Karavaanarin keskustelufoorumi

Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: Aakku - 6.05.2014 kello on 20:43

Otsikko: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 6.05.2014 kello on 20:43
Mitenkäs se menee juridisesti....?

Tuossa kun ajaa köröttelin reilua 80 nopeutta, niin tuli mieleen, että takana on liimattuna 100:n nopeustarra. Tuli ajatus, että takaa tulevia voi ärsyttää, kun näkevät, että voisin satastakin ajaa.
Olisiko sallittua, että pitäisin sitä tarraa magneettitaustassa ja kiinnittäisin sen vain silloin taakse, kun todella ajelisin yli 80 nopeutta? Käytännössä Suomessa en kuitenkaan juuri koskaan.
Mitä mahtaapi sanoa laki, jos ajan satasta ja lätkä on poistettuna? Saapiko sakot ylinopeudesta, vai tarran puuttumisesta?
Katsastuksessa on todettu, että on velvoite pitää tarra takana. Se kuuluu varustukseen samoin kuin esim. turvatyynykin, kun satasen lupa on otteessa.
Ulkomailla tuolla tarralla ei ymmärtääkseni ole mitään merkitystä, vaan ajellaan sikäläisten sääntöjen mukaan.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: mjo33400 - 6.05.2014 kello on 20:45
Mikset aja sitä satasta?
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 6.05.2014 kello on 20:58
Mikset aja sitä satasta?
No tuota en kysynyt, mutta sopisiko vastaus, että ei huvita, tai ajo-ominaisuudet ei vastaa, tai nautin lomasta ja maisemista. Samoista syistä kartan vapaa-ajallani motareita.
Silloin harvoin, kun ajan Saksan baanalla, niin ajan sitä satasta. Silloin ei ole maisemista niin väliä.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: mjo33400 - 6.05.2014 kello on 21:01
No tuota en kysynyt, mutta sopisiko vastaus, että ei huvita, tai ajo-ominaisuudet ei vastaa, tai nautin lomasta ja maisemista. Samoista syistä kartan vapaa-ajallani motareita.
Silloin harvoin, kun ajan Saksan baanalla, niin ajan sitä satasta. Silloin ei ole maisemista niin väliä.

Kiitos vastauksesta, ymmärrän. ;)
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: vaanari61 - 6.05.2014 kello on 21:03
Mitenkäs se menee juridisesti....?
Ulkomailla tuolla tarralla ei ymmärtääkseni ole mitään merkitystä, vaan ajellaan sikäläisten sääntöjen mukaan.

On muuten merkitystä, et moottoritiellä saa ajaa kuin 100km/h ulkomailla. Se on autosi suurin sallittu nopeus.

Tuo tieto on peräisin toiselt' saitilt' joten ei sata varmaa, mutta ota varuilta selvää ennenkuin kaahaat yli 100km/h ulukomailla...

Kaik' eioo issesseen selevää . . .
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: seppoko - 6.05.2014 kello on 21:13
On muuten merkitystä, et moottoritiellä saa ajaa kuin 100km/h ulkomailla. Se on autosi suurin sallittu nopeus.

Tuo tieto on peräisin toiselt' saitilt' joten ei sata varmaa, mutta ota varuilta selvää ennenkuin kaahaat yli 100km/h ulukomailla...

Kaik' eioo issesseen selevää . . .

Mitähän vauhtia saavat jotkut rekat ajaa esim. Saksan motareilla, kun niiden persiissä on jopa neljä lätkää: 60, 70, 80 ja 90?
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 6.05.2014 kello on 21:17
On muuten merkitystä, et moottoritiellä saa ajaa kuin 100km/h ulkomailla. Se on autosi suurin sallittu nopeus.

Tuo tieto on peräisin toiselt' saitilt' joten ei sata varmaa, mutta ota varuilta selvää ennenkuin kaahaat yli 100km/h ulukomailla...

