja -auto. Ei sytytä. Pienet on akkunat Solikassa vieläkin.
Toi ikkunoiden pienuus on vain hyvä asia. ;)
-
Nyt ei ainakaan Solifereiden eristeet enää mätäne :)
(http://karavaanari.org/kuvat/1418407467.jpg)
-
Mistä ton plokkasit? :D
-
Nyt ei ainakaan Solifereiden eristeet enää mätäne :)
(http://karavaanari.org/kuvat/1418407467.jpg)
Entä jos se puu tai pintavaneri mätänee.. ;D
-
Ainahan jotain voi löytyä, mikä kastuu. Edelliset Soliferit on taidettu tehdä vielä styroksista, niin kuin Hobbytkin...
http://www.hymercenter.fi/hymer-eristysteknologia.htm
-
Sekin on nykyään hyvä mahdollisuus jos Soliferin haluaa, että käy ostamassa Saksasta Hymerin samoilla varusteilla tuhansia jopa kymmeniätuhansia €uroja halvemmalla ja ostaa samalla reissulla Soliferin teipit siihen. Sitte teipit vaihtaen vaunun arvo/arvostus Suomeen tuotuna onkin jotain ihan muuta kuin alun perin ::) ;).
-
Sekin on nykyään hyvä mahdollisuus jos Soliferin haluaa, että käy ostamassa Saksasta Hymerin samoilla varusteilla tuhansia jopa kymmeniätuhansia €uroja halvemmalla ja ostaa samalla reissulla Soliferin teipit siihen. Sitte teipit vaihtaen vaunun arvo/arvostus Suomeen tuotuna onkin jotain ihan muuta kuin alun perin ::) ;).
Miks nähdä tommonen vaiva :o
-
Miks nähdä tommonen vaiva :o
Tulihan tuossa tuhat tai jopa kymmenentuhatta syytä.
-
Tulihan tuossa tuhat tai jopa kymmenentuhatta syytä.
En lähtis tommosee huiaamis linjalle,rehellistä kauppaa Thumb Ja näkyyhän se rek.otteesta mikä kysymyksessä :D
-
En lähtis tommosee huiaamis linjalle,rehellistä kauppaa Thumb
Eihän siinä mitään huijata, tehdas tekee samaa, käyttää eri tarroja...noinhan se tekee Opelkin Vauxhallin kanssa, onhan noita muitakin joka alalla...marketeiss akin on sähkölaitteita vaikka miten monella eri tarralla varustettuna.
-
Sekin on nykyään hyvä mahdollisuus jos Soliferin haluaa, että käy ostamassa Saksasta Hymerin samoilla varusteilla tuhansia jopa kymmeniätuhansia €uroja halvemmalla ja ostaa samalla reissulla Soliferin teipit siihen. Sitte teipit vaihtaen vaunun arvo/arvostus Suomeen tuotuna onkin jotain ihan muuta kuin alun perin ::) ;).
Kiinnostaa ne käyttökokemukset, että millainen vaunu on, oli se sitten Hymeri tai solifferi.
-
Eihän siinä mitään huijata, tehdas tekee samaa, käyttää eri tarroja...noinhan se tekee Opelkin Vauxhallin kanssa, onhan noita muitakin joka alalla...marketeiss akin on sähkölaitteita vaikka miten monella eri tarralla varustettuna.
No se on Itä-Suomessa kaupan teko jotta ei haluta asiakasta takasin,se on toista vaunu ja auto puolella,sori vaan Thumb
-
No se on Itä-Suomessa kaupan teko jotta ei haluta asiakasta takasin,se on toista vaunu ja auto puolella,sori vaan Thumb
En ymmärrä mitä nyt tarkoitat, sanoin vain että tuo eri merkkien laitto täysin samaan laitteeseen on erittäin yleistä ympäri maailmaa, ei se pelkästään tänne itä-Suomeen ole tuollainen tapa pesiytynyt.
-
En ymmärrä mitä nyt tarkoitat, sanoin vain että tuo eri merkkien laitto täysin samaan laitteeseen on erittäin yleistä ympäri maailmaa, ei se pelkästään tänne itä-Suomeen ole tuollainen tapa pesiytynyt.
Elikkä ostan farkku ladan maalaan se keltaseksi,niin avot uusi seat :P
-
Elikkä ostan farkku ladan maalaan se keltaseksi,niin avot uusi seat :P
Se vaan ett jos vanha lada nii saattaapi kestää pidempään ko seat= syttyy kuin ittestään :laugh: :laugh:
-
Niin Lada oli vuoden auto korkeittaa kahden. ^-^
Joopa Joo.... :D ;)
-
Niin Lada oli vuoden auto korkeittaa kahden. ^-^
Joopa Joo.... :D ;)
Ja on edelleen ainoa auto joka lähtee käyntiin -35 asteessa. :D
-
Ja on edelleen ainoa auto joka lähtee käyntiin -35 asteessa. :D
Tehty ciberian oloihin! onkohan wielä weivillä varalta ... ;D
-
Itselläni oli Lada 2105 kahdensankymentä luvulla ja toimi
moitteetta, mutta miten nämä jutut liittyvät otsikon
aiheeseen :o
-
Ja on edelleen ainoa auto joka lähtee käyntiin -35 asteessa. :D
Siitä autosta nii tiiä..mut kyllä muuten lähtee -35 ast.
