Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Catiska - 5.05.2014 kello on 09:56
-
Hissukseen olen suunnitellut päivittäväni tuon nykyisen -05 alkovini integroituun. Hymer oli ainakin ennnen kovaa valuuttaa ja näkyypä nuo hinnat olevan vieläkin korkeampia kuin vaikkapa B?rstnerin tai pefletin.
Pikaisesti vilkaistuna pienet Hymerit ei ole sen kummoisempia kuin nuo toisetkaan, n. 50kEur hintaluokassa vain vanhempia.
Tekniikkakin näyttää olevan pääosin samaa tavaraa, alustatkin fiudeja eikä Mersuja kuten ennen.
Eli, maksaako pelkkä nimi vai onko rakenteissa jotain merkittävää eroa?
-
Rakenne ilmenee tuosta kuvasta, kun irrotin sähkönsyöttörasian.
Arvostan lujaa, hyvin eristävää ja mahdollisimman tehokkaasti kosteusvaurioita torjuvaa rakennetta. Moni kakku päältä kauniimpi, mutta...
Ongelmat on sitten joko alustassa tai osissa, joita monet muutkin merkit käyttävät.
Muitakin hyviä merkkejä varmaan on, mutta minun prioriteetteihin Hymer (Camp -09) sopii hyvin.
(http://karavaanari.org/kuvat/1399275962.jpg)
-
Ja sitten vielä Voortin alustalla, ei tarvi turhaan matkailla huoltoasemilla.
-
Uusista Hymereistä en osaa sanoa, mutta irroitin kanssa yhden rasian -99 hymeristä ja näkymä oli samanlainen. Kattorakenne tuossa omassa kulkineessa on semmoinen kuin uusissa eli katto taittuu seinän päälle. Tänä vuonna olen joutunut kaapin ovia fiksaamaan, mutta sekin on lasten tuhoja kun ovat ovissa roikkuneet :)
Seuraava ajoneuvo on integroitu Hymeri, fiiatin alustalla (enempää alustamerkki sotaa lietsomatta).
-
Seuraava ajoneuvo on integroitu Hymeri, fiiatin alustalla (enempää alustamerkki sotaa lietsomatta).
Niin on. Joskaan alustasta en voi olla varma. Ford ei tule kyseeseen, koska ainoa vaihtoehto olisi silloin Exsis, joka on minulle liian kapea ainakin perhekäytössä.
Sähkörasia maksaa 70 euroa, onnistuin rikkomaan perinteisellä johto kiinni -lähdöllä Sveitsissä viime kesänä (jos kuvaa ihmettelette). Epoksiliimakorjaus ei ollut ikuinen. On jo tulossa Marc Lindroosilta Hymer Centeristä (siellä muuten palvelu pelaa, Hymerillä ei ole edustusta Jyväskylässä ja sattuneista syistä suosittelen edellämainittua lähempien sijasta).
-
Seuraava ajoneuvo on integroitu
Thumb
-
Missäs ne muut kysyjän kaipaamat "laatumerkit" lymyilevät?
Tuo omani Kabe-kori vaikuttaa aika laadukkaalta kun vertaan aiempiin yli kymmeneen.
Fiatit ovat olleet sinänsä ihan ok ilman murheita, kone saisi kuitenkin olla type 160 mutta Rellu 3 litran koneella oli mukavin ajaa, 2,5 dci ei ihan niin sitkeä kuin 3 litrainen vaikka enemmän hepoja.
Mersua ei ole itselläni vielä ole ollut.
Nuo siis alustoista.
-
No vähän täytyy antaa merkille periksi, koska burstnerin aviano sarja miellyttää silmää sisustukseltaan.
-
Onko muita vastaavalla rakenteella varustettuja merkkejä? Hymereissä ei ole kovin paljoa valinnanvaraa, jokseekin vähän niitä on täällä myyty. Helpottaisi etsintää jos olisi enemmän valinnan varaa. Vaikka ei tässä mitään kiirettä asialla ole, vanhakin vielä rokkaa mainiosti
-
Itsekin katsellut LMC integroituja. Niissä uretaanieristeet ja puurimaton rakenne. Autoissa ollut kait useita vuosia, mutta vaunuihin tuli kait vasta 2013--
-
Itsekin katsellut LMC integroituja. Niissä uretaanieristeet ja puurimaton rakenne. Autoissa ollut kait useita vuosia, mutta vaunuihin tuli kait vasta 2013--
Vaunuissa kyseinen rakenne vai kahdessa mallissa (Maestro ja Scandica)
-
Hiljan katselin mobile.de sivuilta mitä pyydetään tänä päivänä mun Hymeristä B 578 /03/2011 ajettu vajaat 50tkm.