Kaik' eioo issesseen selevää . . .
No se yli 100 ajeleminen on toisten ongelma....
Ei ole mitään käryä, mutta mikäköhän on ajoneuvokohtainen maksiminopeus matkailuautolla ulkomailla sitten?
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: putkimies - 6.05.2014 kello on 21:22
 Kyllä se 100 lätkä on katsastusvaruste. Aikoinaan kun muutoskatsastin autoni satasen nopeudelle, lätkä oli mukana, piti se liimata siinä paikalleen, ei olisi muutoskatsastus tullut tehdyksi sillä selityksellä että liimaan sen myöhemmin kotona.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: "Masi" - 6.05.2014 kello on 21:22
Mitähän vauhtia saavat jotkut rekat ajaa esim. Saksan motareilla, kun niiden persiissä on jopa neljä lätkää: 60, 70, 80 ja 90?
tieluokituksen mukaisia kansallisia nopeusrajoituksi.
esimerkiksi yleensä ranskassa n-tiellä oleva 100km rajoitus alueella rekat 80km tunnissa ja niin edelleen.



eli koskevat vain rekisteröinti maata.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 6.05.2014 kello on 21:26
Kyllä se 100 lätkä on katsastusvaruste. Aikoinaan kun muutoskatsastin autoni satasen nopeudelle, lätkä oli mukana, piti se liimata siinä paikalleen, ei olisi muutoskatsastus tullut tehdyksi, sillä selityksellä että liimaan sen myöhemmin kotona.
Juu tämän tiesin, mutta sillä erolla, että sain luvan liimata kotona paikalleen.
Lähinnä kiinnostaa, jotta mikä sanktio siitä tulee, jos se olisi irrotettavalla alustalla ja välillä pois.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: vaanari61 - 6.05.2014 kello on 21:34
eli koskevat vain rekisteröinti maata.

Onko faktaa ?  Vai mutua ?

Pistä/kää linkki josta tuo käy ilmi aukottomasti.

Mitä tuota arvuuttelemaan, kuten tän saitin tapana on, etsikää vastauas ja kirijoottakaa / linkittäkää se tänne niin ei tarvi partaa pärryyttä turhan takia/ tietämättömyyttään . . .

Itse laitoin tuon viestini alottajalle jotta ei pitäisi itsestään selvänä noita juttui vaan ottaisi asiasta selvää jos tuota tietoa joskus tarvii  . . .

Parempi varmaan että ei osallistuis näihin "talakuuksiin" ollenkaan . . .
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: 88k5 - 6.05.2014 kello on 21:49
Niin, siis rekisteriotteesseen on merkitty huomautuksiin LTJ-tiedoiksi: valmistusmaa xxx, vetotapa nXy , turvatyyny(t) ... ja sitten tuo Nopeus 100km/h - se ei muun maalaiselle viranomaiselle merkitse yhtään mitään.. ei siis ole mikään 'rajoitus'. Tätä oli kysytty Autoliiton jäsensivuilla.

100-lätkän puuttuminen on yhtä iso rikos kuin 80-lätkän puuttuminen pakusta, jossa sellainen pitäisi suom. lainsäädännön mukaan olla; ajoneuvo ei ole varustettu katsastusvarustein (puuttuu).. Eri asia on sitten onko ajoneuvokohtaista rajoitusta noudatettu.

Aloituksen ajatusmaailma on minusta hieman hassu  :-\
Ei minun itsetunnolle ota yhtään ajaa alle enimmäisrajoitusten - edes motarilla. Lukitsen usein kruisen 97 km/h (gps) vaikka satkua saisi mennä. On mukavempi ohittaa rekkoja kun varaa nostaa nopeutta ohituspaikan "ottamiseksi", ja  toisaalta harva hlöauto (näin kesänopeuksin) jää perään roikkumaan. Ikään kuin minulla olisi (psyykkiseen rajoittimeen) vähän gäppiä  8) .. tätähän ei rekkamies ymmärrä kun se ajaa rajoitinta vasten ja syyttelee eu:ta kun ei voi 'oikasta kaasulla'..
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 6.05.2014 kello on 22:14
Aloituksen ajatusmaailma on minusta hieman hassu  :-\
Ei minun itsetunnolle ota yhtään ajaa alle enimmäisrajoitusten - edes motarilla. Lukitsen usein kruisen 97 km/h (gps) vaikka satkua saisi mennä. On mukavempi ohittaa rekkoja kun varaa nostaa nopeutta ohituspaikan "ottamiseksi", ja  toisaalta harva hlöauto (näin kesänopeuksin) jää perään roikkumaan. Ikään kuin minulla olisi (psyykkiseen rajoittimeen) vähän gäppiä  8) .. tätähän ei rekkamies ymmärrä kun se ajaa rajoitinta vasten ja syyttelee eu:ta kun ei voi 'oikasta kaasulla'..
..No kuule kaikkea hassua sitä tulee ajateltua, kun peilistä näkyy jonoa takana ja on 100 km rajoitus tiellä. Kyllä varmaan joku kiristelee hampaita, kun taas joku teiden tukko ajelee 80 nopeutta, vaikka persuksissa on oikein lupa ajaa nopeammin. Silloin kun ajan kuorma-autolla 80 nopeutta, niin sitä ehkä pidetään luonnollisempana, tai ainakin jotkut saattavat pitää.
Motarilla se ei sinänsä ole mikään ongelma, kun ohituskaistaa on silmän kantamattomiin.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: 88k5 - 6.05.2014 kello on 22:34
^
Eipä kannata ajatella 'mitä muut ajattelee..' jokaisella omat aivoitukset - joku ei "kehtaa" ajaa peräkärry perässä rekkanopeutta kun kovempaakin pääsee. Sitten on niitäkin paljon, jotka ajavat hlöautoillakin alle nopeusrajoitusten.. rekkojakin kulkee aika vaihtelevin nopeuksin, yli ja alle sallitun..

