Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuvaunut => Kori ja alusta => Aiheen aloitti: perhomies - 3.05.2014 kello on 23:57
-
Hei vaan !
Kannattaako vaunuun vaihtaa iskareita ?
TEC 470 vuosimallia -91 AL-KO:n alusta. Tiettävästi ei ole koskaan vaihdettu, ei varsinaista vikaa mut kuitenkin jo "jonkin aikaa" tuolla alla olleet. (paitsi keksiviikkonahan sen näkee kun käytän katsastuksessa).
Mitäs suosittelette kannattaako ostaa alkuperäiset vai "tarvike" iskarin ... sen verran kysyin yhdestä peräkärry liikkeestä (ei caravan) että pitäisi ottaa iskarit pois niin mallin mukaan sit tarvike iskareita mallaileen.
Onkos noissa alkuperäisissä AL-KO:n iskareissa eroa, että minkä painoinen vaunu on niin iskarit sen mukaan ???
Toisaalta harkitsen vielä tuota kitkanvetopäätäkin, jos raaskis investoida senkin !
Mielipiteitä iskarin vaihdosta ja kitkanvetopäästä otetaan vastaan mielellään , KIITOS !
(Nyt tämä tuli väärään osioon miten tämän voi siirtää matkailuvaunu puolelle ????? kele..... (no kopsasin itse tänne SORI töppäilyt)
-
Kyllä kitkavetopää on hyvä, varsinkin noissa pystykeulaisissa joissa ei aerodynamiikkaa ole mietitty. Ilmavirta ja kuormausvirheet voivat saada aikamoisen vemputuksen hinattavaan laitteeseen. Kitkavetopää tasaa sitä kiitettävästi.
-
Kyllä kitkavetopää on hyvä, varsinkin noissa pystykeulaisissa joissa ei aerodynamiikkaa ole mietitty. Ilmavirta ja kuormausvirheet voivat saada aikamoisen vemputuksen hinattavaan laitteeseen. Kitkavetopää tasaa sitä kiitettävästi.
Saattaa olla hyväkin, mutta on se niinkuin kasvattaisi sudelle häntää. Aerodynamiikan kovin isoon vaikutukseen en tuossa kohtaa usko ja kuormaus on korvien välissä.
Toki, jos alusta on epäkelpo, sitä ei sitten korjaa millään.
-
Hei vaan !
Kannattaako vaunuun vaihtaa iskareita ?
TEC 470 vuosimallia -91 AL-KO:n alusta. Tiettävästi ei ole koskaan vaihdettu, ei varsinaista vikaa mut kuitenkin jo "jonkin aikaa" tuolla alla olleet. (paitsi keksiviikkonahan sen näkee kun käytän katsastuksessa).
Mitäs suosittelette kannattaako ostaa alkuperäiset vai "tarvike" iskarin ... sen verran kysyin yhdestä peräkärry liikkeestä (ei caravan) että pitäisi ottaa iskarit pois niin mallin mukaan sit tarvike iskareita mallaileen.
Onkos noissa alkuperäisissä AL-KO:n iskareissa eroa, että minkä painoinen vaunu on niin iskarit sen mukaan ???
Toisaalta harkitsen vielä tuota kitkanvetopäätäkin, jos raaskis investoida senkin !
Mielipiteitä iskarin vaihdosta ja kitkanvetopäästä otetaan vastaan mielellään , KIITOS !
(Nyt tämä tuli väärään osioon miten tämän voi siirtää matkailuvaunu puolelle ????? kele..... (no kopsasin itse tänne SORI töppäilyt)
Älä osta peräkärrykaupan iskareita, itse tein sen virheen. Iskarin pultin pitää mennä läpi iskarin silmästä. Toispuoleinen kiinitys niinkuin vaunuissa yleensä on vetää vulkanoimattoman kumipuslan läpi iskarin silmästä ja iskari parhaassa tapauksessa raahaa tietä niinkuin mulla kävi. Iskarit olivat paikoillaan reilu 500 km, sitten ei enää..
Kitkavetopää on vaunun paras varuste, vaunua voi vetää käytännössä minkälaisella tuulella tahansa ilman korjausliikkeitä ohjauksella. Lisäksi meno on rentoa kun ei vaunu ala vikuroimaan perässä. Kuormauksen pitää tottakai olla oikein, väärään aispainoon ei kitkavetopääkään voi tehdä mitään ihmeitä.
-
Älä osta peräkärrykaupan iskareita, itse tein sen virheen. Iskarin pultin pitää mennä läpi iskarin silmästä. Toispuoleinen kiinitys niinkuin vaunuissa yleensä on vetää vulkanoimattoman kumipuslan läpi iskarin silmästä ja iskari parhaassa tapauksessa raahaa tietä niinkuin mulla kävi
Mitäköhän tuo on selväkielisenä?? ::) Jos silmukassa on irtokumit, ne vaativat aina kylkeensä korilaatan, jolla paketti kiristetään.
-
Mitäköhän tuo on selväkielisenä?? ::) Jos silmukassa on irtokumit, ne vaativat aina kylkeensä korilaatan, jolla paketti kiristetään.
Se kumi on niin väljä siinä iskarin silmässä että ei kannata asentaa, kumi on kuitenkin siinä joustoa varten. Selväkielisenä; noilla peräkärrykaupan iskareilla ei tee vaunukäytössä yhtään mitään.