julkisesti en niissä näyttäydy. :laugh: :laugh:
joskus olen kyydissä ollu ja ko omalle kylälle tultiin nii heittäydyin makuulle piiloon :D
-
Itselläni oli Lada 2105 kahdensankymentä luvulla ja toimi
moitteetta, mutta miten nämä jutut liittyvät otsikon
aiheeseen :o
Näin liittyy:
Sekin on nykyään hyvä mahdollisuus jos Soliferin haluaa, että käy ostamassa Saksasta Hymerin samoilla varusteilla tuhansia jopa kymmeniätuhansia €uroja halvemmalla ja ostaa samalla reissulla Soliferin teipit siihen. Sitte teipit vaihtaen vaunun arvo/arvostus Suomeen tuotuna onkin jotain ihan muuta kuin alun perin ::) ;).
-
Ja on edelleen ainoa auto joka lähtee käyntiin -35 asteessa. :D
Ei pidä paikkaansa, diesel Bravo käynnistettiin toissa talvena ilman lämmitystä -36 asteen pakkasesta, mutta sehän ei olekkaan -35 ;)
-
En minäkään muista olenko just -35 asteessa käynnistänyt autoa lämmittämättä, mutta hieman kylmemmästä olen. Eikä minullakaan kyseessä ollut lada ;)
Mutta jos palataan ladoista Soliferiin. Muistelin jostain lukeneeni että vaunujen sisustuksessa on eroja Solifieterin ja Hymerin osalta. Jos muistan oikein niin ihan pelkillä teipeillä ei vaunuja samaksi saisi.
-
Kovin samalta näyttää sisältäkin kun tuosta katalogista ottaa Sense 690 mallin kuvat esiin http://www.solifer.com/katalog/
Tästä sitten Hymer kuvat ja hinta http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/hymer-eriba-eriba-nova-s-690-leder-alde-autark-arktis-2014-sulzemoos/199655311.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.m akeId=11300&makeModelVariant1.m odelDescription=alde&makeModelVariant1.s earchInFreetext=false&makeModelVariant2.s earchInFreetext=false&makeModelVariant3.s earchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&negativeFeatures=EXPORT&categories=Caravan&noec=1
Tästä sitten hinta Soliferina huom tuo varustellun vaunun hinta yli 60.000 tuh. €uroa http://www.nettikaravaani.com/solifer/690/1423500
Jos ei samanlaisia ole niin läheltä liippaa.
-
On sisustuksessa, varustuksissa huomattavasti ja ratkaisuissa. Tuo teippijuttu oli niitä legendoja. Enkä toisaalta tiedä kun sanottiin arvostuksen kasvavan teipeillä. Onko joku jo ilmoittautunut joka tuota 15 mallia ihannoi. 14 mallisen voisin ostaakin.
-
Tuo teippijuttu oli niitä legendoja.
Joskus legendoissa saattaa mukana (huom.saattaa) olla ripaus totuutta.
-
Kuten edellä jo mainittu. Teippejä ja tarroja vaihtamalla saadaan eri merkki katsastettua.. Esim Mitsubishi, cat, rocla eri teipit samoja paskoja samat mallit. Minkä ihmeen lasien läpi te katsotte noita solifer/polareita? Mä uskallan väittää että joku on nähnyt ja katsellut monta kertaa enempi näitä koppeja, esim kuin pienen elämän KEV.
-
Joskus legendoissa saattaa mukana (huom.saattaa) olla ripaus totuutta.
Ounastelen asiaa sen verran, että jos/kun tehdas tekee kahta merkkiä, esim. Hymer/Solifer, niin tarroilla "vaihdetaan" merkkiä. Mutta papereissa on myös sama merkki kuin teipeissä.
Tuskin Trafi vaihtaa papereihin merkkiä, vaikka kuinka monta kertaa vaihtaisi teippejä??
-
Kovin samalta näyttää sisältäkin kun tuosta katalogista ottaa Sense 690 mallin kuvat esiin http://www.solifer.com/katalog/
Tästä sitten Hymer kuvat ja hinta http://suchen.mobile.de/wohnwagen-inserat/hymer-eriba-eriba-nova-s-690-leder-alde-autark-arktis-2014-sulzemoos/199655311.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MH&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.m akeId=11300&makeModelVariant1.m odelDescription=alde&makeModelVariant1.s earchInFreetext=false&makeModelVariant2.s earchInFreetext=false&makeModelVariant3.s earchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorhome&segment=Motorhome&negativeFeatures=EXPORT&categories=Caravan&noec=1
Tästä sitten hinta Soliferina huom tuo varustellun vaunun hinta yli 60.000 tuh. €uroa http://www.nettikaravaani.com/solifer/690/1423500
Jos ei samanlaisia ole niin läheltä liippaa.