Oikeastaan ajan motarilla vkl-paluuvirras mieluiten m-autolla (tuota vajaata 100km/h) - ei tarvitse painaa huojuvan virran mukana (kuten hlöautolla) vasenta 110-140km/h.. saa ajaa tasaisesti omaa vauhtia ;) Ja aina on löytynyt sopiva väli hitaampien ohittamiseksi.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: seppoko - 6.05.2014 kello on 22:42
Pannaanpa malliksi vielä tuollainenkin:

(http://karavaanari.org/kuvat/1399405168.jpg)

Ranskalainen, joka lienee raskas. Lätkissä löytyy.

Mikähän lienee tuon nopeus Saksan motareilla?
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 6.05.2014 kello on 22:44
^
Eipä kannata ajatella 'mitä muut ajattelee..' jokaisella omat aivoitukset - joku ei "kehtaa" ajaa peräkärry perässä rekkanopeutta kun kovempaakin pääsee. Sitten on niitäkin paljon, jotka ajavat hlöautoillakin alle nopeusrajoitusten.. rekkojakin kulkee aika vaihtelevin nopeuksin, yli ja alle sallitun..

Oikeastaan ajan motarilla vkl-paluuvirras mieluiten m-autolla (tuota vajaata 100km/h) - ei tarvitse painaa huojuvan virran mukana (kuten hlöautolla) vasenta 110-140km/h.. saa ajaa tasaisesti omaa vauhtia ;) Ja aina on löytynyt sopiva väli hitaampien ohittamiseksi.
Ok...
Kuolleena syntynyt ajatus. Sen verran tämä juttu poiki, että oletan saavani samanlaisen sakon tarran puuttumisesta, kun jos unohtaisin varoituskolmion autosta, taikka toisen kolmion, jos olis kärry. Itseasiassa mulla ei tuossa Muulissa mitään kolmiota ole ollutkaan.
Löytyipä tällainenkin, jos mieliteko iskee... ;) Ennen nykyisen tarran liimaamista vahasin pohjan huolella ensin.
http://www.tarrapaikka.net/product_details.php?p=2296
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: kimi - 6.05.2014 kello on 22:45
En myöskään ymmärrä koko ajatusta tuon poistamiselle. Itselläni matkanpeus 92-93 todellista nopeutta jos rajoitus 80 km/h tai korkeampi ja olosuhteet sen sallivat. Autossa ei ole 100 lätkää, mutta tuo vauhti tuntuu hyvältä ja jos vauhtiin ei kiinnitä huomiota tuo on yleensä se lukema kun mittariin katsoo.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: 0yxxy0 - 6.05.2014 kello on 22:46
Aikoinaan oli työautona 4-veto hiace jossa paino meni muutaman kymmenen kiloa yli rajan että olisi saanut ajaa 100:sta. Laitettiin aina katsastukseen 80 tarra takalasiin teipillä ja katsastuksen jälkeen taas varaston hyllylle odottamaan seuraavaa katsastusta  ;D ;D. Voithan ottaa tarran pois mutta sitten et saa ajaa satasta, jos haluat ajaa satasta niin tarra teipillä kiinni takalasiin jos sellainen autossa on. Eikös ne ennen laittaneet jenkki autoissa vararenkaan taakse piiloon 80-lätkän, koska se piti olla mutta laki ei vaatinut että pitäisi näkyä.  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 6.05.2014 kello on 22:48
En myöskään ymmärrä koko ajatusta tuon poistamiselle. Itselläni matkanpeus 92-93 todellista nopeutta jos rajoitus 80 km/h tai korkeampi ja olosuhteet sen sallivat. Autossa ei ole 100 lätkää, mutta tuo vauhti tuntuu hyvältä ja jos vauhtiin ei kiinnitä huomiota tuo on yleensä se lukema kun mittariin katsoo.
No jos sinulla ei ole 100 lätkää, niin minä tuulen nopealla autollani takanasi oletan, että et sinä raukkaparka voi 80 kovempaa ajaakaan. ;)
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Alan - 7.05.2014 kello on 07:04
Kyllä se 100 lätkä on katsastusvaruste. Aikoinaan kun muutoskatsastin autoni satasen nopeudelle, lätkä oli mukana, piti se liimata siinä paikalleen, ei olisi muutoskatsastus tullut tehdyksi sillä selityksellä että liimaan sen myöhemmin kotona.