Samoilla varusteilla hinta on pudonnut 10-15 tonnin verran. Plussana mulla oikeastaan vain Oyster 85 satellittiautomaatt iantenni.
Ny sais mun kotteron 65 tuhannella eurolla, suomikilvillä, huoltokirjalla.
Saksasta melkoisen samaa luokkaa pyynnit, kun hakukulut laskee mukaan.
-
Kiitos vaan mutta tuo 578 ei ole pohjaratkaisultaan sitä mitä haemme. 594 ja 698 enemmänkin sen suuntaisia mitä haluaisimme, etenkin tuo 698.
Suomikilpiä saa Suomesta, hakukulut sitten asia erikseen, mutta saattaisi niissäkin palkoille päästä. Huoltokirja noissakin kait useimmissa ja tuohon hintaluokkaan löytyy näemmä sellaisiakin joissa ei vielä ole tainnut juuri huoltoja vielä tarvita...
-
Aijjoo, kun en ollut myymässä, niin en huomannut mainita, että ilmajouset ja vetokoukku tuli Saksasta hankittua. Niin ja traileri. Ja sen päälle Smartti. Että voishan tuota hintaa hiukka tarkistella - sopivammaksi - minulle ;D ;D
-
Aijjoo, kun en ollut myymässä, niin en huomannut mainita, että ilmajouset ja vetokoukku tuli Saksasta hankittua. Niin ja traileri. Ja sen päälle Smartti. Että voishan tuota hintaa hiukka tarkistella - sopivammaksi - minulle ;D ;D
No niinpä sitten. Eipä tämä myynti treadi ollutkaan, joten ihan hyvä ettet kaupannutkaan...
Ny sais mun kotteron 65 tuhannella eurolla, suomikilvillä, huoltokirjalla.
Saksasta melkoisen samaa luokkaa pyynnit, kun hakukulut laskee mukaan.
-
https://www.youtube.com/watch?v=ixetdz0xwKA
Tämän merkkisen minä laittaisin jos ois rahaa ;) Ja mitä katselin porissa..Mutta isompi vaan :D
-
Tuon alaslaskettavan roikkupunkan saapi onneksi veks, kun tehtaalle ilmottelee, Rinnakkaissängyt on hyvät.
Pöytälevy on näissä aivan suhteettoman iso. Pienensin liki puoleen. Nyt mahtuu pöydän ääreen myös käytännössä.
(http://karavaanari.org/kuvat/1407744142.jpg)
(http://karavaanari.org/kuvat/1407744149.jpg)
Tämä on 6,90 pitkä. Perush/lähtö hinta oli Düsseldorfin messuilla 2010 n. 71.000 euroa En maksais Karthagon nimestä 15-20 tuhatta ekstraa.
-
Niin, missä muissa autoissa on vastaava korirakenne kuin Hymerissä? LMC tuli jo esille, mistä vuodesta alkaen heillä on ollut tuo rakenne? Mitä muita merkkejä ja mistä alkaen?
-
Niin, missä muissa autoissa on vastaava korirakenne kuin Hymerissä? LMC tuli jo esille, mistä vuodesta alkaen heillä on ollut tuo rakenne? Mitä muita merkkejä ja mistä alkaen?
Niesmann+Bischoff (Arto, Clou, Flair, Clouliner...). Näissä ollut paras korirakenne jo 80-luvulta alkaen. Eristepaksuudet suuremmat kuin Hymereissä ja Alde yleensä vakiona.
Myös Eura on tietääkseni valmistanut puurimatonta uretaanikoria pitkään.
-
Näin Suomen markkinoita ajatellessa siis vaihtoehdot on ainoastaan Hymer ja LMC?? Nuo muut on niin markinaalisia merkkejä n. 50t Eur hintaluokassa ettei niistä varmaankaan sopivaa tule vastaan ellei ihan älytön sattuma osu kohdalle.
