Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: seacat7500 - 5.05.2014 kello on 08:18
-
vakuutusyhtiö pyytää minulta -98 mallin ducato grancudan uushankinta hintaa, sovittiin että oliskohan se nykyrahassa n. 30000e, liika arvio tietysti vaikuttaa kaskon hintaan , onko kokemuksia
-
Ei kokemuksia, mutta kai nyt uushankintahinnan pitäisi olla suunnilleen vastaavan auton todellinen päivän hinta?
Saako 50.000 eurolla uutta italialaisvalmistei sta alkoviautoa? Ehka nippanappa. 30 tuhannella ei varmaan saa.
Jos ilmoitat alakanttiin maksetaan mahdollinen korvauksin samassa suhteessa. Tarkoittanee sitä, että jos päivän arvo olisi autolla esimerkiksi 15.000 saisit lunastustilanteessa noin kymppitonnin.
-
Ihmetyttää termi"uushankintahinta" ? Mitä virkaa sillä tiedolla on kymmenen vuotta vanhassa ajoneuvossa. Vakuutusyhtiö käyttää kuitenkin korvauksissaan periaatetta että -vahinkoa edeltöneeseen - kuntoon. Eli jos menee lunastukseen, korvataan summa jolla voi itse hankkia vastaavan ikäisen ja vastaavan kuntoisen ajoneuvon lunastetun tilalle. Eikö pitäisi käyttää termiä"arvo". Eli tämänhetkinen arvo. ...
-
Olisiko tuo sitten vakuutuksen hinnoitteluperuste? En tiedä, arvelen.
-
Olisiko tuo sitten vakuutuksen hinnoitteluperuste? En tiedä, arvelen.
Se on juuri se, ainakin Ifissä. ... Näin minulle sieltä on kerrottu.
-
Se on juuri se, ainakin Ifissä. ... Näin minulle sieltä on kerrottu.
Se lunastus hintahan on vakutusyhtiöille pienempi kulu kuin korjaukset.
Jas se vanhan korjaus maksaa yhtä paljon kuin uuden, joten sieltä se peruste tulee.
Mitä kalliimpi hankintahinta , sen kalliimmat muovit ympäröi vekotinta.
-
Se lunastus hintahan on vakutusyhtiöille pienempi kulu kuin korjaukset.
Jas se vanhan korjaus maksaa yhtä paljon kuin uuden, joten sieltä se peruste tulee.
Mitä kalliimpi hankintahinta , sen kalliimmat muovit ympäröi vekotinta.
. siis vanhaa ei korjata jos korjaus maksaa ENEMMÄN kuin vanhan arvo on vakuutusyhtiön käsityksen mukaan. Vakuutusyhtiö katsoo vahinkotapauksen sattuessa luettelosta minkä arvoinen auto on. Jos heidän listassa lukee 20 000€, niin se on sitten sen arvo. Ja 20 000 € autoon joka on maksanut 60 000 uutena, ei tehdä 60 000 remonttia, vaan se menee lunastukseen, ja omistaja saa vakuutusyhtiöltä 20 000 € hyvityksen, vaikka auto olisi kuin uusi.
-
Minulle vakuutusyhtiö sanoi , täytyy selvittää, siis minun mitä auto on maksanut uutena, muuta taulukkoa ei ifillä ole, siis ei nykyistä arvoa jota pidän aika kummallisena...nyky inen arvohan olis kohdallaan oleva lunastushinta..
-
Minulle vakuutusyhtiö sanoi , täytyy selvittää, siis minun mitä auto on maksanut uutena, muuta taulukkoa ei ifillä ole, siis ei nykyistä arvoa jota pidän aika kummallisena...nyky inen arvohan olis kohdallaan oleva lunastushinta..
Heh...
Mun retkuiluauto on maksanut uutena jotain 75000 DM. Siinäpähän sitten vakuutusyhtiö laskee uusarvohintaa.
Eipä ihme ettei noita Suomeen paljon myyntiin tule uutena.
-
Minulle vakuutusyhtiö sanoi , täytyy selvittää, siis minun mitä auto on maksanut uutena, muuta taulukkoa ei ifillä ole, siis ei nykyistä arvoa jota pidän aika kummallisena...nyky inen arvohan olis kohdallaan oleva lunastushinta..
Saattavat he noin sanoa, mutta kyllä heiltä vahingon sattuessa löytyy taulukko vastaavan auton käyvästä hinnasta. Mielenkiintoista...
-
Kyllä ne vakuutuksessa iteltäki kysyivät uuden vastaavan hintaa...
-
Se on juuri se, ainakin Ifissä. ... Näin minulle sieltä on kerrottu.
Toi ei pidä paikkaansa. Ne kysyy hankintahinnan.
-
Minulta ne kysyi uushankintahinnan , IF:ssä
-
Toi ei pidä paikkaansa. Ne kysyy hankintahinnan.
Ei noinkaan.
