Karavaanarin keskustelufoorumi
Tekniikkakeskustelut => Matkailuautot => Aiheen aloitti: Jukkapoika - 12.04.2014 kello on 07:28
-
Tuli ostettua tommonen Ducato kun oli ohjaustehostimet, turpot ja vetokoukut ym ja vielä ihan siistin näköinenkin, ja moottorikin juuri vaihdettu oikein ammattimiesten toimesta 100tkm ajettuun. Eivät vaan olleet jostain syystä vaihtaneet jakohihnaa irrallaan olleeseen moottoriin ::)
Ja niinhän siinä kävi että muutaman sadan kilsan jälkeen meni remmi poikki, onneksi omaan pihaan ja tyhjäkäynnillä.
No, oma moka, olis pitänyt katsoa.
Kansi on nyt rempattu ja menossa paikoilleen....
-Tuo pumpun ajoitus hiukan arvelutti mutta eiköhän tämä tästä iloksi muutu kun tuli hyvät ohjeetkin tuossa alempana.
Kiitosta vaan! Thumb
-
Sivukopioita korjauskirjasta. Remmin mukana tulee ohje lukitustapeista, ohjeet hieman poikkeavat moottoreittain. Kun perussäätö on kohdallaan, ei ruiskutuspumpun hienosäätökään ole mahdoton tehtävä ja palstalla löytynee asiantuntijoita, jos joudut sen itse tekemään.
-
Kansi paikalleen + jakopää + pumpun ajoitus pitäisi tehdä.
Minulta tuo pumpun ajoitus ei onnistu, joten joku osaava sais laittaa kaiken kerralla kohdalleen.
Moottori irrallaan tallin lattialla, mutta kulkee tarvittaessa peräkärryllä....
Ilmaiseksi EI tarvitse tehdä mutta hiukan olisi jopa kiire ko. asialla :)
Tuli ostettua tommonen Ducato kun oli ohjaustehostimet, turpot ja vetokoukut ym ja vielä ihan siistin näköinenkin, ja moottorikin juuri vaihdettu oikein ammattimiesten toimesta 100tkm ajettuun. Eivät vaan olleet jostain syystä vaihtaneet jakohihnaa irrallaan olleeseen moottoriin ::)
Ja niinhän siinä kävi että muutaman sadan kilsan jälkeen meni remmi poikki, onneksi omaan pihaan ja tyhjäkäynnillä.
No, oma moka, olis pitänyt katsoa.
Nyt on kansi remontoitu koneistamossa ja tarttis saada paikoilleen.
Jos siis löytyy taitoa ja kiinnostusta tuohon hommaan niin soita tai laita YV, otan yhteyttä.
p. O449582164
Juke
vai kiire, olisin ollu menoss va herral oli kiire töihi ;D joo ei aina passaa aikataulut yksiin, mull ois ollu joutoaikaa..
-
vai kiire, olisin ollu menoss va herral oli kiire töihi ;D joo ei aina passaa aikataulut yksiin, mull ois ollu joutoaikaa..
Sanoisin, että kaveri ei ollut nyt kartalla. :D
-
Homma etenee hitaasti mutta epävarmasti :)
Olikos jollain virallisia mittoja tuohon lohkon ja kannen välisen öljykanavan O-renkaaseen, vanha oli murusina eikä tiivistesarjassa ollut sopivaa tilalle.
Karkeasti 7x10 mutta voisihan sitä vaikka just jämptinkin laittaa...
(moottori 8144.21 )
-
Homma etenee hitaasti mutta epävarmasti :)
Olikos jollain virallisia mittoja tuohon lohkon ja kannen välisen öljykanavan O-renkaaseen, vanha oli murusina eikä tiivistesarjassa ollut sopivaa tilalle.
Karkeasti 7x10 mutta voisihan sitä vaikka just jämptinkin laittaa...
(moottori 8144.21 )
eihän kannentiivisteessä oo valmiina se o-rengas, monessa tiivistees ne on valmiiksi..
-
eihän kannentiivisteessä oo valmiina se o-rengas, monessa tiivistees ne on valmiiksi..
Ei
-
Kerran olen joutunut hankkimaan ja vaihtamaan ko. koneeseen kansipahvin. Hain kannentiivisten Ivecon liikkeestä ja en kyllä muista että olisin tarvinnu laittaa erillistä o-rengasta.
-
(http://karavaanari.org/kuvat/1397509639.jpg)
tuossahan se natsa nököttää, 1- sylinteristä klo puoli kahdeksan suuntaan .
O-renkaan mitat 10mm ulkohalk, paksuus 1,6mm
-
Miksi ihmeessä nuo kuvat täytyy postimerkkinäyttely yn pienentää. Sen kuvan voi siirtää kirjoitusvaiheessa kirjoituslaatikon yläpuolella olevaan tilaan, foorumisofta muokkaa sen sopivaksi.
Sitten kuvaa klikkaamalla se isonee
(http://karavaanari.org/kuvat/1397537344.jpg)
-
Miksi ihmeessä nuo kuvat täytyy postimerkkinäyttely yn pienentää. Sen kuvan voi siirtää kirjoitusvaiheessa kirjoituslaatikon yläpuolella olevaan tilaan, foorumisofta muokkaa sen sopivaksi.