Siis voi olla, että noissa vaunuissa on jotakin muutakin eroa kuin tarrat, mutta onko todellisuudessa niin paljon eroa, että kannattaa maksaa merkistä tuo hinnanerotus.
No näitä on nähty aikaisemminkin esim seat exeo ja audi a4 tai vanha passat ja vanha skoda superb. Siltikin näitä kaikkia myydään edelleen hintaeroista riippumatta. Merkillä on aina jokin status. Tässä tapauksessa Soliferillä taitaa olla tässä esimerkki tapauksessa ainakin 10.000 € status. Joku maksaa joku ei. Se on kuluttajan valinta.
Voi myöskin olla niin, että Hymer haluaa tuoda omaa laatuaan esille Soliferin avulla ja pikkuhiljaa hävittää Solifer merkin, koska voi tarjota Hymer merkillä saman tuotteen halvempaan hintaa. Tämä auttaa esim markkinointiin, kun ei tarvitse markkinoida useita merkkejä. No mene ja tiedä. Toivotan kuitenkin Soliferille uudella omistajalla pitkää ikää. Toivottavasti ei käy kuin Nokian puhelimien.
-
Olenko ymmärtänyt jotain väärin? Käsitin että vain valmistus tapahtuu Hymerin toimesta Soliferin tilaamana kuten on matkailuautojen osalta (ainakin integroidut) tainnut tapahtua jo pitkään. En ole mistään kuullut että Hymer olisi Soliferia ostanut.
-
Joo en kyllä tiedä tarkasti mitä Soliferille on tapahtunut
Tuossa keskustelua
http://karavaanari.org/index.php/topic,10944.0.html
-
http://www.caravan-lehti.fi/?x38898=514304
Vähän enemmän tietoa, vähemmän mutu spekulointia
-
Samat tekstit näytti olevan molemmissa linkeissä.
Kummastakaan ei oikein selvinnyt mitä on tapahtunut.
Sen me tiedämme, että Hymer ja Lmc valmistaa uudet Soliferit.
Ja eroavaisuudet saksalaisten omiin merkkeihin on vähäiset, mutta hintaeroa löytyy malliston kalliimmasta päästä.
Vaikuttaa vähän siltä, että henkilöstöä ei ole siirtynyt kovinkaan paljon Hymerin palvelukseen.
Onkohan tässä nyt käynyt niin, että Solifer on antanut lisenssin Hymerille Soliferin valmistuksen, mutta Soliferin omistaja taho, vetää Solifer merkillä vielä välistä tuottoa Dorotean tehtaalle Polarin valmistukseen. Tällä toimenpiteellä yritetään Polarin valmistus vielä pitää Doroteassa käynnissä. Tämä selittäisi Hymerin ja Soliferin hintaeron.
Vaikeat on ajat vaunun valmistuksessa.
-
Samat tekstit näytti olevan molemmissa linkeissä.
Kummastakaan ei oikein selvinnyt mitä on tapahtunut.
Sen me tiedämme, että Hymer ja Lmc valmistaa uudet Soliferit.
Ja eroavaisuudet saksalaisten omiin merkkeihin on vähäiset, mutta hintaeroa löytyy malliston kalliimmasta päästä.
Vaikuttaa vähän siltä, että henkilöstöä ei ole siirtynyt kovinkaan paljon Hymerin palvelukseen.
Onkohan tässä nyt käynyt niin, että Solifer on antanut lisenssin Hymerille Soliferin valmistuksen, mutta Soliferin omistaja taho, vetää Solifer merkillä vielä välistä tuottoa Dorotean tehtaalle Polarin valmistukseen. Tällä toimenpiteellä yritetään Polarin valmistus vielä pitää Doroteassa käynnissä. Tämä selittäisi Hymerin ja Soliferin hintaeron.
Vaikeat on ajat vaunun valmistuksessa.
Kutakuinkin näin. Lisensi myyty.. Sitähän tuo hymerin omistaja yrittänyt vuosia sitten kun Solifer oli suomalainen.. Saisi jalkaa oven väliin paremmin suomen markkinoille. Nyt onnistui. Näin ne kylillä tuppaa juoru lentävän..
-
Minä en spekuloisi lisenssin myymisellä, ilmeisesti siitä ei ole kuin mutua ja huhuja?? Tuon em tiedon valossa Hymer vain on alihankkija joka valmistaa Solifer vaunut. En ainakaan itse osaa lukea tuota tiedotetta niin että Hymer olisi mitään ostanut tai että edes haluaisi ostaa.
Liekkö edes haluaisi panostaa hiipuvaan merkkiin ja meidän olemattomiin markkinoihin hankkimalla jotain tuon kaltaista.
-
Tyylikäs asuntoauto :)