Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Lämmitys ja ilmastointi => Truma => Aiheen aloitti: assertapani - 22.06.2014 kello on 13:48
-
Vaikuttaisi, että pietso ei pelaa. Mistähän patterit löytyy CI Elliot 10:ssä?
-
Vaikuttaisi, että pietso ei pelaa. Mistähän patterit löytyy CI Elliot 10:ssä?
Tietääkseni vain 3002 ja 5002 malleissa (kaminamallit) on käytössä paristotoiminen sytytys (joissakin niissä on myös pietzo eli naksutussytytys).
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pietsos%C3%A4hk%C3%B6inen_ilmi%C3%B6
Paristokotelo näissä malleissa on kaminan alareunassa vasemmalla.
http://sarkacaravan.fi/index.php?p=1_23_Truma-S-K-3002
-
Hienoa, että otit osaa mjh48. Olen näinä päivinä alkava karavaanari eikä asiat suju vielä kovinkaan mallikkaasti.
Lämmitin on Trumatic ja etupellin alta tosiaan löytyy motikka, joka on riittän suuri sisältämään pari paristoa, mutta sellaisia siellä ei taida olla. Motikka näyttää punaista valoa. Motikkaa ei ole äkkiseltään helppo avata.
Ylhäällä vasemmalla on kytkin, portaaton 5:n asteikko ja toisaalta asennot, joista yksi on A, toinen ympyrä ja kolmas muistuttaa tonttulakkia. Oikealla on pyöreä nuppi, jonka asteikko on 0 sekä 1-10.
Pikkuisen vaikea asetella etupeltiä takaisin paikoilleen. Mutta pitääkö punaiselle valolle tehdä jotakin.
Olen Rovaniemeltä, nyt Lahdessa. Täällä on niin kalsat ilmat, että läpöä tekis mieli...
-
Selvisi, että auton käyttäjä on ollut aiemmin 2-3 v sitten kansanedustaja Reijo Tossavainen. Hän muistelee, että auton lämmittimessä on pietso, jota on pitänyt painaa useita kertoja, eikä pattereita ollut. Selventävätköhän nämä edustajan muistikuvat mitään?
-
Selvisi, että auton käyttäjä on ollut aiemmin 2-3 v sitten kansanedustaja Reijo Tossavainen. Hän muistelee, että auton lämmittimessä on pietso, jota on pitänyt painaa useita kertoja, eikä pattereita ollut. Selventävätköhän nämä edustajan muistikuvat mitään?
ookko vääntäny lämmön säätimen johonni asentoon ja painanut sitä sisään, muistelen ettei joka asennossa painunut mutt kun painui ni rupes antaan kipinää ja sytty.. ei itell koskaa ollu, tai en tunnusta
-
Mulla on vanha 5002 lämmönsääimen ku painaa pohjaan ja käänttää isommalle niin kipinä syttyy ja vähän aikaa ku painaa niin jää palamaan. Ja jos oikein muistan niin yrittää antaa kipinää ku kääntää lämpötilan säädintä isommalle. Ja rollille. Voin myydä sulle tuon auton niin on sullakin sitten ollu truma lämmitin. Eikä ois hinnalla pilattu kampe :D
-
Mulla on vanha 5002 lämmönsääimen ku painaa pohjaan ja käänttää isommalle niin kipinä syttyy ja vähän aikaa ku painaa niin jää palamaan. Ja jos oikein muistan niin yrittää antaa kipinää ku kääntää lämpötilan säädintä isommalle. Ja rollille. Voin myydä sulle tuon auton niin on sullakin sitten ollu truma lämmitin. Eikä ois hinnalla pilattu kampe :D
rupes heti kiinnostaa,onks siin kasikone ja automaatti?
-
rupes heti kiinnostaa,onks siin kasikone ja automaatti?
Jos oikei muistan niin on,mutta ne on sun tallin lattialla oottamassa paikalleen laittoa :laugh:
-
Lämmitin on Trumatic ja etupellin alta tosiaan löytyy motikka, joka on riittän suuri sisältämään pari paristoa, mutta sellaisia siellä ei taida olla. Motikka näyttää punaista valoa. Motikkaa ei ole äkkiseltään helppo avata.
Ylhäällä vasemmalla on kytkin, portaaton 5:n asteikko ja toisaalta asennot, joista yksi on A, toinen ympyrä ja kolmas muistuttaa tonttulakkia. Oikealla on pyöreä nuppi, jonka asteikko on 0 sekä 1-10.
Jos sinulla on mahdollisuus ottaa kuvia ja laittaa ne tänne olisi asiaan helpompi ottaa kantaa
Olisiko siinä tuo paristokäyttö korvattu akkukäytöllä, nimittäin jos siinä mötikässä palaa punainen valo
Kamiinan pitäisi tosiaan syttyä painamalla ja pitämällä painettuna jonkin aikaa siinä päällä olevaa säätönuppia, joka säätää lämpötilaa
Se toinen säätö liittyy puhaltimen ja sen puhallusnopeuteen, lisäksi siinä on automaatti ja käsiasennot
Nämä oletuksena näkemättä lämmitintä tai kuvia siitä
Täällä on myös paljon parempia asiantuntijoita kuin minä ja myös hedän on helpompi neuvoa jos näkevät minkälaisesta lämmittimestä on kyse
-
Kuvassa oikea.jpg olevaa säädintä painamalla ei kuulu mitään (pietson) naksautusta, pitäisiköhän? Vai pitäisikö sitä painaa ja kääntää samaan aikaan?
Hurina kyllä alkaa laitteesta kuulua kun kuvan vasen.jpg säädintä käännetään (ja valitaan man tai auto).
-
Jos sulla on pietsomalli S3002 P, niin Pietsosytytintä käytetään painamalla lämmönssätönuppi (0-10 säätö) pohjaan. Autom. sytkällä olevat S3002/5002 -mallit räpsivät kipunaa mikäli lämmönsäätö on väännetty pois 0-asennosta. Nupin painaminen, molemmissa sytytin versioilla, avaa kaasuvettiilin tulon, ja jos liekinvartija lämpiää, jää kaasuventtiili auki (ja kipinäräpse lopuu automaatti/patteriversiossa) kun vapautat lämmönsäätimen painamisesn - ennen sitä katso liekin tarkastusikkunasta näetkö liekin..
http://www.atstuonti.fi/File/K%C3%A4ytt%C3%B6ohjeet/Truma/S3002%20(P)%20ja%20S5002.pdf (http://www.atstuonti.fi/File/K%C3%A4ytt%C3%B6ohjeet/Truma/S3002%20(P)%20ja%20S5002.pdf)
-
Juu pitää painaa ja kääntää vaikkapa 4:sen kohdalle. Katso kuitenkin että jako tukilta on kaasuventtiili kamiinalle auki! On varmaan samassa kun jääkaapin ja hellan venttiilit.