Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: SFC52815 - 27.05.2014 kello on 08:10
-
Osaiskohan joku sanoa, kuinka monen voltin paristo menee kyseisen piirongin matkustamo-osan kelloon ?
Paristoa ei ollut paikoillaan mistä tarkistaa ja kellossa itsessään ei lue mitään jännitteistä.
Tuohon meneviä paristoja kun löytyy 1,5 voltista 12 volttiin, niin ei viitsi ihan kaikkia kokeilla :)
Kuvassa näkyy tuo kello
(http://karavaanari.org/kuvat/1401167437.jpg)
-
Minulla on Dethleffsissä muuten samannäköinen kello kuin tuo, mutta numeroina roomalaiset numerot. Siinä on 1,5 voltin paristo. Uskoisin, että yleensä quartsikelloissa on sen kokoinen paristo, siis jännite.
Eikö siellä ollut mitään paristoa?
-
Kävin tänään yhtä matkailuautoa korjaamassa ja siinä oli kello, joka oli samannäköinen ja paristo lyhyt 12 volttinen. Oli muuten sama ohjauspaneelikin.
-
Lisaan vielä, että minun kellossa oli takakannessa pariston tyyppimerkintä.
Löytyisiköhän se sieltä jostain? Kuitenkin!
-
Kävin tänään yhtä matkailuautoa korjaamassa ja siinä oli kello, joka oli samannäköinen ja paristo lyhyt 12 volttinen. Oli muuten sama ohjauspaneelikin.
Jos kello on 12V niin mitä ideaa laittaa paristo kun voi vetää johdot akulta :o
-
Jos kello on 12V niin mitä ideaa laittaa paristo kun voi vetää johdot akulta :o
Pääkytkimesta asuinosan sähköt pois, niin kellokin pysähtyy.
-
Jos kello on 12V niin mitä ideaa laittaa paristo kun voi vetää johdot akulta :o
Mitä sinä sitä minulta kysyt? Kerroin vain mitä näin.
-
Lähinnä ihmettelin tuota ratkaisua, että onko sille joku järkevä selitys.
-
Myös elnagh:issa oli 12 v patteri kellossa. Juurikin varmaan tuon pää kytkimen takia. Eikä sinne kai mikään muu olis sopinutkaan.
-
Pääkytkimesta asuinosan sähköt pois, niin kellokin pysähtyy.
Omalla sulakkeella pääkytkimen ohi. Vie niin vähän virtaa ettei tyhjennä akkua vuodessakaan.
Vois vielä lisätä johtoon 12V reguloinnin, niin käy tarkemmin.