Minulla ei ainakaan tällaista vaadittu. Liimailin tarran kaikessa rauhassa kotona ite.

-----------

Mun mutu sanoo, että et saa sakkoja, vaikka tarran poistat; ainakaan silloin, jos et aja yli 80 km/h.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 7.05.2014 kello on 08:40
Tuosta tarrasta mulla on hauska muisto....
Minulla oli Datsun Vanette, johon laki määräsi 80 tarran. Aikanaan siihen tuli ruttu takaluukkuun ja luukku maalattiin. Siinä vaiheessa tarra unohtui pois. Seuraavassa katsastuksessa määrättiin tarra kiinnittämään uudestaan. No minä liimasin uuden tarran. Samana vuonna nopeusrajoitus poistui ja sama katsastaja seuraavana vuonna määräsi tarran poistettavaksi.
Naureskeltiin siinä ja sovittiin, jotta olkoon tarra paikallaan, jos vaikka asetus taas muuttuu vuoden aikana. Tarra pysyi vuosia, kunnes Datsun sitten siirtyi uudelle onnelliselle omistajalle tarroineen päivineen.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: "Masi" - 7.05.2014 kello on 11:12
Onko faktaa ?  Vai mutua ?

Pistä/kää linkki josta tuo käy ilmi aukottomasti.

Mitä tuota arvuuttelemaan, kuten tän saitin tapana on, etsikää vastauas ja kirijoottakaa / linkittäkää se tänne niin ei tarvi partaa pärryyttä turhan takia/ tietämättömyyttään . . .

Itse laitoin tuon viestini alottajalle jotta ei pitäisi itsestään selvänä noita juttui vaan ottaisi asiasta selvää jos tuota tietoa joskus tarvii  . . .

Parempi varmaan että ei osallistuis näihin "talakuuksiin" ollenkaan . . .

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wegen/vraag-en-antwoord/wat-is-de-maximumsnelheid-voor-het-wegverkeer.html
Tuosta linkistä selviää hollanin systemi. Valitettavasti ne ei siellä tee näitä juttuja suomeksi, mutta jos on vielä luuloa mutusta, niin kysele, niin käännän sinulle tekstin.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maximumsnelheid

Tässä vähän lisää.

http://www.gratisrijbewijsonline.be/rijbewijsCdeel11.htm

Ja tässä linkissä on kuvia mukana, jotten jos vähän ajattelee, niin asia selviää.

Ja sitten tuosta muussa maassa oman maan asetusten pätemisestä. Eihän saksalaisetkaan saa ajaa satasta 7,5tn matkailu-autolla suomessa vaikka saksassa saavatkin.
Niin se vaan menee että kansalliset määräykset ulottuvat vain maan omalle rajalle. ;)

Tässä linkissä ne kyltit ja niiden tarkoitus on selitetty aika selvästi.

http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/de-maatschappij/wat-betekenen-de-snelheidsborden-achterop-vrachtwagens
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Muumuupapa - 7.05.2014 kello on 14:26

Olisiko sallittua, että pitäisin sitä tarraa magneettitaustassa ja kiinnittäisin sen vain silloin taakse, kun todella ajelisin yli 80 nopeutta?

