Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Sekalaiset => Aiheen aloitti: jamppu76 - 31.05.2014 kello on 19:32
-
mistä mahtaa johtua ajettavan leikkurin epätasainen käinti
-
Se nostaa automaattisesti kierroksia,kun rasituskasvaa leikkurilla.Eli kun kone meinaa sammua niin kaasuläpän asento muuttuu siten että konee kierrokset nousee tappiin ja ruoho kaatuu.Paikallaan ollessa kone pienillä kierroksilla on alltoilevaa eli ei syytä huoleen Thumb
-
mistä mahtaa johtua ajettavan leikkurin epätasainen käinti
Kaasuttajan kalvo on venynnyt.
Nykyisen 95e10 bensan etanoli ja kiinalaiset kaasarin kalvot ovat huono yhdistelmä.
Meillä on jo pari kalvoa mennyt tavallisessa briggs&stratton:in koneessa.
-
ok. Kalvon hankintaan jos vaik auttaa. Tuskin on kallis
-
Juu kalvo ei ole kallis. Noin 10€ hintaluokassa se on.
Tuo kalvo vika oireilee useimmiten niin, että ihan pienen hetken kylmä moottori toimii oikein. Kun moottori lämpenee, niin tuo käynnin voimakas aaltoilu alkaa.
-
Tuo kalvo vika oireilee useimmiten niin, että ihan pienen hetken kylmä moottori toimii oikein. Kun moottori lämpenee, niin tuo käynnin voimakas aaltoilu alkaa.
Just noin se oireilee.
-
Komppaan, kalvon vaihdolla tasaantuu käynti.
-
Ajettavan leikkurin ollessa kyseessä, siinä ei välttämättä ole kalvoa, vaan isompi kohokaasutin, jossa ei ole kalvoa
(http://karavaanari.org/kuvat/1401648483.jpg)
Tuommonen oli ainakin muinaisessa briggsin 8v koneella varustetussa Murrayssa, siinä kyseinen vika korjaantui, kohokammion pohjassa olevaa ruuvia säätämällä.
-
leikkuri olis tollanen. stiga park senator 12 Hv konneella.
-
Ohjekirja:
http://online.stiga.com/pdf/workshop_manuals/PA_EN_72.pdf
Eiköhän tuossa ole kalvokaasutin.
Selkiää varmasti kun ottaa kaasarin handuun.
-
Ohjekirja:
http://online.stiga.com/pdf/workshop_manuals/PA_EN_72.pdf
Eiköhän tuossa ole kalvokaasutin.
Selkiää varmasti kun ottaa kaasarin handuun.
Tuon ohjekirjan mukaan kyseisessä laitteessa on Briggsin 12.5 hv kone ja siinä nimenomaan ei ole kalvokaasutinta, joka näyttäis olevan noissa pienemmissä 5hv ja alle koneissa.
-
Nykyisen 95e10 bensan etanoli ja kiinalaiset kaasarin kalvot ovat huono yhdistelmä.
Eikös näissä pienkoneihin suositella pelkästään 98E10 siis 98E5 bensaa ? Niin itse olen ainakin tehnyt ja tuntuu Husqvarnan päältä ajettavan leikkurin 15-heppainen Kohler moottorikin tykkäävän...mitään ei ole tarvinnut 10 vuoden aikana itse moottorille tehdä öljynvaihtojen ja suodattimien vaihtojen lisäksi....vielä mennään jopa alkuperäisellä sytytystulpalla, kerran hihnan vaihto leikkuriin.
-
nonniin nyt se sit ei käy ennääkuin ryyppypäällä
-
Oireet passaa 100% väsyneeseen kaivoon. Tässäkö ei ollu kalvokaasutinta?
-
itse aattelin et kun kierokset pudotti niin pensan saanti loppui. Täytynee ottaa kaasari händyyn ja käydä läpi ja puhdistaa ja sit se varmaan selkii onko kalvoa
-
Meillä on ruvennut John Deere 180 Kawasakin 18hv. moottorilla vouvaamaan myös. Pitänee ottaa kaasari irti josko mato löytys sieltä.
-
Tarkastaa kannattaa myös polttoainesäiliön korkin ilmanvaihtoreikä (mikäli on). Tankkiin syntyvä alipaine saa käynnin humppaamaan ja lopulta lakkaa käynti kokonaan. Kokeilee ilman korkkia niin jos toimii, on vika korkissa..