Kun vaatimuksena on:
B-kortti (100km/h nopeus)
parivuode takana omassa makkarissaan
alas laskettava lisävuode edessä
puurimaton kori
iso jääkaappi
uuni
iso takatalli
kaksoispohja
2+2 nukkumapaikat ja neljälle rekisteröitynä
Integroitu kori
ja lisätoiveena +150hv moottori ja takaveto.
-
Näin Suomen markkinoita ajatellessa siis vaihtoehdot on ainoastaan Hymer ja LMC?? Nuo muut on niin markinaalisia merkkejä n. 50t Eur hintaluokassa ettei niistä varmaankaan sopivaa tule vastaan ellei ihan älytön sattuma osu kohdalle.
Kun vaatimuksena on:
B-kortti (100km/h nopeus)
parivuode takana omassa makkarissaan
alas laskettava lisävuode edessä
puurimaton kori
iso jääkaappi
uuni
iso takatalli
kaksoispohja
2+2 nukkumapaikat ja neljälle rekisteröitynä
Integroitu kori
ja lisätoiveena +150hv moottori ja takaveto.
Niin, ja keskuspölyimuri, nestekiertolämmitys ja kaksinkertaiset ohjaamon sivulasit. Ei taida löytyä 3500 kiloon. ::)
-
Näin Suomen markkinoita ajatellessa siis vaihtoehdot on ainoastaan Hymer ja LMC?? Nuo muut on niin markinaalisia merkkejä n. 50t Eur hintaluokassa ettei niistä varmaankaan sopivaa tule vastaan ellei ihan älytön sattuma osu kohdalle.
Kun vaatimuksena on:
B-kortti (100km/h nopeus)
parivuode takana omassa makkarissaan
alas laskettava lisävuode edessä
puurimaton kori
iso jääkaappi
uuni
iso takatalli
kaksoispohja
2+2 nukkumapaikat ja neljälle rekisteröitynä
Integroitu kori
ja lisätoiveena +150hv moottori ja takaveto.
Tuo b-korttivaatimus rajaa suurimman osan todellisista laatumerkeistä vertailun ulkopuolelle sillä laadulla on taipumus painaa. Mutta ei tilanne toivoton ole. Aina joskus näkee c-sarjan Carthagoa ja Artoa myynnissä 3500 kg:n kokonaispainolla. Tällöin lastausvara jää kuitenkin pieneksi. Euran Integralla on ollut myös kevyempi malli joka mahtunee raameihisi.
Ei Hymerkään huono ole, vaikka en sitä ihan laatumerkiksi luekaan. Parempaa keskikastia kuitenkin. Jos et vierasta puhallinlämmitystä, Hymeriltä saattaa helpoiten löytyä sopiva malli, kuten jo epäilitkin.
-
Tuota netticaravaania tutkiessani törmäsin johonkin mitä en tiennyt ennen olevan. Eli, C-kortillinen mutta 100km/h nopeudella saa kuitenkin ajaa. Voiko tuo pitää paikkaansa?
http://www.nettikaravaani.com/carthago/tourer-t150/1410998
-
Tuota netticaravaania tutkiessani törmäsin johonkin mitä en tiennyt ennen olevan. Eli, C-kortillinen mutta 100km/h nopeudella saa kuitenkin ajaa. Voiko tuo pitää paikkaansa?
http://www.nettikaravaani.com/carthago/tourer-t150/1410998
Ilmeisesti rekisteröitävissä uudelleen 3500 kg:n kokonaispainolle, jonka jälkeen saa ajaa 100 km/h. ABS ja airbag näyttää löytyvän.
Hämmästyttävän usein näkee myynti-ilmoituksissa ristiriitaisuuksia tuon 100 km/ rajoituksen kanssa. Ei anna myyjästä kovin hyvää kuvaa.
-
Näin minäkin olen ymmärtänyt, mutta tuollaisenaan ilmoitus on melkoisen harhaan johtava. Molemmat ehdot kun ei toteudu yhtä aikaa.
Sent from my ICONIA W700 using Tapatalk
-
Mites nuo linja autosta tehdyt? C kortti ja 100 ? Luulis koskevan matkailuautojakin jos samat varusteet!