Salitummalta kuullostaa, että hankit pelkän valkoisen magneettitaustan, jolla peität tarran silloin kun et halua sen näkyvän. Tällöin tarra on aina paikallaan etkä syyllisty katsastusvarusteen poistamiseen. Tai roiski vaikka kuraa tarran päälle.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Alan - 7.05.2014 kello on 14:52
Polliisikaveriani olen vaivannut monesti tämän foorumin kysymyksillä ja Arska (nimi muutettu) vastasi tähänkin vahvalla mutulla eli 20 vee kokemuksella, että ei ole koskaan kuullut sakkoa kirjoitetun, jos noin päin tarra puuttuu.

Kertoi samalla, että monia pikkupuutteita poliisi ratkoo tien päällä antamalla huomautuksen ja korjauskehotuksen.

Ei tämä takuu siitä ole, että seuraamusta ei voisi tulla, mutta vastasi pitkälle omaa maalaisjärkikäsitys täni asiasta.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: felmit - 7.05.2014 kello on 16:14
Kannattaa muistaa, ettei max. rajoitukset ole niitä nopeuksia, mitä on pakko ajaa.

Jotkut rekkakuskit ajaa 80 km/h  Thumb esim. polttoainetaloudell isista syistä keräten peräänsä jonoja.
Joitakin rekkakuskeja se nyppii. Joskus ohitellaan motarillakin kilometrikaupalla toisia vain muutaman minuutin tähden.  Thumbd

Jos karavaanari on lomalla, eikä tahdo ajella lujempaa, niin antaa hänen nauttia elämästä, eikä tuntea tuskaa siitä.
Hän kun on leppoisalla tuulella, seurailee maisemia ja ympäristöä. Pysähtelee pienellä kynnyksellä päästääkseen toisia ohi.  8)
Ei siinä merkkaa mitään, onko kylttiä takana tai ei. Harva tavallinen tallaaja ei edes tajua katsoa sellaista.

On huomattavasti helpompaa ohittaa muutaman metrin mittainen hyvätapainen karavaanari, kuin rajoitinta vasten polkeva rekkasuhari
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: K70 - 7.05.2014 kello on 21:09
Teetä sen satasen tarran ympärille tarra, jossa teksti: M'oon lomalla!  ;)
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: HiTec - 11.04.2015 kello on 19:54
100-lätkän puuttuminen on yhtä iso rikos kuin 80-lätkän puuttuminen pakusta, jossa sellainen pitäisi suom. lainsäädännön mukaan olla; ajoneuvo ei ole varustettu katsastusvarustein (puuttuu).

Topic jo wanha, mutta itselle ajankohtainen :-[ Eli tuo Rellu sai juuri tällä viikolla leiman, huomautuksitta, vaikka otteessa lukee 100km/h, mutta tarra takalistosta yhä vain puuttuu ::)
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Alan - 11.04.2015 kello on 20:46
Puhdista haluttu alue takaseinästä ja liimaa huolella, ilmakuplia vältellen.

Mulla näkyisi olevan vasemmassa reunassa suunnilleen kahdessa metrissä.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: 88k5 - 11.04.2015 kello on 21:28
Topic jo wanha, mutta itselle ajankohtainen :-[ Eli tuo Rellu sai juuri tällä viikolla leiman, huomautuksitta, vaikka otteessa lukee 100km/h, mutta tarra takalistosta yhä vain puuttuu ::)
Läperö katsuri, vaiko ed. omistajan toimesta leimattu (kaveri-katsuri)..

M1 matkailuauto kyseessä, vaikka peltisellainen?

Sakko napsaa, jos motarilla satkua päästelee - mikäli muulta näyttää kuin selkeästi pakulta, eipä muuten valvonta puutu siihen  ;)
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 11.04.2015 kello on 21:46
Sakko napsaa, jos motarilla satkua päästelee - mikäli muulta näyttää kuin selkeästi pakulta, eipä muuten valvonta puutu siihen  ;)
Onko tuo varma tieto....?