-
Polttoainesuodatin kannatanee uusia myöskin kun voipi nekin tukkeutua.. Tulpan vaihto ei mee hukkaan myöskään..
Lopulta se vika on varmaan siellä kaasarissa, mutta nuo ulkoset mahdollisuudet on hyvä eliminoida pois myöski..
-
Tankinkorkkia auki on koetettu, mutta veikkaan tuon nyky bensan aiheuttanee jotain tukkeumaa kaasuttimen kanavissa.
-
siis ajatko 95 pensalla sitä? itellä on vain ja ainoastaan ysikasia kaikkien pienkoneiden ja vanhemman autonki tankissa..
Ootko ilmanputsarin sisuksiin vilkassu?
-
Putsarit on vaihdettu ja öljyt myös. Normaalisti ajan kaikkien kausivehkeiden sisään seisontakaudeksi pienkonebensat, mutta tuo ajettavava leikkuri jäi huomiotta, kun tuli leikattua nurtsia pääasiassa työnnettävällä Stigalla ihan vaan kuntoilun vuoksi. Noissa on tullut yleensä käytettyä 95E:tä, mutta lehtipuhaltimessa vain aina pienkone bensaa (käryn takia) ja lentokoneessa ja moottorikelkassa vain tuoretta 98E:tä.
Bensat omista "jerryistä" tulee kaadettua suppilon läpi jossa on vedenerotin itsessään, säämiskää en ole viitsinyt käyttää enää pitkäänaikaan.
Ps. muutama vuosi sitten tuli painittua / kiskottua soutuveneen Mercury 4hp. koneen kanssa, kunnes purin kaasuttimen ja totesin pääsuuttimen muuraantuneen lähes umpeen.
-
Kuulostaa siltä että homma on ns hanskassa Thumb
Ei muuta ku kaasarin putsailuun..
-
Minulla tuon oireen korjasi polttoaineletkuun liitetyn kertakäyttöisen (puhtaan näköisen) suodattimen vaihto. Hinta muutama euro.
-
Isommista moottoreista menee suuttimet muutamassa vuodessa tukkoon nykybensoilla, tuo pienkonebensa pelastaa paljolta jos talveks laittaa sisään. Kalvoja ei pelasta mikään jos viinaa seassa...
Noin 300 pienkonetta korjanneena 2 vuoden aikana......
-
Ei tuossa kohler koneessa ainakaan oo koskaan ollu ongelmia 98pensalla kun laittaa tankin piripintaan ja uusilla öljyillä+suodattimilla talviteloille ja akku sisälle.
keväällä suoraan kovaa ajua ilman nikotelua Thumb
-
Ajettavan leikkurin ollessa kyseessä, siinä ei välttämättä ole kalvoa, vaan isompi kohokaasutin, jossa ei ole kalvoa
(http://karavaanari.org/kuvat/1401648483.jpg)
Tuommonen oli ainakin muinaisessa briggsin 8v koneella varustetussa Murrayssa, siinä kyseinen vika korjaantui, kohokammion pohjassa olevaa ruuvia säätämällä.
Tulipahan testattua agrgaatti monen vuoden tauon jälkeen. Tulppa vaihdettu kaasari aukastu (kuvan mukainen) muutamaan kertaan yritetty aukoa ohuita kanavia. Millä vanhan bensan jätökset lähtee (WD40 ja paineilmaan käytetty ja vähän liukeni). Ongelma bensan saannossa koska sumutin pullolla annoin suoraan imuilmaan niin hyvin kävi. Pitemmän päälle hankala jos yhden pitää sumuttaa bensaa kokoajan :o :o Mihin aineeseen laitan uppeluksiin että kanavat aukeaa.
-
Vie se kaasari johonkin pienkonekorjaamoon ultrapesuun
-
Hieno messinkiharja ja johdon pätkä on hyviä rasseja. Kaasarin kaikki reiät kun rassaa johdon säikeillä läpi niin jo toimii taas. Pienkonebensaa kausilaitteisiin talvi/kesäsäilytyksen ajaksi helpottaa aina käyttöönottoa, se kun ei mene niin paljon "vanhaksi" että tukkisi paikkoja.