-
Tuokin selviää, sillä aion katsastaa jenkkibussini, nykyisin englannin kilvissä. Jahka kerkeen tuossa keväämmällä.
-
Hyymeristä vielä, että kyllä se arvonsa säilyttämisen kautta ihan hyvin kelpaa laatuautojen, ainakin alempaan kastiin. Siis nämä uudet 2011 tulleet B-mallit.
(http://karavaanari.org/kuvat/1407813783.jpg)
-
Hyymeristä vielä, että kyllä se arvonsa säilyttämisen kautta ihan hyvin kelpaa laatuautojen, ainakin alempaan kastiin. Siis nämä uudet 2011 tulleet B-mallit.
Ehkä juuri noin on B-mallien kanssa mutta käytettynä Transit alustaiset Hymerit pudottavat hintansa siinä missä muut merkit, itse tietenkin seuraan mielenkiinnosta oman merkin hintatasoa... 2010 vuosimallin n. 7 metrin puoli-integroidut Adriat 40000 - 58000 euroa.
Hymeriltä vastaavan kokoiset ja samaa vuosimallia olevat Transitin alustalla olevat puoli-integroidut maksavat 35000 - 39000 euroa.
Samanikäiset ja saman verran ajetut verrokit.
http://nettikaravaani.com/adria/coral-s-680-sp/1395076?vifAdCount=1&vifNav=Y
http://nettikaravaani.com/hymer/692-cl/1417499?vifAdCount=4&vifNav=Y
edit: tarkennettu verrokkeja.
-
Hjuumoriin olen ollut tyytyväinen. Kaikki on toiminut odotusten mukaidsesti, paitsi Alden piirikortti joka kämähti viimetalvena. Tilaratkaisut ovat aina jokaisen omassa mieltymyksessä, mutta hyvät varusteet yhdistettynä riittävään määrään pattereita sekä vesikiertoiseen lattialämmitykseen tekevät ympärivuotisen matkailunautinnon mahdolliseksi. Parin Kaben jälkeen tämä auto ei ole ollut pettymys.
-
Minkälaatuisia nämä rapidot on? Löytyisi Mersun alustalla ja ainakin kuvien perusteella ihan asiallisen näköisiltä kapistuksilta.
Vaikkapa tuo: http://www.nettikaravaani.com/rapido/987m/1414822
-
Minkälaatuisia nämä rapidot on? Löytyisi Mersun alustalla ja ainakin kuvien perusteella ihan asiallisen näköisiltä kapistuksilta.
Vaikkapa tuo: http://www.nettikaravaani.com/rapido/987m/1414822
Miksiköhän tuossa ei ole satasen lätkää?
Rapidoista on sellainen mielikuva, että niissä olisi pääosin perinteinen styrofoam-eristys puurimoilla. Eihän sekään huono ole jos kori on tiivis. Ja onko Rapidon ulkopinta muovia?
-
Messut antoi mahdollisuuden katsella eri merkkejä. Muutama merkki nousi sellaiseksi että niistä voisi ajatella seuraavaa kaaraa meille.
N+B oli meidän ykkönen, sitten ehkäpä Hymer (ei exis eikä perus B) ja Carthago aivan kannassa. Neljänneksi vielä Rapidon df mallit. Muut ei sitten oikein puhutelleet.
-
Mitenkäs sitten Hymer tällä Fiatin tekniikalla (http://www.nettikaravaani.com/hymer/b-klasse-578/matkailuauto?id_travel_truck_type=51&yfrom=2008)
verrattunaMersedes tekniikkaan (http://www.nettikaravaani.com/hymer/b-675-sl/1398438)
nyt enempää puuttumatta tuohon autojen kokoeroon näissä vaihtoehdoissa .
Näistäkin mieluisampi ja minun vähäisellä kokemuksella lähes kaikki vaatimukset täyttävä versio on tuo B675.
-
Kyllähän tuo muuten mutta painoa on liikaa. Nyky säännöillä kelkkakärryn vetäminen tekee hankaluuksia. Ensin pitäisi ajaa C1 sitten ainakin vuosi ilman keikkailua pohjoisessa kun pitää odotella että saa ajaa yhdistelmäkortin. Lisäksi muutakin riesoja, joten ei kiitos.