Erikoisissa tapauksissa vakuutusyhtiön kanssa koitetaan sopia joku lunastushinta vahingon sattuessa ja sitten eri kaaveojen mukaan laskevat vakuutusmaksun.
Epäkelpokerääjänä tuo on muutaman kerran sattunut kohdalle ja auton/ laitteen hankintahinta on ollut täysin eri kun vastaavan ehjän tai saman korjattuna.
-
;D Mulla ne ifi:ssä arvioivat ton mun ropposen hinnaks uutena 50 000e!! Siis ihan itte. Kai ne jostain taulukosta sen katsoivat. Vastaavan pakun saa varmaan tonnilla jo hyvinkin.
-
Toi ei pidä paikkaansa. Ne kysyy hankintahinnan.
Nimenomaan uushankinta hinta niitä kiinnostaa ei hankintahinta.
-
Toi ei pidä paikkaansa. Ne kysyy hankintahinnan.
Kyllähän ne ainakin IF:issä haluaa UUSHANKINTAHINNAN ! Thumb
-
Kyllä minulta Ifissä nimenomaan uushankintahintaa kysyttiin, mitäön väärinkäsityksen mahdollisuutta ei ole, sillä moneen kertaan tivasin että vastaavan uuden hinta ei voi olla maksuperuste viisi vuotta vanhan vakuutusmaksulle. Kyllä on, sieltä kerrottiin. (tästä on nyt muutama vuosi) .
Jos nyt sitten joku on ilmoittanut käytetyn hinnan, eli puolet uushankintahinnasta, vakuutusmaksu on tietenkin edullinen, mutta korvaustilanteessa korvataan vain puolet. ?
Eihän se voi mennä niin että täyden korvauksen saisi, riippumatta siitä minkälaisen "uushankintahinnan" sinne ilmoittaa.?
-
Oiskohan ikävähennyksestä kyse?
-
Ifissä ja Turvassa kysyttiin minulta uushankintahintaa kun vakuutuksia otin. Matkaajasta vm.89 se olikin haastavajuttu kun ei ollut hajuakaan montako markkaa se oli uutena maksanut. Tarjosin vaan 10t euroo monkä siitä maksoin muttei se kelvannut millään.
Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
-
Oiskohan ikävähennyksestä kyse?
On ja ei ::)
Eli uudenhinnan mukaan maksetaan vakuutusmaksut ja ikävähennettyinä ne korvataan. Itkun ja hammastenkiristykse n kera :(
-
Uushankintahinta on esim. vm. -98 auton myyntihinta silloin uutena. Se on vakuutusyhtiöllä tarifiointiperuste. Eri yhtiöt antavat sitten ikävuosien karttuessa eritavalla ikäalennusta vakuutusmaksusta. Jotkut yhtiöt taas nostavat maksua vakuutuksenottajan iän noustessa. Kun uusarvolunastusehto ei ole enää voimassa uudemman pään kulkimessa niin maksimikorvaus on vahinkohetken käypä arvo markkinoilla = lunastushinta. :-\
-
Uushankintahinta on esim. vm. -98 auton myyntihinta silloin uutena. Se on vakuutusyhtiöllä tarifiointiperuste. Eri yhtiöt antavat sitten ikävuosien karttuessa eritavalla ikäalennusta vakuutusmaksusta. Jotkut yhtiöt taas nostavat maksua vakuutuksenottajan iän noustessa. Kun uusarvolunastusehto ei ole enää voimassa uudemman pään kulkimessa niin maksimikorvaus on vahinkohetken käypä arvo markkinoilla = lunastushinta. :-\
Tuo saattais pitää kutinsa...
Jos mun retkuiluauto maksoi uutena 75000 DM, elikä olisko sitten kaksinkertainen 150000 FM. Tuon kun muuttaa Euroiksi, niin olisi jotain 1/6 osa elikä jotain 25000 €. IF oli merkinnyt sen muistaakseni hiukka päälle 30000 €. saattais olla aika liki sen aikaisten lisävarusteitten kanssa. Nykyinen vakuutusyhtiö ei ole määritellyt mitään uushankintahintaa.
-
Joissakin vakuutusyhtiöissä on useita "kasko" vaihtoehtoja. Halvemmista vaihtoehdoista saattaa puuttua pysäköintialueella tulleiden kolhujen korvaus.
-
Joissakin vakuutusyhtiöissä on useita "kasko" vaihtoehtoja. Halvemmista vaihtoehdoista saattaa puuttua pysäköintialueella tulleiden kolhujen korvaus.
..sellainen mulla oli IF:n vakuutuksissa.
Tuli vain ne vakuutukset niin kalliiksi ajan myötä. Talviseisotettaviss a autoissa se tuli vielä kalliimmaksi, koska IF nokkelasti oli jyvittänyt törmäyskaskon maksuosuuden hyvin pieneksi. Eivät suostuneet edes kertomaan mikä maksuosuus rahallisesti kuului törmäysvakuutukseen . Kuulemma asiakkaiden toivomuksesta kerrotaan vain kokonaissumma, eikä muuta.