Sitten kuvaa klikkaamalla se isonee
(http://karavaanari.org/kuvat/1397537344.jpg)
Oon muuten ihan samaa mieltä Thumb
Harmi kun ei löytynyt isompaa kuvaa googlen kuvahaulla.
-
nyt kun miettii ni en muista jott koskaan olisi pitänyt laittaa kannentiivisteen sisäpuolelle irto tiivisteitä.. jossain on ollut ite kannentiivisteen ulkopuolella o-rengas riivisteitä.. sitten on erikseen pelkällä liekki renkalla varustetut vehkeet va niist on turha puhua täss yhteyes...
eli onko joku edellinen remontti mies laittanu ylimääräsiä sinne?
pystykkö ottaan kuvaa siitä tiivisteen kohdasta ja lohkosta sekä kannesta.. ni uskaltais sanoo jotain oikeesti tähä asiaan.. herää nimittäin pieniä epäilyksiä..
-
Kysehän ei ole kannen ja lohkon tiivistepintaan tulevasta O-renkaasta vaan siihen n.15mm korkeaan holkkiin joka kuljettaa öljyn kanteen ja samalla toimii mukavasti kannen ohjuritappina. Vastakkaisesta kulmasta lohkoa löytyy myös vastaava tapikka hiukan pienemmällä reijällä , lyhyempänä ja ilman O-rengasuraa.
Molemmat näkyy tuossa liian pienessä kuvassa ;D
-
Korjauskirjassa ja Alfamerin kirjassa o-rengasta ei mainita eikä kuviinkaan ole sattunut. Tässä linkissä taitavat olla ohjuritapit ja tiiviste varaosakuvina, mutta kun taida tuota vennäätä. Nrot 9, 10 ja 11.
http://autogroom.ru/fiat/parts/D90/NA/101/1/0/1/0
-
Kävi mielessä, että jos moottori on vaihdettu johonkin uudempaan eivätkä ohjeet passaisikaan, mutta tuo sama moottorityyppinumer o on korjauskirjan lähteenä ja sama on minunkin vm -90 Maxi-Ducatossa.
-
Kysehän ei ole kannen ja lohkon tiivistepintaan tulevasta O-renkaasta vaan siihen n.15mm korkeaan holkkiin joka kuljettaa öljyn kanteen ja samalla toimii mukavasti kannen ohjuritappina. Vastakkaisesta kulmasta lohkoa löytyy myös vastaava tapikka hiukan pienemmällä reijällä , lyhyempänä ja ilman O-rengasuraa.
Molemmat näkyy tuossa liian pienessä kuvassa ;D
voihan se tappi näkyä siinä kuvassa, va eisiit voi sanoo mitään sen tarkempaa.. ompa kumma ku ei muista tuota yksityis kohtaa ku nuitaha sillon 90 luvun puolenvälin kieppeilt korjailtiin useitaki juuriki remmivikojen vuoksi... mutt jos siin on paikka o-renkaalle ni mitä tota ihmetteleen käy tiiviste kaupasta hakeen semmosen.. ja oliha tos venäjän poikiin räjäytys kuvassa öljytiivisteen nimellä yks osa..
-
voihan se tappi näkyä siinä kuvassa, va eisiit voi sanoo mitään sen tarkempaa.. ompa kumma ku ei muista tuota yksityis kohtaa ku nuitaha sillon 90 luvun puolenvälin kieppeilt korjailtiin useitaki juuriki remmivikojen vuoksi... mutt jos siin on paikka o-renkaalle ni mitä tota ihmetteleen käy tiiviste kaupasta hakeen semmosen.. ja oliha tos venäjän poikiin räjäytys kuvassa öljytiivisteen nimellä yks osa..
Hyvinkin pitkälti juuri sen takia niitä mittoja tuolla alkupäässä kyseltiin että vois hakea kaupasta oikean kokoisen kun vanha oli murusina. Täällä kun tuota asiantuntemusta löytyy.
-
mittaat mauserilla sen o-renkaan paikan halkaisijan. ei siinä muuta tietoa tarvitse
-
mittaat mauserilla sen o-renkaan paikan halkaisijan. ei siinä muuta tietoa tarvitse
Kiitos taas hyvästä neuvosta Thumb
Vielä kun kerrot miten tuo mittaus onnistuu kun välimatkaa on n. 600km mittaajan ja osan välillä niin homma bueno.
-
ookkosää sitt meill päin , matka passais.. juu varmaan pitää näill resusseilla oottaa ett pääset kotio ja mittaat.. hyvällä tuurill jos kulkiissas vaik biltemasta ostat o-rengas lajitelman (noin 10 €) ni vois löytyy sopiva rengas ni pääset kotia mentyäs läjyttään kannen paikalleen Thumb
-
Kiitos taas hyvästä neuvosta Thumb
Vielä kun kerrot miten tuo mittaus onnistuu kun välimatkaa on n. 600km mittaajan ja osan välillä niin homma bueno.
No mistä h:tistä kukaan voi tietää että etätyönä nuokin nykyään kasataan......
-
Jos kantta on hiottu, ohjeen mukaan on tarkistettava suutinkärkien ja venttiilien etäisyys tasopinnasta kun marginaalit ovat tosi pienet. Remmien katkeaminen johtui usein ohjauksen ääriasennosta, eli ohjauksentehostimen aiheuttamasta rasituksesta varsinkin käynnistettäessä. Molemmista asioista on ohjesivu, jos tuntuu, että niillä tässä tapauksessa olisi merkitystä.