Siis satkun nopeus motarilla, lätkä puuttuu ja otteessa 100km/h merkintä.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: HiTec - 11.04.2015 kello on 22:41
Läperö katsuri, vaiko ed. omistajan toimesta leimattu (kaveri-katsuri)..
Voipi olla, myyjä kun tuon leimalla käytti. Vaan tiedä sitten onko tuossa koskaan moista tarraa ollutkaan, mutta aikaisemmissakaan katsastusrapsoissa ei tuosta ollut mitään mainintaa, eikä perässäkään näy auringonpolttamaa rinkulaa. Sinällään kysymys on hieman akateeminen, sillä itse sen tarran sinne perään joka tapauksessa lätkäsen, no probs, puuttui setä sininen siihen tahi ei 8)

Niin ja peltikuorinen tuo ei ole - kuin ohjaamonsa osalta :D
http://karavaanari.org/index.php/topic,7242.msg258494.html#msg258494
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Aakku - 11.04.2015 kello on 23:14
^
No onhan siinä ABS, turvatyyny kuskilla ja vyöt jakkaroilla. Massa enintään 3,5 tonnia... Eihän siihen muuta tarvita.

http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478467/d319c6e972c028e56ffd8d0fb9824611/2588-ATT32006.pdf
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: HiTec - 12.04.2015 kello on 09:03
No onhan siinä ABS, turvatyyny kuskilla ja vyöt jakkaroilla. Massa enintään 3,5 tonnia... Eihän siihen muuta tarvita.
No on toki ja lisäksi otteessakin merkintä 100km/h, mutta tarra vaan puuttuu persuuksista 8)

Josta turvavöistä tuli mieleen että vyöt löytyy viidelle, mutta otteessa nuppiluku on 4, miksi? Naama menosuuntaan on 3-pistevöineen paikat 4:lle ja tuo yksi lannevyöllinen paikka on tuossa pelkääjän takana, sivuttain. Eikö sivuttain paikkoja enää sitten lasketa vaiko lannevyö ei enää riitä nuppiluvuksi? Vai mikä mättää / onko tuo kovinkin helposti nostettavissa 5:een? ??? Ei sillä, 4:kin riittää omaan käyttöön mainiosti, mutta ei noista "ylimääräisistäkään" paikoista juuri haittaa liene. Ja kun autossa on pedit 6:lle, joista 4 aina valmiina, niin... 8)
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: Alan - 12.04.2015 kello on 10:12
otteessakin merkintä 100km/h

Tämä juurikin ratkaisee (ja se, että tarra on liimattu). Ei polliisi tutki varustusta ja tuskin katsastajakaan, kun oikeus on kerran myönnetty.
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: 88k5 - 12.04.2015 kello on 10:25
^
Onnea hankinnalle! Mulla menyt tuo toinen ketju täysin ohi..

Lannevyö kelpaa, mutta taitaa olla vain selkä menosuuntaan paikoilla. Mullakin 2 (/6) paikaista on lannevyöllisiä, selkämenosuuntaa.. 100-lappu perässä.
Tää -07 auto on eu-tyyppihyväksyttyä malli, eikä ilm. siksi muutama LTJ-merkintä otteeseen jälkijunassa, mm. 100km/h maininta (2. vuosikatsastuksessa vasta).

Kysyin siitä jo 1. kats. v2010 - katsuri vain oli sitä mieltä, että LTJ-merkintä tulee 2006 vuotisiin tai vanhempiin, jotka nostetaan muutoskatsastuksell a..
Otin asian taas esille CO2 merkintää leimatessa - tämä katsuri meinasi, että "kyllä (kait) se pitäisi lukea", ja lisäsi samalla kuluitta..

Ylimääräisistä turvavöistä on sellainen kokemus (k-a:n muutoskats.), että oli fyysiseti poistettava (piilottaminen ei riittänyt).
Sullehan myyjä on antanut väärää tietoa kun ilmoituksessa lukee 5hlö kun otteessa kuitenki 4hlö. Onko muuten erillisvuoteitakaan (kerrosvuoteet mainittu aiemmin), tuliko mukaan peräbox (termi fillaritelineeseen tuleva kaasupullokotelon näköinen lisuke? taisi käyttää takatallin synonyyminä) :D Ilmoituksessa ei näkynyt tuota 100km/h mainintaa..

Btw. tuossa kuvassa takavyöt menevät väärin - pitäisi olla selkänojan päällä, eikä alla. Eli selkänoja pitää pujottaa lanneosuuden alle..

Poliisi suusta tullut tieto lapun puuttumisen sakottaminen, jos puuttumisen syy ollut se.. tarina ei kertonut tuli(si)ko sakko lapun puuttumisesta (katsastusvaruste) vai tulkinnallisesta ylinopeudesta  ;D
Otsikko: Vs: 100:n tarran poisto
Kirjoitti: kimi - 12.04.2015 kello on 10:32
Auton painot ei salli rekisteröintiä 5 ja tuo viimeinen paikka voi olla vaikea saada rekisteröityä käyttöön.